Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko kaikki miehet tällaisia? Ostetaan kaupasta vain se, mitä sillä hetkellä tarvitaan eikä esim useamnaksi päiväksi?

Vierailija
31.12.2024 |

Meillä mies on tällainen. Ostetaan vain sen päivän ruuat ja sitten ihmetellään taas kun on kaappi tyhjä. Itse ostan aina kerralla niin ison määrän, että ainakin useamman päivän pärjää, ettei heti tartte uudestaan kauppaan mennä. 

Kommentit (104)

Vierailija
61/104 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typerä kysymys. Vai onko tällä tarkoitus lietsoa miesvihaa? Osa ihmisistä tekee tuota sukupuolesta riippumatta.

Vierailija
62/104 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ostaa huomiselle ruokaa kun nyt eletään tätä päivää. Enhän edes välttämättä ole huomenna elossa. 

Eikä se jokapäiväinen kauppareissu kestä kuin puolituntia ja ruokatarvikkeiden miettiminen onnistuu kävellessä kauppaan. 

Taas tehdään kärpäsestä härkästä. Jokainen hoitaa asiansa kuinka parhaaksi näkee, muttei ole mitään oikeaa tapaa.

Ymmärrän kyllä perheellisten näkökulman ettei tarvitsisi joka päivä käydä kaupassa.

Omat syyni: kauppareissu lasten kanssa on helvettiä, hakemalla viikonloppuna maksimikuorman niin viikolla välttyy näiltä väsyneiltä sekoreissuilta. Ja yleinen ajansäästö toki myös - yksi iso reissu haaskaa vähemmän aikaa kuin 5-6 pienempää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/104 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuten ap:n mies. Käyn yleensä kaupassa joka päivä.

N47

Vierailija
64/104 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan kuin oma mies :) Ostaa todellakin yleensä vain sen päivän tarvikkeet ja seuraavana päivänä on taas mentävä kauppaan.

No, jos tekee tuota vuodesta toiseen eika opi mitaan niin sitten joko rakastaa kaupassa ravaamista tai ei vaan ole penaalin teravin kyna.

Oma mies tekee kauppalistan ja viikon ostokset kerralla. Etta on sellaisiakin miehia. Mutta mies olikin yksinhuoltaja useamman vuoden ennen kuin tavattiin. Siperia opettaa.

Vierailija
65/104 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät ole, miehesi on vain laiska.

Eihän se nyt todellakaan ole laiskaa rampata joka päivä kaupassa.

Laiskaa suunnittelutyötä jos ei jaksa pidemmälle ajatella.

Vierailija
66/104 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, suurin osa ei ole yhtä uusavuttomia kun miehesi. 

Vierailija
67/104 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehillä auto, suurella osalla. Naisilla ei välttämättä ja osalla miehistä ei.

Autoja myydään autokaupassa myös naisille, ilman sukupuolirajoitteita.

Vierailija
68/104 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen 200m päässä olevan kaupan ohi joka päivä vähintään kaks kertaa ja ostan -30 tai 60% ruokia ko. päivän ja/tai seuraavan tarpeeseen.

Vierailija
69/104 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on sen verta täynnä tulemista ja menemistä kahden eri huushollin väliä, että ei pysty suunnittelemaan mitään kovin pitkälle. Puolisoni on vähän samanlainen. Turha ostaa yhteen paikkaan paljoa koska muuten menee hukkaan.

Vierailija
70/104 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viikon ruuat ostetaan kerralla

Ainoa oikea tapa.

Vierailija
71/104 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tiedät tänään mitä haluat ylihuomenna syödä? Itse käyn kaupassa yleensä joka päivä vähintään kerran.

Vierailija
72/104 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jotkut miehet osaavat ostaa vain omat ruokansa, viis perheestä. Sellainen täälläkin. 

Vierailija
73/104 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ainakaan minä. Aina ostan ruokaa sen verran, että pärjään 3-4 päivää. Jouluna ostin niin paljon, että pärjäsin 5 päivää käymättä kaupassa.

Mulle jäi joulusta niin paljon ruokia, että aion pärjätä tämän loppuviikon käymättä kaupassa. Säästöä siivota jääkaappi ja pakastin ja syödä sinne tilaa.

