Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vain harvat käyttää skanneria prismassa, miksi?

Vierailija
02.01.2025 |

Nautitteko siitä jonottelusta ja tuotteiden edes takaisin lappaamisesta? 

Kommentit (447)

Vierailija
141/447 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kyllä tuo skanneri on pelastanut mun kauppareissut. Haluan tehdä isommat ostokset kerralla enkä laukata pikkuostosten kanssa (lähes) päivittäin kaupassa. Isojen ostosten kanssa on aina tympeää yksinään olla kaupassa tavallisella kassalla, kun tuntuu, että pitäisi olla yhtä aikaa sekä latomassa ostoksia hihnalle että pakkaamassa niitä että vielä maksamassakin. Skannerin kanssa poistuu se hihnalle lappamis- ja ostosten uudelleenpakkaamisvaihe. Tai siis se pakkaamisvaihe siirtyy sinne kaupan puolelle, kun pystyy ostokset nostelemaan suoraan ostoskassiin / kasseihin eikä niitä sen jälkeen tarvitse siirrellä enää ennen kuin kotona vasta. Toki vaatii vähän suunnittelua, että pystyy pakkaamaan järkevästi jo heti kerralla (ettei laita tomaatteja alimmaiseksi liiskautumaan painavampien alle).

Vierailija
142/447 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekeekö se skanneri hävikistä hyvikkiä? Ei taida tehdä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/447 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palasin ihmiskassoille portin asentamisen jälkeen. En tiedä miksi se inhottaa niin paljon se portti.  Ymmärrän toki sen logiikan että haluavat estää juoksuostokset, mutta sellaiseen en itse syyllisty.

Sen portin myötä lopetin itsepalvelun ja samalla myös skannaamisen. 

T. Omiataja-aasiakas

Vierailija
144/447 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole töissä Prismassa, haluan palvelua.

Mitä palvelua se on, että siirrät tuotteet hihnalle ja sitten hihnalta takaisin ostoskärryyn ja joku siinä välissä hiukan siirtää tuotteita hihnalta toiselle.

Juuri näin! Itsellehän tuossa vaan on työtä ja menee aikaa kassajonossa ja tavaroita levitellessä, skanneria käyttämällä on tosi mukavaa, kun saa laittaa suoraan ostokset omaan kassiin ja vain maksaa kassalla.

Vierailija
145/447 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtuu siitä että prismassa asiakkaiden keski-ikä on 70-vuotta. Eivät osaa käyttää itsepalvelukassoja eikä siellä voi maksaa 10 pennisillä.

Vierailija
146/447 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä Prismassa skannataan kaikki uusiksi satunnaistarkastuksessa? Itse olen käyttänyt tuota kymmeniä kertoja ja satunnaistarkastus on osunut mun kohdalle kolme kertaa. Kahdella kerralla skannasivat kolme tuotetta ja kolmannella kerralla viisi. Silloin olin skannannut noin 200 euron edestä, kahdella ekalla kerralla noin satasen. 

Eli varastattavat tavarat pussin pohjalle ja varmasti skannatut siihen päälle. Thanks!

Vierailija
147/447 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kauheeta säheltämistä. Etukäteen en tiedä, paljon tarviin kasseja, ja aina ne loppuu kesken. Pitkä matka hakea lisää muovikasseja. 

Vierailija
148/447 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: Ei mulla ole mitään ongelmia ja edestakaisin lappamisia ollut vaikken ole koskaan käyttänyt mitään skannereita. Einstein aikoinaan totesi, että ihminen pyrkii tekemään helpoista ja yksinkertaisistakin asioista mahdollisimman vaikeita. Kannatan vanhan liiton meininkiä ja jos olisi pelkkä käteinen käytössä, niin ihmisillä olisi enemmän töitä ja kaikilla olisi muutenkin mukavampaa. Onneksi tämä digihössötys tulee äkkiä tiensä päähän.

Vanhan liiton? Ai että tiskiltä pitäisi tilata kuten Alkossa oli kasarilla?

Se olikin kulta-aikaa, jolloin suomalaiset juomatavat syntyivät. Tyypillinen tilanne:

- Päivää, on tarkoitus laittaa lammasta. Saisinko satöö öö au planko öö. Ääh, pullo kossua.

- Sitten seurustelujuomaksi rivee purpoo öö kin dupliet, Ääh, toinen pullo kossua.

Vierailija
149/447 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihaan niitä portteja. En ole karjaa

Vierailija
150/447 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä Prismassa skannataan kaikki uusiksi satunnaistarkastuksessa? Itse olen käyttänyt tuota kymmeniä kertoja ja satunnaistarkastus on osunut mun kohdalle kolme kertaa. Kahdella kerralla skannasivat kolme tuotetta ja kolmannella kerralla viisi. Silloin olin skannannut noin 200 euron edestä, kahdella ekalla kerralla noin satasen. 

Eli varastattavat tavarat pussin pohjalle ja varmasti skannatut siihen päälle. Thanks!

Mulla on satunnaistarkastuksessa kaiveltu joskus tuote syvemmältä kassista. Eivät skannaa pelkästään niitä päällimmäisiä tuotteita siis.

Vierailija
151/447 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Eli tulostuu."

Ei, vaan maksettuasi saat kuitin jolla pääset portista ulos.

