Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vain harvat käyttää skanneria prismassa, miksi?

Vierailija
02.01.2025 |

Nautitteko siitä jonottelusta ja tuotteiden edes takaisin lappaamisesta? 

Kommentit (447)

Vierailija
261/447 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole töissä kaupassa.

Sitä ei tässä taidettu kysyä.

Miksi sitten tekisi kaupan työntekijöiden töitä, jos ei ole kaupassa töissä?

Sitäkään ei tässä ole kysytty. Kaupan työtekijöiden toimenkuvaan ei kuulu saattaa sinua ympäri kauppaa, keräillen ja skannaten ostoksiasi siinä samalla.

Mutta eikö pointti ole silti selvä. Kaupassa on kassahenkilö tuotteiden skannausta ja rahastusta varten. Miksi palvella ilmaiseksi itseään.

Koska pääsen nopeammin pois kaupasta? Se kassahenkilön osuus vain hidastaa kokonaisuutta on minulle ihan turha lisä. 

Vierailija
262/447 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole töissä kaupassa.

Sitäkään ei tässä ole kysytty. Kaupan työtekijöiden toimenkuvaan ei kuulu saattaa sinua ympäri kauppaa, keräillen ja skannaten ostoksiasi siinä samalla.

Mutta eikö pointti ole silti selvä. Kaupassa on kassahenkilö tuotteiden skannausta ja rahastusta varten. Miksi palvella ilmaiseksi itseään.

Suurimmassa osassa Prismoja on myös pankkihenkilö ja asiamiesposti, mutta en koe että minun pitäisi jostain pakonomaisesta syystä heidänkään palvelujaan käyttää joka kauppareissulla vain siksi koska he siellä ovat. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/447 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En käytä skannereita enkä itsepalvelukassoja. Kun maksan tuotteista, haluan myös palvelua, ja sehän myös työllistää varsinkin nuoria.

Mitä enemmän itsepalvelua, sen vähemmän myös tarvitaan kaupan työntekijöitä, jota moneen muuhun maahan verrattuna on Suomessa nytkin älyttömän vähän.

Ethän sinä itsepalvelumarketissa mitään palvelua saa, paitsi ehkä palvelutiskillä asioidessasi. Ja siellä voi ihan yhtälailla asioida vaikka skannaisikin itse ostokset.

Vierailija
264/447 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan niitä samoja myyjiä siellä itsepalvelukassoilla on. Useampia. 

Kuitenkin vähemmän kuin kassoilla. Ja mikä idea tässä itsepalvelussa jos siellä on kuitenkin työväki pyörimässä.

Sujuvoittaa asiakkaan asiointia, tietenkin. Kun kysytään asiakkailta asioita jotka huonontavat asiointikokemusta, niin sata sadasta listaa yhtenä seikkana kassajonot.

Minun asiointikokemustani ei paranna se, että skanneri kädessä pitää itse muistaa skannata kärryihin laitettavat ostokset. Ihan varmasti unohtaisin skannata jonkun (tai poistaa jonkun) ja sitten joutuisin tarkastamaan koko kärryllisen ostoksia, että kaikki on varmasti skannattu. Ja miksi kaikki tämä vaiva, kun voin vain kärrätä kaiken hihnalle ja kassahenkilö tekee sen puolestani. 

Vierailija
265/447 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen asiakas enkä kassa. 

No ei siellä kukaan sinulle hyllystä niitä tuotteitakaan hae. Miksi vedät itsepalvelumarketissa rajan mielivaltaisesti tuotteiden skannaamiseen?

En tajua mikä tossa ees olis helpompaa, kun joudut kuitenkaan pakkaan ne tavarat kassiin itse? Ja sitten tekis tavallaan kassan työt, jos ottaa ja skannaa ne hinnat itse, minulle helpompaa, että kassa tekee sen työn. Myös kauppakierrosta vois joutua miettiin erilailla, jos siellä hyllyillä jo pitäis ajatella se pakkaamisjärjestys järkeväksi. Eli ei kyllä ainakaan nopeuttaisi minulla yhtään, helpompi järjestellä ne tavarat siellä kassan päässä pakkaustasolla normitavalla. Tosi harvoin ees käyttänyt sitä itsepalvelukassaan, tykkään että ihminen palvelee. Ja siitä niille maksetaan myös.

Vierailija
266/447 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole töissä kaupassa.

