Pitääkö todellakin paikkansa, että joululahjana saadut rahat pitää ilmoittaa kun tekee jatkohakemuksen perustoimeentulotukeen?
Sain joululahjaksi yhteensä noin 350e käteistä kirjekuorissa...200e tuli vanhemmilta, ja 150e muilta sukulaisilta.
Kuulin väitteen että nämä käteisenä saadut rahat pitäisi nyt ilmoittaa kun teen perustoimeentulotuen jatkohakemuksen, ja että ne vähentäis mun toimeentulotukea. Ja syyllistyn petokseen jos en ilmoita? Pitääkö paikkansa?
Nämähän on joululahjoja, jotka mun kuuluisi saada käyttää mihin haluan, eikä peruselämiseen!
Kommentit (227)
Ei tarvitse ilmoittaa, jos et sitten välttämättä halua että vähentävät ko. summan tuistasi
Nämä ketjut inspiroivat minua ilmiantamaan Kelalle vuonna 2025 ennätysmäärän rottia. Viime vuonna haaviin jäi kymmenkunta.
ilmoitin juuri että lahjoitin kummilapsen perheelle rahaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei pidä ilmoittaa hyvänen aika.
Miten niin? Pitäähän se, miksi valehtelet ja kannustat petokseen??
Pitää ilmoittaa, ja kaikki 50e ylittävät lahjarahat vähentävät yksi yhteen perustoimeentulotukeaIme nyt kamojas ja anna köyhän elää.
Köyhä voi mennä töihin ja lopettaa pummimisen.
Sain lahjaksi veikkausarvan ja voitin 1000 euroa mutta yllätys ei se voitto tullutkaan mulle vaan se menikin lahjan antajalle..
Vierailija kirjoitti:
Et muuten tasan tarkkaan ilmoita mihkään hakemukseen noita rahoja.
Pidät suusi supussa ja varmistat että lahjan antajat tekevät samoin. Etkä kerro asiasta varsinkaan mahdollisille lapsille, koska he kailottavat sitten kaiken juuri silloin kun sitä vähiten haluaisit.
Käteinen on hyvä. Ei näe eikä tiedä siitä mitään virkailija, koska ei lue tiliotteella.
Pidät rahat salassa ja mihin ikinä käytät, pidä huoli ettei virkailija tiedä. Jos esimerkiksi kaupasta ostat jotain, niin et maksa kortilla + käteisellä. Koska sitten tulisi ulinaa että mistä nuo käteiset olet saanut?
Hyvää uutta vuotta!
Tässä ei nyt kysytty sitä että miten rikollinen sä olet, vaan sitä että onko se petos jos ei ilmoita...Eli pitääkö ne ilmoittaa kelaan vai ei. Ja pitäähän ne!!
Kyllä teitä rikollisia riittää täällä!!!!
Et todellakaan ilmoita, jos, et laita niitä tilille. Eihän niistä mitään apua ole pärjäämiseen muuten.
Minäkin sain kuoressa rahaa parisataa. En todellakaan ilmoita kelalle, vaan olen ostanut ruokaa seteleillä. Tili ollut tyhjä jo toista viikkoa ja asumistuki tulee vasta pe.
Aloituksen viimeinen lause paljastaa provoksi. Onnea ap uudelle vuodelle ja parempia provoiluja! Toki tämäkin oli jo keskitasoa kun niin moni tarttui.
Vierailija kirjoitti:
Tulevaisuudessa Isoveli valvoo kaikkia liikkeitämme. Oleskeluyhteiskunnan aika on ohi.
Ai? Saanko mä vihdoin töitä? Sairauden takia voin tehdä vain istumatyötä. Olen 50+.
Toimeentulotuki ei ole kansalaispalkka, vaan väliaikainen ja viimesijainen hengissä pysymiseen sekä ihmisarvoisen elämän takaaja. Jos sinulla on omaa rahaa, ihan sama, mikä lähde, käytät sen tietysti itsesi elättämiseen ensiksi, ennen kuin anot muilta rahaa.
Ei tarvitse ilmoittaa. Säilytä rahat kotona. Tai osta mitä et muuten pysty ostamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et muuten tasan tarkkaan ilmoita mihkään hakemukseen noita rahoja.
Pidät suusi supussa ja varmistat että lahjan antajat tekevät samoin. Etkä kerro asiasta varsinkaan mahdollisille lapsille, koska he kailottavat sitten kaiken juuri silloin kun sitä vähiten haluaisit.
Käteinen on hyvä. Ei näe eikä tiedä siitä mitään virkailija, koska ei lue tiliotteella.
Pidät rahat salassa ja mihin ikinä käytät, pidä huoli ettei virkailija tiedä. Jos esimerkiksi kaupasta ostat jotain, niin et maksa kortilla + käteisellä. Koska sitten tulisi ulinaa että mistä nuo käteiset olet saanut?
Hyvää uutta vuotta!
Tässä ei nyt kysytty sitä että miten rikollinen sä olet, vaan sitä että onko se petos jos ei ilmoita...Eli pitääkö ne ilmoittaa kelaan vai ei. Ja pitäähän ne!!
Kyllä teitä rikollisia riittää täällä!!!!
Riittää niitä kaikissa yhteiskuntaluokissa. Herää jo siitä prinsessaunestasi.
Vierailija kirjoitti:
Osta rahoilla työvaatteet ja herätyskello.
Työnantaja antaa tarvittavat työvaatteet.
Vierailija kirjoitti:
Et todellakaan ilmoita, jos, et laita niitä tilille. Eihän niistä mitään apua ole pärjäämiseen muuten.
Minäkin sain kuoressa rahaa parisataa. En todellakaan ilmoita kelalle, vaan olen ostanut ruokaa seteleillä. Tili ollut tyhjä jo toista viikkoa ja asumistuki tulee vasta pe.
Petos paljastuu ennemmin tai myöhemmin. Saisivat ruokakaupatkin lopettaa käteisen hyväksymisen, raha on voitava aina jäljittää tällaisten rikollisten varalle.
Kyllä. Muuta teet rikollisen toimen.
Vierailija kirjoitti:
Nettivinkattu Kelaan
Millä nimellä :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Periaatteessa pitäisi, mut kukahan valvoo mitä saat käteisenä/tavaroina? Ei kukaan eli ei tartte ilmoittaa
Tulevaisuudessa Isoveli valvoo kaikkia liikkeitämme. Oleskeluyhteiskunnan aika on ohi.
Kerrohan miten voi valvoa jos jollain on käteistä kotona? Olet ääliö.
Lahjarahan antajan tarkoitus on että sinulla olisi jotakin ylimääräistä kerrankin.
älä ilmoita mitään ylimääräistä kelalle.
Kukaan kelassa ei tiedä mitään niistä rahoista ja vaikka tietäisi niin ei ne mitään petosjuttua ala tekemään. Olet nyt vaan hiljaa, suljet tän sivuston ja jatkat elämääsi.