Vierailija
152/447 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdessä kaupassa täällä on siinä karjaportilla viivakoodin lukulaitteeseen laitettu ohje "pidä kuittia ilmassa", koska se ei lue sitä jos laittaa sen kuitin ihan siihen lukijaan kiinni. Ette usko kuinka monella eri tavalla tuo ohje tulkitaan, on hupaisaa katsoa miten ihmiset pitävät kuittia ilmassa :D

Vierailija
153/447 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen asiakas enkä kassa. 

No ei siellä kukaan sinulle hyllystä niitä tuotteitakaan hae. Miksi vedät itsepalvelumarketissa rajan mielivaltaisesti tuotteiden skannaamiseen?

Vierailija
154/447 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on satunnaistarkastuksessa kaiveltu joskus tuote syvemmältä kassista. Eivät skannaa pelkästään niitä päällimmäisiä tuotteita siis.

Just sanottiin, että niitä ei kaivella vaan nopeasti pari päällimmäistä. Kumpi nyt sitten on totuus, kaivellaanko sitä kassia vai ei?

Vierailija
155/447 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vuosiin tehnyt isoja ostoksia kaupassa paikan päällä, aina netistä. Pieniä juttuja sitten haetaan paikan päältä.

Vierailija
156/447 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En halua tulla tarkastetuksi, koska minun kohdallani se on enemmän kuin yleistä. Siksi olen vältellyt tuota skanneria. Itsepalvelutiskillekkin menen vain jos on vain pari tuotetta. Jos pitää ottaa pussi, niin todennäköisesti minut tarkistetaan. Sanoisinko, että koska minut on tarkastettu 5 kertaa, ja käyttökertoja ei ole sitä 50kpl, niin yli 10% ostoksistani tarkistetaan.

Tulee vähän olo, että pitäkää maksalaatikkonne. Suosiolla menen sille kassatytölle heittämään härskiä setäläppää (vitsi).

M48

En tiedä onko tuossa joku profiloiva algoritmi käytössä kun aluksi niitä tarkistuksia tuli ehkä joka kolmas kerta, mutta nykyään sanoisin että noin 1/20.

Vierailija
157/447 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytetty ainoastaan skanneria viimeiset n.2v ellei kauemminkin. Todella näppärä laite ja parasta se ettei tarvitse nostella tuotteita kärrystä hihnalle ja sitten vasta pakata.

Sillä on merkitystä varsinkin isojen määrien kanssa, käymme kaupassa isommin 1x/vkossa ja Prismapusseja täyttyy silloin 5-7kpl.

Mä koin tuon just päinvastaiseksi. Meidän Prismaan kun astuu sisään, niin ekana on hevi-osasto. Siitä sitten salaatit ja tomaatit pussin pohjalle. Sitten kaupan perällä maitohylly, josta purkit siinä matkalla kerättyjen päälle.

No oikeanlaisella reittisuunnitelmalla ja useamman pussin samanaikaisella järkevällä täytöllä tuo matkan varrella pussitus toki onnistuu. Itse kuitenkin tykkään pelata sen tetriksen sitten siinä kassan päässä.

Meillä on lähiprismassa sisäänkäynnit molemmissa päissä, ja molemmilla sisäänkäynneillä on skannerit. Aloitan aina sieltä pääovea vastapäätä niin saa ensin juomat, maitotuotteet, kuivatuotteet ja lihat ja viimeisenä hevit.

Vierailija
158/447 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Skanneri on kiva paitsi, jos haluaisi heräteostoksena ostaa -30 % tuotteen tai alkoholipitoisia juomia.

Kummatkin voi ostaa skannerilla. Näissä taitaa kyllä edelleen olla kauppakohtaisia eroja mutta tuohon ne ovat kaikki menossa. 

Puolet itsepalvelukassan ideasta menee, jos vaaditaan kassahenkilö selvittelemään ostoksia.

Vierailija
159/447 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytän aina itsepalvelukassoja, mutta skanneria en ole oppinut käyttämään. Pari kertaa testannut, mutta en vaan näe hyötyä siinä. Ärsyttää kun toinen käsi ei ole vapaana. Toki jos ois paljon ostoksia (ja kärryt), niin voisi olla kätevä. 

Kärryssä on teline sille skannerille.

Vierailija
160/447 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytetty ainoastaan skanneria viimeiset n.2v ellei kauemminkin. Todella näppärä laite ja parasta se ettei tarvitse nostella tuotteita kärrystä hihnalle ja sitten vasta pakata.

Sillä on merkitystä varsinkin isojen määrien kanssa, käymme kaupassa isommin 1x/vkossa ja Prismapusseja täyttyy silloin 5-7kpl.

Mä koin tuon just päinvastaiseksi. Meidän Prismaan kun astuu sisään, niin ekana on hevi-osasto. Siitä sitten salaatit ja tomaatit pussin pohjalle. Sitten kaupan perällä maitohylly, josta purkit siinä matkalla kerättyjen päälle.

No oikeanlaisella reittisuunnitelmalla ja useamman pussin samanaikaisella järkevällä täytöllä tuo matkan varrella pussitus toki onnistuu. Itse kuitenkin tykkään pelata sen tetriksen sitten siinä kassan päässä.

Ehkä en ihan ymmärtänyt lukemaani, mutta en näe ongelmaa asiassa, meillä niitä pusseja on tosiaan se 5-7kpl kärryssä ja pakkaamme hevituotteet+leivät ymv 2 pussiin, sitten maitohyllyn ym vastaavat omiinsa jne. Kylmätuotteet ja ei kylmä-tuotteet eivät myöskään ole sekaisin pakattuina. No problem. Niin ja mahd pakasteet omaansa tai sitten pussiin jossa kylmätuotteita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yhdeksän