Suurimmassa osassa Prismoja on myös pankkihenkilö ja asiamiesposti, mutta en koe että minun pitäisi jostain pakonomaisesta syystä heidänkään palvelujaan

En minäkään käytä, enkä tiedä muitakaan, jotka käyttävät palveluita, joita eivät tarvitse. Joten en tiedä mikä oli tämä väkisin väännetty yhteys tähän asiaan.

Vierailija
267/447 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on kauheeta säheltämistä. Etukäteen en tiedä, paljon tarviin kasseja, ja aina ne loppuu kesken. Pitkä matka hakea lisää muovikasseja. 

Toivottavasti elämäsi varrelle ei osu isompia haasteita. Miks joku edes käyttää muovikasseja? 

Vierailija
268/447 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuitenkin vähemmän kuin kassoilla. Ja mikä idea tässä itsepalvelussa jos siellä on kuitenkin työväki pyörimässä.

Sujuvoittaa asiakkaan asiointia, tietenkin. Kun kysytään asiakkailta asioita jotka huonontavat asiointikokemusta, niin sata sadasta listaa yhtenä seikkana kassajonot.

Minun asiointikokemustani ei paranna se, että skanneri kädessä pitää itse muistaa skannata kärryihin laitettavat ostokset. Ihan varmasti unohtaisin skannata jonkun (tai poistaa jonkun) ja sitten joutuisin tarkastamaan koko kärryllisen ostoksia, että kaikki on varmasti skannattu. Ja miksi kaikki tämä vaiva, kun voin vain kärrätä kaiken hihnalle ja kassahenkilö tekee sen puolestani

Ehkä sinunlaistesi dementtien kannattaakin käyttää kassapalveluita! Skanneri on kyllä sen tason vaativa tehtävä, että ei siitä pitkälle edenneen dementian kanssa varmasti selviäkään. Käyt varmasti myös viemässä laskusi pankkikonttoriin, kun siellä on niitä asiakaspalvelijoita ja on vaikeaa itse hoitaa.

Vierailija
269/447 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on pienet ostokset, ei skannerissa ole mitään hyötyä itsepalvelukassaan verrattuna. Jos on isot ostokset, vituttaa jo valmiiksi ajatus siitä, että niitä sitten syynätään tarkistuksessa läpi. Saati että silloin mukana on todennäköisesti jotain sellaista, jonka vuoksi pitää sitten kuitenkin jonottaa kassalle. Kun nämä vielä helpottavat ja lisäävät varastamista, jonka me rehelliset maksamme kauppalaskussamme, en jaksa olla kiinnostunut. Katsotaan sitten kun on oikeasti älykäs ratkaisu, joka tunnistaa ostokset ilman ylimääräistä säätöä.

Vierailija
270/447 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole töissä kaupassa.

Koska pääsen nopeammin pois kaupasta? Se kassahenkilön osuus vain hidastaa kokonaisuutta on minulle ihan turha lisä. 

Mun kaupassa käymisen kokonaisuuteen kuluu eniten aikaa kauppalistan suunnitteluun, matka-aikoihin ja kaupassa tuotteiden valitsemiseen. Se muutama minuutti kassalla ei kokonaisuutta hetkauta, eli jos etsin aikasäästöä kannattaa se tehdä jossain muussa kohtaa.

Vierailija
271/447 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun asiointikokemustani ei paranna se, että skanneri kädessä pitää itse muistaa skannata kärryihin laitettavat ostokset. Ihan varmasti unohtaisin skannata jonkun (tai poistaa jonkun) ja sitten joutuisin tarkastamaan koko kärryllisen ostoksia, että kaikki on varmasti skannattu. Ja miksi kaikki tämä vaiva, kun voin vain kärrätä k

Ehkä sinunlaistesi dementtien kannattaakin käyttää kassapalveluita! Skanneri on kyllä sen tason vaativa tehtävä, että ei siitä pitkälle edenneen dementian kanssa varmasti selviäkään. Käyt varmasti myös viemässä laskusi pankkikonttoriin, kun siellä on niitä asiakaspalvelijoita ja on vaikeaa itse hoitaa.

Jos tarkoituksesi oli puhua skannereiden käytön puolesta, niin nyt todella epäonnistuit.

