Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitkä asiat ärsyttää kaupassa käydessä. Gallup, peukutetaan kyllä tai ei

Vierailija
01.01.2025 |

Kun viereinen kassa avataan, jonossa takanasi seisovat rynnivät eteen. Uusi jono pitäisi täyttää siinä järjestyksessä jossa on jo jonotettu viereisessä

Kommentit (1617)

Vierailija
701/1617 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

S-mafian liikkeissä soi niin vittumainen tekemällä tehty hissimusiikki, että melkein jää sen takia käymättä vaikka onkin halvempi kuin K. Kiinnittäkääpä ens prismareissulla huomiota siihen tyhjänpäiväiseen mukahilpeään taustalallatukseen.

Vierailija
702/1617 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

pitkät kassajonot ja joku alkaa siinä ostamaan veikkauskuponkeja

Tämä on "klassikko" myös kioskilla, josta usein haen evästä ennen työpäivän alkua. Varaan aina aikaa asiointiin, mutta sitten on nämä lottoajat:"Jaa, laitahan tuo uusiksi... tuota ei... missäköhän se yksi lappu oli.. nämä uusiksi, sitten kolme riviä lottoa, ottaisiko sen Jokerinkin, jaa, sitten Euro Jackpotia... hmm... kolme riviä... eikun viisi... niin ja sitten ässäarpoja... tuo, ei kun tuo, ja tuo ja oliko niitä euron arpoja?!" Ja kun yleensä nämä ovat eläkeikäisiä joilla aikaa luulisi riittävän, onko pakko tunkea siihen aamuruuhkaan?!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
703/1617 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puuttuvat hintalaput etenkin pikkukaupoissa, joiden ainoa myyjä on kassalla, jolle on jonoa. Siinähän jonotat sitten ihan vain siksi, että haluat tietää tuotteen hinnan. Eikä sitä aina löydy edes kassan järjestelmästä.

Vierailija
704/1617 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se kassahihnan välikapula on tarkoitettu myyjälle, ei meille asiakkaille. Selvennän. Siis kun olen laittanut KAIKKI ostokseni hihnalle, voi perässä tuleva voi laittaa jo ostoksensa hihnalle, vaikka kapulaa ei ole välittömästi saatavilla. Riittää että kapula on siinä vaiheessa hihnalla kun minun ostokseni on leimattu, emme siis tarvitse viittä kapulaa viisi asiakasta ennen kassaa. Yrittäkää ymmärtää mitä tarkoitan, saatatte oivaltaa jotain. Tarpeen tullen avatkaa suunne ja päästäkää sieltä sanoja, kuten Hei tästä alkavat minun ostokseni  tai Antaisitko kapulan tähän väliin, pelkään että en ymmärrä kohta mitä tavaroista ovat minun. Kiitos.

Tottakai, mutta yhtälailla se on merkki omien ostosten lopulle. Toki jos kassalla ei ole tapeeksi kapuloita on se hyvä laittaa heti paikalleen kuin mahdollista. En silti kuitenkaan laita sitä toiten ostosten edelle kun ei koskaan tiedä tuleeko edellä olevalle vielä jotain. Jos on valmis maksamaan toisten ostokset niin tarvitsee myös ottaa siitä vastuu. Kassallhan se on ensisijaisesti asiakkaan vaihtumisen merkki.

Vierailija
705/1617 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun marketissa on paljon asiakkaita, ärsyttää se, että eräät kuljeskelevat kärryineen ikään kuin muita ihmisiä ei olisi lainkaan. Eilenkin, ha väkeä ei nyt totaaliseen ruuhkaan asti ollut, mieshenkilö tönötti käytävällä odottamassa vaimoaan ja kärry POIKITTAIN käytävän tukkeena. Toinen asia se, että sen kärryn kanssa kulkiessa ei väistetä muita käytövillä liikkujia... Ihan posotetaan vaikka päin!

Niin, että onks nää niin kuin keskivertoja älyn kanssa liikkuvia... Keskiverto kun tajuaa juttuja ihan itte!

Tuota samaa ihmetellyt. Japanissa useamman kuukauden viettäneenä en nähnyt tuollaista tai edes itkeviä lapsia. Rullaportaissakin mennään niin että jos ei kiire niin toisella laidalla että kiireiset pääsee toista laitaa ohi. Kaupoissa ei sumia aiheuteta ja kärryn kanssa oleva kääntää kärryn niin että ohi pääsee helpolla mutta Suomalaiset... Onko niin vaikeaa kunnioittaa muita ettei edes ajatella kuin itseään?

