Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä yhdistää kaveripiirisi onnellisia avioiittoja?

Vierailija
02.01.2025 |

Itsellä takana ero, tosi raastava. Olen selvästi haksahtanut väärään mieheen, nyt ja ennenkin. Onko jollakin viisastenkiveä siitä, mikä yhdistää kestäviä, onnellisia avioliittoja? Mitään ajatusta?

Kommentit (249)

Vierailija
121/249 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet low key muija, et mikään legit veija.

Siks sut on feidattu.

Suomeksi, pliis?

Vierailija
122/249 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsiani olen neuvonut, että jos mahdollista, niin oma kumppani kannattaa löytää ehjästä perheestä ja sitten siellä seurustelukumppanin kotona kiinnittää huomiota siihen, miten ne vanhemmat kohtelee toisiaan. Siitä se lähtee. 

Tämä pätee hyvin myös omassa liitossa: Ollaan molemmat kotoisin ehjistä perheistä. Pitkät liitot ja molempien vanhemmat kohtelevat toisiaan kunnioittavasti ja arvostavasti. Rakkaus näkyy ihan arkipäivän teoissa. Mun vanhemmat ovat vähän räiskyvämpiä kuin miehen hyvin leppoisat vanhemmat.

Tämä on totta. Onnellisissa perheissä kasvaa ihmissuhde taitoisia aikuisia jotka osaa muodostaa onnellisia ja tasapainoisia suhteita

Tuo on niin totta, että kannattaa katsoa miten kumppanin vanhemmat kohtelee toisiaan. Miehen kotona isäntä mää

Sano tuo huomiosi miehellesi ja keskustele asiasta. Sano että sinä et ala tossuksi, vaan sinä haluat kunnioitusta ja sulla on rajat. Muuten tilanne vaan pahenee. Sano nyt, kun tilanne ei vielä ole täysin jäänyt tähän paikoilleen. Saatat saada muutoksen ajan kanssa aikaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/249 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei voi tietää yhdenkään avioparin, eikä susiparinkaan onnellisuudesta mitään. Sitäpaitsi onnellisuuden tavoittelu on lapsellista. Korkeintaan tyytyväisyyttä on järkevää tavoitella.

Vierailija
124/249 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat samaa sukupuolta. En osaa sanoa mistä johtuu, mutta tuntemani heteroparit eroavat paljon tiuhempaan. Ehkä näin on vain sattunut omassa tuttavapiirissä. Olen siis hetero itsekin. 

Vierailija
125/249 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raha 

Jokainen nainen on AINA rahan perässä.

No money, no honey.

Thats it.

Vierailija
126/249 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ns. ehjä perhe ei ole ainakaan synonyymi onnelliselle perheelle. Ainoa tuntemani näennäisesti ehjä perhe on todellisuudessa lumeliitto. Mies ei vaan tiedä sitä, että vaimo käy vieraissa, ja on liitossa vain mukavuussyistä. 

Jos huomaisin oman ajatteluni vinoutuneen näin ja näkemään parisuhteet näin kyynisesti olisin todella huolissani

Vierailija
127/249 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen rahat.

Raha vie arkiset murheet pois. Voi hankkia ja harrastaa, mennä ja matkustaa. Raha antaa miehen pienet hairahduksetkin anteeksi. Mies näyttääkin komeammalta kun etutaskussa pullottaa paksu lompakko. Ja aina voi lähteä päästelemään höyryjä ajamalla Jaguarilla vaikka johonkin kivaan sisustusliikkeeseen.

Vierailija
128/249 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellisuudessa kukaan ulkopuolinen ei tiedä onko toisten avioliitto onnellinen. Olen nähnyt usein pariskunnan kuhertelevan juhlissa tms. ja panneen eron vireille muutaman kuukauden päästä ja sitten on käynyt ilmi alkoholismia, pettämistä ja ties mitä.

Edes omasta kumppanista ei varmuudella tiedä, onko hänellä onnellinen avioliitto. Ainakin miehet ei tunnu tietävän.

