Miks hitos sedät ei osaa käyttäytyä kaupoissa?
Mä ku laitan kananmunaa hyllyyn ja joku pappa yrittää tyyliin rizzaa sanomal "ai tollanen tipu niitä tänne munii, saispa ittekkin tollasen tivun kotiin".
T. S-marketin myyjä
Kommentit (135)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap:lla oli siis pipo kireällä. Oliko pahat päivät menossa?
Olisit sanonut että joo olen muninut, mutta harmi ku ei ole ollut kunnon kukkoa pistämässä niin taas vaan näitä tyhjiä ammuksia tarjolla.
Tässä on se pointti, että naisen pitää vastata tiukasti näihin häirintöihin kun se tapahtuu. Eikä itkeä vauva.fi:ssä jälkeenpäin.
Samalla mitalla takaisin, niin se koulutus etenee askel askeleelta.
Samalla mitalla sanominen ei ole tuo "kun ei ollut kunnon kukkoa "... vaan setä ottaa tuon kehuna ja jatkaa toimintaansa.
Samalla mitalla sanominen olisi: Jos vielä häiritset, soitan vartiat paikalle. Silloin setä voi tajuta, ettei toimintansa ollut hyväksyttävää.
Naurettavaa, että nuoren naisen pitäisi alentua samalle tasoll
Sinä tosikko voit vetää itsesi kaulakiikkuun niin maailmasta tulee parempi paikka :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En harrasta seksuaalista häirintää, joten olen sitten poikkeus. Olen pahoillani puolestasi, mutta en ota vastuuta oman sukupuoleni vähemmän saaneista. M51
Et ole poikkeus, idiootit ovat poikkeuksia. Ei niiden takia tarvitse koko sukupuolta tuomita.
Setämies esitti hauskan letkautuksen ja mitään häirintäähän tuossa ei ollut. Herkkänahkaisen kannattaa pysyä jossain takahuoneessa purkamassa laatikoita eikä mennä myymälän puolelle - siellä saattaa olla asiakas joka sanoo vaikka päivää!
Miehet ei tajua ollenkaan, kun eivät itse tällaista kohtaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En harrasta seksuaalista häirintää, joten olen sitten poikkeus. Olen pahoillani puolestasi, mutta en ota vastuuta oman sukupuoleni vähemmän saaneista. M51
Et ole poikkeus, idiootit ovat poikkeuksia. Ei niiden takia tarvitse koko sukupuolta tuomita.
Setämies esitti hauskan letkautuksen ja mitään häirintäähän tuossa ei ollut. Herkkänahkaisen kannattaa pysyä jossain takahuoneessa purkamassa laatikoita eikä mennä myymälän puolelle - siellä saattaa olla asiakas joka sanoo vaikka päivää!
Miten niin ei kohdata? Kyllä noita letkauttelijoita löytyy naisistakin. Hauskaahan se vaan on.
"Eli olinko 13-vuotiaana tyttönä jotenkin provosoinut miestä "esimerkiksi istumalla hänen syli..."
"No ihan luonnollinen pohdinta jos yrittää mielessään jotenkin kuvitella mikä saa tuollaista tekemään. Ei se nyt automaattisesti ole merkki siitä, että hän sitä tytön syyksi vieirttää, herran jumala."
Voi olla, että käsitys uhrin tekemästä provosoinnista istuu niin tiukassa alitajunnassa, että se tulee kunnollisellekin miehelle ja naiselle ekana mieleen.
MUTTA etenkin tässä tapauksessa, kun on kyse LAPSESTA, vastuu on AINA aikuisella, vaikka lapsi olisi käyttäytynyt miten hölmösti.
Mies kohtelee naisia huonosti. Sama mies itkee kun ei saa naista.
Oikein vaan ettei suku jatku näillä häviäjillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin ei kohdata? Kyllä noita letkauttelijoita löytyy naisistakin. Hauskaahan se vaan on.
Ai töissäkin sun ulkonäköä kommentoidaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi se herkullista, jos uollaista joskus elämässään kokea. Jotta nainen tulisi heittämään jotain puolituhmaa läppää.
M51
Vierailija kirjoitti:
Mistä tiedät, että kyseinen mies ei ole naimisissa ja hänellä ole omia lapsia tai lapsenlapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap:lla oli siis pipo kireällä. Oliko pahat päivät menossa?
Olisit sanonut että joo olen muninut, mutta harmi ku ei ole ollut kunnon kukkoa pistämässä niin taas vaan näitä tyhjiä ammuksia tarjolla.
Tässä on se pointti, että naisen pitää vastata tiukasti näihin häirintöihin kun se tapahtuu. Eikä itkeä vauva.fi:ssä jälkeenpäin.
Samalla mitalla takaisin, niin se koulutus etenee askel askeleelta.
Tää on typerin neuvo ikinä ihmiselle, jota on kohdeltu väärin, että et ikinä sitten enää saa puhua asisata mitään, jos et kerran siinä tilanteessa ole osannut sanoa/tehdä oikein ja laittaa jauhoja suuhun väärintekijälle/sanojalle.
