Vain harvat käyttää skanneria prismassa, miksi?
Nautitteko siitä jonottelusta ja tuotteiden edes takaisin lappaamisesta?
Kommentit (447)
Vierailija kirjoitti:
Valvontakamera itsepalvelukassalla. En todella mene.
Ei haittaa tippaakaan rehellistä ihmistä. Käytän 9 kerta kymmenestä niitä. Ei pahemmin jonotella tarvitse
Mun ruoka mahtuu ostoskoriin. Käytän itsepalvelukassaa.
Saan pitempään ihailla kassakaunotarta, ja jopa yrittää vietellä hänet.
Miksi mun pitäisi tehdä kassan työ? Saanko jotain alennusta tästä. En käytä edes itsepalvelukassoja koskaan.
Käsittääkseni siinä pitää olla se bonuskortti.
Lisäksi, käyn yöaikaan kaupassa, ne ei ole toiminnassa silloin. Tai en ole nähnyt kenenkään käyttävän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistaako täällä kukaan,jo 90-luvun lopulla oli pääkaupungin joissain S- kaupoissa näitä skannaus juttuja. Muistan asiakkaana hyvin,mutta sitten yhtäkkiä katosivat. Mikä lienee ollut silloin syy?
Itse käytin Hyrylän S-marketissa, mutta poistuivat aika nopsaan käytöstä.
Niitä skannereita meni paljon rikki, kun niitä käsiteltiin huolimattomasti ja annettiin lasten käsiin pudoteltaviksi. Ne piti lähettää pois Suomesta huollettavaksi. Se oli kallista ja hidasta. Osa skannereista koko ajan pois käytöstä siksi. Järjestelmä juoksutti kassamyyjää (joka hidasti skanneri"pikakassaa" itsessään, koska ihmiset palautti niitä huolimattomasti telineeseen, eikä tulostunut kuitti tai se tulostui "nollakuittina". Tai sitten seuraavaan kertaan jäi laitteelle tieto, että skanneri oli jo käytössä, kun palautus ei ollut rekisteröitynyt tai skannaustapahtumat oli vaan keskeytetty ja jätetty skanneri esim. ostoskärryn telineeseen ja poistuttu kaupasta. Tarkastuskuiteista tuli negatiivista palautetta lähes poikkeuksetta. Hävikki lisääntyi. Kassavastaavan työ lisääntyi muiden töiden kustannuksella, kun korjauksia kuitteihin piti tehdä paljon, kun skannattu ja vaihdettukin sitten tuote poistamatta edellistä tms.
Käytämme aina skanneria ja ip-kassaa jos mahdollista. Ostamme lähes joka kuukausi Prismasta niin paljon, että saamme 5 %:n bonuksen. Tänään Jumbon prismassa skanneri ei toiminut salaatin viivakoodin skannauksessa. Kasvisosaston myyjä sanoi, että näyttäkää se sitten kassahenkilölle. Näytimme kassalla heti salaatin, ja pyysimme lisäämään sen ostoslistaamme, mutta nuori ip-kassahenkilö ei sanonut mitään, vaan sanoi ainoastaan, että pitää tarkistaa kaikki ostoksemme. Nosteli pois kahteen laukkuumme kerättyjä tavaroita, ei puhunut mitään. Kävi välillä varaamallamme kassalla katsomassa jotain. Lista ostoksistamme oli kadonnut ja nainen soitti infoon. Kolme kertaa jouduimme pyytämään, että hän lisäisi sen salaatin. Ihmiset katselivat. Olemme aina hyvin tarkkoja, ettei mitään jää skannaamatta, eikä nytkään löytynyt mitään. Koimme tilanteen hyvin epämiellyttäväksi. Tuli vahvasti tunne, että paikalla olleet pitivät meitä varkaina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnen itseni varkaaksi jo itsepalvelukassallakin.
Miksi? Oletko varas?
Myyjät tarkkailevat ja kamera käyvät. Olet potentiaalinen varas, kunnes astut ulos kaupasta.
Vierailija kirjoitti:
En ole töissä Prismassa, haluan palvelua.
Niin minäkin tarvittaessa. Nyt ne perii riistohintoja ihmisen perus tarpeista kuten safka, ja vielä pyrkivät siihen että kaikki hoidetaan itse....SIKAILUA SANON MINÄ! Pappa on hyvin, hyvin vihainen...ihan niin ku ne siitä piittaisivat hevon humppaa....
Vierailija kirjoitti:
Hankala ja en sitten kassalla ollut varma olinko skannannut kaikkea. Siinä ei auta selitellä, jos vahingossa jäänyt joku tuote.
Kauppojen linja on tiukentunut. Kaikki näpistykset/varkaudet ilmoitetaan poliisille. Jos vahingossa jäänyt joku tuote skanneroimatta niin useimmiten turhaa selitellä. Sakkoja tulee.
Hassua kun menen Prismaan yksin niin osa myyjistä tervehtii ja ku menen perheen kanssa niin ei moikata. Perheellistä ei pidetä varkaana?
Liian jännittävää mulle.Entä jos olen se, jonka kohdalla tehdään tarkastus just kun olen ostanut koko viikonlopun tarvikkeet? Ei säästynyt yhtään aikaa ja takanaolevia ketuttaa (kuten minua, kun joudun tollasen taakse).
Kyllä näitäkin voi ottaa, mutta myyjä lisää ne kuitille jälkikäteen.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä näitäkin voi ottaa, mutta myyjä lisää ne kuitille jälkikäteen.
Siis alkoholijuomia sekä alelaputettuja.
Tarkoitat varmaan itsepalvelukassoja?
En käytä kun ei mene oluet läpi.
Vierailija kirjoitti:
Skannerit on lapsiperheiden pelastus.
Kun kakarat tykkää leikkiä niillä.
Vain naisten mielestä on nopeampaa skannata tuote hyllyllä kuin itsepalvelukassalla 🤣
On harmi, miten paljon kaupan alalta on hävinnyt työpaikkoja (opiskelijoilta jne.), kun itsepalvelukassat ovat yleistyneet. Nämä skannerit kuuluvat samaan sarjaan.
Nuorilta häviää mahdollisuus saada työkokemusta ja palkkaa. Todella sääli.
Jos skannaan itse ja teen virheen josta jään kiinni niin joudun pahimmassa tapauksessa vaihtamaan kauppaketjua. Eli lähikauppaaven voisi käyttää. Riski ei kannata, siis kassalle.