Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi juuri keski-ikäiset naiset käyttäytyy niin huonosti aspoille?

Vierailija
01.01.2025 |

Aika moni sanoo että ne on se rasittavin asiakasryhmä. Ihmettelen miksi.

Kommentit (137)

Vierailija
101/137 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan harmittaa, kun näyttää joltain frankensteinin hirviöltä, jos nuorena oli supermalli. Senhän takia av-mammatkin täällä paasaavat jostain sosiaaliluokista, vaikka ero vanhaan hevoseen on hiuksenhieno. Harmittaa, mutta ei harmitakaan. Koska olette päässeet sanomaan jollekin miehelle, että haluan olla vain kaveri tai kun sä olet kuin veli mulle?

Vierailija
102/137 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina tätä samaa kulunutta pakotusta että vanhat naiset on kateellisia nuorille ja jankutijankuti. Ei olla eikä kaikki keski-ikäiset ole ilkeitä, minä en ainakaan. Mutta elämä keski-iässä ei ole enää niin helppoa kuin nuorena, tulet itsekin sen joskus huomaamaan. 

Itse en usko, että huono käytös johtuisi kateudesta. Veikkaan hormonimuutoksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/137 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä erimieltä. Eikö keski-ikäinen ole nelikymppinen? Mun mielestä he ovat ihan ok asiakkaina. Pahimpia ovat sellaiset noin 60-75 v. Usein hyvin töykeitä, röyhkeitä ja ylimielisiä. Toki ihan kaikkiin ikäryhmiin ja sukupuoleen katsomatta löytyy persreikiä kuten myös mukaviakin asiakkaita. Mutta kyllä nuo juuri eläkeiän saavuttaneet ovat pahimpia. Hirveä tarve päteä ja nöyryyttää ja kuvitella olevansa maailman napa. Siinä jyrätään vanhuksetkin jonossa, kun oma asia on se kaikkein tärkein. 

Vierailija
104/137 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se huonoa käytöstä jos sanoo suoraan kampaajalle, että toinen puoli hiuksista on pidempi ja pyytää leikkaamaan uudelleen?

Keski-ikäisissä naisissa on vain se "vika", että he uskaltavat jo sanoa ääneen jos joku asia ei miellytä. Nuoret naiset on hiljaa. Siksi jotkut kokevat keski-ikäiset hankalina. Eivät he ole, palvelu vain on huonoa.

Vierailija
105/137 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hormonitoiminta sekaisin, lisääntymisikä ohi, miehiltä ei enää tule huomiota, suunnaton kateus muita naisia, etenkin nuorempia ja menestyneempiä kohtaan, yleisesti heikko itsetunto, ja uusfeministinen miesviha. Joku noista syistä, todennäköisti useampi tai kaikki.

Erikoinen näkemys. Itse keski-ikäinen korkeatasoista asiakaspalvelutyötä tekevä, enkä juuri koskaan ole tavannut hankalia ihmisiä. Kaikki eivät sovi asiakaspalveluun, koska se on erittäin vaikeaa ja kysyy ihmissuhdetaitoja. Pelkkä halu ei riitä.

Jotenkin tulee mieleen kirjoittajan oma naisviha esim.omaa sukupuolta kohtaan. Todella moni Tiktokissa vinkuu ilkeistä naiskollegoistaan ja mietin aina, miksi. Miksi halutaan nähdä joku tietty ryhmä ilkeänä. Kohdellaanko keski-ikäisiä naisia hyvin palvelutilanteessa?

Huono käytös ei kytkeydy ikään tai sukupuoleen. 

Sinulle ei varmaan uskalleta aukoa päätä yms. Yleensä kohteeksi joutuu nuoret, mieluiten vähän epävarman oloiset, naiset. Luulen, että se johtuu siitä, että heitä on helpoin kyykyttää. Ei kuule auta, vaikka olisit itse miten pätevä ja ystävällinen. On ihmisiä, jotka haluavat purkaa pahaa oloaan aspoihin. Kyllä väkivallantekijä on se syyllinen.

Vierailija
106/137 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sanoisin, että keski-ikäiset miehet. Varsinkin uhkapelialalla käyttäytyvät erityisen seksistisesti naispuolisia aspoja kohtaan.

Vierailija
107/137 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itsekin keski-ikänen nainen +40v ja työskennellyt aspana paljon. En ole huomannut tällaista, mukavia ja ikäviä mahtuu kaikkiin ikäpolviin, miehiin sekä naisiin.

