Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Queen of fucking everything - uusi sarja yle (areena)

Vierailija
01.01.2025 |

Huomasin tällaisen kotimaisen sarjan Areenassa ja sepä tempaisi kokonaan mukaansa, ja ahmaisin kaikki osat kertaheitolla.

Tiina Lymin aiempi Sisäilmaa - tykkäsin siitäkin.

Laura Malmivaara ihan huippu pääroolissaan.

Kommentit (3080)

Vierailija
1521/3080 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua vähän harmitti, kun olin lukenut niin ylistäviä kommentteja ja odotin että pääsisin katsomaan hyvää sarjaa, mutta jouduinkin pettymään.

Mutta niitä sarjojahan on maailma pullollaan. Onhan se välillä vähän rasittavaa niitä selailla ennen kuin löytyy, mutta ei kai näitä kannata millään levelillä henk. koht ottaa. Jos ei nappaa, siirtyy seuraavaan.

Sen vuoksi vähän ihmetyttää täällä joidenkin (en siis tarkoita tätä sulle, vaan yleisesti) asenne, että tyhmiä, juntteja tms. ne, joille sarja taas on napannut ja saanut siitä hyvää viihdettä. 

Ymmärtäisin paremmin, jos elettäisiin jotain aikaa entistä, jolloin tarjonta tosiaankin oli minimaalista ja vaihtoehtoja ei ollut, vaan jos kahdelta kanavalta tuli pskaa niin sit siinä oltiin, mutta nykyään en. Kun jokainen voi katsoa koska tahansa ihan just sitä, mitä haluaa.

Tämä myös itseäni ihmetyttää, sen lisäksi, että tämän tykkäämisestä yritetään tehdä joku sosioekonominen/älykkyys-profiili. Onko koskaan tehty tutkimusta, jonka mukaan ihmistyypit  jakaantuu minkään ohjelmagenren mukaan? Tietty aina ollut nää ihmiset, jotka katsovat vain ajankohtaisohjelmia ja luontodokumentteja.  Heilläkin yleensä joku salainen ohjelmapahe, mutta sitä ei paljasteta, koska tuo edellinen kuulostaa niin paljon paremmalta (tylsemmältä).

Vierailija
1522/3080 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

taas suomiwokepaskaa varmaan

kiroilua ja seksiä hirveesti ja homolespopari on jossain vaiheessa mukana ellei päähenkilö

Katsomatta paskaa, näinhän nää älyköt täällä toteaa! Siinä on hyvä kriitikko mennyt hukkaan!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1523/3080 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä sarja saattaa naurattaa niitä, jotka eivät ole koskaan tulkeet jätetyiksi, petetyiksi, huijatuiksi ja joilla on kaikki muutenkin hyvin. Niille jotka eivät ole kokeneet konkurssia tai työttömyyttä.

Noh, olen tullut jätetyksi ja petetyksi, huijatuksi taloudellisesti oman äidin toimesta ja tällä hetkellä olen työttömänä.

Silti nauratti tai ehkä juuri sen vuoksi nauratti. Ja omat ongelmat asettui perspektiiviin, mulla on asiat sentään vielä hyvin, kun ei ole suhdetta psykopaattihuumediileriin eikä ole tappajat perässä. Velkaakin on vain laillisille tahoille.

Mutta tuolla oli yksi hyvä kertomus siitä, miten masentunut ei pystynyt katsomaan Frasieria, eli kyllä siinä pointti on, että jos jokin viihde ahdistaa, niin eihän sitä kannata katsella, eihän se enää viihdettä silloin ole.

Onko sitten itse objektiivinen tässä tilanteessa arviomaan viihteen hyvyyttä tai huonoutta on toinen asia ja ainakaan e

Se kai tässä on, et kun on mielipidekysymys. Siitä toki voi kiistellä, mutta mikään mielipide ei ole  oikea tai väärä. Ja onneks pakko ei ole heidän katsoa, joille ei syystä tai toisesta iske. Minä tykkäsin kyllä.

Vierailija
1524/3080 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on paljon pahoinvoivia ihmisiä ja miesvihaa,  kun tällainen naurattaa ja viihdyttää. Yksi jakso riitti, kiitos.

Miesvihaa? Naisillehan siinä tehtiin kurjia temppuja. Ensin aviomies Lindalle, sitten Linda Birgitalle jne. 

