Queen of fucking everything - uusi sarja yle (areena)
Huomasin tällaisen kotimaisen sarjan Areenassa ja sepä tempaisi kokonaan mukaansa, ja ahmaisin kaikki osat kertaheitolla.
Tiina Lymin aiempi Sisäilmaa - tykkäsin siitäkin.
Laura Malmivaara ihan huippu pääroolissaan.
Katso lähetysajat : Queen of Fucking Everything - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (3074)
Vierailija kirjoitti:
Tää oli kyllä loistava sarja. En edes odota lisäkausia, tämmöisenä kuuden jakson minisarjana oikein mainio.
Tykkäsin myös. M/S Romantic oli tosi hyvä viimeisen mieleen tullut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitää erikseen mainita, että "onhan se Malmivaara vanhentunut"?? No shit? Mihin verrattuna ensinnäkin? Siihen kun oli 26? No onpa kerrassaan erikoista. Ihan joka ikinen meistä vanhenee, jos saa elää. Minä en oikeasti jaksa tätä nykymaailmaa.
Ihohuokosetkin ärsyttävät 🥴 kaikenlaisiin turhiin asioihin sitä ihmiset kiinnittävät huomiota. Eikä koko sarjaa voi katsoa, koska nimi on tyhmä 😂
Kertoo paljon nykymenosta. Väen väkisin on keksittävä jotain valitettavaa ja aivan epäolennaista ongelmaa. Lapsellista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hauska sarja! Hyvä päärooli, Laura on oikea valinta siihen. Mutta! Aivan uskomattomia sivurooleja Börje ja Birgitta oli ihan huippuja! Samoin Marge ja se rikollinen miesystävä jonka nimi katosi nyt päästä. Kristo Salminen ja Sanna- Kaisa palo oli kyllä silti omaa luokkaansa.
Muutkin oli tosi hyviä( remppajoukko ja ne kunnanhallituksen ihmiset. Pitkästä aikaa sai nauraa.
Sanna -Kaisa Paloa en tunnistanut ennen kuin mies vinkkasi. On tosi mummoutunut. Myös Sari Siikander näytti samanmoiselta.
64-vuotias näyttää mummolta. No jestas.
Miksei 64-vuotias saisi näyttää mummolta? Monihan on jo mummo. Itsekin olen 64-vuotias enkä oletakaan näyttäväni nuoremmalta kuin olen.
Mitä Sanna-Kaisa Paloon tulee, niin hänethän on maskeerattu tuohon rooliin, koska käsittääkseni hän näyttelee hahmoa, joka on huomattavasti vanhempi kuin näyttelijä itse.
Vierailija kirjoitti:
Oon asunut Usassa ja puoli vuotta Tukholmassa. Kummassakaan paikassa ei kansalaiset haukkuneet omaa maataan ja kansaansa. Nyt voisiko joku avata, mistä tämä tämmöinen suomalaisten omien jatkuva haukkuminen johtuu? Onko paikalla jotain ihmistä, joka tietäisi? Psykologiasta tiedän sen verran, että jos vanhempi tai hoitaja lyttää jatkuvasti lasta, tästä narratiivista muodostuu myöhemmin lapsen sisäinen, sättivä, ääni.
Narratiivista juu 😅
Vierailija kirjoitti:
Alotin eilen ja katsoin ekan jakson, äsken toisen. On muuten hyvä kotimainen ja minä en ikinä pidä kotimaisista sarjoista! Yritän säästellä että katsoisin vain yhden jakson päivässä sillä en halua tämän loppuvan :D
Khöm, 'kotimaisista sarjoista ikinä pitämättömän' henkilön suositus ei kyllä varmaan ole sieltä halutuimmista päistä, mutta kiva kun sulla riittää itsetuntoa tämäkin asia ilmoittaa.
Oman kulttuurin mollaajat ovat niitä noloimpia ihan missä maassa tahansa. Pääasia ei ole asiantuntemus/tieto/runsas kokemus, vaan mollaus/halveksunta/itsensä mukaylentäminen toisten yläpuolelle.
Tämäkin sarja todistaa, miten miehet komistuvat vanhetessaan (Kristo, käsittämättömän charmikas ja kuuma silver fox, nuorempana ei ollut oikein minkään näköinen) kun taas naisilla käy päinvastoin, alkavat roikkua. Miksi?
Ja en mitenkään dissaa naisnäyttelijöitä, ovat tosi kovassa kunnossa ja tyylikkäitä. Olen itse saman ikäluokan nainen ja ahdistunut tästä huomiosta - koska myös itse roikun. :D
Vierailija kirjoitti:
Tämäkin sarja todistaa, miten miehet komistuvat vanhetessaan (Kristo, käsittämättömän charmikas ja kuuma silver fox, nuorempana ei ollut oikein minkään näköinen) kun taas naisilla käy päinvastoin, alkavat roikkua. Miksi?
Ja en mitenkään dissaa naisnäyttelijöitä, ovat tosi kovassa kunnossa ja tyylikkäitä. Olen itse saman ikäluokan nainen ja ahdistunut tästä huomiosta - koska myös itse roikun. :D
Kristo oli kyllä aivan liian vatsakas minun makuuni. Suunnilleen samanikäinen Haapkylä on nuorekas ja timmi.
Vierailija kirjoitti:
No onko Janne Reinikainen (Lauri) komistunut vanhetessaan? Ei tämä sukupuoleen liity, jotkut saa charmia iän myötä, toiset ei.
