Mitkä asiat ärsyttää kaupassa käydessä. Gallup, peukutetaan kyllä tai ei
Kun viereinen kassa avataan, jonossa takanasi seisovat rynnivät eteen. Uusi jono pitäisi täyttää siinä järjestyksessä jossa on jo jonotettu viereisessä
Kommentit (1617)
Kun marketissa on paljon asiakkaita, ärsyttää se, että eräät kuljeskelevat kärryineen ikään kuin muita ihmisiä ei olisi lainkaan. Eilenkin, ha väkeä ei nyt totaaliseen ruuhkaan asti ollut, mieshenkilö tönötti käytävällä odottamassa vaimoaan ja kärry POIKITTAIN käytävän tukkeena. Toinen asia se, että sen kärryn kanssa kulkiessa ei väistetä muita käytövillä liikkujia... Ihan posotetaan vaikka päin!
Niin, että onks nää niin kuin keskivertoja älyn kanssa liikkuvia... Keskiverto kun tajuaa juttuja ihan itte!
Vierailija kirjoitti:
Pullonpalautuspisteellä ne jotka tuo pulloja isoissa jätesäkeissä, joskus useammissakin, niin että taakse muodostuu pitkä jono ja joutuu jonottamaan ikuisuuden.
Varaa aikaa siihen niin sulla ei ole kiire.
Vierailija kirjoitti:
Ovista ulos tullessa sisään työntyy vastaan porukkaa tyhjien kärryjen kanssa jolloin syntyy suma. Ensin päästetään kärryjen kanssa ulos tulevat ja sisään mennään vasta sitten.
Onko ihmiset näin vit... tolloja kyllä niistä ovista mahtuu samaanm aikaan sisään ja ulos.
Vierailija kirjoitti:
Jotkut rääpii takimmaiset tuotteet joissa pisin päiväys, vaikka etummaisissakin on runsaasti päiväystä jäljellä
myyjä
Onneksi osa hyllyttäjistä on niin vit... laiskoja tai kostoksi, että jättää parhaalla päiväyksellä olevat eteen.
Vierailija kirjoitti:
Logiikka on siinä, että jokainen huolehtii omista ostoksistaan ja panee kapulan merkiksi kassalle, että siitä alkaa minun ostokseni.
Logiikka on siinä, että jokainen huolehtii omista ostoksistaan ja panee kapulan merkiksi kassalle, että siihen loppuu minun ostokseni.
Lisäksi henkilöllä joka laittaa sen kapulan omien ostoksiensa perään on ne kapulat useimmiten huomattavasti helpommin otettavissa kuin takana olevalla joka joutuu kurkottamaan saadakseen sen kapulan.
Monesti niitä kapuloita on niin vähän etteivät yllä hihnan päähän, usein silloin kun nämä "ota itse kapulas" tyypit vaan seisoskelee niin on joutunut kurottelemaan heidän ostostensa yli saadakseen kapulan.
On paljon selkeämpää että edellä oleva laittaa kapulan ostostensa perään kuin merkiksi takana olevalle ettei laita enää hihnalle mitään jolloin takana oleva voi alkaa latomaan ostoksiaan, ei sen edessä olevan ihmisen läpi näe useinkaan onko hänen kärryissä vielä jotain, varsinkin kun on talvivaatteet.
Vierailija kirjoitti:
Lisäksi henkilöllä joka laittaa sen kapulan omien ostoksiensa perään on ne kapulat useimmiten huomattavasti helpommin otettavissa kuin takana olevalla joka joutuu kurkottamaan saadakseen sen kapulan.
Monesti niitä kapuloita on niin vähän etteivät yllä hihnan päähän, usein silloin kun nämä "ota itse kapulas" tyypit vaan seisoskelee niin on joutunut kurottelemaan heidän ostostensa yli saadakseen kapulan.
On paljon selkeämpää että edellä oleva laittaa kapulan ostostensa perään kuin merkiksi takana olevalle ettei laita enää hihnalle mitään jolloin takana oleva voi alkaa latomaan ostoksiaan, ei sen edessä olevan ihmisen läpi näe useinkaan onko hänen kärryissä vielä jotain, varsinkin kun on talvivaatteet.
Näin on. Täällä ei ymmärretä tätä.
Veikkauslappujen suorittaminen kassajonossa. "Kassalla tarvitaan ruuhka-apua."
Vierailija kirjoitti:
Logiikka on siinä, että jokainen huolehtii omista ostoksistaan ja panee kapulan merkiksi kassalle, että siitä alkaa minun ostokseni.
Vähintään yhtä loogista on huolehtia omista ostoksistaan ja panna kapula merkiksi kassalle, että siihen loppuu minun ostokseni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pullonpalautuspisteellä ne jotka tuo pulloja isoissa jätesäkeissä, joskus useammissakin, niin että taakse muodostuu pitkä jono ja joutuu jonottamaan ikuisuuden.
Varaa aikaa siihen niin sulla ei ole kiire.
