Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vain harvat käyttää skanneria prismassa, miksi?

Vierailija
02.01.2025 |

Nautitteko siitä jonottelusta ja tuotteiden edes takaisin lappaamisesta? 

Kommentit (447)

Vierailija
201/447 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen asiakas enkä kassa. 

Nautitko asiakkaan tuotteiden turhasta siirtelystä?

Minä TYÖLLISTÄN ihmisiä, erityisesti naisia. Onko sinulla unohtunut tuo, vaikka toisaalla meuhkaat kovaan ääneen työttömistä? 

Sinä työllistät ihmisiä viemällä rahaa kauppaan, et siirrättämällä tuotteita hihnalta toiselle.

Jos teen kassahenkilön työt, ei häntä silloin tarvita. 

Jos et vie henkilökunnan aikaa turhalla tuotteiden siirtelyllä hihnalta toiselle niin he vapautuvat muihin tehtäviin ja kauppa voi tarjota uusia yhä parempia palveluja.

Vierailija
202/447 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: Ei mulla ole mitään ongelmia ja edestakaisin lappamisia ollut vaikken ole koskaan käyttänyt mitään skannereita. Einstein aikoinaan totesi, että ihminen pyrkii tekemään helpoista ja yksinkertaisistakin asioista mahdollisimman vaikeita. Kannatan vanhan liiton meininkiä ja jos olisi pelkkä käteinen käytössä, niin ihmisillä olisi enemmän töitä ja kaikilla olisi muutenkin mukavampaa. Onneksi tämä digihössötys tulee äkkiä tiensä päähän.

Vanhan liiton? Ai että tiskiltä pitäisi tilata kuten Alkossa oli kasarilla?

Käytä sinä vain sitä skannerisia, mutta älä vingu muiden halusta elää simppelimmin.

Tarkoitit tietysti vaikeammin, mutta olet toki vapaa hankaloittamaan elämääsi kaikilla haluamillasi tavoin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/447 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en ala tekemään kaupan työntekijöiden tehtäviä, koska minä en saa siitä palkkaa. Haluan jättää työt kaupan työntekijöille, että heille riittää töitä.

Kaupassa riittää kyllä töitä esim. hyllytystä, tilaamista, verkkotilausten keräämistä jne. vaikkei kassalla istuisikaan niin montaa ihmistä. 

Ne onkin seuraavana ulkoistamisvuorossa asiakkaalle. Hae varastosta jos hyllystä loppuu. Ja laita tilauslistaan jos varastossa alle 10kpl jäljellä.

Vierailija
204/447 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en ala tekemään kaupan työntekijöiden tehtäviä, koska minä en saa siitä palkkaa. Haluan jättää työt kaupan työntekijöille, että heille riittää töitä.

Kaupassa riittää kyllä töitä esim. hyllytystä, tilaamista, verkkotilausten keräämistä jne. vaikkei kassalla istuisikaan niin montaa ihmistä. 

Ja mitä enemmän uusia palveluja käytetään, sitä enemmän niitä myös luodaan ja näin myös uusia työpaikkoja.

Vierailija
205/447 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne onkin seuraavana ulkoistamisvuorossa asiakkaalle. Hae varastosta jos hyllystä loppuu. Ja laita tilauslistaan jos varastossa alle 10kpl jäljellä.

Argumentaatiovirheesi on: kaltevan pinnan argumentti.

Vierailija
206/447 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et siis hae itse tuotteita hyllystä tai pakkaa kassalla ostamiasi tuotteita?

No itseasiassa, en tee aina sitäkään. Varsinkin isot ostokset tilaan noutovalmiiksi keräiltynä tai kotiinkuljetuksella. 

Vierailija
207/447 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen asiakas enkä kassa. 

Minä TYÖLLISTÄN ihmisiä, erityisesti naisia. Onko sinulla unohtunut tuo, vaikka toisaalla meuhkaat kovaan ääneen työttömistä? 

Sinä työllistät ihmisiä viemällä rahaa kauppaan, et siirrättämällä tuotteita hihnalta toiselle.

Taitaa harva enää olla puhdas kassa, vaan tekee jotain muuta minkä joutuu keskeyttämään toimiakseen kassalla.

Vierailija
208/447 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seuraava vaihe on se, että jos ottaa hyllystä viimeisen, joutuu hakemaan varastosta lisää ja täyttämään hyllyn. Sen jälkeen ulkoistetaan varastokirjanpito asiakkaille.

Joo.

-Pirjo, sinä siellä, tarkistat tänään, että saldot pitävät paikkansa. Nyt vaan menee hiukan myöhempään, ennen kun ehdit tänään kotiin. Mutta kyllä se ennen puoltayötä ehdit.

