Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tekisit jos tilillesi tulisi 146e rahaa ja sillä pitäisi syödä 27 päivää?

Vierailija
30.12.2024 |

Minä nimittäin olen sellaisessa tilanteessa. Täällä naureskellaan kun eräs sarjaköyhäilijä kertoo, miten on sairaalahoidon tarpeessa kun ei ole syönyt mitään viikkoon. Mutta minulla on oikeasti tämä tilanne tammikuussa. Ttt:a tulee tuon verran ja vasta kuun lopussa tulee seuraava raha. Siitä ei ole varaa maksaa mitään lainaakaan takaisin. Että tuolla pitäisi pärjätä yksi ihminen. Diakonilta sain apua syksyllä, en tiedä saisinko sieltä ruoka-apukortin. Luovutanko jo heti alkuun vai yritänkö oikeasti saada tuolla rahalla leivän pöytään. Jauhoja, pastaa, sieniä, marjoja, kahvia, herneitä (kuivattuja, saa keiton) ja keittojuurespusseja on. Tässä kaikki. Menenkö kauppaan esim. 4 x tänä aikana, vaiko 2 kertaa. Mitään myytävääkään ei ole. 

Kommentit (203)

Vierailija
21/203 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjäisin ilman tuotakin rahaa syömällä pakastimen sisällön ja kotivarat kaapeista.

Vierailija
22/203 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei minulla jää palkastakaan noin paljon rahaa ruokaa varten. annetaanko toisille oikeasti noin paljon rahaa ihan muuten vaan joka kuukausi, vaikka ei edes tee töitä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/203 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se lahjakortti minkä syksyllä sain diakoniasta oli 50e arvoinen.

t. ap

Kyllä se voidaan pian puolittaa kun tarpeeksi markkinoidaan ja toitotetaan, että kuinka on hyvä kun eroaa kirkosta. - Kirkko on kuitenkin toistaiseksi voinut tukea kaikkia avun tarvitsijoita kyselemättä jäsenkorttia mutta kuinka kauan? - Toivottvasti mahdollsimman kauan mutta se käy haastavaksi, jos yhä harvempi kuuluu kirkkoon "maksavana jäsenenä".

Vierailija
24/203 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonloppuisin ei tarvitse syödä. 

Vierailija
25/203 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töihin voi mennä jos rajat ei riitä. Mikäli olet töissä niin voi ottaa toisen työn lisäksi. 

Vierailija
26/203 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. ap

Kyllä se voidaan pian puolittaa kun tarpeeksi markkinoidaan ja toitotetaan, että kuinka on hyvä kun eroaa kirkosta. - Kirkko on kuitenkin toistaiseksi voinut tukea kaikkia avun tarvitsijoita kyselemättä jäsenkorttia mutta kuinka kauan? - Toivottvasti mahdollsimman kauan mutta se käy haastavaksi, jos yhä harvempi kuuluu kirkkoon "maksavana jäsenenä".

Minä olen eronnut kirkosta jo 20v. sitten. Sitä minulta ei edes kysytty kuulunko.

t. ap

Vierailija
27/203 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montako pitäisi ruokkia?

jos vain itseni niin laittaisin säästöön 120€ja kävisin leipäjonossa.

Vierailija
28/203 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juurekset on vielä jokseenkin halpoja. Tekisin ison kattilallisen keittoa, josta riittää moneksi päiväksi. Makaronilaatikkokaan ei ole kallis ruoka. Erilaisia puuroja tekisin myös. 

Vierailija
29/203 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se ämyri siellä eduskunnassa ilmoittanut 20e äläkä 2viikko yksi henkilö sulle jää vielä 100e ryyppy rahaa.

Vierailija
30/203 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenko ainoa, jonka mielestä 146€ vajaan kuukauden ruokamenoihin yhdelle perusterveelle aikuiselle ei ole mitenkään eityisen vähän käytettäväksi. - Ja vielä suuremmalat se tuntuu, jos tuolla summalla ei tarvitse ostaa kuin yhden vajaan kuukauden ruoat kun moni ostaa kuukaudesta tosieen paljon pienemmällä summalla ruokansa, ilman, että näköpiirissä ja odotettavissa on parannusta,.

