Mitkä asiat ärsyttää kaupassa käydessä. Gallup, peukutetaan kyllä tai ei
Kun viereinen kassa avataan, jonossa takanasi seisovat rynnivät eteen. Uusi jono pitäisi täyttää siinä järjestyksessä jossa on jo jonotettu viereisessä
Kommentit (1617)
Vierailija kirjoitti:
Se, että sellaisia tavallista pienempiä näppäriä ja ketteriä lastenistuimettomia kärryjä on vain tyyliin Prismoissa. Jos haluaa mennä tavallisesta S-marketista ostamaan vaikka 2l maitoa, 1l omenamehua ja 1,5l limsaa tms painavaa mutta pieneen tilaan mahtuvaa, jolle ei viitsi ottaa isoa kärryä, jonka kanssa taas ei mahdu kulkemaan kaupassa, joutuu ottamaan sellaisen kaamean vedettävän korin jonka toinen ratas on todennäköisesti jumissa ja johon ostokset joutuu sijoittelemaan päällekkäin siten, että heviosasto jää maitojen alle koska siinä järjestyksessä ne tuotteet ovat siellä kaupassa.
Ne vedettävät korit on kamalia, mutta onneksi kukaan ei pakota ottamaan sellaista. Otan suosiolla ison kärryn. Otan yleensä sellaisen, vaikka ostoksia olisi vain vähän. Opin niihin, kun vuosi sitten telon käteni ja olin monta kuukautta yksikätinen.
Asun pikku paikkakunnalla, kaupoissa on hiljaista, ärsyttää kassojen sipinät ja supinat ja silmien pyörittelyt.
Kassan kiire. Ryttää ostokset hihnalla siihen reunaa vasten. Oikein viha silmissä leimahtaa ja
painaa kaasua häpy märkänä.
Vauvanvaunujen parkkeeraaminen poikittain hyllyn eteen siksi aikaa, kun vanhempi tutkii muita tuotteita. Ja vauvanvaunuilla törmääminen toiseen asiakkaaseen (tämä oikeasti itselle sattunut pariin otteeseen!).
Kassajonoissa mielenosoituksellisesti huokailijat ja maiskuttelijat (jos jono liikkuu heidän mielestään liian hitaasti).
Ihmiset. jotka tekevät siitä kapulan laitosta kassahihnalle jonkun numeron tai ongelman. Minusta se laittaa, kuka ehtii ja viitsii. Eihän se ole kuin sekunnin homma, niin ihan sama kuka sen milloinkin tekee. Jos edellinen ei ole laittanut, niin laitan itse. Ei ole sen isompi asia.
Taustamusiikit ja muut meluhaittapölötykset.
Vierailija kirjoitti:
718, siksi, koska tämä ei ole joka-aamuinen ongelma. En ala omia aikatauluja sovittamaan minkään mahdollisen uhkapelurin mukaan.
Näitä voisi ennemminkin kutsua pelitissuttelijoiksi kuin uhkapelureiksi. Otetaan sitä, tätä, tota ja vähän sieltä ja tuolta. Puoli metriä paksu nivaska kaikenlaista tarkistettavaa ja uusittavaa. Ei pelata samantien kunnolla.
Vierailija kirjoitti:
Se luetun ymmärtäminen?
Ärsyttää että pahimmillaan siinä kuitissa roikkuu 4-5 edeltävän aasiakkaan kuitit kun ei jakseta ottaa omaa kuittia pois ja kassamyyjä ei välttämättä kiireiltä ole huomannut niitä turhia poistaa.
Otan siis oman kuitin ja koko nivaskan. Jos oma kuitti pitää tarkistaa niin kivapa siitä kasasta on alkaa selvittämään mikä on oma mutta 99% se oma kuitti menee muiden mukana roskiin.
Väännetään rautalangasta. Vituttaa ne aasiakkaat jotka ei omaa kuittiaan jaksa ottaa siitä vehkeestä.
Ole onnellinen, jos tämä on sun elämässäsi suurin murhe.
Melkoinen persläpi olet. Aina ei ihmiset, ainakaan muutamaa kaljaa hakiessaan, ole vetämässä lärvejä. Ehkä yrittää auttaa kaveriaan selviytymään. Vieroitusoireet jne. Kaukaahaettu ajatus, mutta mahdollista.
