Vain harvat käyttää skanneria prismassa, miksi?
Nautitteko siitä jonottelusta ja tuotteiden edes takaisin lappaamisesta?
Kommentit (447)
Haluan palvelua ihmiseltä, en koneelta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä Prismassa skannataan kaikki uusiksi satunnaistarkastuksessa? Itse olen käyttänyt tuota kymmeniä kertoja ja satunnaistarkastus on osunut mun kohdalle kolme kertaa. Kahdella kerralla skannasivat kolme tuotetta ja kolmannella kerralla viisi. Silloin olin skannannut noin 200 euron edestä, kahdella ekalla kerralla noin satasen.
Eli varastattavat tavarat pussin pohjalle ja varmasti skannatut siihen päälle. Thanks!
Mulla on satunnaistarkastuksessa kaiveltu joskus tuote syvemmältä kassista. Eivät skannaa pelkästään niitä päällimmäisiä tuotteita siis.
Just sanottiin, että niitä ei kaivella vaan nopeasti pari päällimmäistä. Kumpi nyt sitten on totuus, kaivellaanko sitä kassia vai ei?
Riippuu myyjästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Skanneri on kiva paitsi, jos haluaisi heräteostoksena ostaa -30 % tuotteen tai alkoholipitoisia juomia.
Kummatkin voi ostaa skannerilla. Näissä taitaa kyllä edelleen olla kauppakohtaisia eroja mutta tuohon ne ovat kaikki menossa.
Puolet itsepalvelukassan ideasta menee, jos vaaditaan kassahenkilö selvittelemään ostoksia.
No ei se kyllä mene. Aikaa menee ehkä 15 sekuntia ylimääräistä. Itse menen aina siihen IP-kassavahtia lähimpänä olevalle maksupisteelle ja huikkaan jo ennen kortin vilauttamista että mulla on pari olutta ja yksi punalappu niin hyvä jos menee tuotakaan.
Lapsen mieliksi välillä käytän tuota, mutta koen skannaamisen vain rasittavaksi. Tavarat pitää kuitenkin ensin kasata kärryyn, koska muuten ne pitäisi hakea paino- ja muotojärjestyksessä eri puolilta sen sijaan, että kulkee siinä järjestyksessä, missä ne löytyvät helposti. Muutenkaan en luota, että muistan skannata kaiken. Lisäksi pitäå kuitenkin jonottaa itsepalvelukassalle, ja sitten on tyhmää alkaa siinä veivata tavaroita kassalle ja siitä reppuun, kun on muka säästänyt aikaa skannaamalla. Ainakaan minä en siis koe sitä käteväksi, mutta muut toki saavat rauhassa käyttää sitä. Ehkä se olisi näppärä, jos jaksaisi kehittää kaupankäyntitapansa skannaamiseen sopiviksi, mutta ei kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En halua tulla tarkastetuksi, koska minun kohdallani se on enemmän kuin yleistä. Siksi olen vältellyt tuota skanneria. Itsepalvelutiskillekkin menen vain jos on vain pari tuotetta. Jos pitää ottaa pussi, niin todennäköisesti minut tarkistetaan. Sanoisinko, että koska minut on tarkastettu 5 kertaa, ja käyttökertoja ei ole sitä 50kpl, niin yli 10% ostoksistani tarkistetaan.
Tulee vähän olo, että pitäkää maksalaatikkonne. Suosiolla menen sille kassatytölle heittämään härskiä setäläppää (vitsi).
M48
En tiedä onko tuossa joku profiloiva algoritmi käytössä kun aluksi niitä tarkistuksia tuli ehkä joka kolmas kerta, mutta nykyään sanoisin että noin 1/20.
Voisin tehdä empiirisen testin ja ostaa seuraavan viikon ostokset tuolla kapulalla. Kerron sitten osuiko arpaonni kohdalleni. Veikkaan, että osuu.
M48
Vierailija kirjoitti:
Tykkään. Saa ihan omaan tahtiin skannailla ja lapata tavaroita kassiin. Hyvin on toiminut joka kaupassa.
Skannaus on mahtava, poistuu kokonaan se kassan päädyssä ryysiminen ja kiireellä pakkaaminen kasseihin miten sattuu että pääsee alta pois. On todellinen uhreilusuoritus pakata 5-henkisen perheen viikon ruuat 2-3 isoon kassiin kun seuraavan asiakkaan ostokset valuu jo päälle ja joku toinen on siinä kyljessä kiinni omia ostoksiaan pakkaamassa. Onneksi siitä on päässyt eroon!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Skanneri on kiva paitsi, jos haluaisi heräteostoksena ostaa -30 % tuotteen tai alkoholipitoisia juomia.
Kummatkin voi ostaa skannerilla. Näissä taitaa kyllä edelleen olla kauppakohtaisia eroja mutta tuohon ne ovat kaikki menossa.
Puolet itsepalvelukassan ideasta menee, jos vaaditaan kassahenkilö selvittelemään ostoksia.