Oppinut hyvät käytöstavat Japanissa ollessa ja Suomessakin kävelen kaupassa niin että nostan sen korin eteeni jos joku tulee ahtaalla käytävällä vastaan ihan kohteliaisuutta ja kaventaakseni omaa profiilia mutta ne Suomalaiset jotka rynnii päälle niinkuin koko "kaista" olisi heidän.. kyllä hatuttaa.

Pienillä teoilla voi tehdä oman ja muiden kauppareissun mukavammaksi mutta kun minä minä minä Suomalainen. Ei väistä, ei ymmärrä antaa tilaa eikä mitään käsitystä miten otetaan huomioon muut asiakkaat. Todella vajaaälyistä ja itsekästä käyttäytymistä ja siitäpä helposti ne ruuhkat syntyy kun ei ymmärretä ollenkaan miten ryhmässä pitäisi toimia niin että kaikilla menisi jouhevasti vaan keskitytään siihen omaan egoon että minä olen tässä ja muut saa väistää tai jonottaa.

Aika vajaaälyistä toimintaa eikä mikään ihme jos porukalla keittää yli kauppareissuilla kun se yksi idiootti helposti pilaa kymmenen asiakkaan kauppareissun.

Vierailija
706/1617 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut antavat kassalla lastensa juosta oitis näpelöimään toisten ihmisten tuotteita sinne hihnan toiseen päähän. Ei minulla ole lapsia mitään vastaan, mutta ei ole hygieenistä kurasilla hanskoilla koskea ruokapakkauksiin, ja sitten vanhemmat eivät voi edes käskeä niitä pois.

Vierailija
707/1617 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

S-mafian liikkeissä soi niin vittumainen tekemällä tehty hissimusiikki, että melkein jää sen takia käymättä vaikka onkin halvempi kuin K. Kiinnittäkääpä ens prismareissulla huomiota siihen tyhjänpäiväiseen mukahilpeään taustalallatukseen.

No meillä soi K-kaupassakin.

Mutta pahin on Joensuussa S-market Siilainen, jossa sen hissimusiikin keskeyttää puolen minuutin välein joku sietämätön PLIMM-rämähdys. Olen miettinyt, onko se siksi, ettei tarvitsisi maksaa jotain tekijänoikeusmaksuja, kun ei esitetä kokonaista kappaletta vaan katkotaan tuolla tavoin. Onneksi ei ikinä enää tarvitse siinä kaupassa käydä.

Vierailija
708/1617 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kapula ENNEN omia ostoksia. Miten tämä voi olla näin vaikeaa ymmärtää?

Siksi, koska on paljon kätevämpää, että se pistetään omien ostosten JÄLKEEN. Se on sinullekin moneen kertaan tässä ketjussa selitetty. En ole lukenut vielä ainuttakaan perustetta, miksi ennen omia ostoksia olisi järkevämpä.

Vierailija
709/1617 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se kassahihnan välikapula on tarkoitettu myyjälle, ei meille asiakkaille. Selvennän. Siis kun olen laittanut KAIKKI ostokseni hihnalle, voi perässä tuleva voi laittaa jo ostoksensa hihnalle, vaikka kapulaa ei ole välittömästi saatavilla. Riittää että kapula on siinä vaiheessa hihnalla kun minun ostokseni on leimattu, emme siis tarvitse viittä kapulaa viisi asiakasta ennen kassaa. Yrittäkää ymmärtää mitä tarkoitan, saatatte oivaltaa jotain. Tarpeen tullen avatkaa suunne ja päästäkää sieltä sanoja, kuten Hei tästä alkavat minun ostokseni  tai Antaisitko kapulan tähän väliin, pelkään että en ymmärrä kohta mitä tavaroista ovat minun. Kiitos.

Miksi tehdä asiasta noin monimutkaista, että pitää jopa avata suunsa, mikä tunnetusti on vaikeaa ja mistä sitä tietää, onko toinen ehkä kuuro tai onko meillä mitään yhteistä kieltä.

Kun voi ihan helposti tehdä niin, että pistää kapulan hihnalle kun on mättänyt siihen omat ostoksensa. Tällöin perässä tulevan ei tarvitse arvailla ja tarkkailla, olenko jo laittanut KAIKKI ostokseni hihnalle. Sitten kun hihnalle ilmestyy siihen laittamani kapula, hän tietää, että kaikki oli siinä, ja voi ruveta mättämään omiaan.

