Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko kaikki miehet tällaisia? Ostetaan kaupasta vain se, mitä sillä hetkellä tarvitaan eikä esim useamnaksi päiväksi?

Vierailija
31.12.2024 |

Meillä mies on tällainen. Ostetaan vain sen päivän ruuat ja sitten ihmetellään taas kun on kaappi tyhjä. Itse ostan aina kerralla niin ison määrän, että ainakin useamman päivän pärjää, ettei heti tartte uudestaan kauppaan mennä. 

Kommentit (104)

Vierailija
81/104 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun molemmat vanhemmat on aina olleet tuollaisia ja ovat nyt n 80v. Ruokaa ostettiin joka päivä sen illan tarpeisiin ja sen verran, että tuli syötyä kerralla. Jääkaapissa oli koulusta tullessa voita, etikkasäilykkeitä ja maitopurkki, ehkä perunoita. Kaapeissa näkkileipää ja voileipäkeksejä.

Mä olen käynyt yleensä 2x vkossa kaupassa ja ruokaa on aina reilusti varastossa. En olisi voinut yksinhuoltajana käyttää aikaa joka päivä kaupassa. Suunnittelen 3-4 päivän ruoat etukäteen. Esikoinen asuu jo omillaan, joten nyt tarvitsee pienempiä määriä yhden teinin kanssa.

Eihän teillä sitten ollut edes yhden päivän tarpeita, kun ei ollut sinulle välipalaa.

Äitini kävi melkein päivittäin kaupassa ostamassa päivällisruokatarpeet, mutta kyllä meillä oli aina leipää ja siihen päälle laitettavaa, muroja, hedelmiä ym. välipalaruokaa. 

Vierailija
82/104 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun mies kyllä miettii pidemmälle, mutta ostaa liian vähän tarpeita. Tyyliin kaksi omenaa, yhden pienen kanasuikalepaketin, pienen jauhelihapaketin jne meidän viisihenkiselle perheelle.

Omenoita voikin olla enemmän jos niitä syödään. Kanapaketti ja jauhelihapaketti ei tartekaan olla isompia tuon kokoiselle perheelle. Ei kai sen lihan tarvitse pääosaa näytellä aterialla? Tekee hyvän soosin ja muut niin ei sitä lihaa edes kaipaa siihen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/104 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viikon ruuat ostetaan kerralla

Ainoa oikea tapa.

Miksi se on ainoa oikea tapa? Yritän ostaa yleensä muutamaksi päiväksi ruokaa ja nyt kävi taas niin, että olin varannut ruokaa n. kolmelle, mutta meitä olikin viisi syömässä, joista yksi ruokarajoitteinen,  joten kävin kaupassa  ostamassa eri ruokaan tarpeet.

Sitten lapset lähti isälleen ja nyt mun pitää keksiä, mitä yhden hengen ruokaa teen, kun se alkuperäinen ei ole sellaista, joka kestää udelleen lämmittämistä. 

Meille ei oikeastaan edes mahdu viikon ruuat, jos lapset ovat kotona, hedelmiä ja vihanneksiakin menee monta kiloa viikossa. 

Tuplajenkkikaappeja saa esim. gigantista ja muista eletroniikkaliikkeistä.

Vierailija
84/104 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainoa oikea tapa.

Miksi se on ainoa oikea tapa? Yritän ostaa yleensä muutamaksi päiväksi ruokaa ja nyt kävi taas niin, että olin varannut ruokaa n. kolmelle, mutta meitä olikin viisi syömässä, joista yksi ruokarajoitteinen,  joten kävin kaupassa  ostamassa eri ruokaan tarpeet.

Sitten lapset lähti isälleen ja nyt mun pitää keksiä, mitä yhden hengen ruokaa teen, kun se alkuperäinen ei ole sellaista, joka kestää udelleen lämmittämistä. 

Meille ei oikeastaan edes mahdu viikon ruuat, jos lapset ovat kotona, hedelmiä ja vihanneksiakin menee monta kiloa viikossa. 

Tuplajenkkikaappeja saa esim. gigantista ja muista eletroniikkaliikkeistä.

Kaikki ei asu landella isossa talossa, mulla on niin iso jääkaappi kuin tähän mitenkään mahtui.

Haluan asua täällä missä asun, vaikka joudun luopumaan neliöstä. Etuna on se, että ruokakauppa ja muut palvelut on niin lähellä, ettei tarvitse perjantaina syödä sellaista ruokaa, mitä lauantaina ajatteli haluavansa syödä. 

Vierailija
85/104 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä yleensä osta juuri tiettyä ruokalajia varten aineksia, vaan käydään isommilla ostoksilla ja ostan runsaasti erilaisia raaka-aineita, joista voi sitten valmistaa vaikka mitä. Tosi hankalaks kokisi sellaisen elämän, että kaapeissa ei ois aina aineksia tehdä edes jotain ruokaa ilman että täytyis käydä kaupassa.

Toki kun en käytä lihaa, ne kai ei säily niin pitkään. 

Vierailija
86/104 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tiedät tänään mitä haluat ylihuomenna syödä? Itse käyn kaupassa yleensä joka päivä vähintään kerran.

Kun ostaa viikon pääruoka-aineet ja röykkiön lisäkkeitä niin lopun voi säveltää viikon kuluessa.

Muutenkin perheellisellä lämpimät arkiruoat ovat polttoainetta ja pakollinen paha - ei gourmet nautinto jonka ympärillä hifistellään ja runkutellaan pitkään.

-> Haluan syödä ylihuomenna ihan mitä tahansa semiterveellistä perusruokaa mistä kasvavat lapset saavat sopivasti makroja, vitamiineja ja hivenaineita. Ja sitä seuraavana päivänä. Ja sitä seuraavana.

