Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Iltalehti: Tuulian on vaikea löytää parisuhdetta ylipainon takia

Vierailija
31.12.2024 |

https://www.iltalehti.fi/keho/a/9ec05719-237c-452e-bfdb-8057148707b1

Tuossa artikkelissa kerrotaan 35-vuotiaasta naisesta, jonka on vaikeaa löytää parisuhdetta merkittävän ylipainon vuoksi .

Minulle tulee ekana mieleen, että onko tämä Tuulia sitten deitttaillut muita lihavia miehiä? Luulisi, että reilusti ylipainoisille miehille sopii deittailla myös samanlaisia ylipainoisia naisia. Vai kelpaako lihaville miehille ainoastaan hoikat/normaalipainoiset naiset?

Kommentit (412)

Vierailija
101/412 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi tuo ylipaino ongelma on suhteellisen helppo hoitaa pois laihduttamalla. Minulla on se ongelma, että miehet kyllästyvät seuraani nopeasti. Sitä onkin vaikeampi muuttaa.

Kiitos, kun huvitit kertomalla, että laihtuminen on suhteellisen helppoa.

Varmaan osalle on, kaikille ikävä kyllä ei ole. 

Jos nyt edes vähän ottaisi itseään niskasta kiinni, niin kyllä se olisi helppoa. Mutta kun on paljon helpompi keksiä tekosyitä.

Kerrytäppä paino 150kg ja yritä itse ensin ennnen kun tuut jakamaan neuvoja asiasta josta et ymmärrä mitään.

M

En halinnut käydä noin ylhäällä, mutta noin 40 kg oli ylimääräistä ja siitä jo 30 lähtenyt. Mutta kuten niin monen kohdalla, niitä tekosyitä kyllä keksitään ja paljon.

Vierailija
102/412 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi tuo ylipaino ongelma on suhteellisen helppo hoitaa pois laihduttamalla. Minulla on se ongelma, että miehet kyllästyvät seuraani nopeasti. Sitä onkin vaikeampi muuttaa.

Kehitä itseäsi ja käy mielenkiintoisemmaksi. Tylsistä ei pidä kukaan järkevä, haastetta saa olla.

Jännis pitää olla??

Ei haittaa jos nainen on tylsä, paitsi jännismiehiä se voi haitata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/412 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin tässähän ei aukea miten reilusta ylipainosta on kyse, mutta varmasti sairaanloisesta ylipainosta. Sellaisesta, missä se seksin harrastaminenkin on todennäköisesti hankalaa ylipainon takia. Sitten jos tähän lisää Tuulan omat kriteerit miehelle. Hän ei ehkä ole etsinyt seuraa sairaanloisesti ylipainoisista miehistä. Kun nämä ynnää yhteen, on lopputulema varmaan Tuulan kuvailema. Seksiä ei saa tarpeeksi ja parisuhdetta on mahdoton muodostaa. Koska juttu on maksumuurin takana, niin ei pääse näkemään mistä Tuula on seuraa koittanut myöskään hakea. Jos avoimesti seksiseuraa etsiville palstoille itsensä laittaa tyrkylle, niin uskon että kyntäjiä kyllä ilmaantuisi. On nimittäin olemassa fetissi tuohon ylipainoonkin ja uskon että sen fetissin omaavat miehet kyllä nostaisivat kätensä pystyyn ilmoittautumisen merkiksi. Uskon ettei Tuula sitten kuitenkaan halua, että joku nimenomaan kiihottuu hänen ylipainostaan ja ei näin ollen juuri sellaisia miehi

Joku, vaikka sinä, voisi nyt selittää, että millä logiikalla ajatellaan sairaanloisen voivan olla oikea sana. Se on sairaalloinen. Vrt. vaivalloinen. 

