Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä yhdistää kaveripiirisi onnellisia avioiittoja?

Vierailija
02.01.2025 |

Itsellä takana ero, tosi raastava. Olen selvästi haksahtanut väärään mieheen, nyt ja ennenkin. Onko jollakin viisastenkiveä siitä, mikä yhdistää kestäviä, onnellisia avioliittoja? Mitään ajatusta?

Kommentit (249)

Vierailija
161/249 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä onnellista, mutta pitkään yhdessä olleet on menneet nuorena yhteen ja sietää toisiltaan aika järkyttävää käytöstä. Mut ihania lomakuvia laittavat someen! 

Vierailija
162/249 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat hyvännäköisiä, älykkäitä ja hyvissä töissä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/249 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pisimpään ovat olleet kaveripiiristä yhdessä ne, jotka alkoivat seurustelemaan nuorina. Mun kokemuksen mukaan huonoiten kestävät nämä varttuneemmalla iällä syntyneet suhteet.

Se ei kuitenkaan ole välttämättä onnellisen liiton tae, että ollaan pitkään yhdessä. Ehkä ne, jotka nuorena aloittaa pysyykin yhdessä vain sen takia, etti uskalleta alkaa elämään erilaista elämää, kuin minkä on jo nuorena aloittanut. Itse tapasin mieheni, kun olin 17v ja  nyt vuosikymmeniä myöhemmin edelleen yhdessä, mutta ei onnellisia. 

Kadun sitä,että ylipäätään aloin olemaan miehen kanssa niin nuorena, kun en mistään mitään ymmärtänyt. Tällä järjellä varustettuna olisin etsinyt ihan erilaisen elänkumppanian.

Siinäkin on vain se mutta, että sitten minulla ei olisi näitä lapsia(nyt jo aikuisia).  Varmaan jonkun toisen kanssa minulla

Omassa tuttavapiirissä nämä nuoruuden rakkauden kanssa perheen perustaneet ovat niitä katkerimpia. Näissä perheissä usein mies ei huomioi vaimoaan ikinä mitenkään tai osallistu perheen pyörityksen, mutta tietää ettei vaimo koskaan uskalla lähteä koska pitkä avioliitto ja ydinperhe on niin suuressa arvossa, joten voi kohdella vaimoaan miten sattuu. Tosin poikkeuksena sääntöön tulee myös mieleen perhe jossa vaimon käytös on jotain mitä mies vain joutuu sietämään ja puolustelemaan muille, tasa-arvon nimissä näinkin päin toki joskus.

Vierailija
164/249 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten kautta olen etäisesti tutustunut yhteen perheeseen, joka vaikuttaa aidosti suht onnelliselta. (Totuutta en kuitenkaan tiedä). Nainen on töissä seurakunnassa. Otaksun, että paria yhdistänee kristillinen arvomaailma ainakin joiltain osin. 

Vierailija
165/249 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat heteropareja

Vierailija
166/249 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi asia: niitä ei ole paitsi Facebookin virtuaalitodellisuudessa.

Kyllä on mutta eivät mainosta suhdettaan Facebookissa.

Vierailija
167/249 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koo kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei voi tietää yhdenkään avioparin, eikä susiparinkaan onnellisuudesta mitään. Sitäpaitsi onnellisuuden tavoittelu on lapsellista. Korkeintaan tyytyväisyyttä on järkevää tavoitella.

Ovatko sudet tunnetusti onnellisia, vai mitä tarkoitat vertauksella susiin?

Susipari on avoparin perinteinen nimitys.

Vierailija
168/249 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ns. ehjä perhe ei ole ainakaan synonyymi onnelliselle perheelle. Ainoa tuntemani näennäisesti ehjä perhe on todellisuudessa lumeliitto. Mies ei vaan tiedä sitä, että vaimo käy vieraissa, ja on liitossa vain mukavuussyistä. 

Kertoo siitä millaisten ihmisten kanssa liikut. Minun piireissä melkein kaikki on hyvin onnellisia ja tyytyäisiä pääosin

Niin sitä luulee. Joulun aikaan kahden tuntemani onnellisen parin liitoille iski toisenlainen todellisuus. Molemmissa tapauksissa miehillä on ollut ulkopuolisia suhteita ja jäivät kiinni ns housut kintuissa. Toisella pitkä suhde, jota voisi sanoa jo toiseksi perheeksi. Vaimojen ja perheiden lisäksi me ystäväpiiri yllätyimme. Onkohan omakaan mies sitä, mitä luulen, tulee mieleen kavereiden tapauksista. Yleensähän se puoliso saa viimeisenä tietää.

Vierailija
169/249 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis somessa. 

Vierailija
170/249 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koo kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis somessa. 

Nämä ei juuri käytä somea muuten kuin työasioissa. 

Vieras
171/249 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisko polyamoria? Varmaan yhdistää.

Monet vaan suovat polyamoriasuhteet itselleen mutta toisellepa se ei sitten olekaan luvallista.

Vierailija
172/249 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koo kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei voi tietää yhdenkään avioparin, eikä susiparinkaan onnellisuudesta mitään. Sitäpaitsi onnellisuuden tavoittelu on lapsellista. Korkeintaan tyytyväisyyttä on järkevää tavoitella.

Ovatko sudet tunnetusti onnellisia, vai mitä tarkoitat vertauksella susiin?

Susipari on avoparin perinteinen nimitys.

Eikö se olekin jo aikansa elänyt ilmaisu. 

