Miksi juuri keski-ikäiset naiset käyttäytyy niin huonosti aspoille?
Aika moni sanoo että ne on se rasittavin asiakasryhmä. Ihmettelen miksi.
Kommentit (137)
Vierailija kirjoitti:
Pienestä asti heille on opetettu, että vanhempia ihmisiä tulee kunnioittaa. Nyt kun he itse ovat vanhoja, he olettavat että heillä on vip-kohtelu kaikkialla.
Vanhoja? 🤣 Onko nelikymppinen vanha? Sulla taitaa mennä nyt boomerit ja keski-ikäiset sekaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hormonitoiminta sekaisin, lisääntymisikä ohi, miehiltä ei enää tule huomiota, suunnaton kateus muita naisia, etenkin nuorempia ja menestyneempiä kohtaan, yleisesti heikko itsetunto, ja uusfeministinen miesviha. Joku noista syistä, todennäköisti useampi tai kaikki.
Korostuuko joku tietty sosioekonominen ryhmä?
Jos on töykeä, niin fiinit ja varakkaat ovat yleensä töykeistä töykeimpiä. Kokevat olevansa yläpuolella.
Kyllå mä sanoisin että yhtä huonosti käyttäytyvät, sama ikäluokka, molemmat sukupuolet, mutta vähän eri painotuksilla. Naisilta tulee vittuiluhuutoa ja marinaa, miehiltä päsmäröintihuutoa ja marinaa. Alueista huonokäytöksisimpiä ovat tuplanolla ja Pietarsaari, juoskaa suohon.
Terv. todellakin entinen terveydenhuollon puhelinaspa.
Aina tätä samaa kulunutta pakotusta että vanhat naiset on kateellisia nuorille ja jankutijankuti. Ei olla eikä kaikki keski-ikäiset ole ilkeitä, minä en ainakaan. Mutta elämä keski-iässä ei ole enää niin helppoa kuin nuorena, tulet itsekin sen joskus huomaamaan.
Sukupuolikysymyshän tuo on. Kun on aina ollut pelkkiä oikeuksia ja etuoikeuksia eikä mitään velvollisuuksia, niin se näkyy sitten tottakai myös käytöksessä.
Rupsahtamisteoriaan en usko Nykyiset 40+ on nuoremman näköisiä kuin 20+. Ja ne on muutenkin rennompia eikä stressaa kaikesta.
Itse olen 28v ja valmis ainakin henkisesti eläkkeelle, työvuosia peräti kaksi takana. Eikä mun ulkonäöllä hankita mikluforsselleja elättään.
Vierailija kirjoitti:
Hormonitoiminta sekaisin, lisääntymisikä ohi, miehiltä ei enää tule huomiota, suunnaton kateus muita naisia, etenkin nuorempia ja menestyneempiä kohtaan, yleisesti heikko itsetunto, ja uusfeministinen miesviha. Joku noista syistä, todennäköisti useampi tai kaikki.
Erikoinen näkemys. Itse keski-ikäinen korkeatasoista asiakaspalvelutyötä tekevä, enkä juuri koskaan ole tavannut hankalia ihmisiä. Kaikki eivät sovi asiakaspalveluun, koska se on erittäin vaikeaa ja kysyy ihmissuhdetaitoja. Pelkkä halu ei riitä.
Jotenkin tulee mieleen kirjoittajan oma naisviha esim.omaa sukupuolta kohtaan. Todella moni Tiktokissa vinkuu ilkeistä naiskollegoistaan ja mietin aina, miksi. Miksi halutaan nähdä joku tietty ryhmä ilkeänä. Kohdellaanko keski-ikäisiä naisia hyvin palvelutilanteessa?
Huono käytös ei kytkeydy ikään tai sukupuoleen.
Vierailija kirjoitti:
Huonosti käyttäytyviä on kaikissa ikäluokissa ja myös miehissä. Ikä tai sukupuoli ei vaikuta.
Vaikuttaa odotuksiin. Aspa ei ehkä itse kohtele mielestään vanhempaa naista kovin hyvin, ja sitten närkästyy, kun asiakas ei ole tyytyväinen. Kun naisen pitäisi tyytyä vähin äänin huonompaan, ja keski-ikäisen nausen pitöisi tyytyä erityisen vähään.
Huomaahan tästäkin ketjusta, että osalla on todella mitätöivä ja ikävä suhtautuminen keski-ikäisiin naisiin. Osa ei tunnu edes tajuavan heidän olevan ihan oikeita ihmisiä, van pohtii koko asiaa sen kautta, mitä mieltä muut ihmiset ovat naisista. Että miellyttääkö miehiä, onko hyödyllisiä nuoremmille, ja näin. Kun aspan työstä puhutaan, kysymys on vain siitä, saako asiakas riittävän hyvää palvelua. Ei siitä, onko asiakas nuori, nätti, tai ihan oikea mies (sarkasmia).
Olen huomannut saman jo kauan sitten kun ajoin bussia työkseni. Keski-ikäiset naiset ja etenkin siinä yli viidenkympin olevat naiset ovat ikävin asiakasryhmä. Kiukkuisia, korottavat ääntä, eivät kuuntele vastauksia, jopa solvaavat. Känninen nuorisokin viikonloppuöinä oli helpompaa sakkia siinä mielessä, että heidän kanssa pärjäsi kun oli rennosti ja ystävällisesti ja sitten lopuksi jämerä ellei muu joskus tosi harvoin auttanut. Noiden toisten kanssa ei.
