Miksi juuri keski-ikäiset naiset käyttäytyy niin huonosti aspoille?
Aika moni sanoo että ne on se rasittavin asiakasryhmä. Ihmettelen miksi.
Kommentit (137)
Näin aspana sanoisin, että ei se ole iästä, eikä sukupuolesta kiinni. Olen kohdannut lukemattomia vanhempia naisia sekä miehiä työssäni, ja aika harvoin heidän kanssaan on ollut hankalaa. Sama koskee kyllä nuoriakin. Se on niin luonteenpiirteistä kiinni. Kohteliaisuuskaan kun ei auta sellaisten ihmisten kanssa, jotka ovat ikäviä luonteeltaan.
Vinkki. Jos olet aspa ja (lähes) kaikki keski-ikäiset naiset valittavat sinusta, kannattaa ensimmäisenä miettiä, miten sinä itse käyttäydyt keski-ikäisiä naisia kohtaan. Ehkä valituksiin on olemassa syy.
Aloituksen tekijä selkeästi itse töykeä boomerimulkero miespuolinen jostain pikkupaikkakunnalta.
30-40-vuotiaat naiset on kiukkuisimpia kaikista, ovat vain itse sille sokeita. Valivalivali.
Miksi aina YLEISTÄTTE naisia? Jos miehistä sanoo mitään tällaista, niin heti tulee tusina akkaa kiljumaan miten inhimillisiä miehet ovat ja miten yleistää ei saa. On paljon enemmän tutkimuksia siitä että ukot ovat ilkeimpiä, väkivaltaisimpia ja kaikin puolin vihamielisimpiä, silti miehet eivät ole koskaan vastuussa.
Miehet ovat niitä jotka saavat aivan käsittämättömiä raivareita ja jotka ovat jopa hengenvaara muille. Kas kun et siihen keskity..
Vierailija kirjoitti:
30-40-vuotiaat naiset on kiukkuisimpia kaikista, ovat vain itse sille sokeita. Valivalivali.
Eihän oo,me ollaan nuorii vielä.Menopaussi raivo on naiset 15 vuotta vanhempia.
Vierailija kirjoitti:
Aspat liian nuoria ja kauniita.
Vierailija kirjoitti:
Ei. Myyjät ovat tulleet vähän robottimaiseksi ja kylmiksi. Toistetaan mitä joku käskee sanomaan ja tekemään. Keinotekoinen ystävällisyys, ellei sitten joku ole suht aito. Asiakkaita arvioidaan. Myyjällä pitäisi olla hieman ymmärrystä miltä asiakkaista tuntuu kaupassa ruuhkassa, musiikin jytkeessä, homeisten hedelmien keskellä ja mitkä olosuhteet siellä on. Hygienia ei toimi, eikä aina ilmanvaihto. Siivous on tyyliä aamulla, johonkin ja siinä kaikki.
Silloin kun työskentelin kaupassa, niin ihan viimeisimpiä asioita maailmassa joka mua kiinnosti oli jonkun asiakkaan symppaaminen siitä, miten hän mhdollisesti kärsi ruuhkasta. Kaupat on jo useita vuosia olleet auki vähintään sen 12h päivässä, joten jos ei sen vertaa ole pelisilmää, että kävisi siellä kaupassa joskus muulloin kuin pahimpina ruuhkarysinä, niin siinähän sitte kärvistelee.
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni boomerit on pahimpia, varsinkin mummot.
Todellakin. Ja KYLLÄ tämä on YLEISTYS, ei tarkoita että kaikki olisivat. Kai tuosta sukupolvesta löytyy niin paljon traumaa että se todella näkyy. Nuorten kanssa on tosi harvoin ongelmaa. Noiden väliltä olevat suht ok.
Oman kokemuksen mukaan vanhat akat ja ukot (+75v) oli pahimpia. Epäilen syyksi dementiaa.
T.entinen aspa
Vierailija kirjoitti:
Hormonitoiminta sekaisin, lisääntymisikä ohi, miehiltä ei enää tule huomiota, suunnaton kateus muita naisia, etenkin nuorempia ja menestyneempiä kohtaan, yleisesti heikko itsetunto, ja uusfeministinen miesviha. Joku noista syistä, todennäköisti useampi tai kaikki.
Sellaista naisvihaa uuden vuoden kunniaksi.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen 45v eli keski-ikäinen enkä todellakaan käyttäydy huonosti. Itse olen ollut asiakaspalvelussa töissä ja kyllä paskaa kohtelua tuli monen eri ikäisiltä. Pahimpia oli keski-ikäiset miehet jotka muka vähän parempaa väkeä.
