Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies tarjosi illat kanssani. Ilmoitti, että haluaa nyt rahaa takaisin.

Vierailija
30.12.2024 |

Maksan, toki. 

Silti hämmentävää, että tarjotui kustantamaan kaiken ja pyytää jälkikäteen maksua takaisin. 

Kommentit (113)

Vierailija
1/113 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hehe, minulle on sattunut tällainen kohdalle. Tapailumies halusi itse tarjota, mutta huomautteli asiasta monta kertaa jälkeen päin. No minäpä sitten sanoin että maksan koko roskan takaisin niin ei tarvi hänen sillä parinkympin tarjoamisellaan enää kehuskella että hän maksoi... 

Vierailija
2/113 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano että seksi sulta oli vaan laina. Hän joutuu kuivajyystämään ilmaa maksaakseen takas. Vähän niinkö ilmakitaran soitto. Istu sohvalle ja nauti esityksestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/113 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistät estoon kaikissa kanavissa ja todellakaan et maksa mitään.

Vierailija
4/113 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään draamaa. Maksan enkä sittemmin näe häntä enää. Eikä raha ole se syy vaan tuo ailahtelevuus. Kaikki ok ensin, sitten ei olekaan enkä jaksa tuntea syyllisyyttä kun olen muutenkin siihen niin helposti lankeava. 

Mutta kivaa oli. Siis seurasta pidin oikein kovasti joten ei mitään katkeruutta sen puoleen. 

Ap

Vierailija
5/113 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään draamaa. Maksan enkä sittemmin näe häntä enää. Eikä raha ole se syy vaan tuo ailahtelevuus. Kaikki ok ensin, sitten ei olekaan enkä jaksa tuntea syyllisyyttä kun olen muutenkin siihen niin helposti lankeava. 

Mutta kivaa oli. Siis seurasta pidin oikein kovasti joten ei mitään katkeruutta sen puoleen. 

Ap

Hyvä, että oli kivaa, mutta parempi päästä eroon moukasta. Tarjoamisesta huomauttelu on typerää.

Vierailija
6/113 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muualla maailmassa vieraanvaraisuus on kunnia-asia ja köyhäkin antaa vähästään. Tämä pihi pikkumaisuus on jotenkin erityisen suomalainen ominaisuus, ja erityisesti suomalaisten miesten ominaisuus. 

Minä pystyn maksamaan ruokani itse, kuten ap:kin. Mutta jos joku tarjoutuu tarjoamaan, silloin ei rahoja kysellä takaisin jälkeenpäin eikä senttejä laskella.  

Vierailija
7/113 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sano että seksi sulta oli vaan laina. Hän joutuu kuivajyystämään ilmaa maksaakseen takas. Vähän niinkö ilmakitaran soitto. Istu sohvalle ja nauti esityksestä.

Mistä päättelit, että ap:lla ehti olla seksiä tuon miehen kanssa?

Vierailija
8/113 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin,annoit ymmärtää mutta et ymmärtänyt antaa.

Vierailija
9/113 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietenkään maksaisi penniäkään. 

Vierailija
10/113 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä anna

Vierailija
11/113 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ehkä hieman vääristelin asiaa siinä mielessä, ettei suoranaisesti pyytänyt rahaa mutta laittoi surullisia hymiöitä, että rahansa ovat loppu ja minun tulee tarjota ensi kerralla. Jos olisin tiennyt, että rahat ovat noin vähissä niin alun alkaenkaan ei olisi tarvinnut tietenkään tarjota. Joten maksan hänelle koska tunnen huonoa omaatuntoa.

Mutta ei se mitään. En missään nimessä halua toiselle hankaluuksia tai oloaan hyväksikäytetyksi, joten sillä maksan. Mutta kyllähän tämä vähän hölmöä on. 

Ap

Vierailija
12/113 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottkai maksat takaisin Ap. Tunnut olevan melkoinen lokki.

Vierailija
13/113 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muualla maailmassa vieraanvaraisuus on kunnia-asia ja köyhäkin antaa vähästään. Tämä pihi pikkumaisuus on jotenkin erityisen suomalainen ominaisuus, ja erityisesti suomalaisten miesten ominaisuus. 