Kyllä uhrilla on oikeus puhua asiasta jälkeenpäin ihan niin paljon, kuin haluaa.
Koulutus etenee tehokkaammin, kun asia tuodaan usein ja näkyvästi esiin. Ei vaikenemalla iäksi, jos ei esim ahdistelutilanteessa ole osannut tehdä/sanoa mitään. Ihminen monesti jäätyy noissa tilanteissa, eikä osaa puolustaa itseään.
Se että mies pitää jotain asiallisena näytöksenä ei tarkoita että se olisi muiden mielestä asiallista käytöstä.
Se ettei sitä ymmärrä kertoo ihmisen sosiaalisen älykkyyden puutteesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi se herkullista, jos uollaista joskus elämässään kokea. Jotta nainen tulisi heittämään jotain puolituhmaa
Oishan se varmaan todella ihanaa, vaikkapa jossain tärkeässä palaverissa, kun olet esittämässä arvokkaille henkilöille jotain, niin joku kommentoisi lahkeessa olevan kokoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä tiedät, että kyseinen mies ei ole naimisissa ja hänellä ole omia lapsia tai lapsenlapsia.
Kertovat itse täällä palstoilla. Voisivat olla myös kertomatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi se herkullista, jos uollaista joskus elämässään kokea. Jotta nainen tulisi heittämään jotain puolituhmaa
Sillä, että sitä toivoo ja sillä, että ei toivo, mutta silti joutuu kuuntelemaan, on aika vissi ero. Äläkä kuvittele, että koska sinä haluaisit kuulla tuollaista, myös se haluaa, jolle tuollaista lupaa kysymättä käyt laukomassa.
Vierailija kirjoitti:
Se että mies pitää jotain asiallisena näytöksenä ei tarkoita että se olisi muiden mielestä asiallista käytöstä.
Se ettei sitä ymmärrä kertoo ihmisen sosiaalisen älykkyyden puutteesta.
Kyllä tässä puuttuu ne sosiaaliset taidot AP:lta kun suututaan harmittomasta letkautuksesta. Ei kannata toimia asiakaspalvelutehtävissä jos ei ihmisiä kestä...
"Oishan se varmaan todella ihanaa, vaikkapa jossain tärkeässä palaverissa, kun olet esittämässä arvokkaille henkilöille jotain, niin joku kommentoisi lahkeessa olevan kokoa. "
Olisi! Kumpaako suuntaan vaan kokoa kommentoitaisiin, niin sanattomaksi en jäisi.
M51
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin ei kohdata? Kyllä noita letkauttelijoita löytyy naisi
Ai töissäkin sun ulkonäköä kommentoidaan?
Kaikenlaisia muna jne. juttuja on kyllä kuultu että kiitos siitä naisille.
Vierailija kirjoitti:
"Oishan se varmaan todella ihanaa, vaikkapa jossain tärkeässä palaverissa, kun olet esittämässä arvokkaille henkilöille jotain, niin joku kommentoisi lahkeessa olevan kokoa. "
Olisi! Kumpaako suuntaan vaan kokoa kommentoitaisiin, niin sanattomaksi en jäisi.
M51
Ihan oikeasti pitäisit asiallisena, että kesken sinun työsi joku keskeyttää sen kommentoimalla jotain rivoa?
"Sillä, että sitä toivoo ja sillä, että ei toivo, mutta silti joutuu kuuntelemaan, on aika vissi ero. Äläkä kuvittele, että koska sinä haluaisit kuulla tuollaista, myös se haluaa, jolle tuollaista lupaa kysymättä käyt laukomassa. "
Pitää paikkansa. Minä en lauo mitään ensin.
M51
Samalla mitalla sanominen ei ole tuo "kun ei ollut kunnon kukkoa "... vaan setä ottaa tuon kehuna ja jatkaa toimintaansa.
Samalla mitalla sanominen olisi: Jos vielä häiritset, soitan vartiat paikalle. Silloin setä voi tajuta, ettei toimintansa ollut hyväksyttävää.
Naurettavaa, että nuoren naisen pitäisi alentua samalle tasolle seksistisen vanhan setämiehen kanssa, kun tämä laukoo kaksimielisiä "vitsejä".
Ja aina saa itkeä jälkeenpäin jokun huonoa käytöstä vaikka vauvalla. Niin se tieto menee noille setämiehille, jotka täällä päivystää, ettei hänen käytös ollut fiksua. Peukuista päätellen niitä on täällä paljon puolustelemassa huonoa käytöstään, joten tämä on hyvä foorumi tämän asian esiintuomiseen.
Ehkä he jossain sisimmässään tietävät tehneensä väärin, vaikka eivät sitä voi tunnustaa, vaan puolustelevat käytöstään täällä.
Eli ehdottomasti täälläkin pitää asia esille tuoda.