Eikö ihmiset enää juhli toistensa kanssa uuttavuotta? Onko sinut kutsuttu juhliin?
Koronan jälkeen kaikki näyttäisi viettävän vuodenvaihtumisen vain oman perheensä kanssa?
Kommentit (83)
Vierailija kirjoitti:
Hieman kateellisena seuraan siskoni vilkasta seuraelämää (asuu Ruotsissa). Siellä naapurit tutustuvat toisiinsa, kutsuvat kylään ja heillä onkin lähes joka kuukausi yhteisiä illanistujaisia pariskuntien kesken. Aikoinaan olemme puolison kanssa pitäneet uutenavuotena bileitä mutta kun harvoin kukaan muu pitää juhlia niin ei sitä viitsi loputtomiin itse olla se aloitteentekijä. Suomalaiset on niin epäsosiaalista porukkaa että kaikki juhlapyhät vietetään perhepiirissä tai yksin. Säälittävää.
Tuo olisi mulle aivan painajainen. Voin hyvin kun saan olla vapaa-ajalla pääosin yksin tai perheen parissa. Suo anteeksi tämä ominaisuuteni, mutta oma hyvinvointi on pakko priorisoida.
Kutsuimme eilen ystäväperheen ja tänään pari sukulaista. Ei varsinaista juhlimista vaan mukavaa yhdessäoloa.
Olen jo yli 50v, eikä minua ole koskaan uutena vuotena kutsuttu minnekään. Perheen kesken ollaan aina oltu.