Sama. En ymmärrä koko ajatusta "mitä tekisi mieli huomenna syödä" tämmöisessa arkikontekstissa.

Aina tekisi mieli syödä jotain missä on ravintoarvot suht' OK ja minkä valmistusaika on kohtuullinen.

En mieti autoakaan tankatessa tekisikö tänään mieli mennä Shellille vai ABC:lle ja tekisikö mieli laittaa 95:sta vai 98:a. Yhdentekevää kunhan tankissa on jotain.

Vierailija
87/104 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen tuollainen. Olen nainen. Ei pääni vain kestä ajatella enempää ja sentään joudun ruokkimaan vain itseni. Kai mulla jokin adhd 

Vierailija
88/104 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies saattaa käydä useammankin kerran päivässä. Esim. aamulla huomaa, et kahvimaito loppu. No haetaan vaan sitä, sit iltapäivällä vasta mietitään ruokaa jne. No sillä tosin on adhd.

Vierailija
89/104 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieshän onkin vain huonosti käyttäytyvä nainen.

Vierailija
90/104 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ostan näin miehenä vain päivän ruuat kerrallaan, mutta johtuu varmaan siitä, että kauppa sijaitsee samassa talossa, jossa asun. Ei tarvitse mennä kuin hissillä alas, niin siitä saa ruuat.

Vierailija
91/104 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tiedät tänään mitä haluat ylihuomenna syödä? Itse käyn kaupassa yleensä joka päivä vähintään kerran.

Kun ostaa viikon pääruoka-aineet ja röykkiön lisäkkeitä niin lopun voi säveltää viikon kuluessa.

Muutenkin perheellisellä lämpimät arkiruoat ovat polttoainetta ja pakollinen paha - ei gourmet nautinto jonka ympärillä hifistellään ja runkutellaan pitkään.

-> Haluan syödä ylihuomenna ihan mitä tahansa semiterveellistä perusruokaa mistä kasvavat lapset saavat sopivasti makroja, vitamiineja ja hivenaineita. Ja sitä seuraavana päivänä. Ja sitä seuraavana.

Sama. En ymmärrä koko ajatusta "mitä tekisi mieli huomenna syödä" tämmöisessa arkikontekstissa.

Mä kyllä ymmärrän. En käsitä, miten ihmiset voi suunnitella etukäteen ruokalistoja, koska en mä voi tietää etukäteen mitä mun tekee milloinkin mieli laittaa, ja muillakin perheenjäsenillä voi just jonain päivänä tehdä mieli jotain tiettyä. Toki ruoanlaitto on mun rakkaimpia harrastuksia, eikä jotain välttämätöntä polttoaineen valmistusta. 

Silti ostan suunnilleen ne viikon ruoat kerralla (jotain täydennystä toki viikon aikana) - siis ostan raaka-aineita, joista voi sitten valmistaa vaikka mitä. Jos mulla on kaapeissa riisiä, pastaa, couscousta, linssejä, papuja, soijarouhetta- ja suikaleita, tomaattimurskaa, mausteita, jauhoja, perunoita, vihanneksia, kermaa, juustoja, maitoa jne. jne., niin eihän mun tarvii valmiiks tietää mitä ruokaa minäkin päivänä tekee, kun noista saa valmistettua vaikka mitä. 

Vierailija
92/104 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex käytti joskus viikon ruokarahat yhden päivän ostoksiin, oli oikein luksusaamiaistarvikkeet jne. 

Ja minä kiittämätön, kun en arvostanut, että toinen hyvää hyvyyttään kävi kaupassa 🙄. 

Vierailija
93/104 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menen 200m päässä olevan kaupan ohi joka päivä vähintään kaks kertaa ja ostan -30 tai 60% ruokia ko. päivän ja/tai seuraavan tarpeeseen.

Näin. Kertyy kuukaudessa aika mojova säästö, kun ostaa vain tarpeeseen ja halvalla.

Vierailija
94/104 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon juuri tuollainen mies. 

Enkä ymmärrä, miksi pitäisi selkä vääränä kantaa kerralla viikon ostokset ja tunkea kaapit täyteen kaikenlaista unohtumaan ja pilaantumaan. 

Voin käydä kaupassa useamman kerran päivässäkin, jos tulee mieleen jotain ostettavaa. 

Kaikki kun eivät asu jossain perimmäisessä peräperiferiassa, vaan ovat ehkä tarkoituksella muuttaneet kaupan viereen. 

Vierailija
95/104 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät ole kaikki miehet tuollaisia, ap, miehesi vain.

Vierailija
96/104 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Okei, ymmärrän. Oma lähestyminen on erilainen. Ostan sen mukaan mitä tekee mieli tai wolttaan tai lähden puolison kanssa ulos syömään.

Vierailija
97/104 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaljaa, miehet osaa ostaa kaljaa. 

Vierailija
98/104 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki miehet on juuri tuollaisia. Pelaa pleikkaa ja hakkaa lisäksi.

Vierailija
99/104 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki miehet on juuri tuollaisia. Pelaa pleikkaa ja hakkaa lisäksi.

Oma mieheni ei hakkaa muuta kuin halkoja.

Vierailija
100/104 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mies saattaa käydä useammankin kerran päivässä. Esim. aamulla huomaa, et kahvimaito loppu. No haetaan vaan sitä, sit iltapäivällä vasta mietitään ruokaa jne. No sillä tosin on adhd.

Tätä meinasin tulla itsekin kirjoittamaan, tosin miehelläni ei ole adhd. Voi myös käydä kylillä hoitamassa asian a, mutta ei käy mielessä, että hakisi sen maitonsa sillä samalla reissulla vaan se haetaan sitten erikseen. Ja bensaa palaa :)