Vierailija
104/412 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen lähemmäs 40v mies ja koskaan en ole seurustellut. Käyn salilla säännöllisesti. En todellakaan huolisi ikipäivänä Tuulian kaltaista, itsestään huolta pitämätöntä naista. Jatkan ennemmin sinkkuna...mutta siis pointti oli se, että naisten vaatimukset miesten suhteen ovat ihan älyttömät. Pitää olla pitkä ja komea yms., mikään muu ei kelpaa.

Jos luulet että olet yksin lyhyyden ja naamasi takia niin väärässä olet. Itseinhosi, masennuksesi, ahdistuksesi ja traumasi näkyvät käytöksessäsi. Naiset haluavat turvallisen, hyväkäytöksisen, terveitsetuntoisen ja vakaan miehen eivätkä mitään teinin tasolle jäänyttä ongelmakimppua

Oletpa ilkeä ihminen. Ei mikään ihme että päivystät tällä palstalla. :D Ja olet väärässä tuosta minkälaisen miehen naiset haluavat. Naiset haluavat nimenomaan niitä jä...nämiehiä. Oletko nähnyt koskaan yhtäkään rikollista ilman naista? Esim. Juha Valjakkala on ollut naimisissa 7 kertaa. Suosittu mies on! :D

Vierailija
105/412 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos, kun huvitit kertomalla, että laihtuminen on suhteellisen helppoa.

Varmaan osalle on, kaikille ikävä kyllä ei ole. 

Jos nyt edes vähän ottaisi itseään niskasta kiinni, niin kyllä se olisi helppoa. Mutta kun on paljon helpompi keksiä tekosyitä.

Kerrytäppä paino 150kg ja yritä itse ensin ennnen kun tuut jakamaan neuvoja asiasta josta et ymmärrä mitään.

M

Ja heti tällainen vastaus. Hyvin odotettavaa. "Kyllä minulla on niin kauhean kovin vaikeaa laihduttaa". 

Vierailija
106/412 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juha on suosituin!

Vierailija
107/412 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihavuuteen vaikuttaa vain ja ainoastaan se mitä suuhun laittaa. Laita väärää & liikaa --> lihoo, laita oikeaa ja sopivasti --> laihtuu.

Älkää kertoko kenellekkään, tämä ihan luottamuksellisesti vain teidän tietoon.

Vierailija
108/412 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa-a. Jos se ylipaino on merkittävää, tyyliin BMI sairaalloisen lihavan puolella BMI+37, niin kyllähän sitä ajattelee, että liika on liikaa ja miettii lihooko tuo vielä lisää. Läski myös vaikuttaa hedelmällisyyteen, kun sisäelimiä ympäröi runsas rasva. Se on tutkittu fakta. Ja asiaan auttaa laihdutus. Terveyssyistä jo ihan järkevää, sanon omasta kokemuksesta. Kakkostyypin diabetes on varmaan jo esiasteella ja tulee siinä 40-50 ikävuoden korvilla ja sitä ennen jo verenpaine nousee ym. Hänen kannattaisi kyllä tavata lääkäri ja ravintoterapeutti. Tehdä elämäntapojen muutos. Mennä lenkille ja kuntosalille. Ehkä jopa se mies löytyy sieltä, eikä baarista.

Ehdottomasti kannattaa pudottaa painoa. En tiedä mikä tunnelukko asian takana on eikä se minulle kuulukaan. Tuolla BMI:llä on kuitenkin helppo päästä alkuun ja saada positiivisia onnistumisen kokemuksia.

Sen verran kuitenkin realismia että ei saleilta parisuhdetta löydy. Porukka treenaa omaa juttuaan kuulokkeet korvilla. Jos muutaman sanan vaihtaakin kanssatreenaajien kanssa niin ei siihen voi mitään treffipyyntöjä pudottaa. 