Nuoret ja keski-ikäiset on yleensä ok. Ikävimpiä ovat vanhemmat ikäpolvet +60v ollaan niin uhria ja maailman napaa pienimmästäkin asiasta. Heillä on ollut helpompaa kuin aiemmilla ja myöhemmillä sukupolvilla. Edelleen halutaan rusinat pullasta, eikä ymmärretä että maailmassa on muitakin. Toki tässäkin ryhmässä on monenlaista.

Hyvä esimerkki oli tämä joditabletti kaaos. Nimenomaan sanottiin, että lapsille ja nuorille pitää varata ne. Vanhukset eivät niistä hyödy, no vanhat rynnivät apteekkiin ja veivät ne vaikka lasten nenän edestä koska minä minä. 

Vierailija
108/137 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkonäkö rapistumassa, miehet ei enää anna huomiota, elämä valuu pikkuhiljaa ohi. Kyllä se katkeroittaa joitain. Varsinkin hoitoalalla nämä naiset on ihan hirviöitä. Saavat elämäänsä edes jotain iloa muiden kiusaamisesta ja pahantahtoisesta juoruilusta.

Vierailija
109/137 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus 40-50-vuotiaana, kun lapset on ensin imeneet kuiviin, työnantaja antanut palkankorotuksen taas miespuoliselle kollegalle ja puolison salasuhteet paljastuneet, nainen oivaltaa mihin kiltteydellä pääsee: kynnysmatoksi. Ja koska tyttö lapsille ei sallita viha tunnetta juuri missään muodossa vaan tarjotaan tilalle miellyttävää myötäilyä assertiivisen viestinnän tai positiivisen jämäkkyyden sijaan, heillä ei ole kokemusta rakentavasta suuttumuksen ilmaisemisesta vaan pintaan tihkuu joko primitiivistä aggressiivisuutta tai katkeraa alentamista.

Vierailija
110/137 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huonosti käyttäytyviä on kaikissa ikäluokissa ja myös miehissä. Ikä tai sukupuoli ei vaikuta.

Vaikuttaa odotuksiin. Aspa ei ehkä itse kohtele mielestään vanhempaa naista kovin hyvin, ja sitten närkästyy, kun asiakas ei ole tyytyväinen. Kun naisen pitäisi tyytyä vähin äänin huonompaan, ja keski-ikäisen nausen pitöisi tyytyä erityisen vähään.

Huomaahan tästäkin ketjusta, että osalla on todella mitätöivä ja ikävä suhtautuminen keski-ikäisiin naisiin. Osa ei tunnu edes tajuavan heidän olevan ihan oikeita ihmisiä, van pohtii koko asiaa sen kautta, mitä mieltä muut ihmiset ovat naisista. Että miellyttääkö miehiä, onko hyödyllisiä nuoremmille, ja näin. Kun aspan työstä puhutaan, kysymys on vain siitä, saako asiakas riittävän hyvää palvelua. Ei siitä, onko asiakas nuori, nätti, tai ihan oikea mies (sarkasmia). 

Itse olen alkanut saada keski-ikäisenä parempaa palvelua kuin nuorena aikuisena. Mielestäni käyttäydyn samalla tavalla, joten en tiedä mistä lie johtuu.

Vierailija
111/137 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsetunto parempi kuin nuorilla.

Tarkoittaako hyväitsetuntositä että uskaltaa olla törkeä muille?

Ilmeisesti monen kokoikäinen tavoite

Vierailija
112/137 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itsekin keski-ikänen nainen +40v ja työskennellyt aspana paljon. En ole huomannut tällaista, mukavia ja ikäviä mahtuu kaikkiin ikäpolviin, miehiin sekä naisiin.

Nuoret ja keski-ikäiset on yleensä ok. Ikävimpiä ovat vanhemmat ikäpolvet +60v ollaan niin uhria ja maailman napaa pienimmästäkin asiasta. Heillä on ollut helpompaa kuin aiemmilla ja myöhemmillä sukupolvilla. Edelleen halutaan rusinat pullasta, eikä ymmärretä että maailmassa on muitakin. Toki tässäkin ryhmässä on monenlaista.

Hyvä esimerkki oli tämä joditabletti kaaos. Nimenomaan sanottiin, että lapsille ja nuorille pitää varata ne. Vanhukset eivät niistä hyödy, no vanhat rynnivät apteekkiin ja veivät ne vaikka lasten nenän edestä koska minä minä. 

Itse kirjoitin tuossa pari viestiä sitten ihan samaa, vaikka joku jo ehti alapeukkua antaa. 

Nuoret asiakaat ovat yleensä rentoja ja joustavia, keski-ikäiset tsemppaavia ja kohteliaita. Jos joltain tulee kasvotusten kiitosta hyvästä palvelusta, niin kyllä ne on 40-50-vuotiaita naisia. Ne nyreimmät asiakkaat ovat niitä 60+ ja mukavimmat päivän jutustelut on vanhusten kanssa. 