Katsos kun haluaa nähdä miesvihaa, sitä voi nähdä missä tahansa_

- sarjassa on inhottavia miehiä (miehet on pahoja)

- nainen tappaa, pahoinpitelee ja käskyttää miehiä (miehille tehdään pahaa)

- spurgu (naiset pitävät miehiä juoppoina)

- mt-potilas (naiset pitävät miehiä luusereina)

- huijarieksä (naiset aina rakastuvat jänniksiin eikä kiltti mies saa naista)

- sarjassa oli enemmän keskeisiä naishahmoja kuin mieshahmoja (syrjintää)

- rikolliset olivat miehiä (kunnollisia miehiä ei arvosteta ja nähdään miehet pahoina)

Vierailija
1525/3080 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on paljon pahoinvoivia ihmisiä ja miesvihaa,  kun tällainen naurattaa ja viihdyttää. Yksi jakso riitti, kiitos.

Edelleen kysyn, mikä tässä ohjelmassa on erityistä miesvihaa. Tuota on helppo viljellä, mutta se ei hokemalla aukea. 

Vierailija
1526/3080 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä miesvihaa tässä sarjassa on? Jos olisit viitsinyt katsoa kaikki jaksot ennen kuin alat öyhöttämään, mutta ei sitten. 

ps. Juonipaljastus, siitä päähenkilöstä tulee aivan samanlainen muiden ihmisten hyväksikäyttäjä kuin sen miehestäkin.

Tulee vai oli samanlainen kylmä hyväksikäyttäjä kuin äitinsä ja ex-miehensä. Ei ollut Linda käynyt äitiä katsomassa vuosiin. Linda esitti menestyjää töissä ja painosti jokaisen laittamaan 500 e Ukraina-keräykseen. Linda oletettavasti oli eksänsäkin kanssa siksi, että eksällä oli olevinaan isot bisnekset ja korkea status. Linda asusteli äitinsä asunnossa, vaikka vihasi äitiään, eikä ollut tämän kanssa tekemisissä. Ei ollut ollut pitänyt yhteyttä lapsuudenystäväänsä, jonka kanssa yhtäkkiä alkoi hengailla (mikäli ymmärsin oikein). 

Vierailija
1527/3080 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edelleen kysyn, mikä tässä ohjelmassa on erityistä miesvihaa. Tuota on helppo viljellä, mutta se ei hokemalla aukea. 

Ei kannata kysyä, koska sitä ei ollut kuin kommentoijan päässä. Mielummin voisi kysyä hänen diagnoosiaan. 

Vierailija
1528/3080 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liikaa kiroilua, raskasta kuunneltavaa. Malmivaaran puvustus oli huono, vaatteet ei sopineet hänelle yhtään. 

Jos olis mies henkilö joka kiroilee sua tuskin haittaisi yhtään, mutta ilmeisesti koet uhkaavaksi sen jos voimakas nais hahmo kirjoillee kuin raavas äijä.

Ei ollut liikaa oli just sopivasti.

Ihana Tiina Lymi toivottavasti hänen kynästä saa nähdä vielä monta tarinaa

Vierailija
1529/3080 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miesvihaa? Naisillehan siinä tehtiin kurjia temppuja. Ensin aviomies Lindalle, sitten Linda Birgitalle jne. 

Minulle riitti, että aviomies teki jostakin syystä kuprun ja pulikko joka taisteli tyhjistä tölkeistä. Säälittävä elämä, kun tipahtaa pidetään kulissia yllä rikollisin keinoin. Äitisuhde, keski-iässä useimmat osaavat ymmärtää ja antaa jopa anteeksi.

Vierailija
1530/3080 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä miesvihaa tässä sarjassa on? Jos olisit viitsinyt katsoa kaikki jaksot ennen kuin alat öyhöttämään, mutta ei sitten. 

ps. Juonipaljastus, siitä päähenkilöstä tulee aivan samanlainen muiden ihmisten hyväksikäyttäjä kuin sen miehestäkin.

Tulee vai oli samanlainen kylmä hyväksikäyttäjä kuin äitinsä ja ex-miehensä. Ei ollut Linda käynyt äitiä katsomassa vuosiin. Linda esitti menestyjää töissä ja painosti jokaisen laittamaan 500 e Ukraina-keräykseen. Linda oletettavasti oli eksänsäkin kanssa siksi, että eksällä oli olevinaan isot bisnekset ja korkea status. Linda asusteli äitinsä asunnossa, vaikka vihasi äitiään, eikä ollut tämän kanssa tekemisis

Ei.. vaan Linda oli koko elämänsä yrittänyt tulla hyväksytyksi äitinsä silmissä ja sitten myöhemmin miehensä silmissä. 