Mikä on niin ylivoimaisen vaikeaa tai vastenmielistä siinä, että pistää kapulan omien ostostensa jälkeen?

Vierailija
710/1617 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kun kotona koko pöivä miettinyt omia valmiiksi ostoksiani seuraavaan kauppa reisuuni ni siellä ne tuotteet ovat - 30.Se kumastuttaa minua.. 

Vierailija
711/1617 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei ärsytä mikään kaupoissa 👍

Vierailija
712/1617 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
713/1617 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on "klassikko" myös kioskilla, josta usein haen evästä ennen työpäivän alkua. Varaan aina aikaa asiointiin, mutta sitten on nämä lottoajat:"Jaa, laitahan tuo uusiksi... tuota ei... missäköhän se yksi lappu oli.. nämä uusiksi, sitten kolme riviä lottoa, ottaisiko sen Jokerinkin, jaa, sitten Euro Jackpotia... hmm... kolme riviä... eikun viisi... niin ja sitten ässäarpoja... tuo, ei kun tuo, ja tuo ja oliko niitä euron arpoja?!" Ja kun yleensä nämä ovat eläkeikäisiä joilla aikaa luulisi riittävän, onko pakko tunkea siihen aamuruuhkaan?!

Saman huomannut 😫 Monesti saanut sitten valita myöhästyykö töistä vai onko ilman eväitä työpäivän.

Vierailija
714/1617 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kun kassatyöntekijä ei uskalla ottaa katsekontaktia asiakkaaseen. Sanoo kyllä just sen hei/terve, mutta katsoo muualle kuin asiakasta. Kauppiaan kannattaa työhaastattelussa seurata, että kykeneekö työnhakija katsekontaktiin  varsinkin, jos on tarkoitus työskennellä kassalla.

Vierailija
715/1617 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perjantaina miettii jo töissä kaikenlaisia hienoja ruokia viikonlopuksi, mutta kauppaan mennessä pyörii siellä aivan hoo moilasena laittaen koriin jotain tonnikalaa ja ananasta tai muuta aivan mitä sattuu.

Vierailija
716/1617 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saman huomannut 😫 Monesti saanut sitten valita myöhästyykö töistä vai onko ilman eväitä työpäivän.

Miksi otat riskin myöhästyä töistä, kun selviät sillä, että lähdet kioskille ostoksille aikaisemmin. Ongelma ratkaistu.

Vierailija
717/1617 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että sellaisia tavallista pienempiä näppäriä ja ketteriä lastenistuimettomia kärryjä on vain tyyliin Prismoissa. Jos haluaa mennä tavallisesta S-marketista ostamaan vaikka 2l maitoa, 1l omenamehua ja 1,5l limsaa tms painavaa mutta pieneen tilaan mahtuvaa, jolle ei viitsi ottaa isoa kärryä, jonka kanssa taas ei mahdu kulkemaan kaupassa, joutuu ottamaan sellaisen kaamean vedettävän korin jonka toinen ratas on todennäköisesti jumissa ja johon ostokset joutuu sijoittelemaan päällekkäin siten, että heviosasto jää maitojen alle koska siinä järjestyksessä ne tuotteet ovat siellä kaupassa. 

Vierailija
718/1617 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

718, siksi, koska tämä ei ole joka-aamuinen ongelma. En ala omia aikatauluja sovittamaan minkään mahdollisen uhkapelurin mukaan. 

Vierailija
719/1617 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekin ärsyttää jos ei ota ennalta selvää siitä, miten Mobilepay tai vaikkapa sovelluksissa olevat etukortit toimivat. Jos ei kerralla tai kahdella onnistu, kassalle EI jäädä jankkaamaan asiasta vaan käytetään sitä maksukorttia tai etukorttia ja ihmetellään kotona, miten homma toimii. Ohjeita kyllä on. 

Vierailija
720/1617 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä te toisten ärtymystä arvostelevat teette tässä ketjussa? Aloituksessa pyydetään kertomaan asioita, jotka ärsyttävät kaupassa käydessä. Sitä ei pyydetä, että tulette kertomaan, ettei teitä ärsytä mikään ja muidenkin pitäisi löysätä pipoa.

Käsittämätöntä, että onpa aihe kuin aihe niin joku tulee aina lässyttämään jotain aiheeseen kuulumatonta ja jeesustelemaan aiheessa pysyvien vastauksia.

Älä nyt pahastu mutta mua nauratti ihan hirveesti sun kirjoitus (toki moni muukin). Onpa hauska ketju :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan viisi