Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko kaikki miehet tällaisia? Ostetaan kaupasta vain se, mitä sillä hetkellä tarvitaan eikä esim useamnaksi päiväksi?

Vierailija
31.12.2024 |

Meillä mies on tällainen. Ostetaan vain sen päivän ruuat ja sitten ihmetellään taas kun on kaappi tyhjä. Itse ostan aina kerralla niin ison määrän, että ainakin useamman päivän pärjää, ettei heti tartte uudestaan kauppaan mennä. 

Kommentit (104)

Vierailija
21/104 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei riipu sukupuolesta vaan ihmisestä. Meillä minä eli nainen olen pikemminkin se, joka ei jaksa välttämättä pyöriä työpäivän jälkeen kaupassa pitkään tai raahata painavia ostoksia vaan ostaa vain välttämättömän. Viikonloppuisin sitten voi ajatella vähän pidemmälle.

Vierailija
22/104 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öööh, ei monet ruoka-aineet ja lihat/kalat säily sitä vuorokautta pidempään niin pitää mennä joka päivä kauppaan. Eri asia jos syö vain säilykkeitä ja leipää

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/104 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies tekee joka päivä ruokaa

Joka päivä tekee ruokaa? Itse syön viisi päivää samaa sapuskaa.

Vierailija
24/104 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei liene sukupuoli- vaan organisointikykyasia.

Meillä on niin päin että itse haen mielummin täydet 7 kassia kerralla ja vaimo kykenee suunnittelemaan päässään max tämän päivän ja huomisen ruoat. Ramppaa sitten kaupassa yhtenään jos en ehdi väliin.

Ja bonuksena toki päälle naisvalitusta kuinka teen ostoksia väärin. On tää perhe-elämä vaan yhtä persettä, laiskempi valittaa sille joka tekee enemmän, voi hyvä luoja.

Vierailija
25/104 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin teen joka päivä ruokaa. Yksin ollessa söisin monta päivää samaa, mutta vielä en ole keksinyt miten iso annos ruokaa pitäisi tehdä, etteikö mieheni saisi sitä kerralla syötyä. 

Vierailija
26/104 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ostettaan teelusikallinen suolaa tai 1 dl vehnäjauhoja tai 2 dl riisiä? Miten miehet onnistuvat tuollaisessa, minä en!

Miehethän ostaa joka kerta uuden pussin riisiä ja jauhoja jos sellainen respetissä on. Jostain syystä ne kuitenkin osaa olettaa suolaa lötyvän aina kaapista.

Vierailija
27/104 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö kyllästytä? Minäkin teen isoja satseja, mutta saatan pakastaa osan ja usein myös syödään seuraavana jotain muuta ja sitä seuraavana taas tänään kokattua. 

Vierailija
28/104 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perheellisillä ei ole niin isoja kattiloita eikä säilytystiloja, että samaa ruokaa riittäisi 2-3 ateriaa pidemmälle.

Sinkkuna tykkäsin kyllä tehdä ison satsin, pistää reilisti pakkaseen ja syödä pari kertaa tuoreeltaan.

Ikävä aikoja kun kokata tarvitsi harvakseltaan.

Vierailija
29/104 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on niin päin että itse haen mielummin täydet 7 kassia kerralla ja vaimo kykenee suunnittelemaan päässään max tämän päivän ja huomisen ruoat. Ramppaa sitten kaupassa yhtenään jos en ehdi väliin.

Ja bonuksena toki päälle naisvalitusta kuinka teen ostoksia väärin. On tää perhe-elämä vaan yhtä persettä, laiskempi valittaa sille joka tekee enemmän, voi hyvä luoja.

Voi olla raskasta elää kanssasi, kun kehittelet omassa päässäsi hyvän ihmisen määreet ja sen, ketä voi kutsua laiskaksi. Meillä tykätään kokata ja kokeilla eri reseptejä ja olisi kamala päättää jo tänään, mitä perjantaina syödään. Perusasiat tietysti pidämme kaapissa, mutta en halua jääkaappia täyteen ruokaa, joka on pakko syödä lukujärjestyksen omaisesti pois, jos haluaa välttää hävikkiä. Meillä onneksi kumpikin ajattelee samoin, se on lopulta tärkeintä oltiinpa sitten millaisia kaupassakävijöitä tahansa.