Kun ei tiedä milloin nämä jätesäkkityypit tulevat pakuillaan. Yleensä niitä on useampi, ja molemmat koneet samalla porukalla käytössä. Kärryissä yksi valtava säkki ja vieressä vielä pari, toisella vekkulilla sama määrä. Nauretaan iloisesti ja ladotaan tölkkejä sisään. Kone tilttaa parissa minuutissa, ja "palautusautomaatille pyydetään henkilökuntaa" jälleen kerran..ja sama uusiksi, ja taas uusiksi...
Itse tarvitset kiireellä yllätysvieraita varten tarjottavaa, ja sulla olisi vain se yksi vajaa muovikassillinen palautettavaa...ja kyllä, olen saanut suuni auki....mutta ei tarvita kuin se yksi säkkityyppi ja toiseen automaattiin jono, niin kyllä menee pitkään.
Ja siihenkin on tuotu mukulat mukaan "opettelemaan" sen masiinan käyttöä. "Laita se nyt siihen ja työnnä, juuri noin, ja toinenkin sitten perään, huppista keikkaa, nyt se putosi, minne se meni lässynlää"...
-eri
Ihmiset, jotka parkkeeraavat kärrynsä keskelle käytävää niin että ohi ei pääse kummaltakaan puolelta.
ihmiset jotka jäävät hyllyn eteen keskustelemaan ihan jostain muusta, kun itse haluaisi vain nopeasti saada jotain juuri siitä hyllystä. Ei kauppa ole palavereja varten.
ihmiset, jotka haluavat vältttämättä maksaa ostoksensa käteisellä ja tietty vielä jollain 10 sentin kolikoilla.
Vierailija kirjoitti:
Juuri noin. Itselle käynyt niin, että takana tuleva on alkanut lappaa omia ostoksiaan hihnalle, vaikka minulla on vielä paljon ostoksia kärryillä. Jouduin huomauttamaan asiasta. Kyllä kapulan laittaa jokainen omien ostostensa jälkeen, niin se on paljon selkeämpää.
Kapula ENNEN omia ostoksia. Miten tämä voi olla näin vaikeaa ymmärtää?
Vierailija kirjoitti:
Kapula ENNEN omia ostoksia. Miten tämä voi olla näin vaikeaa ymmärtää?
Suurin osa asiakkaista laittaa kapulan oman ostoksen perään.
Se luetun ymmärtäminen?
Ärsyttää että pahimmillaan siinä kuitissa roikkuu 4-5 edeltävän aasiakkaan kuitit kun ei jakseta ottaa omaa kuittia pois ja kassamyyjä ei välttämättä kiireiltä ole huomannut niitä turhia poistaa.
Otan siis oman kuitin ja koko nivaskan. Jos oma kuitti pitää tarkistaa niin kivapa siitä kasasta on alkaa selvittämään mikä on oma mutta 99% se oma kuitti menee muiden mukana roskiin.
Väännetään rautalangasta. Vituttaa ne aasiakkaat jotka ei omaa kuittiaan jaksa ottaa siitä vehkeestä.
Pienet on ihmisillä murheet ja hyvä niin.
En jaksa koko ketjua lukea mutta sen verran, mitä viitsin, suurin osa koskee jonkun hidastelua. Tulee vähän mieleen rattiraivo. "Mun pitää päästä nyt just heti, en yhtään jaksa odottaa, mitä sä turaat siinä edessä!!"
Lopulta ne aikamäärät, mistä puhutaan, ovat minuutteja.
Ei kaupoissa ole samanlaista äärimmilleen ohjeistettua käytöskoodia, kuten vaikkapa lentokentillä. Miten voisi ollakaan, kauppoja on niin erilaisia. Ei kai kukaan sitäkään halua, että kaupoissa olisi joku Lammio, joka käskyttäisi liikuttamaan koipiaan ja laittamaan sen kapulan.
Niin? Mikä on kapulan paikka? Sitä on hyvä syvällisesti pohtia :)
Vierailija kirjoitti:
Köyhät tavaroiden kääntelijät, ärrrr... Pysyisvät pois paremman väen seasta haisemasta työläiseltä kun ei ole varaa ostaa !
Jolla ei ole varaa palkata piikaa käymään puolestaan ostoksilla, ei ole oikeasti parempaa väkeä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen laittaa kapulan kassalla omien ostosten perään!
Kärryjen/lastenvaunujen kanssa ei tukita käytävää.
Kärryä ei oteta siihen hyllyn eteen!
Du måtte vara tvärfittig om du är i samma affär som jag, då ingen av dina regler är av något intresse.
Kirjoittaisimmeko Suomessa suomeksi, kiitos.
Ei noilla swenssoneilla ole käytöstapoja. Kuvittelevat että ruotsi olisi joku sivistyskieli.
Painava ostoskori lasketaan kassajonossa lattialle ja jonon edetessä potkiskellaan siinä eteenpäin. En voi sietää sitä ääntä! Ja sillä tavoinhan niitä likaisia koreja syntyy, kun kori tuon jälkeen pinotaan siihen koripinoon.
Täh? Miten niin?