Lapsuuden trauma hylätyksi tukemisesta ja isän menettämisestä on jättänyt jälkensä ja lopulta miehen lähtö ja petos on viimeinen niitti, jossa Linda alkaa elämään välittämättä muista koska hän on kokenut jalkoihin jäämistä lapsesta asti ja hän ei enään aio välitää muista vaan haluaa päästä irti veloista, koska hän ei ole niihin syypää ja muut saa kärsiä, vaan koska hän on kärsinyt.

Lopussa hahmo on psykoottinen ja menettää todellisuuden tajun eikä enään itsekkään tiedä kuka hän haluaa olla .

Mahtava sarja. Ehkä vaatii älykkyyttä todella tajuta kaikki palaset.

Vierailija
1531/3080 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mua vähän harmitti, kun olin lukenut niin ylistäviä kommentteja tästä orkesterista ja odotin että pääsisin kuuntelemaan hyvää musiikkia mutta jouduinkin pettymään. Eihän ne edes laulaneet ja kauhean monta puhallinsoitinta" 

Vierailija
1532/3080 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti ainoa puhtoisena ja virheettömänä esitetty henkilö Lindan lähipiirissä oli Lindan isä. 

Vierailija
1533/3080 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Mua vähän harmitti, kun olin lukenut niin ylistäviä kommentteja tästä orkesterista ja odotin että pääsisin kuuntelemaan hyvää musiikkia mutta jouduinkin pettymään. Eihän ne edes laulaneet ja kauhean monta puhallinsoitinta" 

🤣🤣🤣

Vierailija
1534/3080 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulee vai oli samanlainen kylmä hyväksikäyttäjä kuin äitinsä ja ex-miehensä. Ei ollut Linda käynyt äitiä katsomassa vuosiin. Linda esitti menestyjää töissä ja painosti jokaisen laittamaan 500 e Ukraina-keräykseen. Linda oletettavasti oli eksänsäkin kanssa siksi, että eksällä oli olevinaan isot bisnekset ja korkea status. Linda asusteli äitinsä asunnossa, vaikka vihasi äitiään, eikä ollut tämän kanssa tekemisis

Sulla on selvästi jäänyt paljon näkemättä, kun ihan höpöjä selität. Katsopa uudelleen, niin tiedät kuka teki ja mitä.

Vierailija
1535/3080 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erinomainen sarja, sai nauraakin välillä, hyvät näyttelijät!

Vierailija
1536/3080 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku täällä aiemmin ihmetteli, että eikö Lindaa kaduta kun lavasti Börjen syylliseksi sen jälkeen kun huijarimies oli paljastunut sarjapettäjäksi ja Börje olisi voinut kostaa tälle. Eihän se noin mennyt vaan Mikael oli jo paljastunut sarjapettäjäksi ja huijariksi ennen Börjen lavastamista murhaajaksi. Miksi L sitten teki näin? Siksi että B olisi saanut selville lopulta oikean murhaajan ja kaman varastajan, ja tappanut Lindan. Ja miksi vain yksi sauva? Jos kaapissa olisi ollut kaksi sauvaa, niin B olisi yhdistänyt älykkäänä ihmisenä ne Lindan luistelusauvoihin. Yksi sauva poliisin kädessä ei herättänyt samanlaista muistikuvaa.

Vaikka onkin pelkkä tv-sarja, niin mua hämmentää nämä ihmettelyt. Ja muut Börje -ihannoinnit. Itse ajattelin että suureksi osaksi Linda lavasti Börjen syylliseksi, jotta pääsisi hänestä turvallisesti eroon. Börje oli aivan äärimmäisen ahdistava ja pelottava tyyppi joka vielä kaiken kukkuraksi tuntui tulevan riippuvaiseksi Lindasta. Lindaa se selvästi hirvitti ja selvää oli ettei olisi turvassa, jos tuollaiselle menee ilmoittamaan etten halua tavata sua enää koskaan. Otti riskin jo siinä että kaulaili toisenkin miehen kanssa julkisella paikalla..

