Iltalehti: Tuulian on vaikea löytää parisuhdetta ylipainon takia
https://www.iltalehti.fi/keho/a/9ec05719-237c-452e-bfdb-8057148707b1
Tuossa artikkelissa kerrotaan 35-vuotiaasta naisesta, jonka on vaikeaa löytää parisuhdetta merkittävän ylipainon vuoksi .
Minulle tulee ekana mieleen, että onko tämä Tuulia sitten deitttaillut muita lihavia miehiä? Luulisi, että reilusti ylipainoisille miehille sopii deittailla myös samanlaisia ylipainoisia naisia. Vai kelpaako lihaville miehille ainoastaan hoikat/normaalipainoiset naiset?
Kommentit (412)
Mun mielestä, jos itse on reilusti ylipainoinen sohvaperuna, niin ei silloin voi vaatia hoikkaa ja urheilullista kumppania. Vähän sama kuin jos pikkulapsen yh-isä tai -äiti alkaisi vaatia, että hän haluaa vain lapsettoman kumppanin.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä, jos itse on reilusti ylipainoinen sohvaperuna, niin ei silloin voi vaatia hoikkaa ja urheilullista kumppania. Vähän sama kuin jos pikkulapsen yh-isä tai -äiti alkaisi vaatia, että hän haluaa vain lapsettoman kumppanin.
Kuka vaatii yhtään mitään? Jokainen saa toivoa itselleen ihan minkälaista kumppania itse haluaa. Sellainen sitten löytyy, tai ei.
Onneksi tuo ylipaino ongelma on suhteellisen helppo hoitaa pois laihduttamalla. Minulla on se ongelma, että miehet kyllästyvät seuraani nopeasti. Sitä onkin vaikeampi muuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka vaatii yhtään mitään? Jokainen saa toivoa itselleen ihan minkälaista kumppania itse haluaa. Sellainen sitten löytyy, tai ei.
No mun mielestä on aivan kohtuutonta toivoa, että haluaa esim. Lapsettoman kumppanin, jos itsellä on vaikka kolme lasta.
Niin tässähän ei aukea miten reilusta ylipainosta on kyse, mutta varmasti sairaanloisesta ylipainosta. Sellaisesta, missä se seksin harrastaminenkin on todennäköisesti hankalaa ylipainon takia. Sitten jos tähän lisää Tuulan omat kriteerit miehelle. Hän ei ehkä ole etsinyt seuraa sairaanloisesti ylipainoisista miehistä. Kun nämä ynnää yhteen, on lopputulema varmaan Tuulan kuvailema. Seksiä ei saa tarpeeksi ja parisuhdetta on mahdoton muodostaa. Koska juttu on maksumuurin takana, niin ei pääse näkemään mistä Tuula on seuraa koittanut myöskään hakea. Jos avoimesti seksiseuraa etsiville palstoille itsensä laittaa tyrkylle, niin uskon että kyntäjiä kyllä ilmaantuisi. On nimittäin olemassa fetissi tuohon ylipainoonkin ja uskon että sen fetissin omaavat miehet kyllä nostaisivat kätensä pystyyn ilmoittautumisen merkiksi. Uskon ettei Tuula sitten kuitenkaan halua, että joku nimenomaan kiihottuu hänen ylipainostaan ja ei näin ollen juuri sellaisia miehiä sitten myös kelpuuta.