Vierailija
109/412 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edelleenkään osta ajatusta, etteikö jokainen nainen saisi seksiä halutessaan. Me miehet ja naiset ollaan tämän asian suhteen niin täysin erilaisia. Ylipainoinen mies ei varmaan löydä helpolla petikumppania, mutta nainen jos laittaa itsensä seksisenssisivustolle näytille ja kertoo hakevansa seksiseuraa, niin olen satavarma että halukkaita ilmaantuu. Muu vaihtoehto ei ole mahdollinen. Miehet ovat seksin suhteen sellaista fetissien ja outouksien joukkoa, että jokaiselle asialle löytyy kannattajansa. Jollekin riittää vain että saa syväkurkkua ja sen jälkeen on varmasti valmis tyydyttämään Tuulankin. Toiselle riittää Tuulan varpaat ja kolmannelle se että Tuula työntää sormensa peräaukon kautta eturauhaseen. Miehillä ei näiden juttujen suhteen ideat lopu, joten aivan taatusti seksiin halukkaita miehiä on myös Tuulalle.

Mutta monet naiset karsastavat kaikenlaisia fetissejä ja "outouksia". Tuula haluaa todennäköisesti vain tietynlaista perusseksiä ja tavallisilta perusmiehiltä. Hänelle ei kelpaa erikoisuudet, eikä normista poikkeavat miehet. Siinä sitten jos on kriteeristö asetettu näin, niin varmaankin päädytään Tuulan kuvailemaan lopputulokseen.

Vierailija
110/412 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen lähemmäs 40v mies ja koskaan en ole seurustellut. Käyn salilla säännöllisesti. En todellakaan huolisi ikipäivänä Tuulian kaltaista, itsestään huolta pitämätöntä naista. Jatkan ennemmin sinkkuna...mutta siis pointti oli se, että naisten vaatimukset miesten suhteen ovat ihan älyttömät. Pitää olla pitkä ja komea yms., mikään muu ei kelpaa.

Tuo on Just teidän miesten harhaista fantasiaa. Itse että kelpuuta kuin missin näköistä ja vartaloista naista. Ei tarvitse olla ylipainoinen ettei kelpaa teille kranttu miehille. Löytyis edes selväjärkinen ja normaalisti ajatteleva mies viis ulkonäöstä. On liika vaadittu.

Tuo on valhe. Olen harrastanut s..ksiä erilaisten naisten kanssa, eri kokoisten näköisten, ikäisten. Yksikään ei ole ollut missi. Olen vaihtanut numeroita jne. Ihan normaaleja juttuja kirjoitellut. Mutta ihan sama mitä sanoo, niin naiset aina ghostaa. Ilmeisesti naisilla aina niin monta miestä kierrossa, että heti kun löytyy ns. parempi mies niin toisille lakataan heti vastaamasta...

Vierailija
111/412 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt taas ymmärrä mikä tässä on se ongelma. Tuulia voisi tehdä ihan rehellisen profiilin ja toivoa, että joku läskifetissin omaava mies lähtee hänen kanssa treffeille. Tai sitten hän voisi laihduttaa, jos kerran haluaa laihemmista pitävän miehen kanssa useille treffeille. 

Vierailija
112/412 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuulian kannattaisi laihduttaa. Ylipaino ei ole väistämätön, eikä kohtaĺon sanelema juttu.

Vierailija
113/412 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuvitteeko naiset, että parisuhde on ihmisoikeus, joka kuuluu kaikille (naisille) koostaan ja koostumuksestaan huolimatta ja jos ei löydy, niin siitä tehdään valtakunnan uutinen? Ja tässäkin tapauksessa varmaan syyllistetään miehet, koska tosimies ei vakoa valitse, niinhän?

Kuvitteleeko jotkut miehet, että seksi ja parisuhde ovat ihmisoikeus? Niistä kun netin keskustelupalstoilla miehet meuhkaa ja on naisten syytä kun eivät saa edes seksiä. Itse näyttävät suohirviöiltä ja/tai käytös on todella luokatonta, mutta asioille ei olla valmiita tekemään yhtään mitään vaan jokaisen naisen pitäisi hyväksyä minkälainen mies tahansa. Pitäisi edes säälistä antaa.