Mitä saat itsellesi toimimalla noin? Jonkinlaisen mielihyvän joo, mutta miksi? Ja vielä ylpeilet asialla.
Kunnollisen elämän toteemipaalu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
718, siksi, koska tämä ei ole joka-aamuinen ongelma. En ala omia aikatauluja sovittamaan minkään mahdollisen uhkapelurin mukaan.
Näitä voisi ennemminkin kutsua pelitissuttelijoiksi kuin uhkapelureiksi. Otetaan sitä, tätä, tota ja vähän sieltä ja tuolta. Puoli metriä paksu nivaska kaikenlaista tarkistettavaa ja uusittavaa. Ei pelata samantien kunnolla.
Hyvä sana tuo pelitissuttelu.👍 Kiitos.
Olen tähän asti liittänyt tissuttelun pelkästään alkoholin käyttöön, mutta kyllä sitä voi pelatakin tissutellen. Alkoholismi ja peliriippuvuus kun ovat samankaltaisia sairauksia.
Vierailija kirjoitti:
Minusta edelläolijan intressissä on laittaa kapula, hänhän maksaa takana tulevan ostokset jos ei sitä laita :)
Mutta sittenhän ne ostokset ovat edellä olevan asiakkaan, jos hän ne maksaa. Ongelmaa ei synny, jos se jäljessä tuleva panisi kapulan ostostensa edelle. Jokainen siis huolehtii oman ostosvuoronsa sujuvuuden ja sen kapulan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua ärsyttää tomaattien puristelijat ja ne ihmiset, jotka kaikessa rauhassa jäävät pakkaamaan kassalinjalle ostoksiaan. Siinä sitten mietitään, että mihinkä kassiin ja miten päin huolella asettelisin koko tämän ostosvuoreni.
Minua ärsyttää myös tomaattien, avokadojen ja hedelmien puristelijat, mutta ostokseni pakkaan kaikessa rauhassa, koska minullla ei ole kiire minnekään. En ole vastuullinen osallistumaan toisten kiireisiin.
Etpä niin koska miksipä sinun pitäisi ottaa muita huomioon kun on mahdollisuus toteuttaa omaa oikeutta? Pakkaile rauhassa ja muut joutuu katsomaan kun omat ostokset lipuu sinun tavaroiden sekaan. Pakkaa rauhassa koska minä minä ja minun oikeus. Voi itsekkyys
Ei vaan jokaisella on oikeus tehdä ostoksensa ja pakata sillä nopeudella kuin itselle on sopivaa. Toisten ihmisten kiireet ovat tuntemattomia, eivät kuulu minulle. Kassan tehtävä on huolehtia, ettei seuraavan asiakkaan tavaroita tungeta vielä käytössä olevalle pakkauspaikalle. Opetelkaa käyttäytymään!
Mua ärsyttää paikallinen Prisma.
Kaikissa tuotteissa täytyy katsoa päiväykset. Ei ole yksi eikä kaksi kertaa kun kassalle on epähuomiossa kannettu tuotteita joiden viimeinen käyttöpäivä oli reilu viikko sitten. Luulisi että kun sinne taakse pakkaa niitä tuoreempia tuotteita että samalla katsottaisiin jo olemassa olevien tuotteiden päiväykset vaan ilmeisesti ei. Maidoissa on aina järjestäen parasta ennen päiväys 2-3 päivän päässä. Valmiissa sipulipusseissa on järjestäen 50-75% sipuleista puolimätiä.
Gluteeniton valikoima on surkea. Muut kaupassa kävijät usein rassaa, seistään kärryt poikittain isoissa porukoissa juoruamassa, tai siellä oven edessä, tai liukuportaiden loppupäässä. Kassoja ei koskaan ole auki kuin pari, ihan sama millainen ruuhkapäivä on. Hyllyvälejä ei ole selkeästi merkitty, mitä pitävät sisällään. Opasteesta puuttuu osa välissä olevista tuoteryhmistä, tai opastetta ei ole. Paprikat aina nahistuneita, pehmeitä, tai homeessa.
Paikallinen Cittari olisi niiiin paljon parempi mutta S-keskittämisen takia siellä käydään harvoin.