Mä olen 38 eli vähintään keski-ikä kolkuttaa ja opiskeluaikana ja sitä nuorempana tein runsaasti erilaisia asiakaspalvelutöitä. Kassalla, infopisteessä, huvipuistossa, ravintolassa, tavaratalossa, puhelinneuvonnassa. Tiedän kyllä mitä se on ja monesti pyrin olemaan hyvin ymmärtäväinen, jos esim. kesätyöntekijä vasta opettelee ja on hidas, sekoilee joten ja pitää kysyä esihenkilöltä apua yms. Monesti nuorelta saa kiitollisen hymyn takaisin, kun sanoo, että ei ole niin kiire, olen itsekin ollut noissa hommissa nuorempana ja muistan hyvin. Allekirjoittaisin kyllä, että varttuneemmat naiset osaavat olla hankalia asiakkaita. Vaativia, usein ynseitä. Mutta myös keski-ikäiset perheenisät olivat välillä ihan kauheita. Etenkin muistan tuon huvipuistokesän, huh huh... Lapset vieressä ja isi laukoo törkeyksiä ihan avoimesti. Luulikohan, että siltä seisomalta lähden niillä repliikeillä hänen mukaansa? Ja lapset mukaan kulman taakse, totta kai.
Olen itsekin keski-ikäinen nainen ja ikäväkseni olen huomannut saman, että ikäiseni naiset ovat todennäköisimmin niitä, jotka alkavat jopa huutaa asiakaspalvelutilanteessa. Voi olla jotain ihan aiheellistakin reklamoitavaa, mutta se miten asia esitetään, on epäasiallinen. Ja pahimmat huudot saa yleensä myymälän nuorin työntekijä.
Kuvittelevatko he, että vain olemalla "tiukka" saa asiansa paremmin perille? Ovat ehkä tulleet poljetuiksi elämänsä aikana ja keski-iässä voimaantuneet "vaatimaan oikeuksiaan". Tai sitten ovat aina olleet törkeitä.
Aspat ylireagoivat.
Keski-ikäiset naiset on ihan normaaleja, aspat herkkiä lumihiutaleita.
Vierailija kirjoitti:
Keski-ikäiset naiset ymmärtää nostaa kissan pöydälle ongelmatilanteissa. Miehet ohittaa, lakaisee maton alle epäkohdat ja haluaa helppoa, mukavaa olemista.
Tämä näkyy myös siinä, että aspassa naiset kertoo jos hotellihuone on sotkuinen, hana vuotaa, tarjoilija on töykeä tai laskutus väärin. Näin asiat voidaan korjata, koska nämä naiset ottavat VASTUUTA.
Moni aspan nuori työntekijä loukkaantuu ja ottaa henkilökohtaisesti jos heille tuodaan toiminnan tai puitteiden epäkohtia esiin. Kasvavat sitten sietämään ikäviäkin asioita ja oppivat parantamaan toimintaansa kyllä. Kuuluu ammatilliseen kasvuun.
Kiitos ikävistäkin palautteista!
Terv. Ison hotellin manageri
Ei kai tässä nyt asiallisesta reklamaatiosta puhuta? Itse ymmärrän huonoksi käytökseksi esim. tiuskimisen, huutamisen, haukkumisen, uhkailun jne.
Vierailija kirjoitti:
Olen itsekin keski-ikäinen nainen ja ikäväkseni olen huomannut saman, että ikäiseni naiset ovat todennäköisimmin niitä, jotka alkavat jopa huutaa asiakaspalvelutilanteessa. Voi olla jotain ihan aiheellistakin reklamoitavaa, mutta se miten asia esitetään, on epäasiallinen. Ja pahimmat huudot saa yleensä myymälän nuorin työntekijä.
Kuvittelevatko he, että vain olemalla "tiukka" saa asiansa paremmin perille? Ovat ehkä tulleet poljetuiksi elämänsä aikana ja keski-iässä voimaantuneet "vaatimaan oikeuksiaan". Tai sitten ovat aina olleet törkeitä.
Höpö höpö. Naisille vaan ei sallita muuta kuin hiljainen ja hillitty käytös. Miehet saavat raivota pää punaisena ja kukaan ei reagoi mitenkään. Naisten käytös ei ole yhtään huonompaa kuin miestenkään, päinvastoin.
Vierailija kirjoitti:
Aspat ylireagoivat.
Keski-ikäiset naiset on ihan normaaleja, aspat herkkiä lumihiutaleita.
Sillä määrällä sepeliä mitä joillain keski-ikäisillä naisilla on pi***ssaan, hiekottaisi Helsingin katuja parikin talvea. Vaihdevuosien mielialahaasteisiin on nykyään ihan hyviä mömmöjä tarjolla.
Vierailija kirjoitti:
Aina tätä samaa kulunutta pakotusta että vanhat naiset on kateellisia nuorille ja jankutijankuti. Ei olla eikä kaikki keski-ikäiset ole ilkeitä, minä en ainakaan. Mutta elämä keski-iässä ei ole enää niin helppoa kuin nuorena, tulet itsekin sen joskus huomaamaan.
Ei ole elämä helppoa välttämättä nuorenakaan.
Itse olen myös aina asiallinen ja kohtelias kaikkia palveluammateissa työskenteleviä kohtaan. Se kuuluu minusta yleissivistykseen. Tervehdin aina bussikuskia, kaupan kassaa jne. Ja kaikissa palveluammateissa työskenteleviltä kysyn kohteliaasti apua, ja kiitän avusta puhelun tai henk.koht asioinnin päätteeksi. Ja jos palvelu on erikoisen hyvää, niin kehun siitä vielä erikseen.
Minusta Suomessa saa muutenkin todella hyvää ja ystävällistä palvelua, joten kiitos on paikallaankin.
N65