Isoin ongelma on se että nämä miehet eivät lainkaan hahmota että parisuhde on aina ensisijassa tunnesuhde ja vasta sen jälkeen fyysinen suhde. Suurimmassa osassa ketjuja ei vielä satojenkaan sivujen jälkee ole mainittu sitä parisuhteen tärkeintä sanaa - rakkaus. Se kertoo jo aika paljon siitä miten pihalla ollaan.

He kokevat parisuhteen saamisen olevan osoitus siitä, että he ovat tarpeeksi hyviä ihmisiä (ja parempia kuin sinkut). Ja se parisuhteettomuudesta valittaminen on ennen kaikkea hyväksynnän (ja seksin) kerjäämistä - eikä edes joltain tietyltä ihmiseltä, johon on rakastunut, vaan yhteiskunnalta tai naissukupuolelta kokonaisuutena. Sellaisella asenteella ei vain ole paljon annettavaa toiselle ihmiselle.

Vierailija
114/412 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mutta monet naiset karsastavat kaikenlaisia fetissejä ja "outouksia". Tuula haluaa todennäköisesti vain tietynlaista perusseksiä ja tavallisilta perusmiehiltä. Hänelle ei kelpaa erikoisuudet, eikä normista poikkeavat miehet."

No sehän se ongelma tässä "naiset saa kyllä aina seksiä" hokemassa on että niin iso osa naisista saa vain sellaista seksiä joka ei heille mitään iloa tuo. Ihan kuin sanoisi miehelle että "kyllä mies aina seksiä saa" ja sitten lisää että pitää vain olla valmis pylistämään toiselle miehelle.

Vierailija
115/412 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän hyvin että laihduttaminen on joillekkin vaikeaa. Kaikki joka liittyy pääkoppaan, on herkkää aluetta.

Vierailija
116/412 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen lihava nainen eikä minulla ole koskaan ollut lihavaa miestä. Se johtuu siitä, ettei lihavat miehet halua lihavaa naista. Yleensä se on noin. Tietysti ei aina. Mieheni on hoikka

Minulla  koskaan ole ollut lihavaa naista. Eikä tule olemaan. Lihavuus on kaikkein suurin turnoff naisessa. Oma kumppanini on 175 cm pituinen ja painaa 70 kg.

Vierailija
117/412 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä, jos itse on reilusti ylipainoinen sohvaperuna, niin ei silloin voi vaatia hoikkaa ja urheilullista kumppania. Vähän sama kuin jos pikkulapsen yh-isä tai -äiti alkaisi vaatia, että hän haluaa vain lapsettoman kumppanin.

Luulisi myös, että pikkulapsen yh etsisi jotain vastaavaa. Samanikäinen lapsi tapailukumppanilla voisi olla leikkikaveri vaikka suhteesta muuten ei tulisikaan sen kummempaa.

Vierailija
118/412 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuulia, 35, ei ole ikinä ollut parisuhteessa, ja hänen on vaikea löytää seksikumppaneita. Hän uskoo tämän johtuvan yhdestä syystä.

Seksiä ei saa niin paljon kuin haluaisi. Kun sitä saa, sitä otetaan niin paljon kuin lähtee!

Tuulia tahtoisi parisuhteen. Sitä hän etsii muun muassa Tinderistä, jossa monet miehet kertovat hakevansa itsestään huolehtivaa, urheilullista naista.

Eli eivät lihavia, Tuulia pohtii. Tuulia on pluskokoinen.

Pluskokoisuutensa Tuulia määrittelee niin, ettei hän voi mennä tavalliseen vaatekauppaan ostoksille, vaan vaatteet on hankittava erikoisliikkeestä.

Tuulian nimi on muutettu, koska hän ei halua läheistensä tunnistavan häntä jutusta.

Tinder-tuskaa

Omasta pluskoostaan Tuulia ei ole kirjoittanut Tinder-profiiliinsa, mutta pyrkii tuomaan asian ilmi kuvavalinnoillaan.