Ne keski-ikäiset naiset jotka käyttäytyy huonosti aspoja kohtaan ja on muutenkin hankalia persoonia, ovat olleet sitä jo nuorempanakin, mutta iän myötä sellaiset veemäiset piirteet, joista ei ole edes yritetty pyrkiä eroon, korostuu.
En ole huomannut tällaista. Keski-ikäset ehkä uskaltavat jo antaa palautetta, esim. väärä ruoka ravintolassa. Mutta ei ilkeästi.
Ne vaativat ilkeilijät ovat jo vanhempia. Yli 60v. Etuillaan jonoissa, valitetaan kassamyyjille kaikesta, ihan kuin he päättäisivät jonkun ison ketjun asioista. Valitetaan terveydenhuollossa kuin oltaisiin maailman napa. Monesti sivusta kuullut. Mikään ei ole hyvin ja naama mutrussa, vaikka tuolla ikäpolvella oli moni asia paremmin kuin heitä aiemmilla tai myöhemmillä ikäluokilla.
Hormoonit epätasapainossa. Se helpottaa kun tulee ikää lisää.
Itse olen kyllä ajatellut, että omalla ystävällisellä käytöksellä saa hyvää palvelua. Aina sekään ei ole toiminut, kun vastassa on ollut keski-ikäinen aspa.
Moni mies dissaa keski-ikäisiä naisia ihan vain siksi, koska niin kuuluu tehdä. Se on sukupolvia kestänyt kulttuurillinen traditio, osa suomalaista naisvihaa. Monessa muussa maassa ikääntyvää naista kunnioitetaan.
Surullista.
Oikeasti naiset eivät aiheuta mitään ikävää, mutta miehet purkavat heihin pahan olonsa joko fyysisesti tai haukkumalla. Osa naisista lähtee tähän mukaan jos eivät ajattele itse, että hetkinen..
Siksi koska naisilta huono käytös huomataan ja tuomitaan heti. Keski-ikäiset miehet ovat kautta aikojen huutaneet aspoille, vittuilleet, ahdistelleet, käyttäytyneet kuin Euroopan omistajat. Sitä pidetään normaalina. Mutta jos nainen sanoo poikkipuolisen sanan, niin se on heti kauhistuttava skandaali ja juostaan kertomaan kaikkialle kuinka keski-ikäiset naiset ovat niin kamalia, varmaan kateellisia kun ovat niin rupsahtaneita jne.
Omalta osaltani voin sanoa, etten ole kateellinen kenellekään. Minua ei voi vähempää kiinnostaa olenko jonkun miehen mielestä rupsahtanut. Se mikä minua kiinnostaa, on se että asiat toimivat. Minulla on oma yritys, ja olen äärettömän kiitollinen aina kun joku kertoo minulle jos jokin ei toimi. Samoin haluan tehdä muille. Jos huomaan jonkun asian, joka olisi helppo tehdä paremmin, kerron siitä asiakaspalvelijalle. Yritän tehdä tämän mahdollisimman hienotunteisesti ja ystävällisesti. Harvassa silti ovat nuoret aspat jotka ottavat asian tosissaan. Useimmat kai pyörittelevät silmiään ja miettivät että onpa tuokin keski-ikäinen kateellinen minulle kun olen niin nuori :D
Huvipuistohullu kirjoitti:
Emmää vaa 😄
No mutta sä oletkin hyvännäköinen 😄
Vierailija kirjoitti:
Aina tätä samaa kulunutta pakotusta että vanhat naiset on kateellisia nuorille ja jankutijankuti. Ei olla eikä kaikki keski-ikäiset ole ilkeitä, minä en ainakaan. Mutta elämä keski-iässä ei ole enää niin helppoa kuin nuorena, tulet itsekin sen joskus huomaamaan.
Joo ei olla kateellisia. Suurin osa keski-ikäisistä on timmimmässä kunnossa kuin ne parikymppiset tekoripsi ja -kynsityttelit paksujen vartaloittensa kanssa.
Varmaan huono päivä tai hankala sopeutua elämän muutoksiin. Ihme kommentteja tässä ketjussa kyllä, ihan kuin kenenkään muun kuin miehen oma elämä pyörisi tämän pippelin ympärillä :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsetunto parempi kuin nuorilla.
Tarkoittaako hyväitsetuntositä että uskaltaa olla törkeä muille?
Ei, ja aloitus on persulan pojilta. Aspahommissa ikävimpiä olivat kaiken ikäiset miehet. Osa yritti lähennellä, osa uhota ja uhkailla. Naiset ymmärsivät asiat asioina.
N 59

Kuullut samaa jo vuosia sitten. Varmaan se, kun ulkonäkö rupsahtaa ja ei saa niin paljon huomiota miehiltä, tai jos saakin niin nämäkin ovat sitten impotentteja pappoja... Siinä sitten rupsahtaa itsetuntokin. Harmittaa. Ja hormonit?
Oon vasta hiukan alle 40v. ite ja kyllä muakin on alkanu harmittaa oma rupsahtaminen! Muutama vuosi sitten vielä usein arvioitiin reilusti ikäistäni nuoremmaksi, mutta eipä voi enää erehtyä, kun alkaa silmäluomet roikkua ja poskilihat ryppyisen pergamentin alla... Meikki vaan pahentaa niitten ryppyjen näkymistä.