Miksi juuri keski-ikäiset naiset käyttäytyy niin huonosti aspoille?
Aika moni sanoo että ne on se rasittavin asiakasryhmä. Ihmettelen miksi.
Kommentit (137)
Vierailija kirjoitti:
Itsetunto parempi kuin nuorilla.
Hyvällä itsetunnolla varustettu ihminen ei kiusaa muita ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen itsekin keski-ikänen nainen +40v ja työskennellyt aspana paljon. En ole huomannut tällaista, mukavia ja ikäviä mahtuu kaikkiin ikäpolviin, miehiin sekä naisiin.
Nuoret ja keski-ikäiset on yleensä ok. Ikävimpiä ovat vanhemmat ikäpolvet +60v ollaan niin uhria ja maailman napaa pienimmästäkin asiasta. Heillä on ollut helpompaa kuin aiemmilla ja myöhemmillä sukupolvilla. Edelleen halutaan rusinat pullasta, eikä ymmärretä että maailmassa on muitakin. Toki tässäkin ryhmässä on monenlaista.
Hyvä esimerkki oli tämä joditabletti kaaos. Nimenomaan sanottiin, että lapsille ja nuorille pitää varata ne. Vanhukset eivät niistä hyödy, no vanhat rynnivät apteekkiin ja veivät ne vaikka lasten nenän edestä koska minä minä.
Itse kirjoitin tuossa pari viestiä sitten ihan samaa, vaikka joku jo ehti alapeukkua antaa.
Nuoret asiakaat ovat ylee
Onhan noita asiakkaita, jotka haukkuvat aspan pystyyn jostain, mikä on tapahtunut kun aspa ei ole edes ollut töissä. Onneksi olkoon tosiaan, jos aspana on siltä säästynyt.
Koska meitä väsyttää ja vituttaa. Pitää hoitaa vanhemmat, lapset, työ, koti, mies. Huonot yöunet ynnä muut hormoniongelmat, kutittaa ja särkee ym. Vaatii keskittymistä ja voimia. Sit jos pitää vielä hoitaa ylimääräisiä juttuja, esim. Kela on laskenut väärin tai just kun oot nukahtanut nii joku tyrkyttää jotain lehteä, niin siinä vaiheessa jo saattaa ärsyttää. Sit jos se ei vielä tajua tai usko että ei nyt kiinnosta, nii ei jaksa olla kohtelias.
Vierailija kirjoitti:
Sitä kun on ollut asiakaspalvelutyössä ihan face to face ja puhelimitse, viestitellen ja kirjeitä kirjoitellen 30 v niin tietää miten asiakas tulee kohdata. Vastaavaa palvelua ja ystävällisyyttä ja tietotaitoa mitä se on ollut ei nuorilta juurikaan saa. Se ärsyttää.
Työelämä on muuttunut. Monet ovat osa-aikaisia tai määräaikaisia. Tai sitten vuokrafirmojen kautta keikkailevia. Perehdytys on usein huonoa, monesti lähes olematonta. Isketään joku kansio käteen, jossa höpistään puuta heinää "firman arvoista". Työntekijöiden vaihtuvuus on siis suuri. Ei siinä ehdi oppia kaikkia "talon tapoja" mitenkään. Ja ennen oli ehkä vanhempia työntekijöitä, jotka jakoivat ns. hiljaista tietoa, kun taas nykyään joudut yksin pärjäämään.
Vierailija kirjoitti:
Olin opiskeluaikana pikaruokalan kassalla ja havaitsin saman. Mun veikkaus on uupumus. Hermot on kireällä kaikista vaatimuksista - perhe, työt ja yms.
Itse olen nykyään keski-ikänen ja yritän olla kohtelias asiakaspalvelijoille. Ei oo noi hommat herkkua.
Ei ole tosiaan helppoa. Huudetaan, syljetään päälle ja heitellään hampurilaisilla. Ja siis ihan aikuiset ihmiset. Moni nuori on vielä ensimmäisessä työpaikassaan. Huh huh.
Vaihdevuodet. Joillakin naisilla vaihdevuodet on kuin pahin murrosikä, samanlainen myllerrys käy aivoissa ja kehossa kuin silloin kun hormonitoiminta alkoi ja nyt se loppuu, ja se loppuminen aiheuttaa paljon fyysisiä oireita mitä ei osaa edes kuvitellakaan. Tai toinen vaihtoehto joka tekee naisista "hulluja" on hormonaalinen ehkäisy. Moni ei ymmärrä käytöksensä johtuvan ehkäisystä, monesti mies saa syyt niskoilleen, koska se ehkäisy on käytössä vain parisuhteessa, niin nainen yhdistää sen huonon olon alkaneen miehen kanssa seurustelun alettua ja yhtäkkiä paha mieli menee pois kun eroaa miehestä (ja samalla lopettaa ehkäisyn).
Vierailija kirjoitti:
Sillä määrällä sepeliä mitä joillain keski-ikäisillä naisilla on pi***ssaan, hiekottaisi Helsingin katuja parikin talvea. Vaihdevuosien mielialahaasteisiin on nykyään ihan hyviä mömmöjä tarjolla.
Jotkut ei voi valitettavasti käyttää niitä mömmöjä.
Eikohän kaikista ikäluokista löydy loppujen lopuksi saman verran huonosti käyttäytyviä ihmisiä Asap-tilanteissa.
Vierailija kirjoitti:
Joskus 40-50-vuotiaana, kun lapset on ensin imeneet kuiviin, työnantaja antanut palkankorotuksen taas miespuoliselle kollegalle ja puolison salasuhteet paljastuneet, nainen oivaltaa mihin kiltteydellä pääsee: kynnysmatoksi. Ja koska tyttö lapsille ei sallita viha tunnetta juuri missään muodossa vaan tarjotaan tilalle miellyttävää myötäilyä assertiivisen viestinnän tai positiivisen jämäkkyyden sijaan, heillä ei ole kokemusta rakentavasta suuttumuksen ilmaisemisesta vaan pintaan tihkuu joko primitiivistä aggressiivisuutta tai katkeraa alentamista.