Vierailija kirjoitti:
Niin tässähän ei aukea miten reilusta ylipainosta on kyse, mutta varmasti sairaanloisesta ylipainosta. Sellaisesta, missä se seksin harrastaminenkin on todennäköisesti hankalaa ylipainon takia. Sitten jos tähän lisää Tuulan omat kriteerit miehelle. Hän ei ehkä ole etsinyt seuraa sairaanloisesti ylipainoisista miehistä. Kun nämä ynnää yhteen, on lopputulema varmaan Tuulan kuvailema. Seksiä ei saa tarpeeksi ja parisuhdetta on mahdoton muodostaa. Koska juttu on maksumuurin takana, niin ei pääse näkemään mistä Tuula on seuraa koittanut myöskään hakea. Jos avoimesti seksiseuraa etsiville palstoille itsensä laittaa tyrkylle, niin uskon että kyntäjiä kyllä ilmaantuisi. On nimittäin olemassa fetissi tuohon ylipainoonkin ja uskon että sen fetissin omaavat miehet kyllä nostaisivat kätensä pystyyn ilmoittautumisen merkiksi. Uskon ettei Tuula sitten kuitenkaan halua, että joku nimenomaan kiihottuu hänen ylipainostaan ja ei näin ollen juuri sellaisia miehi
No näin se menee. Etsitään sitä täydellistä hiusrajaa...
Melko mursu saa olla, että ei pipari kelpaa.
Isoäiti- vainaani tapasi sanoa vanhan sananlaskun, että kuka kellekin kirkastetaan. Siinä hän taisi kiteyttää parinmuodostuksen ytimen.
Veikkaanpa, että Tuulian ongelma on hyvin perinteinen; hän kiinnostuu vain siitä pienestä osasta miehiä, joista kaikki muutkin naiset kiinnostuvat.
Kyllä se lihavuus on valtava este nuorilla aikuisilla pariutuessa. Se ylipaino ei vaan viehätä. Ei ylipainoiset miehet viehätä Tuuliakaan. Joten on kaksi vaihtoehtoa: jo tehdä asialle jotakin eli suomeksi sanottuna laihduttaa, tai sitten antaa tilanteen olla ja totutella sinkkuelämään. Ei siinä sen kummempaa. Ja olen itse aikanaan laihduttanut 25 kiloa juuri tästä syystä. Kannatti, koska kaikki muuttui sen jälkeen. Jokainen toki tekee kuin parhaaksi näkee.
Vierailija kirjoitti:
Isoäiti- vainaani tapasi sanoa vanhan sananlaskun, että kuka kellekin kirkastetaan. Siinä hän taisi kiteyttää parinmuodostuksen ytimen.
Meillä ala-asteella jo sanottiin, että lihavat kuuluu lihaville, laihat laihoille.
Vierailija kirjoitti:
Veikkaanpa, että Tuulian ongelma on hyvin perinteinen; hän kiinnostuu vain siitä pienestä osasta miehiä, joista kaikki muutkin naiset kiinnostuvat.
Hyvä analyysi.
Vierailija kirjoitti:
Aikaisemmassa työpaikassani 1/3 työpaikan naisista oli tällaisia pystyyn nostettuja sikoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aikaisemmassa työpaikassani 1/3 työpaikan naisista oli tällaisia pystyyn nostettuja sikoja.
Se ei liene sattumaa että sait sieltä kenkää jos olet tuollainen i diootti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä ala-asteella jo sanottiin, että lihavat kuuluu lihaville, laihat laihoille.
Siihen aikaan kun minä olin yläasteella, oli jokaisella luokalla se yksi ns. kiintiöläski ja muut olivat hoikkia. Ei niitä lihavia vilissyt.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän se kelpaisi jos ylettäisi
Vierailija kirjoitti:
Onneksi tuo ylipaino ongelma on suhteellisen helppo hoitaa pois laihduttamalla. Minulla on se ongelma, että miehet kyllästyvät seuraani nopeasti. Sitä onkin vaikeampi muuttaa.
Et siis ole jännänainen 🥺
Artikkelissa Tuulia määritteli itsensä lihavaksi sillä kriteerillä, ettei hän voi ostaa itselleen vaatteita tavallisista kaupoista vaan pitää hakea ne erikoisliikkeistä. Ihan pienestä ylipainosta ei siis ole kyse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se ei liene sattumaa että sait sieltä kenkää jos olet tuollainen i diootti.
Juuri näin, sain kenkää...
Tuulialla on omat kriteerinsä...