Ehdin tässä lueskella muitakin viestejä ja totta tosiaan, jos joku raivoaa pää punaisena, se on mies. Joku tuolla myös kirjoitti, että hänellä ei ole koskaan hankaluuksia asiakkaiden kanssa, koska on niin hyvä työssään. No onneksi olkoon, että yksikään asiakas ei ole ikinä tullut sun luo jo valmiiksi huonon asenteen kanssa ennen kuin olet ehtinyt edes tervehtiä. Kyllä minäkin olen lepyttänyt monet pahalla päällä tulleet ja ovat jopa kiitelleet, kun asia hoituikin hyvin. Tietääkseni en ole ketää hyvän tuulista saanut suututettua. 😄

Vierailija
113/137 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen itsekin keski-ikäinen nainen ja ikäväkseni olen huomannut saman, että ikäiseni naiset ovat todennäköisimmin niitä, jotka alkavat jopa huutaa asiakaspalvelutilanteessa. Voi olla jotain ihan aiheellistakin reklamoitavaa, mutta se miten asia esitetään, on epäasiallinen. Ja pahimmat huudot saa yleensä myymälän nuorin työntekijä.

Kuvittelevatko he, että vain olemalla "tiukka" saa asiansa paremmin perille? Ovat ehkä tulleet poljetuiksi elämänsä aikana ja keski-iässä voimaantuneet "vaatimaan oikeuksiaan".  Tai sitten ovat aina olleet törkeitä.

Höpö höpö. Naisille vaan ei sallita muuta kuin hiljainen ja hillitty käytös. Miehet saavat raivota pää punaisena ja kukaan ei reagoi mitenkään. Naisten käytös ei ole yhtään huonompaa kuin miestenkään, päinvastoin.

Kyllä reagoidaan. Tarvittaessa järjestyksenvalvoja tai poliisit poistaa paikalta.

Vierailija
114/137 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ulkonäkö rapistumassa, miehet ei enää anna huomiota, elämä valuu pikkuhiljaa ohi. Kyllä se katkeroittaa joitain. Varsinkin hoitoalalla nämä naiset on ihan hirviöitä. Saavat elämäänsä edes jotain iloa muiden kiusaamisesta ja pahantahtoisesta juoruilusta.

Vaikka sun elämän sisältö onkin ilmeisesti miesten huomiossa (tai huomioimattomuudessa) niin ei se normaaleilla naisilla siinä ole.

Vierailija
115/137 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko se huonoa käytöstä jos sanoo suoraan kampaajalle, että toinen puoli hiuksista on pidempi ja pyytää leikkaamaan uudelleen?

Keski-ikäisissä naisissa on vain se "vika", että he uskaltavat jo sanoa ääneen jos joku asia ei miellytä. Nuoret naiset on hiljaa. Siksi jotkut kokevat keski-ikäiset hankalina. Eivät he ole, palvelu vain on huonoa.

Ei tuollainen ole huonoa käytöstä, jos pyytää asiallisesti. Kaikki eivät todellakaan ole asiallisia.

Vierailija
116/137 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aspo??

Vierailija
117/137 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä kun on ollut asiakaspalvelutyössä ihan face to face ja puhelimitse, viestitellen ja kirjeitä kirjoitellen 30 v niin tietää miten asiakas tulee kohdata. Vastaavaa palvelua ja ystävällisyyttä ja tietotaitoa mitä se on ollut ei nuorilta juurikaan saa. Se ärsyttää.

Vierailija
118/137 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aspo??

- Juu, nuoret ovat tosi laiskoja, eivät jaksa edes kirjoittaa kunnolla.

Vierailija
119/137 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin opiskeluaikana pikaruokalan kassalla ja havaitsin saman. Mun veikkaus on uupumus. Hermot on kireällä kaikista vaatimuksista - perhe, työt ja yms.

Itse olen nykyään keski-ikänen ja yritän olla kohtelias asiakaspalvelijoille. Ei oo noi hommat herkkua. 

Vierailija
120/137 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on niin kulunut ja ikiaikainen naisvihan piirre Suomessa, kuten joku jo mainitsikin. Stereotypia keski-ikäisestä naisesta joka on hormoniensa vietävänä ja ei kelpaa miehille, joiden huomiota hän muka vielä niin kovin janoaa. stereotypian tarkoitus on pönkittää miehistä itsetuntoa ja vaan purkaa omaa naisvihaa. Älkää nyt ainakaan nuoret naiset menkö tähän mukaan jos teillä yhtään on järkeä päässä

Nuoret naiset niitä aspoja ovat, joten harmiksesi he tietävät tämän ilmiön kyllä.