Reppanoilla kaljankittaajilla on kyllä aikaa odottaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
pitkät kassajonot ja joku alkaa siinä ostamaan veikkauskuponkeja
Tämä on "klassikko" myös kioskilla, josta usein haen evästä ennen työpäivän alkua. Varaan aina aikaa asiointiin, mutta sitten on nämä lottoajat:"Jaa, laitahan tuo uusiksi... tuota ei... missäköhän se yksi lappu oli.. nämä uusiksi, sitten kolme riviä lottoa, ottaisiko sen Jokerinkin, jaa, sitten Euro Jackpotia... hmm... kolme riviä... eikun viisi... niin ja sitten ässäarpoja... tuo, ei kun tuo, ja tuo ja oliko niitä euron arpoja?!" Ja kun yleensä nämä ovat eläkeikäisiä joilla aikaa luulisi riittävän, onko pakko tunkea siihen aamuruuhkaan?!
Saman huomannut 😫 Monesti saanut sitten valita myöhästyykö töistä vai onko ilman eväitä työpäivän.
Se on ihan järjetöntä, että omat kiireet pannaan toisten ihmisten vastuulle.
Vierailija kirjoitti:
Vauvanvaunujen parkkeeraaminen poikittain hyllyn eteen siksi aikaa, kun vanhempi tutkii muita tuotteita. Ja vauvanvaunuilla törmääminen toiseen asiakkaaseen (tämä oikeasti itselle sattunut pariin otteeseen!).
Kassajonoissa mielenosoituksellisesti huokailijat ja maiskuttelijat (jos jono liikkuu heidän mielestään liian hitaasti).
Vauvanvaunut ei häiritse, mutta nuo huokailijat ja maiskuttelijat ovat outoja hyppyheikkejä.
Valtava määrä näyttöjä pitkin kauppaa, joissa liikkuvaa kuvaa. Liikeherkälle haaste, kun pitää miettiä reittiä ja kävellä varpaita katsellen, ettei ala öllöttää. Liikeherkkä kun on itse liikkeessä, niin näkökentässä ei siedä mitään liikkuvaa. Ja kyllä, ongelmia aiheuttavat myös mm. joukkoliikenteen pysäkkien liikkuvat mainokset.
Valtaosassa kaupoista hihna kapenee juuri ennen kassaa. Silti monet lappavat täydeltä leveydeltä ostoksensa hihnalle. Sitten sitä ihmetellään, kun eivät mahdukaan ja sumppu melkoinen ja joudutaan selvittelemään missä kohtaa kapula oli ja mille puolelle sitä ostokset kuuluvat. Ruuhkanaiheuttajan jälkeen vuorossa ollessa paras jättää reilu väli ennen kuin omat ostoksensa laittaa ja asettelee ne sille osalle hihnaa, joka jatkuu kassalle asti. Sujuvoittaa toimintaa ja estää ongelmia.
Ajattelemattomat kassat, jotka luulevat asiakkaiden olevan tyhmiä. Ostin valmiiksi pakatun sushiannoksen ja otin sitä varten hedelmäpussin, johon sen lisäksi wasabi, inkivääri ja soijakastike. Katsoin missä kohtaa viivakoodi sushiannoksessa ja jätin pussin suuaukon lähelle. Kassahihnalle asettelin niin, että sushiannos pussin suulle ja viivakoodi kohti lukulaitetta. Oli ilmeistä, että on aseteltu tarkoituksellisesti. Sitten kassa kuitenkin pyörittää kaikkiin ilmansuuntiin. Mainitsin, että olin hänen työtään helpottaakseni asetellut niin, ettei tarvitse kuin vetää lukulaitteesta ohi. Kassan kommenttina oli, "mistä minä sen voisin tietää". Olisi tehnyt mieli kysyä, etteikö asettelu antanut aihetta olettaa jotain, mutta tyydyin toteamaan, että kannattaisiko kokeilla... Ylipäätään pyrin ainakin herkät ja pyörittelyä huonosti kestävät asettelemaan niin, että viivakoodi valmiiksi lukijaa kohti, mutta silti pyöräytetty useamman kerran jopa ylösalaisin esim. mokkapalarasia - ei kiva.
Minua ärsyttää, kun matami ottaa kassajonossa takin ja kengät pois. Sitten kun tavarat on tiitattu vetää takin hissukseen päällensä ja kaivaa kengät ostoskärry alta ja alkaa vasta sitten etsimään lompsaansa. Katselee jonoa ylimielisenä. Ei taida olla kotona edes kissaa odottamassa. Käy perjantaina iltapäivisin. Välttelen perjantaita.