Sinkkumies

Vierailija
31/203 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Montako pitäisi ruokkia?

Minä yksin. Tuntuu vaan niin vähältä rahalta pärjätä, ruokakin kun on sen hintaista mitä on.

t. ap

Vierailija
32/203 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy kaupoilla ja tarkkaile punalaputettuja ja keltalaputettuja. Edullista jauhelihaa, paseerattua tomaatti ja spaghettia, tee monen päivän annos, makaronilaatikko samoin. Valkosipuliperunat edullisia. Jne. Kyllä pärjäät.

Vierailija
33/203 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävisin ostamassa etnisestä kaupasta halvalla linssejä ja papuja, sitten kananmunia ja jotain tarjouslihaa. 

Vierailija
34/203 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäisin rahoja jotka minulla oli ennestään

Vierailija
35/203 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuo koko summa siis ruokaan käytettävissä? Yleensä rahaa menee myös vessapaperiin, hygieniatuotteisiin, bussilippuun yms. Mutta jos vain ruokaan niin sehän on noin 35€ per viikko. Ei muuta kuin makaronilaatikkoa parille päivälle, tai kunnon vuoka riittää ehkä kolmellekin ja kustantaa n. 5€. Sitten esim. hernekeittopurkki yhdelle päivälle, kinkkukiusaus kahdelle, siinä melkein jo viikon ruoka. Nakkeja ja ranskalaisia vois herkutella jonain päivänä. Leipää pari pussia. Kananmunia, etenkin paistettuna ihan ruokaisa (ja paistat vaikka nakkia sekaan) uunilenkki (halvin) taitaa s-marketissa olla reilut euron niin siitäkin voi taikoa vaikka makkarakeiton. Mielikuvitusta kehiin! Haastavaa on mutta toivon tsemppiä sinulle ja toivottavasti tilanne pian helpottaa. 

Vierailija
36/203 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Montako pitäisi ruokkia?

Säästöt pitää nostaa käteiseksi !

Vierailija
37/203 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. ap

Minä olen eronnut kirkosta jo 20v. sitten. Sitä minulta ei edes kysytty kuulunko.

t. ap

Ohis Se on toistaiseksi ja pitääkin olla kirkon ja diakoniatyön lähtökohta, ettei se kysele avuntarvitsiloilta kuuluvatko he kirkkoon vai eivät. Mutta on ymmärrettävä, ettei kirkkokaan pelkällä pyhällä hengellä elä ja pysty auttamaan avun tarvitsijoita. - Toki kirkkoa voidaan ja pitääkin arvostella mutta toisaalta mikäpä taho kykensi ja pytyisi harjoittamaan täysin pyytetöntä ja laaja-alaista kaikkiin väestöryhmiin suuntautuvaa ja organsioitua avutustyötä... 

Vierailija
38/203 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ei helvetti, mitä eineksiä oikein olet tottunut ostelemaan rahoillasi, jos tuo summaei riitä edes yhdelle vajaaksi kuukaudeksi?! Ostelet vissiin riisipuurot ja muut valmiina?!

Vierailija
39/203 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ap olet tuollainen luuseri? Miksi et kelpaa kunnon töihin?

Töitä olen hakenut jo yli 2 vuotta aktiivisesti. Enpä ole päässyt edes haastatteluihin ja näin eläkeiän korvalla jo olevana en näytä kelpaavan mihinkään. Työhaluja kyllä olisi ja terveyttäkin.

Minä olen 69 v, nainen ja töitä saisin tehdä enemmän kun haluan.

Keittiötyöntekijöistä on pulaa.

Vierailija
40/203 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sinkkumies. Ruokamenot kuukaudessa 120€/kk eli 30€/vko. Syön monipuolisesti ja riittävästi. Kahvi sisältyy tuohon ruokalaskuun, jota kuluu 1-2 pakettia (presidentti) kuukaudessa menee. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kahdeksan