On tämä hieno maa tämä suomi
Asimistuet lähtee, työttömyysrahat leikkurin ja ehdot tiukemmaksi. Liikkumisen ja lääkkeiden Alv verot ylös, sairaanhoito maksut asiakas maksut ylös ja sairaskulut leikkuriin ..
Itselle tämä on katastrofi ja ajaa minut taloudelliseen konkurssiin.
Kommentit (74)
Vierailija kirjoitti:
Varmaan korkea aika sitten mennä TÖIHIN tai pitää parempi huoli omasta taloudesta. Alkaa olemaan mitta täynnä tätä valittamista.
Pelkäätkö, että sulta tuet loppuu jos veronmaksajia ei ole?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M23 kirjoitti:
Eihän asumistuki lähtenyt kuin omistusasujilta.
Paljon parempi olisi ollut, että asumistuki olis lähtenyt vain niiltä joilla on velkaa jäljellä asunnosta. Toisaalta toimeentulotuki komepensoi leikatun asumistuen täysin, joten leikkauksesta ei ollut mitään taloudellista hyötyä valtiolle.
Miksi asunnon omistajille pitäisi maksaa mitään tukia? Jos ei ole varaa pitää asuntoa niin sitten asunto myydään ja mennään vuokralle. Ja töihin tietysti.
Ihan niinkuin Neuvostoliitossa. Valtio osoittaa asunnon, asuinpaikan ja työn.
Vierailija kirjoitti:
Erityisen hienoa täällä voi valita, haluaako apua täällä vai ei. On vapaus muuttaa muualle. Kaikkialla ei ole.
Kansa eläkeläiset on varmaan samaa mieltä.
Oikein äänestämisen harjoittelu voi olla perin tuskallista, kyllä se siitä muutamien vaalien jälkeen alkaa lutviintumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M23 kirjoitti:
Eihän asumistuki lähtenyt kuin omistusasujilta.
Paljon parempi olisi ollut, että asumistuki olis lähtenyt vain niiltä joilla on velkaa jäljellä asunnosta. Toisaalta toimeentulotuki komepensoi leikatun asumistuen täysin, joten leikkauksesta ei ollut mitään taloudellista hyötyä valtiolle.
Miksi asunnon omistajille pitäisi maksaa mitään tukia? Jos ei ole varaa pitää asuntoa niin sitten asunto myydään ja mennään vuokralle. Ja töihin tietysti.
Ihan niinkuin Neuvostoliitossa. Valtio osoittaa asunnon, asuinpaikan ja työn.
Eikö tämä kokoomus nyt suorita samantapaista suunnitelma taloutta EUssa ..nEUvostoliitossa..
Kela kehottaa muuttamaan halvempaan asuntoon ja hallitus ohjaa velvoite työhön sosiaaliturvan hakijat ilmaistyohon...ihan kuten neukkulassa
Vanlife on ihan hyvä vaihtoehto. Kelit kohdillaan ja kulut minimissä.
Vierailija kirjoitti:
Vanlife on ihan hyvä vaihtoehto. Kelit kohdillaan ja kulut minimissä.
Turkissa on vielä ihan ok hintataso jos talvet haluaa asua lampimassa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ole ainoa. Monille köyhille eläkeläisille tämä on kuolemantuomio. Rahat eivät viime vuonnakaan riittäneet välttämättömään ja nyt eivät riitä sitäkään vertaa.
Sitten voi mennä töihin niin tulee palkkaa ja asia ratkeaa.
Me kaikki jaksetaan melkein hymyillä ajatukselle töihin menemiselle. Ajatus töihin menemisellehän pitää sisällään ajatuksen, että on työpaikka mihin mennä.
Aivan niin. Ensin haetaan työpaikkaa, sitten se saadaan ja sitten mennään sinne työpaikalle tekemään sitä työtä. Sitten tulee palkka tilille.
Vierailija kirjoitti:
Ja hoitotakuu pitenee perusterveydenhuollossa KOLMEEN KUUKAUTEEN ja suun terveydenhuollossa kuuteen! Aiemmin siis 14 vrk. Hyi h*lvetti mikä kehitysmaa tästä on tulossa, ei voi hyvinvointivaltioksi todellakaan enää kutsua.
Minä menetin v.2023 hampaan kun en saanut kiireellistä aikaa hammashoitoon. kunnallisessa ei kuunnella vaan jaetaan vain aikoja pitkien iakojen päähän vaikka olisi asialla kiire. En ikinä enää mene kunnalliseen vaan aina yksityiselle vaikka onkin huomattavasti kalliimpaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja hoitotakuu pitenee perusterveydenhuollossa KOLMEEN KUUKAUTEEN ja suun terveydenhuollossa kuuteen! Aiemmin siis 14 vrk. Hyi h*lvetti mikä kehitysmaa tästä on tulossa, ei voi hyvinvointivaltioksi todellakaan enää kutsua.
Minä menetin v.2023 hampaan kun en saanut kiireellistä aikaa hammashoitoon. kunnallisessa ei kuunnella vaan jaetaan vain aikoja pitkien iakojen päähän vaikka olisi asialla kiire. En ikinä enää mene kunnalliseen vaan aina yksityiselle vaikka onkin huomattavasti kalliimpaa.
Ei ole minulla eikä monella muullakaan tässä maassa varaa missään tilanteessa mennä yksityiselle, joten todella moni on pelkästään julkisen terveydenhuollon varassa. Tämä hoitotakuun pidentämispäätös on yhtäkuin, että jatkossa vain hyvätuloisilla on taattu nopea hoitoonpäsy. Sairasta, niin sairasta!
Tuolle jolla on 140 000 niin mikä leikkaus maksaa yksityisellä 20 000? Henkeen ja terveyteen ja elämänlaadun parantavaan leikkaukseen pääsee kyllä julkiselle. Voi joutua toki hetken odottamaan.
Vierailija kirjoitti:
Minua ei haita. Mina ei käy töisä mutta minä saada raha joka kukausi. Kerran vuodesa minä matkusta Irakin lomale. Minä olla Ahmed Al Abdullah ja minä tykkä kun minä saada raha
Sinulla olla Kela Gold? Minula myos. Kaverila on Kela Platinum, ei tieda miten saada se.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisit pitänyt huolta hammashygieniastasi. Oma syy.
Ei apua vaan asua