Hyvä sarja, yhdellä istumisella piti katsoa 👍
Vierailija kirjoitti:
Kristo on paisunut niin että naamakin on kuin päärynä. Makunsa tosiaan kullakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No onko Janne Reinikainen (Lauri) komistunut vanhetessaan? Ei tämä sukupuoleen liity, jotkut saa charmia iän myötä, toiset ei.
Näin on, mutta kannattaa myös ottaa huomioon, mitä roolia esitetään. Esim Haapkylä, joka näyttää hyvältä, kaikki vaatteet näyttää tosi hyvältä hänen päällään, esittää naista, jolle tuollainen pyrkyrimaailma sopii täydellisesti, vähän voi panikoitua silleen vähän ja välillä, mut sitten jatketaan samaa pinnallisenonnellista maailmaa. Lauri on luovuttanut - ihan kaiken suhteen. Ei Reinikaista maskeerata ja puvusteta tyylikkääksi. Kyllä hänestä sellaisenkin saa, ihan niin kuin Kari Heiskasesta. (se karvahattu paljussa sai repeämään, IHANA)
Eka jakso katsottuna. Mukavempi katsoa telkkarista, niin on jotain, mitä odottaa.
Hyvältä vaikuttaa, vaikka tämä lapsuuden ystävä miehineen vähän yliampuvia ja se ripulointikohtaus täysin tarpeeton. Saman kohtauksen olisi voinut hoitaa vähemmän ällöttävästi, ihan vaikka pelkällä kusella käymisellä, se inhorealismi ei tuonut mitään lisäarvoa.
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei usko, että olisit nainen.
Painovoima vaikuttaa miehiin samalla tavalla kuin naisiinkin. Miehet pystyvät parralla jonkin verran peittämään kasvojen roikkumista.
Jotkut vanhenevat tyylikkäästi ja jotkut eivät. Joillakin paikat alkavat roikkumaan ja joillakin menevät ryppyyn. Jotkut käyvät kiristysleikkauksissa ja ottavat täytteitä, jotkut eivät. Kukaan ei kuitenkaan pysy ikuisesti nuorena.
Kristo ois ihan hyvännäköinen, jos leikkais parran sängeksi ja laihduttais 20 kiloo. Ja lasit pois.
Vierailija kirjoitti:
Kristo ois ihan hyvännäköinen, jos leikkais parran sängeksi ja laihduttais 20 kiloo. Ja lasit pois.
Parta ja lasit on just upeat miehellä
Muuten mainiossa sarjassa irtosormen hävitys oli mielestäni turha episodi.
Oikeasti pienemmät irronneet ruumiinosat pistetään paperiin, pussiin ja roskikseen ja viedään roskat.Kukaan ei katso polttouuniin perään.En ole tosikko mutta en pidä väkinäisestä huumorista.
Ehkä tämä oli nyt sitä mustaa huumoria.
Ja humanistihahmo on sekin päälleliimatun oloinen, aivan kuin häthätää valittu Börjen vastapaino.
Mutta tosiaan, eihän nyt olekaan dokumentista kysymys. Ei kaiken tarvitse olla tosielämän mukaista.
Vierailija kirjoitti:
'Sä et halua, että mä vastaan sun vitsiin. Sä haluat, että mä nauran sun vitsille.'
'Sussa ei ole mitään vikaa. Paitsi ihan kaikki.'
Monella on varmaan samoja kokemuksia ja tuntemuksia tuollaisista miehistä kuin Lindalla.
Tämä kohtaus oli minulle koko sarjan pohjanoteeraus. Koko sarjan ajan minua häiritsi jatkuva räyhääminen, meuhkaaminen ja kiroaminen. Ymmärsin kyllä, että Lindan räyhääminen satunnaisille ohikulkijoille (spurgu, kahvilan työntekijä, ulosottomies jne.) kuvasti sitä, minkälaisessa prässissä ja hajoamispisteessä hän oli. Mutta olisin ymmärtänyt paljon vähemmästäkin.
Tämä treffikohtaus oli huipentuma: miksi koko kohtaus oli ympätty mukaan? Ei se vienyt tarinaa yhtään eteenpäin. Odotin että Linda törmäisi uudestaan tähän Kristianiin, mutta ei. Ihan turhaan jouduttiin katsomaan taas yhtä ääliömäistä, sivullisen pystyyn haukkumista. Eihän se mies edes tehnyt mitään pahaa Lindalle. Mutta tämä avautuminen esitettiin jotenkin sankarillisessa valossa, vielä seuraavanakin päivänä Linda oli oikein tyytyväinen itseensä, vaikka oli suolannut ilman aihetta tärkeän asiakkaan.
Heräsi epäily, että Lymille itselleen on tuommoinen räyhääminen tyypillistä. En keksi muuta selitystä.
Samaa mieltä. Humanisti jäi täysin irralliseksi hahmoksi. Luulin että tarkoitus oli, että pehmomiehen kautta Linda olisi jotenkin muuttunut, mutta mitään vaikutusta tarinaan ei ollut. Sarja olisi toiminut vallan hyvin ilman koko miestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin on, mutta kannattaa myös ottaa huomioon, mitä roolia esitetään. Esim Haapkylä, joka näyttää hyvältä, kaikki vaatteet näyttää tosi hyvältä hänen päällään, esittää naista, jolle tuollainen pyrkyrimaailma sopii täydellisesti, vähän voi pan
Reinikainen nähdään ihan erilaisessa lookissa Kesken-lyhytelokuvassa, joka on muuten todella hyvä. Katsottavissa Areenassa.