No ei se kyllä mene. Aikaa menee ehkä 15 sekuntia ylimääräistä. Itse menen aina siihen IP-kassavahtia lähimpänä olevalle maksupisteelle ja huikkaan jo ennen kortin vilauttamista että mulla on pari olutta ja yksi punalappu niin hyvä jos menee tuotakaan.
Meillähän nuo itsepalvelukassat eivät suinkaan ole käyttämättömiä, joten huonolla tuurilla todellakin voi joutua odottelemaan samanlaisen tovin kuin joku unohtaa punnita hevinsä. Todellakaan ole tilanne niin ruusuinen, että kassa on vieressä valmiina palvelemaan. Joskus on varattu, joskus häntä ei näy mailla eikä halmeilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä Prismassa skannataan kaikki uusiksi satunnaistarkastuksessa? Itse olen käyttänyt tuota kymmeniä kertoja ja satunnaistarkastus on osunut mun kohdalle kolme kertaa. Kahdella kerralla skannasivat kolme tuotetta ja kolmannella kerralla viisi. Silloin olin skannannut noin 200 euron edestä, kahdella ekalla kerralla noin satasen.
Eli varastattavat tavarat pussin pohjalle ja varmasti skannatut siihen päälle. Thanks!
Mulla on satunnaistarkastuksessa kaiveltu joskus tuote syvemmältä kassista. Eivät skannaa pelkästään niitä päällimmäisiä tuotteita siis.
Just sanottiin, että niitä ei kaivella vaan nopeasti pari päällimmäistä. Kumpi nyt sitten on totuus, kaivellaanko sitä kassia va
Ei kai siihen voi mitään koko Suomen kaikkien Prismojen kattavaa vastausta antaa? Mutta ohjeistus joka heillä on, sanoo, että tuotteita katsotaan yleensä sellaiset 8-10kpl.
Me tosiaan käytetty skanneria ainakin viimeiset pari vuotta ja on tullut tarkastus useamman kerran, mutta alle 10x, aina on tsekattu n.8 tuotetta eikä kummoisesti ole kaiveltu vaikkei toki kaikki olekaan olleet ihan siitä pussien pinnalta.
Vierailija kirjoitti:
Kun ei oikein enää näe lähelle ilman laseja niin sen skannerin näytön tihrustelu ei ollut mitenkään mukavaa, eikä aina ole lukulasit mukana.
Se näyttö vois olla myös hieman isompi että ostokset näkyis kuin kassakuitissa edes kymmenkunta ostosta kerralla
No miten sinä näet tuotteiden hinnat ja tiedot? Kassakuitin kirjotuksen? Ihan yhtä huonosti.
En halua, että epäillään varkaudesta. Ihmetyttää miksi kukaan käyttäisi.
Käytän vain itsepalvelukassoja. Haluan kaikessa rauhassa etsiä etukorttejani ja käydä vielä kerran kupongit läpi ilman että seuraava asiakas hönkii niskaan.
Hassua, että noita satunnaistarkastuksia tehdään. Jos mullakin on normaalisti Prismasta se 4-5 pussia ostoksia, niin 8 tuotten skannaus on aika lottoa. Onkohan tuosta muuta hyötyä kuin pelottelu?
Ei tarvitse, kun tilaan kotiinkuljetuksella.
Vierailija kirjoitti:
Käytän vain itsepalvelukassoja. Haluan kaikessa rauhassa etsiä etukorttejani ja käydä vielä kerran kupongit läpi ilman että seuraava asiakas hönkii niskaan.
Ai sä oot niitä tapauksia!
Vierailija kirjoitti:
Miten helvetissä nuo liittyy skannailuun?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen asiakas enkä kassa.
Nautitko asiakkaan tuotteiden turhasta siirtelystä?
Minä TYÖLLISTÄN ihmisiä, erityisesti naisia. Onko sinulla unohtunut tuo, vaikka toisaalla meuhkaat kovaan ääneen työttömistä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua ahdistaa skannerit. Tuntisin olevani katseen alainen ja lähtökohtaisesti mun kuviteltaisiin yrittävän varastaa. Siksi maksan ihmiskassalla.
Olet sitä kassalla jos kassa mokaa ja et huomaa olet myös
Enkä ole. Kassan moka on kaupan moka.
Vierailija kirjoitti:
Jos käyttäisit ihmiskassaa, niin varmaan levittäisit kolikot rahapussista siihen hihnalle. Ja sitten kun ei löydy sopivaa/tarpeeksi niin otetaan se kukkaro jossa on seteleitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten helvetissä nuo liittyy skannailuun?
Se liittyy nimenomaan siihen skannailuun. Palvelukassalla harvemmin epäillään tuliko kaikki piipattua.
Voisikohan tuo olla, että, en nyt tiedä, mutta villi veikkaus... se vaihtelee riippuen ihan siitä kuka tarkastaa ja ketä?