Vierailija
129/249 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpikin seisoo omilla jaloillaan tukevasti. 

Vierailija
130/249 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ystävieni pitkät suhteet ovat kestäneet ihan niitten naisten lehmänhermoista. Ukot ovat pettäneet,  mutta saavat jäädä. Nainen onku kynnysmatto.

Ap pitkä sude ei välttämättä ole onnellinen vaikka siltä ensi näkemältä vaikuttaa.

Kulissit ulospäin. Hyvä ystävä saa olla ennenku totuuden kuulee ja tajuaa.

Kyseessä yli 30 v kestäneen suhteet.

Vierailija
131/249 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pisimpään ovat olleet kaveripiiristä yhdessä ne, jotka alkoivat seurustelemaan nuorina. Mun kokemuksen mukaan huonoiten kestävät nämä varttuneemmalla iällä syntyneet suhteet.

Omassa kaveripiirissä taas nuorena solmitut liitot ovat päättyneet jo kaikki. Joskus 25-30 vuotiaana aloitetuissa suhteissa puolisot tuntuvat olevan toisilleen enemmän sopivia. 

Ei ikinä voi tietää toisen elämästä, mutta lähipiiristä sanoisin että parhaiten menee pareilla, joilla on yhteinen huumori, heillä on hauskaa yhdessä ja kumpikaan ei ota elämää liian vakavasti. Tällä tarkoitan sitä, että maailmaa ei kaadu, vaikka pyykkikori olisi täynnä, talo siivoamatta ja hommat hoitamatta vaikka työkiireiden tai sairastamisen takia. Kumpikin tekee kotitöitä, kun ehtii ja puhalletaan yhteiseen hiileen. 

Näillä pareilla tuntuu olevan yhteisiä mielenkiinnon kohteita (esim. joku harrastus) mutta myös omia menoja/harrastuksia, eikä kaikkea tehdä yhdessä. 

Näillä pareilla harvoin näkee mitään hehkuttavia parisuhdepäivityksiä sosiaalisessa mediassa. Toinen puoliso saattaa vilahtaa jossain remontti-, marjastus- tai harrastuspäivityksessä. 

Vierailija
132/249 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumpikin seisoo omilla jaloillaan tukevasti. 

Mitäs jos toiselta pettääkin jalka tai polvi? Se oli sitten siinä?

Vierailija
133/249 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että kumppanilta ei odoteta kaikkea, vaan on muita ystäviä ja omia juttuja puolin ja toisin.

Vierailija
134/249 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pisimpään ovat olleet kaveripiiristä yhdessä ne, jotka alkoivat seurustelemaan nuorina. Mun kokemuksen mukaan huonoiten kestävät nämä varttuneemmalla iällä syntyneet suhteet.

Omassa kaveripiirissä taas nuorena solmitut liitot ovat päättyneet jo kaikki. Joskus 25-30 vuotiaana aloitetuissa suhteissa puolisot tuntuvat olevan toisilleen enemmän sopivia. 

Ei ikinä voi tietää toisen elämästä, mutta lähipiiristä sanoisin että parhaiten menee pareilla, joilla on yhteinen huumori, heillä on hauskaa yhdessä ja kumpikaan ei ota elämää liian vakavasti. Tällä tarkoitan sitä, että maailmaa ei kaadu, vaikka pyykkikori olisi täynnä, talo siivoamatta ja hommat hoitamatta vaikka työkiireiden tai sairastamisen takia. Kumpikin tekee kotitöitä, kun ehtii ja puhalletaan yhteiseen hiileen. 

Näillä pareilla tuntuu olevan yhteisiä mielenkiinnon kohteita (esim. jo

No 25v on tuossa mun kategoriassa nuori. Varttuneemmalla iällä tarkoitin 40v+

Vierailija
135/249 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se ei kuitenkaan ole välttämättä onnellisen liiton tae, että ollaan pitkään yhdessä. Ehkä ne, jotka nuorena aloittaa pysyykin yhdessä vain sen takia, etti uskalleta alkaa elämään erilaista elämää, kuin minkä on jo nuorena aloittanut. Itse tapasin mieheni, kun olin 17v ja  nyt vuosikymmeniä myöhemmin edelleen yhdessä, mutta ei onnellisia. 