Vierailija
173/249 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteinen asuntolaina pakottaa tulemaan toimeen paremmin kuin papin aamen.

eli kyse on molemminpuolisesta kunnioituksesta ja sopimuksesta enemmän kuin ällöromanttisesta  teinikiehnäyksestä

Vierailija
174/249 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta pitkän parisuhteen salaisuus on että sitoituu täysillä toiseen ihmiseen.

Nykyään kun tuntuu olevan tinderit ja snäpchätit niin tuntuu että sinkkujen on kamalan vaikea sitoutua kehenkään täysillä kun kokoajan kännykkään pirisee uutta morsianta/sulhasta. Ihmiset ottaa filttereiden läpi kuvia ja rakastuu toistensa ulkokuoriin.

Vierailija
175/249 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omaa rauhaa aina kun haluaa. Ei väheksyntää eikä nalkutusta. Taloudellinen vastuu tasan 50/50.

Muuten ok, mutta tuo viimeinen on vähän siinä ja siinä. Naisille maksetaan edelleen huonompaa palkkaa, kuin miehille, johtuen siitä historiallisesta tosiasiasta, että silloin, kun palkkaluokat luotiin, niistä oli päättämässä vain miehet ja he laittoivat kaikki naisten työt listan poppupäähän. Toinen syy miksi naisille ei tarviint maksaa kunnollista palkkaa oli, että tuohon aikaan vielä nainen jäi yleensä pois työelämästä ja kotiin (Ei ollut sopivaa, että naimisissa oleva nainen olisi käynyt töissä, ja eihän silloin ollut päivähoitoakaan ja lapset hoidettiin kotona) joten naisen ei tarvinnut palkallaa elättää, kuin itsensä, mutta miehen piti elättää perhe. 

Vaikka ajat on tuosta muuttuneet, miehet tienaa ede

"kerrotko lisää tästä "palkkaluokat luotiin" teoriastasi."

Etköhän sä ihan itse osaa ottaa asiasta selvää. Sen kun googlaat. Sieltä se tieto löytyy. 

Vierailija
176/249 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seksuaalisesti aktiivinen vaimo, joka rakastaa miestään Esimerkiksi miehet saavat säännöllisesti suihinottoja.

Mitä nainen saa mieheltä? Äläkä vain sano, että asunnon ja talouden. Ne nainen saa itsekin. Mutta mitä nainen saa mieheltä? 

Ei tarvitse käydä alapesulla, mies hoitelee.

Siis mies vie naisen kylpyhuoneeseen ja pesee? Olet hiukan outo, jos tuo on käsityksesi onnellisesta avioliitosta. 

Vierailija
177/249 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erinomainen onnellinen avioliitto = kulissit kunnossa, kunnes repeävät ja sitten tulee ilmi, ettei se ollutkaan niin onnellinen liitto.

Ollaan ennemmin kaksin kuin yksin.

Tottuminen yhdessäoloon, varsinkin jos ei juurikaan ole muita ystäviä/ kavereita joiden kanssa viettää aikaa.

Yhteiskunnan luoma normi olla parisuhteessa.

Noin kirjoittaa ihminen, joka ei elä rakastavassa parisuhteessa. Hän ei siis tiedä, mistä kirjoittaa. 

Vierailija
178/249 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seksuaalisesti aktiivinen vaimo, joka rakastaa miestään Esimerkiksi miehet saavat säännöllisesti suihinottoja.

Eli käännettynä: kun miehet alkavat säännöllisesti antamaan suupalveluja ja tekevät naisen onnelliseksi, voi siitä kehkeytyä onnellinen avioliitto. Hyvin miehisen ajatteluelimen käsitys onnellisuuden reseptiksi 🤣

Vierailija
179/249 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oma parisuhde on p*aska alkaa helposti uskomaan, että kaikilla on. Jos itse on epärehellinen, ei luota muihinkaan. 

Usko pois, että valtaosa pareista on onnellisia ja rakastuneita. Nykyisin on niin helppo erota ja selvitä yksinkin, että miksi kukaan jäisi kärsimään huonoon suhteeseen.

Vierailija
180/249 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen ymmärtäminen, että jokainen on itse vastuussa omista tunteistaan ja reaktioistaan. Esimerkki:

Mulla oli ihan kamala päivä töissä ja kun tulin kotiin, puolisoni oli jättänyt keittiön kamalaan kuntoon. Ärsyttää!

Suurin osa ihmisistä: Laiska puolisoni on syypää siihen, että mua ärsyttää. Annan hänen nähdä ja kuulla kuinka kelvoton hän on, kun ei taaskaan ajatellut minua yhtään!

Onnelliset: Vedetäänpä syvään henkeä. Eihän tämä ärtynyt oloni edes ole puolisoni vika, vaan tulin kotiin valmiiksi ärsyyntyneessä mielentilassa ja triggeröidyin sotkusta. Ääni pääni sisällä yrittää sanoa, että kumppani ei välitä minusta, kun jätti sotkut minun siivottavakseni. Ymmärrän, että kaikki ajatukseni eivät ole totta, kuten ei tämäkään. Jos olisin tullut kotiin hyvällä tuulella, keittiön siivoustaso ei ärsyttäisi minua lainkaan. Nyt ei ärsytäkään enää niin paljoa, menenpä antamaan puolisolle pusun!

Tietenkään ei päde kaikkeen, mutta arkiset pikkuriidat saa vältettyä, jos edes vähän vaivautuu tutkiskelemaan omaa päätä. Yhteenkuuluvuuden tunne kasvaa, kun ei aina syytä toista omasta pahasta olosta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kuusi