Kuinka suuruinen netto-omaisuus on taviksella iso?
Ei perintöjä, ei rikkaasta suvusta vaan kaikki omin kätösin tiennattua. Ja jos ajatellaan että ikää on siinä eläkeiän kynnyksellä eli ollut koko työikä aikaa saada kerättyä.
Kommentit (30)
Ehkä 250 000 eur netto-omaisuutta voisi pitää isohkona.
Vierailija kirjoitti:
Onko 50 000 e säästöt jo isot?
Ei. Mielestäni joku 100 000+ on isot taviksella.
Noilla kirjoitustaidoilla tuskin kovin suurta.
50 topo ihan kova säästö jollekin matalapalkkatyön pienituloiselle sinkkunaiselle pkssa.
Hei, respektii sulle taloussuunnittelusta, toi aiempi kommentti.
Aletaaks seukkaa oot vaimoainesta! 🌺
Vierailija kirjoitti:
Noilla kirjoitustaidoilla tuskin kovin suurta.
Jostain syystä kaikki viisi tuntemaani monimiljonääriä on lukihäiriöisiä. Ja se kuudes tekee kirjoitusvirheitä vaan, koska ei välitä.
kirjoitustaidolla ei siis ole kovin suurta väliä. Sen sijaan luetunymmärtämisellä ja olennaisen erottamisella on.
Netto-omaisuus sisältää siis asunnot, mökin, auton, rahat jne. Kunhan on velaton. Ap
Sori väärinkirjoituksesta. Tuli ajatuskatkos.
Mä itse näen että keskituloinen tienaa 3000-3500 euroa kuukaudessa, eli nettona 2000e-2300e kuukaudessa.
Kesämökkeihin ei keskituloisilla ole varaa eli kesämökin keskituloinen voi omistaa vain jos on perinnyt sellaisen.
Ikä tähän varallisuus asiaan vaikuttaa niin paljon että mahdoton sanoa mitään summia.
Miehen palkka isompi kuin naisen samasta työstä, mies voi laittaa kuussa jemmaan helposti vaikka sen 600 e, mikä huima vuosisäästö jo!! Nainen ei tienaa samaa palkkaa useissa ammateissa. Naiselle paljon vaikeampaa jos soolotalous eikä sugardaddy sponssaa.Taas epäreilu peli.
No EKn mukaan suomalaisten kotitalouksien mediaanivarallisuus oli viime vuonna 132 000€. Kun kotitalouksissa yleensä on kaksi omistavaa aikuista, niin tästä voisi päätellä että yhden taviksen omistukset ovat noin 60 000 - 70 000€. Nuoremmilla vähän vähemmän, vanhemmilla vähän enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Netto-omaisuus sisältää siis asunnot, mökin, auton, rahat jne. Kunhan on velaton. Ap
Sori väärinkirjoituksesta. Tuli ajatuskatkos.
No mä ajattelin vain säästöjä, kun sanoin tuon 100 000, onhan monilla taviksilla maksettu asunto ja kesämökkikin eli varallisuutta on siten huomattavasti enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Miehen palkka isompi kuin naisen samasta työstä, mies voi laittaa kuussa jemmaan helposti vaikka sen 600 e, mikä huima vuosisäästö jo!! Nainen ei tienaa samaa palkkaa useissa ammateissa. Naiselle paljon vaikeampaa jos soolotalous eikä sugardaddy sponssaa.Taas epäreilu peli.
Siis miten keskituloinen voi laittaa 600e/kk säästöön? Asuminen+auto+pakolliset laskut vie sen vähintään 1000e/kk.
Vierailija kirjoitti:
50 topo ihan kova säästö jollekin matalapalkkatyön pienituloiselle sinkkunaiselle pkssa.
Hei, respektii sulle taloussuunnittelusta, toi aiempi kommentti.
Aletaaks seukkaa oot vaimoainesta! 🌺
Nyt on heikko suomen taitoa trollilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis miten keskituloinen voi laittaa 600e/kk säästöön? Asuminen+auto+pakolliset laskut vie sen vähintään 1000e/kk.
Helposti, minulla keskituloisella jää 5000 euroa kuukaudessa säästöön
Ajatelkaa hei keskiluokkatyypit, siis te, jotka siellä nakkaatte, että 50 tonnin säästöt ei oo vielä mitään. Reality check. On sellasia ihmisiä, jotka jo yli 40, mutta asuu yhä vaan vuokralla, ei latiakaan säästössä. Ei omista mitään, ei edes halpaa autonkotteroa. Esim. sairaselakk. olevat.
Vierailija kirjoitti:
Mä itse näen että keskituloinen tienaa 3000-3500 euroa kuukaudessa, eli nettona 2000e-2300e kuukaudessa.
Kesämökkeihin ei keskituloisilla ole varaa eli kesämökin keskituloinen voi omistaa vain jos on perinnyt sellaisen.
Ikä tähän varallisuus asiaan vaikuttaa niin paljon että mahdoton sanoa mitään summia.
Ikä oli mainittu aloituksessa eli eläkeiän kynnys eli noin 65 v.
Harmi että sain perinnön äidiltä 460000 euroa.
Joku 3000€