Minä pystyn maksamaan ruokani itse, kuten ap:kin. Mutta jos joku tarjoutuu tarjoamaan, silloin ei rahoja kysellä takaisin jälkeenpäin eikä senttejä laskella.  

Jotkut suomalaiset miehet trollaa (tai jotkut ovat varmaan tosissaan), että Suomessa naiset etsii vain elättäjää ja mies joutuu kaiken maksamaan. No todellisuushan on sitä, että ei Suomessa ole koskaan ollut vallalla yleisesti mitään kotirouvakulttuuria vaan naiset ovat tehneet aina töitä. Töitä ne nimittäin ole nekin, että osallistui yhtälailla maatilan töihin. Lisäksi jo kauan monet naiset ovat olleet ihan palkkatyössä ja perhettä elätetty yhdessä. Suurin osa suomalaisista miehistä ei tienaa niin isoja summia, että olisi varaa siihen, että nainen jää kotiin hoitamaan lapsia vuosikausiksi. 

Naiset tienaa ihan itse omat rahansa. Yksin mäkin asun omakotitalossa vaikka olen vielä opintovapaalla. Tiukkaa tekee, mutta pian helpottaa.

Vierailija
14/113 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kunka tyhmiä naiset ovat. Hätäännyksissä lauottu valhe muuttuu totuudeksi naisten korvissa. Totuus taas ei uppoa millään.

Vierailija
15/113 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku tarjoaa ravintolassa ruoan tms. niin ei niitä myöhemmin takaisin aleta pyytää. Ja jos ei ole varaa tarjota niin silloin ei kannata tarjota. Kannattaa kuitenkin maksaa takaisin niin pääsee eroon semmosesta ihmisestä.

Vierailija
16/113 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruoan tarjoaminen ei tarkoita sitä, että pitää suostua seksiin.

Vierailija
17/113 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ehkä hieman vääristelin asiaa siinä mielessä, ettei suoranaisesti pyytänyt rahaa mutta laittoi surullisia hymiöitä, että rahansa ovat loppu ja minun tulee tarjota ensi kerralla. Jos olisin tiennyt, että rahat ovat noin vähissä niin alun alkaenkaan ei olisi tarvinnut tietenkään tarjota. Joten maksan hänelle koska tunnen huonoa omaatuntoa.

Mutta ei se mitään. En missään nimessä halua toiselle hankaluuksia tai oloaan hyväksikäytetyksi, joten sillä maksan. Mutta kyllähän tämä vähän hölmöä on. 

Ap

Eeiii aikuinen mies lähetyelemässä surullisia hymiöitä kun on p.a. 😂😂😂

Vierailija
18/113 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuei. Minä tykkään usein tarjota ruuat sekä kavereille että sukulaisille, toivon todella etteivät he ajattele näin 😂

Vierailija
19/113 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olimme hänen luonaan. Minä tein ruokaa hänelle vielä kaiken lisäksi. Oli todella hyvää, piti kovasti myös. Tarjosi juomat ja ruoan kyllä mutta minä autoin siivoamisessa ja kokkailin. 

Onhan tämä noloa minulta itseltäni lähteä tähän maksun laittoon mutta menkööt nyt tällä kertaa ja enempää noita kertoja ei tulekaan. 

Ap

Vierailija
20/113 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä maksaisin ehdottomasti jälkikäteen tuommoiselle käytöstavattomalle urpolle ihan viimeistä senttiä myöten - mutta valitsisin myös seurani jatkossa huomattavasti paremmin.

Pointti kun ei ole raha vaan se, että mies on täysi moukka. Mielellään olen aina maksanut itse itseni kaikkialle, ei ongelmaa.

En varmaan osaisi edes ottaa vastaan hemmottelua, koska sellaiset Suomi-miehet ovat harvassa 😀

Sekin on ok, koska meidän kulttuurissamme on kertakaikkiaan ihan ok olla pihi, itsekäs ja jopa kylmähkö. En voi syyttää yksittäistä miestä tästä, mihin on kasvanut enkä ulkomaalaista miestäkään halua.

Mutta hyvät käytöstavat minäkin edellytän.