Mun miesystävä on myös sellainen, että käy joka päivä kaupassa. Tulee töistä junalla asemalle, jossa on useampi ruokakauppa, Menee silti ensin bussilla kotiin ja ottaa sieltä auton ja tulee takaisin asemalle ruokakauppaan. Ostaa jotain puolivalmista; pakasteperunoita ja jotain kanaa, jauhelihaa tms. yhdeksi päiväksi. Jos ruokaa jäisikin seuraavaksi päiväksi, huomaa, että puuttuu leipää. Pitää mennä sitä hakemaan.. Hän ei omista pakastinta mikä on minusta ihan käsittämäntöntä.

Vierailija
74/104 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko kaikki naiset sellaisia, etteivät ne voi koskaan käydä kaupassa, kun eivät jaksa kantaa ostoksia. Mun exä oli tällainen. 

Ovelaa. 😁

Jouduitko aina maksumieheksi kaikessa muussakin? (Siis sen kaupassa käymisen lisäksi.)

En, mutta perusarki jäi täysin minun vastuulle, kun kaikki oli niin hankalaa. 

Hyi mikä vätysnainen.

Kyllä vituttaisi tehdä tiimityötä jossa tiimiläinen vain sluibailee ja ei hoida osuuttaan.

Vierailija
75/104 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen huomannut, että mitä lähempänä kauppaa asun, sitä useammin käyn. Osaisin kyllä ostaa useamman päivän ostokset kerralla, ja kuivatuotteiden, leipien, hedelmien ja vihannesten kohdalla teen näin edelleen. Pääruoka tulee ostettua päiväksi kerrallaan.

Vierailija
76/104 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehillä auto, suurella osalla. Naisilla ei välttämättä ja osalla miehistä ei.

En tiedä, oliko sulla jokin pointti tässä. Käytännössä kuitenkin kaikissa autollisissa perheissä, joissa auto on, kumpikin ovat sitä voineet käyttää. 

Halusi vissiin alleviivata etteivät naiset hoida osuuttaan aina edes perheen ajoneuvohankinnoista.

Vierailija
77/104 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoista, kun naiset yrittää usein sanoa, että kaikki miehet ovat samanlaisia, vaikka tiedämme psykologiasta, että miehet ovat paljon heterogeenisempi joukko kuin naiset. Esim. älykkyysosamäärän jakauman hajonta on miehillä tutkitusti selvästi suurempi kuin naisilla. Ja sama pätee muihinkin psykologisiin asioihin. 

Vierailija
78/104 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun molemmat vanhemmat on aina olleet tuollaisia ja ovat nyt n 80v. Ruokaa ostettiin joka päivä sen illan tarpeisiin ja sen verran, että tuli syötyä kerralla. Jääkaapissa oli koulusta tullessa voita, etikkasäilykkeitä ja maitopurkki, ehkä perunoita. Kaapeissa näkkileipää ja voileipäkeksejä.

Mä olen käynyt yleensä 2x vkossa kaupassa ja ruokaa on aina reilusti varastossa. En olisi voinut yksinhuoltajana käyttää aikaa joka päivä kaupassa. Suunnittelen 3-4 päivän ruoat etukäteen. Esikoinen asuu jo omillaan, joten nyt tarvitsee pienempiä määriä yhden teinin kanssa.

Vierailija
79/104 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tiedät tänään mitä haluat ylihuomenna syödä? Itse käyn kaupassa yleensä joka päivä vähintään kerran.

Kun ostaa viikon pääruoka-aineet ja röykkiön lisäkkeitä niin lopun voi säveltää viikon kuluessa.

Muutenkin perheellisellä lämpimät arkiruoat ovat polttoainetta ja pakollinen paha - ei gourmet nautinto jonka ympärillä hifistellään ja runkutellaan pitkään.

-> Haluan syödä ylihuomenna ihan mitä tahansa semiterveellistä perusruokaa mistä kasvavat lapset saavat sopivasti makroja, vitamiineja ja hivenaineita. Ja sitä seuraavana päivänä. Ja sitä seuraavana.

Vierailija
80/104 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainoa oikea tapa.

Miksi se on ainoa oikea tapa? Yritän ostaa yleensä muutamaksi päiväksi ruokaa ja nyt kävi taas niin, että olin varannut ruokaa n. kolmelle, mutta meitä olikin viisi syömässä, joista yksi ruokarajoitteinen,  joten kävin kaupassa  ostamassa eri ruokaan tarpeet.

Sitten lapset lähti isälleen ja nyt mun pitää keksiä, mitä yhden hengen ruokaa teen, kun se alkuperäinen ei ole sellaista, joka kestää udelleen lämmittämistä. 

Meille ei oikeastaan edes mahdu viikon ruuat, jos lapset ovat kotona, hedelmiä ja vihanneksiakin menee monta kiloa viikossa.