Vierailija kirjoitti:
Olen kyllä erimieltä. Eikö keski-ikäinen ole nelikymppinen? Mun mielestä he ovat ihan ok asiakkaina. Pahimpia ovat sellaiset noin 60-75 v. Usein hyvin töykeitä, röyhkeitä ja ylimielisiä. Toki ihan kaikkiin ikäryhmiin ja sukupuoleen katsomatta löytyy persreikiä kuten myös mukaviakin asiakkaita. Mutta kyllä nuo juuri eläkeiän saavuttaneet ovat pahimpia. Hirveä tarve päteä ja nöyryyttää ja kuvitella olevansa maailman napa. Siinä jyrätään vanhuksetkin jonossa, kun oma asia on se kaikkein tärkein.
Keski-ikäiset naiset jotka käyttää punaista huulipunaa on pahimpia. Just meinas suojatiellä yks tällainen kalkkuna ajaa päälle ja kun joutu pysähtyy niin jumaliste että kiros ja huus siellä itekseen punahuulet törröllä! Katoin aika pitkään..
En aspana allekirjoita tätä. Hankalia tapauksia on kaiken ikäisissä, eivätkä naiset erotu mitenkään erikseen hankalina. Oikeastaan päinvastoin. Keski-ikäiset naiset osaavat arvostaa hyvää palvelua ja sanovat sen myös. Itselläni nuorena aspana on ollut parikin kertaa kun keski-ikäinen nainen on halunnut laittaa hyvää palautetta myös sähköpostitse varmistaen että hyvä palaute menee myös esimieheni tietoon. Muutenkin jos joltain tulee kehuja, niin se on 80 % varmasti keski-ikäinen tai vanhempi nainen. Lisäksi, jos keski-ikäiseltä naiselta on tullut moitteita, hän on jossain kohtaa tehnyt aina selväksi ettei se ole mun syy että vaikkapa joku yrityksemme käytäntö on typerä ja hankala.
Nuoret on pääasiassa helppoja asiakkaita, heiltä ei saa risuja mutta ei kehujakaan. Miehissä on monenlaisia. Useimmat totta kai tavallisia tallaajia, mutta sitten on myös pikkutarkkoja valittajia, aggressiivisia tai limanuljaskoita. Huonoin asiakas on yleensä hyvin toimeentulevan näköinen mies, jonka mielestä on kaikkien muiden vika, että hänellä on kiire. Yleensä nämä on vieläpä jo sen ikäisiä, että luulisi jo oppineen miten suunnitella aikataulunsa niin ettei tule kiire ja varsinkin miten olla kaatamatta omaa aikataulumokaa muiden niskaan.
Jotainhan siinä ihmisryhmässä on, ei jenkkien Karen-nimityskään ole tyhjästä tullut.
Joskus tuntuu että se naisten hormoniprofiili saa heidät ihan sekaisin jopa tavallisissa tilanteissa. Ja kännissäkin riehujat, eihän mikään ole niin villipeto kuin kännissä riehuva nainen. Siihen ei saa mitään kosketuspintaa tai tolkkua kun on niin monta pipoa kerralla silmien edessä.
Vierailija kirjoitti:
Aspat liian nuoria ja kauniita.
Huvittavia nämä miesten kommentit. Eivät voisi olla enemmän väärässä.
Teininä ja nuorena naisenahan sitä on eniten ulkonäköpaineita, ei enää vanhempana.
Itse välitän vuosi vuodelta vähemmän siitä miellyttääkö ulkonäköni kaikkia. Varsinkaan vastakkaista sukupuolta. Eikä tulisi mieleenikään verrata itseäni nuorempiin naisiin. Itselläni on aina ollut vientiä ihan vaivaksi asti, ja edelleen saan tosi paljon huomiota, hyvä että edes vähän väheni.
Itsekkin olen ollut yllättynyt tästä kehityksestä. Voin ihan hyvin mennä kauppaan vähän rönsyisissä vaatteissa ja ilman meikkiä, ei hävetä yhtään. Ja kun huvittaa niin tälläydyn viimeisen päälle, ihan omaksi ilokseni tai jonkun juhlan kunniaksi, tai kotonakin.
Onneksi ikä vapauttaa paineista.
Kuule kyllä se on keski-ikäinen ja vanhempi mies joka on Suomessa tönkkö eikä osaa kommunikoida. Mies tulee mutisemaan jotain mistä ei saa selvää, ja sit kun kysyt pari tarkentavaa kysymystä niin mies luulee että häntä huijataan ja alkaa mölistä.
Joskus se aspojen välinpitämätön asenne saa karvat pystyyn. Ei lueta yhtään sitä asiakasta ja tilannetta. Mikä siinä on, että esim. olet kassi auki kassalla pakkaamassa tavaroita, niin kassa kierrättää ostokset välilaipion kautta, jotta asiakas varmasti joutuu kurottelemaan saadakseen ostokset laukkuunsa?
Kohtelias olen, vaikka ärsyttää. Joskus pienikin toisen huomaamattomuuden puute voi saada kamelin selän katkeamaan. Onhan noita syitä. Sori siitä.
Samahan se on laturaivon ja tankoraivon kanssa. Keskiäikäiset miehet ovat niitä pipo kireällä menijöitä. Ollaan muka niin tärkeitä ihmisiä, että maailman pitää mukautua heidän oikkuihinsa. Naiset ovat helppoja tuollaisiin äijiin verrattuna.