Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tekisit jos tilillesi tulisi 146e rahaa ja sillä pitäisi syödä 27 päivää?

Vierailija
30.12.2024 |

Minä nimittäin olen sellaisessa tilanteessa. Täällä naureskellaan kun eräs sarjaköyhäilijä kertoo, miten on sairaalahoidon tarpeessa kun ei ole syönyt mitään viikkoon. Mutta minulla on oikeasti tämä tilanne tammikuussa. Ttt:a tulee tuon verran ja vasta kuun lopussa tulee seuraava raha. Siitä ei ole varaa maksaa mitään lainaakaan takaisin. Että tuolla pitäisi pärjätä yksi ihminen. Diakonilta sain apua syksyllä, en tiedä saisinko sieltä ruoka-apukortin. Luovutanko jo heti alkuun vai yritänkö oikeasti saada tuolla rahalla leivän pöytään. Jauhoja, pastaa, sieniä, marjoja, kahvia, herneitä (kuivattuja, saa keiton) ja keittojuurespusseja on. Tässä kaikki. Menenkö kauppaan esim. 4 x tänä aikana, vaiko 2 kertaa. Mitään myytävääkään ei ole. 

Kommentit (203)

Vierailija
1/203 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

5,4 euroa per päivä. Kyllähän tuolla jotain saa.

Vierailija
2/203 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

makaroonia, soijarouhetta, kaurapuuroa aamuisin ja halvinta leipää yms

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/203 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin pärjään tuolla summalla. En osta koskaan valmisruokia vaan teen kaiken itse.

Vierailija
4/203 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin pärjäisin.

Vierailija
5/203 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulenpa että aika moni elää tuollaisella ruokarahalla ihan vakituisesti. Ja riittää 27 päiväksi ihan mainiosti kun vähän etukäteen suunnittelet miten summan järkevästi käytät ja käväiset muutamana iltana ilta-alessa.

Vierailija
6/203 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisin tuolla summalla kahdelle aikuiselle hyvät ruoat koko kuukaudeksi. 

Vierailija
7/203 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diakonilta on mahdollisuus saada 300€/vuosi apua ruokakauppaan, joten rohkeasti sinne vaan. Tiliotteet ja laskut he kyllä vaativat nähdä. Hyödynnä ilta-aleja ja käytä esim.100€ ruokalahjakortti niin että saat ostettua sillä 200€ edestä. Ota yhteyttä kuntasi/kaupunkisi ruokakassijakeluihin ja avustusyhteisöihin. Samoista paikoista jaetaan muutamia kertoja vuodessa myös 50€ lahjakortteja ruokakauppaan, kysy myös niitä. 

Vierailija
8/203 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uhoilijoita riittää mutta miten monella ketjussa on oikeasti kokemusta köyhyydestä?, ja köyhien syömisistä? 

Vierailija
9/203 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ap olet tuollainen luuseri? Miksi et kelpaa kunnon töihin?

Töitä olen hakenut jo yli 2 vuotta aktiivisesti. Enpä ole päässyt edes haastatteluihin ja näin eläkeiän korvalla jo olevana en näytä kelpaavan mihinkään. Työhaluja kyllä olisi ja terveyttäkin.

Vierailija
10/203 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos raha on yhdelle ihmiselle pelkkään ruokaan ja kauppaostoksiin, sillä pärjää yhden kuukauden suunnitellen ja itse tehden ihan ok kunhan ainoa kauppa ei ole mikään Ullanlinnan Alepa. Jos summasta pitäisi maksaa myös laskut ja muu eläminen, se ei tietenkään riitä, eli tarvitaan diakoniaa ja/tsi ruoka-apua.

Vierailija
11/203 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

RIENTÄISIN OITIS RAPORTOIMAAN SIITÄ VAUVVIKSELLE !

Vierailija
12/203 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisin kuule töihin🤗

Miksi kärvistellä tuollaisilla pennosilla. Tee vaikka tutuille jotain palveluksia tai auta vanhuksia, ihan mitä vain, mistä voi saada rahaa.

Vierailija
13/203 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin pärjää. Aamulla puuro. Ja yksi lämmin ateria. Ite tehtyä leipää. Alelappua alelapun päälle.

Vasta kävi kylässä ruoka apua hakeva kaveri. Tuntia ennen jakoa kun menee. Saa jotain.

Tuli syötyä 20 vuotta sitten. Samaa ruokaa 3 päivää. Aamulla aina puuro. Keittoja ja laatikoita. Kun oli makean nälkä järsin itse tehtyjä korvapuusteja pakastimesta. Siihen aikaan ei ollut alelappuja ja ruoka apu oli tosi harvassa.

Nyt syönyt 5 päivää alle 1 euron päivässä.

Vierailija
14/203 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaisin ruokaa. En söisi 146 eurolla mitään. 

Vierailija
15/203 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole diakoniasta saanut koskaan 100 euron lahjakorttia. Kuka niitä mikä saa??

Mitkä muuten on Purran viimeisimmät  ohjeet Kelalle, ettei saa maksaa, vai? 😡🤨🥺

Vierailija
16/203 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ap olet tuollainen luuseri? Miksi et kelpaa kunnon töihin?

Töitä olen hakenut jo yli 2 vuotta aktiivisesti. Enpä ole päässyt edes haastatteluihin ja näin eläkeiän korvalla jo olevana en näytä kelpaavan mihinkään. Työhaluja kyllä olisi ja terveyttäkin.

Nykyään on kaikenlaisia töitä, jos osaat esim kirjoittaa ja käyttää sosiaalista mediaa. Käytä verkostoasi työnhakuun. Ihmisiä jotka tuntee sinut voi olla avain löytää työpaikka suoraan tutun tutun kautta.

Vierailija
17/203 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se lahjakortti minkä syksyllä sain diakoniasta oli 50e arvoinen.

t. ap

Vierailija
18/203 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uhoilijoita riittää mutta miten monella ketjussa on oikeasti kokemusta köyhyydestä?, ja köyhien syömisistä? 

minulla on kokemusta köyhien syömisistä. sitkeitä olivat ja tatuoinnit lihassa olivat epäilyttäviä. onko edes elintarvikekelpoista väriä.

Vierailija
19/203 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söisin 5€ paketillisen jauhelihaa per päivä - helpostihan tuolla pärjää.

Vierailija
20/203 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puuroa, laatikoita ja keittoja. Valmista isompi määrä ja syö useampi päivä samaa ruokaa. Keittoja voit tehdä erilaisia. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kolme