-Pertti sinä siivoot naisten vaateosaston, kun siellä on kauhea sotku alen takia, vaatteita pudoteltu lattialle, heitetty minne sattuu ja pahimmat löytyy pakastealtaasta. Mutta kyllä se siitä, kun vaan teet.

-Ja sinä pikkupoika siellä. Viet kärryt ja korit paikoilleen, ja teet lumityöt ulkona. Ei se parkkipaikka nyt niin iso ole.

-Ja jonon vika vaari vie roskat kotiin, ei niitä nyt tänne kauppaankaan voi jättää. Vain 3 jätelavallista, äkkiä palaa pahvi takassa.

Vierailija
209/447 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen asiakas enkä kassa. 

Taitaa harva enää olla puhdas kassa, vaan tekee jotain muuta minkä joutuu keskeyttämään toimiakseen kassalla.

On harvinaista jos on puhdas kassa. Kaikenlaista uistinta on naamassa ja kädet piirreltyjä.

Vierailija
210/447 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen asiakas enkä kassa. 

Jos et vie henkilökunnan aikaa turhalla tuotteiden siirtelyllä hihnalta toiselle niin he vapautuvat muihin tehtäviin ja kauppa voi tarjota uusia yhä parempia palveluja.

Meinaatko, että kauppias siirtäisi toimettomaksi jääneet kassahenkilöt kauppaan pyörimään muihin tehtäviin? Ihanan naiivisti ajateltu, mutta ei todellakaan siirtäisi. Heiltä loppuisi työt.

Vierailija
211/447 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et siis hae itse tuotteita hyllystä tai pakkaa kassalla ostamiasi tuotteita?

No itseasiassa, en tee aina sitäkään. Varsinkin isot ostokset tilaan noutovalmiiksi keräiltynä tai kotiinkuljetuksella. 

No se onkin hyvin työllistävä teko sinulta, toisin kuin kassalla istuttaminen.

Vierailija
212/447 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Meinaatko, että kauppias siirtäisi toimettomaksi jääneet kassahenkilöt kauppaan pyörimään muihin tehtäviin? Ihanan naiivisti ajateltu, mutta ei todellakaan siirtäisi. Heiltä loppuisi työt."

Meinaatko että kaupasta loppuu työt jos joku ei siirrä ostoksia hihnalta toiselle? Mitään muuta ei kaupassa tarvitse milloinkaan tehdä?

Vierailija
213/447 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen asiakas enkä kassa. 

Riippuu kaupan koosta. Pienessä joutuu multitaskaamaan.

Vierailija
214/447 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoittaen mitä?

Vierailija
215/447 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoittaen mitä?

Hän brilieeraa sekundäärisillä argumenteilla. Hänen mielestään mobiiliverkon flexibiliteetti ja laptopin slideshow -ominaisuudet ovat keskeisiä.

Vierailija
216/447 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen asiakas enkä kassa. 

Jos et vie henkilökunnan aikaa turhalla tuotteiden siirtelyllä hihnalta toiselle niin he vapautuvat muihin tehtäviin ja kauppa voi tarjota uusia yhä parempia p

Niitä muita töitähän ne kassalla välillä istuvat ihmiset nytkin tekevät.  Omassa lähikaupassa kassa on usein tyhjänä ja kassalla on kello mitä soittaa, kun haluaa palvelukassa käyttää. Vähän suuremmassa kaupassa on yhdellä kassalla ihminen ja tarvittaessa hän kutsuu toisen kassan avuksi, jos alkaa jonoa kertymään.   

Vierailija
217/447 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoittaen mitä?

Ihan sitä mitä siinä lukee. Käytit kaltevan pinnan argumenttia, joka on yksi klassisen filosofian argumentaatiovirheistä. Argumenttisi on siis loogisesti kestämätön.

Vierailija
218/447 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoittaen mitä?

Hän brilieeraa sekundäärisillä argumenteilla. Hänen

Jos ei ymmärrä, niin kannattaa sanoa suoraan eikä yrittää arvailla koska se osuu aniharvoin oikeaan.

Vierailija
219/447 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tilaaminen olisi varmaan aikanaan automatisoitavissa, jos kaupassa olisi riittävät skannerit ja tuotteissa luettava tägi. Kaupassa ei välttämättä ole erillistä varastoa, vaan tuleva tavara hyllytetään suht pian saapumisen jälkeen. Varastoneliöt ovat kuitenkin hukkatilaa. 

Vierailija
220/447 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisten pitäisi tilata enemmänkin kotiin. Saataisiin kauppoihin vähemmän ihmisiä valkkaamaan niitä parhaimman näköisiä hedelmiä ja vihanneksia ja saataisiin paremmin laitettua eteenpäin niitä lyhyellä päivämäärällä olevia tuotteita, joita kukaan ei ota ostoskärryyn.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä neljä