Tuulian mukaan Tinderissä jotkut miehet eivät vastaa viesteihin. Joskus vastaukset taas suorastaan ällöttävät. Muitakin ongelmia on. Tinderissä etsitään koko ajan jotain parempaa. Ei katsota loppuun asti. Etsitään parempaa ja enemmän. getty images

En yritä mätsätä sixpack-miesten kanssa, koska he varmasti hakevat sporttista kumppania.

Treffeille pukeutuessaan Tuulia korostaa parhaita puoliaan ja meikkaa itsensä kivan näköiseksi. Hän on esimerkiksi aina pitänyt omista rinnoistaan. Niitä myös tapailukumppanit ovat kehuneet. Samoin takapuolta, silmiä ja hymyä.

Yhtä kehua Tuulia ei ole saanut.

Kukaan ei ole koskaan sanonut, että upea kroppa. Kokonaisuutena ei ole kehuttu.

Koko mielessä deiteillä

Uutta kumppania tavatessa oma koko on aina Tuulian mielessä, mutta hän ei anna asian häiritä. Hän uskoo, että vartalokuvat kertovat kumppanille tarpeeksi.

Aina hänellä ei ole ollut vartalokuvia profiilissaan.

Olen ollut treffeillä ja nähnyt heti miehen naamasta, että en näytä siltä, mitä hän odotti.

Somevaikuttaja Miisa Asikainen puhui Iltalehdelle vuonna 2022 lihavuudesta ja deittailusta. Hän kertoi, että kausina, joina hän on ollut laihempi, häntä kohdeltiin hyvin eri tavalla haluttavana.

Oli karua huomata, kuinka pelkkä ulkonäköni teki minusta kiinnostavamman ihmisen, vaikka olin muuten aivan samanlainen tyyppi kuin isompanakin, Miisa sanoi.

Toisaalta Miisa kertoi myös saaneensa Tinderissä viestejä, joissa lihavuutta fetisoitiin.

Vierailija
119/412 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lihavuuteen vaikuttaa vain ja ainoastaan se mitä suuhun laittaa. Laita väärää & liikaa --> lihoo, laita oikeaa ja sopivasti --> laihtuu.

Älkää kertoko kenellekkään, tämä ihan luottamuksellisesti vain teidän tietoon.

Väärin. Lihavuuteen vaikuttaa vain ja ainoastaan se, että energiansaanti > energiankulutus. Vaikka söisi pelkkää voita, niin jos ķaloreita kuluuttaa enemmän kuin tankkaa, niin silloin laihtuu.

Vierailija
120/412 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"mutta siis pointti oli se, että naisten vaatimukset miesten suhteen ovat ihan älyttömät. Pitää olla pitkä ja komea yms., mikään muu ei kelpaa."

Onko tuo vain hokema joka lohduttaa sinua naisettomuudessasi vai oletko ihan oikeasti sitä mieltä että kun katselet ympärillesi niin vain pitkillä komeilla miehíllä on nainen?

No eihän nuo faktat ole tehty lohduttamaan ketään. :) Mitä nuoremmat ihmiset kyseessä, sitä enemmän näkee ympärillään haaremeita. Elikä n. 20-vuotiaissa näkee helposti yksittäisiä pitkiä ja komeita miehiä, joilla on 2 tai useampi naista kainalossaan. Sit katson kaiken ikäisiä ihmisiä ja melkein kaikissa pariutuneissa yhteinen tekijä on pitkä mies. Ei pakosti tarvitse edes olla komeakaan jokaisessa tapauksessa. Mutta todella harvalla lyhyellä miehellä on naista. Joillakin toki jos ovat nuorena tavanneet ja menneet yhteen, mutta Muuten tosi harvoin. Järkevät ja itsensä kunnossa pitävät miehet ovat naisille turn-off. "Elämämkallut" puolestaan saavat usein helposti naisia, sillä on naisten kanssa usein samalla henkisellä tasolla. :D