Kadun sitä,että ylipäätään aloin olemaan miehen kanssa niin nuorena, kun en mistään mitään ymmärtänyt. Tällä järjellä varustettuna olisin etsinyt ihan erilaisen elänkumppanian.

Siinäkin on vain se mutta, että sitten minulla ei olisi näitä lapsia(nyt jo aikuisia).  Varmaan jonkun toisen kanssa minulla olisi jotkut toiset lapset, mutta ei näitä ja lapsia en haluaisia vaihtaa.  Ja sitten aina ajattelee, että mistä sitä tietää, vaikka olisi lähtehty vielä pahempaan suhteeseen. Välillä saa lehdista lukea, kun mies on päästänyt vaimonsa päiviltä, miten miehen ystävät ja tuttavat sanoo, etttä " vaikea uskoa Kallesta sellaista. Oli niin rauhallinen, mukava  ja hiljainen kaveri, eikä tehnyt kärpäsellekään pahaa ".....

Vierailija
136/249 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omaa rauhaa aina kun haluaa. Ei väheksyntää eikä nalkutusta. Taloudellinen vastuu tasan 50/50.

Muuten ok, mutta tuo viimeinen on vähän siinä ja siinä. Naisille maksetaan edelleen huonompaa palkkaa, kuin miehille, johtuen siitä historiallisesta tosiasiasta, että silloin, kun palkkaluokat luotiin, niistä oli päättämässä vain miehet ja he laittoivat kaikki naisten työt listan poppupäähän. Toinen syy miksi naisille ei tarviint maksaa kunnollista palkkaa oli, että tuohon aikaan vielä nainen jäi yleensä pois työelämästä ja kotiin (Ei ollut sopivaa, että naimisissa oleva nainen olisi käynyt töissä, ja eihän silloin ollut päivähoitoakaan ja lapset hoidettiin kotona) joten naisen ei tarvinnut palkallaa elättää, kuin itsensä, mutta miehen piti elättää perhe. 

Vaikka ajat on tuosta muuttuneet, miehet tienaa edelleen enemmän, niin on epäreilua,

Kerrotko lisää tästä "palkkaluokat luotiin" teoriastasi? Ketkä ja missä tämmöisiä loivat? Olivatko pahan patriarkaatin viiksekkäät satanistit salakerholla vai mikä porukka?

Jos taas tarkoitat taulukkopalkkoja niin mikäli tällaiset häiritsevät niin kannattanee tähdätä alalle jossa palkka on yleisesti yli taulukkominimien ja henk.koht. neuvottelukysymys?

Vierailija
137/249 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se ei kuitenkaan ole välttämättä onnellisen liiton tae, että ollaan pitkään yhdessä. Ehkä ne, jotka nuorena aloittaa pysyykin yhdessä vain sen takia, etti uskalleta alkaa elämään erilaista elämää, kuin minkä on jo nuorena aloittanut. Itse tapasin mieheni, kun olin 17v ja  nyt vuosikymmeniä myöhemmin edelleen yhdessä, mutta ei onnellisia. 

Kadun sitä,että ylipäätään aloin olemaan miehen kanssa niin nuorena, kun en mistään mitään ymmärtänyt. Tällä järjellä varustettuna olisin etsinyt ihan erilaisen elänkumppanian.

Siinäkin on vain se mutta, että sitten minulla ei olisi näitä lapsia(nyt jo aikuisia).  Varmaan jonkun toisen kanssa minulla

Ei tietystikkään ole tae. Mutta nykypäivänä kun siitä suhteesta on niin yhteiskunnallisesti että teknisestikkin helppo lähteä, niin kyllä siellä jotain pysymistä tukevaa takana on.

Vierailija
138/249 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raha 

Jokainen nainen on AINA rahan perässä.

No money, no honey.

Thats it.