Vierailija
1537/3080 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä luulen, että Edelmann on ollut yksi ehdokas Börjeksi. Siinä miehessä olisi kyllä karismaa. Loistava näyttelijä. Kolmosen tuotantoa, Musta valo oli mieletön suoritus häneltä.

Kiroileva Spora olisi voinut olla Kari Hietalahti. 

Mutta hyvin veti nämäkin tyypit 

Juuri eilen Sipoon Herttuaa (?) katsoin sivusilmällä ja ihmettelin miksi Hietalahti saa aina tuollaisia lapsellisia huutamis- ja kiukuttelurooleja. Jotka tekee aina samalla tavalla. ONNEKSI ei ollut tässäkin sarjassa.

Vierailija
1538/3080 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku täällä aiemmin ihmetteli, että eikö Lindaa kaduta kun lavasti Börjen syylliseksi sen jälkeen kun huijarimies oli paljastunut sarjapettäjäksi ja Börje olisi voinut kostaa tälle. Eihän se noin mennyt vaan Mikael oli jo paljastunut sarjapettäjäksi ja huijariksi ennen Börjen lavastamista murhaajaksi. Miksi L sitten teki näin? Siksi että B olisi saanut selville lopulta oikean murhaajan ja kaman varastajan, ja tappanut Lindan. Ja miksi vain yksi sauva? Jos kaapissa olisi ollut kaksi sauvaa, niin B olisi yhdistänyt älykkäänä ihmisenä ne Lindan luistelusauvoihin. Yksi sauva poliisin kädessä ei herättänyt samanlaista muistikuvaa.

Vaikka onkin pelkkä tv-sarja, niin mua hämmentää nämä ihmettelyt. Ja muut Börje -ihannoinnit. Itse ajattelin että suureksi osaksi Linda lavasti Börjen syylliseksi, jotta pääsisi hänestä turvallisesti eroon. Börje oli aivan äärimmäisen ahdista

Ehkä tuokin, mutta painavin syy oli se, että pian Börje olisi löytänyt "Koistisen vaimon".

Vierailija
1539/3080 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En katso juuri koskaan suomalaisia sarjoja, koska mielipiteeni on etteivät suomalaiset osaa näytellä. Harvoja poikkeuksia lukuunottamatta. Useimmiten tulee vain myötähäpeä... mutta tästä sarjasta pidin! Ei oikeastaan mitään huonoa sanottavaa. Toivon et mahdollisessa jatko-osassa Linda sais tehtyä Mikaelin elämästä mahdollisimman surkeaa.. :)

Vierailija
1540/3080 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei, vaan Linda oli koko elämänsä yrittänyt tulla hyväksytyksi äitinsä silmissä ja sitten myöhemmin miehensä silmissä. 

Lapsuuden trauma hylätyksi tukemisesta ja isän menettämisestä on jättänyt jälkensä ja lopulta miehen lähtö ja petos on viimeinen niitti, jossa Linda alkaa elämään välittämättä muista koska hän on kokenut jalkoihin jäämistä lapsesta asti ja hän ei enään aio välitää muista vaan haluaa päästä irti veloista, koska hän ei ole niihin syypää ja muut saa kärsiä, vaan koska hän on kärsinyt.

Lopussa hahmo on psykoottinen ja menettää todellisuuden tajun eikä enään itsekkään tiedä kuka hän haluaa olla .

Mahtava sarja. Ehkä vaatii älykkyyttä todella tajuta kaikki palaset."

.....

Tämä.

Moni on kehunut Markea, että olisi ihana ystävä, mutta minä taasen haluisin tämän kommentoijan kaltaisen ystävän. On ihanaa, jos kaveri näkee asiat laajemmin. Mahtavaa että ystävä tajuaa, että vaikka tapahtui x, niin asiaan vaikutti y ja välillä myös z. Lopputulos voi hyvinkin olla ö. Aivoihin vähän sattuu nämä analyysit "Lindasta tuli yhtä paha kuin Mikaelista". Eikä tullut. Laurille sanoi suoraan, että mulla ei oo ketään muuta kuin sinä. Ja Marken kanssa puhui Espanjassa ja pyysi anteeksi. Varmaan jatkossakin sama homma, että säätää ihan puoliavoimesti ja sitten pahoittelee. Mutta hän ei esimerkiksi varastanut Markelta ja jättänyt häntä kolmen mijoonan kanssa kuseen. Tietääkseni Mikael valehteli Lindalle pokalla 10 vuotta ja katosi kuin pieru saharaan.