Vierailija
272/447 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun asiointikokemustani ei paranna se, että skanneri kädessä pitää itse muistaa skannata kärryihin laitettavat ostokset. Ihan varmasti unohtaisin skannata jonkun (tai poistaa jonkun) ja sitten joutuisin tarkastamaan koko kärryllisen ostoksia, että kaikki on varmasti skannattu. Ja miksi kaikki tämä vaiva, kun voin vain kärrätä kaiken hihnalle ja kassahenkilö tekee sen puolestani

OK. Normaalit kogniitiviset kyvyt omaava henkilö suoriutuu kyllä aivan mainiosti noista, joten ehkä tämä palvelu on sitten suunnattu enemmän heidän kaltaisilleen?

Vierailija
273/447 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"En minäkään käytä, enkä tiedä muitakaan, jotka käyttävät palveluita, joita eivät tarvitse. Joten en tiedä mikä oli tämä väkisin väännetty yhteys tähän asiaan."

Okei, no minäpä kerron. Se, että vaikka siellä kassalla istuu henkilö tarjoamassa jotain palvelua, ei sitä ole pakko käyttää jos et sitä tarvitse.

Vierailija
274/447 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopuksi tulostuu sitten kuitti, jossa on viivakoodi, joka luetaan sitten ulosmenoportilla. Aiemmin siis kun palautit skannerin, sait viivakoodikuitin ja sitten uuden kuitin kun olet maksanut tuotteet. Nyt skannerin palautuksesta ei (ainakaan meidän Prismassa) tule viivakoodilipuketta vaan ne tuotteet saa luettua itsepalvelukassalle ihan vain S-etukorttia näyttämällä. Porttiin vaaditaan sitten tosiaan se kuitti, joko kokonainen ostoskuitti tai sitten (jos on valinnut paperittoman palvelun) pelkästään pikkulipare jossa pelkkä viivakoodi.

Kiitos asiallisesta vastauksesta!

Vierailija
275/447 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvoin käyn eikä s-korttia niin en käytä. 

Vierailija
276/447 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ostaa paljon punalaputettuja tai ale-tuotteita, se itse skannaamisen idea kärsii. Ne alet kun ei piippaamalla hinnoissa näy ja kuitenkin tarvitaan  kassahenkilöä.

Vierailija
277/447 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sinun tarvitsekaan käyttää sitä mutta on monia, monia muita, jotka pitävät siitä ja käyttävät sitä. Joiden asiointia skannaus helpottaa ja nopeuttaa. Miksi se on joillekin nyt niin vaikea paikka että heillekin tarjotaan tämä vaihtoehto. Kyllä siellä kaupoissa niitä perinteisiä kassojakin aina näyttää olevan. 

Vierailija
278/447 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö juuri näissä itsepalvelukassoissa ja skannauksissa ole uutisoitu olleen paljon varkauksia kun osa tuotteista jätetään skannaamatta? En ole koskaan huomannut mitään tarkastuksia tehtävän, eli kuinka paljon tuotteita lähtee maksamatta itsepalvelukassoiden läpi.

Eikä ole halpaa tällaisten skanneri/itsepalvelukassasysteemien ylläpitokaan.

Ja kuluttaja maksaa.

Vierailija
279/447 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään siitä, että kaupoissa on ihmisiä töissä. Siksi ei skannereille ja itsepalvelukassoille.

Vierailija
280/447 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mun kaupassa käymisen kokonaisuuteen kuluu eniten aikaa kauppalistan suunnitteluun, matka-aikoihin ja kaupassa tuotteiden valitsemiseen. Se muutama minuutti kassalla ei kokonaisuutta hetkauta, eli jos etsin aikasäästöä kannattaa se tehdä jossain muussa kohtaa."

Minun kaupassa käymisen kokonaisuuden ainut suoranaisesti epämielyttävä osio on kassalla jonottaminen ja ruuhkassa ostosten pakkaaminen, joten oman viihtyvyyteni kannalta se kannattaa jättää väliin jos suinkin mahdollista. Mieluiten käynkin kaupassa juuri ennen nukkumaanmenoa siinä puolen yön nurkilla, mutta koska holhousyhteiskuntamme rajoittaa ostettavien tuotteiden saatavutta kellonajan mukaan, ja koska palvelutiski ole myöskään auki siihen aikaan, niin ainakin kerran viikossa pitää sulloutua sinne iltaryysikseen muiden sekaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme viisi