Olet oikeassa. Siksi naiset, minäkin, on hankkinut koulutuksen ja etsinyt työpaikan, josta saa palkkaa. Työelämä vie sen verran voimia, että haluja miehen passaamiseen ei ole. Sekös miehiä suututtaa.

Vierailija
139/249 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsiani olen neuvonut, että jos mahdollista, niin oma kumppani kannattaa löytää ehjästä perheestä ja sitten siellä seurustelukumppanin kotona kiinnittää huomiota siihen, miten ne vanhemmat kohtelee toisiaan. Siitä se lähtee. 

Tämä pätee hyvin myös omassa liitossa: Ollaan molemmat kotoisin ehjistä perheistä. Pitkät liitot ja molempien vanhemmat kohtelevat toisiaan kunnioittavasti ja arvostavasti. Rakkaus näkyy ihan arkipäivän teoissa. Mun vanhemmat ovat vähän räiskyvämpiä kuin miehen hyvin leppoisat vanhemmat.

Tämä on totta. Onnellisissa perheissä kasvaa ihmissuhde taitoisia aikuisia jotka osaa muodostaa onnellisia ja tasapainoisia suhteita

Tuo on niin totta, että kannattaa katsoa miten kumppanin vanhe

"Sano tuo huomiosi miehellesi ja keskustele asiasta"...

Kiitos neuvosta ja olen siitä miehelle sanonutkin, mutta hän suutuu heti ja mikä pahinta lähtee saman tien paikalta. Joudun juoksemaan perässä, jos haluan, että hän kuuntelee. Mies ei ole  kotoaan oppinut keskustelun kulttuuria ja hän ei osaa keskustella. Kaikken mitä sanon, hän ottaa arvosteluna ja suutuu. 

Muistan kerran, kun ostetiin talo ja myöhemmin surkuttelin sitä, että talo oli rakennettu niin, ettei etupihalle oikein koskaan paistanut aurinko, niin mies suuttui siitäkin kamalaisti, ihan kuin olisin häntä asiasta moittinut. Ei kai hän ole vastuussa edelleisen asukkaan valinnosta rakennuttaa talo niin. Hän ottaa kaikki asiat henkilökohtaisena loukkauksena, vaikka niissä ei olisi mitään henkilökohtaista, eikä hänellä olisi asian kanssa mitään tekemistä. 

Luin joku aika sitten "pelokkaasta kiintymyssuhteesta" ja siinä sanottiin, että pelon ilmapiirissä kasvanut ihminen (appiukko oli myös alkoholisti joka alisti perhettä ja esim kävi fyysisesti käsiksi ) saataa tiuskia ja ärtyä helposti ja muutenkaan hän ei pysty luottamaan ihmisiin, koska ei ole lapsena voinut luottaa niihin ihmisiin, joiden olisi pitänyt olla hänelle tuki ja  turva. 

Anoppi todella pienenä ja hentona ihmisenä ei varmaan ole pystynyt lapsia isolta ja voimakkaalta mieheltään suojaamaan.  Ymmärrän kyllä miehen käytöstä paremmin, kun olen lukenut siitä miten lapsuuden perhe ihmiseen vaikuttaa.  Miehen veljellä on havaittavissa samaa käytöstä ja hänkin yrittää määräillä kaikkein tekemiset. 

Kyllä se lapsuuskodin ilmapiiri ja ihmissuhteet vain kummasti ihmiseen vaikuttaa koko elämän ajan. Toki, kun käytöksen tunnistaa sitä vois yrittää muuttaa, eikä jatkaa perinteitä seuraaville sukupolville. 

Vierailija
140/249 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikas mies ja kaunis nainen.

Naisen kyky keskittyä ajattelemaan miehen rahapussia, kun mies viivähtää golfklubilla yli yön ja palaa huulipunaa kauluksessa sekä miehen taito keskittyä muistelemaan naisen timmiä takapuolta, kun leidi lähtee "tyttöjen" kanssa ulos ja hoipertelee aamuyöstä kotiin siemennestettä rinnuksilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan seitsemän