Vierailija
30/104 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ovatko kaikki naiset sellaisia, että laittavat kaikesta ostetusta ruoan, ja heittävät tähteet roskikseen ostaakseen seuraavana päivänä taas ruokaa ja taas heittävät tähteet roskikseen?

Tutun naisystävä teki näin.

Ei tietenkään! Tähteet syötetään seuraavana päivänä miehelle (tai koiralle) ja tehdään muille tuoretta ruokaa.

Vierailija
31/104 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kaikki miehet tällaisia?

Yksilöllisten ominaisuuksien yleistäminen osoittaa typeryyttä.

Vierailija
32/104 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan sen mitä tarvin. En viitsi ostaa enempää kun pakastimeni meni rikki, enkä ole vielä ostanut uutta tilalle.

Vierailija
33/104 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma mies on hyvä käymään kaupassa ja ostamaan mitä tarvitaan. Joskus töistä tullessaan hän saattaa soittaa ja kysyä onko jotain tarvetta. Joskus ei soita ja tuo silti jotain, josta minä tykkään.

Vierailija
34/104 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi olla raskasta elää kanssasi, kun kehittelet omassa päässäsi hyvän ihmisen määreet ja sen, ketä voi kutsua laiskaksi. Meillä tykätään kokata ja kokeilla eri reseptejä ja olisi kamala päättää jo tänään, mitä perjantaina syödään. Perusasiat tietysti pidämme kaapissa, mutta en halua jääkaappia täyteen ruokaa, joka on pakko syödä lukujärjestyksen omaisesti pois, jos haluaa välttää hävikkiä. Meillä onneksi kumpikin aj

No meillä ei tykkää kumpikaan kokata ja vaimo tekee viikon lämpimistä ruoista ehkä yhden.

Kyllä, todellakin on laiskaa kun hän ei saa aineksia haettua, eikä aterioita perheelle eteen useammin.

Aivan samoin kuin mikä muu tahansa perheen pakollinen vastuu josta ei hoitaisi puolikastaan. Raskastahan se vätykselle on jos vätystelyn ottaa fokukseen.

Vierailija
35/104 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä onko kaikki miehet, mutta itse olen vähän tuollainen. En mä vielä tiedä mitä huomenna tekee mieli ja kauppa nyt on kuitenkin aika lähellä. Ei se iso vaiva ole käydä siellä sitten. Enemmän stressaisi se kun pitäisi etukäteen suunnitella ja siellä kaupassakin menisi niin kauan. Mä otan vähän sellaisella no worries -asenteella, että eletään hetki kerrallaan noiden ruokailujen suhteen.

Vierailija
36/104 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ainakaan minä. Aina ostan ruokaa sen verran, että pärjään 3-4 päivää. Jouluna ostin niin paljon, että pärjäsin 5 päivää käymättä kaupassa.

Vierailija
37/104 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on se miesten yksinkertaisuus, ei tajuta että huomennakin syödään.

Vierailija
38/104 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, se on varmaan jotenkin koodattu Y-kromosomiin. 

Vierailija
39/104 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen usein tuollainen, vaikka olenkin keski-ikäinen nainen. En vaan jaksa miettiä useampaa ruokaa kerralla. Ja kun meillä ruokailijamäärä vaihtelee 1-4 henkilön välillä, niin usein en edes viitsi täyttää jääkaappia, ennen kuin varmasti tiedän kuinka moni on tänään ruokapöydän ääressä. 

Lähin ruokakauppa on korttelin päässä, niin sinne menemisen vaiva ei ole kovin suuri, vähän kuin kävisi ruokakellarissa pihan toisella puolella. 

Vierailija
40/104 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monestikin ostan vain päiväksi tai pariksi. En aina tiedä viikkoa etukäteen että mitä tekee mieli syödä ja menen sitten impulssien mukaan. Asun yksin ja kauppa on lähellä, joten ei ole hirveä homma ja tuleepahan liikuttua edes sen verran.