Lunastuslauseke laukesi: perheeltä lähti ostettu asunto alta
https://www.iltalehti.fi/asumisartikkelit/a/db04eeab-15ff-45fc-aac1-226…
Kuinka moni ymmmärtää, että tuollainen lauseke on olemassa ja sitä voidaan käyttää?
Kommentit (984)
Mitenkäs välittäjä, meneekö myynti sitä kautta, vai jääkö siltäkin palkka saamatta?
Inha kohde jos näin on. Paljon turhaa työtä.
Vanha talo, ehkä äänet kuuluvat hyvin. Yksi mahdollinen syy: on meluttu kovasti muuton ja alkuasumisen aikana, ehkä joku on halunnut pelastaa rauhan taloon. Ikävää silti perheelle ja voimia eteenpäin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edelleen tuo lunastusoikeus on perusasioita, joka jokaisen pitää tietää, jos asuntoa on ostamassa. Selviää yhtiöjärjestyksestä, kun siihen tutustuu. Jutun uutisarvo on fiksuille aikuisille 0, säälipisteitä tuosta voi yrittää kerätä, mutta turhaa itkemistä sekin on.
Tehdään kuitenkin heti selväksi se että sinun mielipiteesi siitä mikä jutun uutisarvo on fiksuille aikuisille, on täysin yhdentekevä.
Hatunnosto rohkealle pariskunnalle joka omalla naamallaan uskalsi myöntää erheensä. Sinusta ei siihen taitaisi olla?
Oletko heille sukua, tuttava vaiko ihan itse toinen osapuoli näistä hömelöistä? 😉
En.
Harmittaako kun oma rohkeus ei riittäisi omien mokien näyttämiseen?
Ei. Koska se todistaa sen, että älyni ohjaa toimintaani, kun ymmärrän, ettei tuollainen julkinen itkeminen ole sopivaa. On asioita, jotka kannattaa pitää ihan vaan omana tietona. Tuollainen julkisuus voi hyvinkin joskus aiheuttaa isojakin ongelmia.
"Ei. Koska se todistaa sen, että älyni ohjaa toimintaani, kun ymmärrän, ettei tuollainen julkinen itkeminen ole sopivaa. On asioita, jotka kannattaa pitää ihan vaan omana tietona. Tuollainen julkisuus voi hyvinkin joskus aiheuttaa isojakin ongelmia."
Minä taas luulen, että sinut on kasvatettu häpeällä ja nolostuttamalla :)
Huvittavaa, kuinka täälläkin suunnilleen jokainen toteaa, että joo, tuttu asia. Veikkaan, että todellisuudessa aniharva tuollaisesta on tiennyt ennen jutun lukemista. Olen minäkin tiennyt esim sen, että taloyhtiö voi lunastaa jonkun asunnon haltuunsa, jos siinä on liikaa häiriökäyttäytymistä tai vaikka vastikkeet maksamatta. En silti todellakaan tiennyt, että joku taloyhtiön asukas voi päästä käsiksi taloyhtiössä myynnissä olleeseen asuntoon siinä vaiheessa kun kaupat on jo ulkopuolisen ostajan kanssa tehty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edelleen tuo lunastusoikeus on perusasioita, joka jokaisen pitää tietää, jos asuntoa on ostamassa. Selviää yhtiöjärjestyksestä, kun siihen tutustuu. Jutun uutisarvo on fiksuille aikuisille 0, säälipisteitä tuosta voi yrittää kerätä, mutta turhaa itkemistä sekin on.
Tehdään kuitenkin heti selväksi se että sinun mielipiteesi siitä mikä jutun uutisarvo on fiksuille aikuisille, on täysin yhdentekevä.
Hatunnosto rohkealle pariskunnalle joka omalla naamallaan uskalsi myöntää erheensä. Sinusta ei siihen taitaisi olla?
Mutta siis miksi? Jokaisenko meistä pitäisi päästä lehtiin myöntämään virheemme?
Sehän se idea on että virheet vähenee kun edes joku joskus kertoo minkälainen kämmi kävi, ei kaik
Siis paljastanut typeryytensä. Oikeasti peruskoulussa kannattaa olla oppitunneilla hereillä ja seurata opetusta.
Vierailija kirjoitti:
Mitäs pankki tykkää tällaisesta tilanteesta.
Lunastuslausekkeen olemassaolosta kysytään jo ihan lainahakemuksessa.
Kokemusta on välittäjä ei puhunut mitään etuosto oikeudesta vasta kun nimet paperissa.ostaja vielä jätti viimeiseen päivään oston oikea mulkvisti naureskeli vain hihaansa tehny saman monelle
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan tehnyt tuollaista mokaa enkä tekisi! 😁 Minä asunnonostajana ja lainanottajana ymmärsin mihin nimeni parin. Nää on katsos ihan perusjuttuja.
Asuntosijoittajana itselleni asia toki on perusjuttuja mutta ihmetyttää tuollainen kusipäisyyttä lähentelevä ylimielisyys toisten virheitä kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Huvittavaa, kuinka täälläkin suunnilleen jokainen toteaa, että joo, tuttu asia. Veikkaan, että todellisuudessa aniharva tuollaisesta on tiennyt ennen jutun lukemista. Olen minäkin tiennyt esim sen, että taloyhtiö voi lunastaa jonkun asunnon haltuunsa, jos siinä on liikaa häiriökäyttäytymistä tai vaikka vastikkeet maksamatta. En silti todellakaan tiennyt, että joku taloyhtiön asukas voi päästä käsiksi taloyhtiössä myynnissä olleeseen asuntoon siinä vaiheessa kun kaupat on jo ulkopuolisen ostajan kanssa tehty.
Se, että sinä et tiennyt ei tarkoita sitä, että muutkaan eivät tietäisi. 🤦🏻
Ja tuo sinun mainitsemasi lunastus on aivan eri asia.
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin pitää odottaa lunastusoikeuden päättymistä ennen kaupan varmistumista. Me olemme käyttäneet lunastusoikeutta samassa taloyhtiössä.
Ok. Miksi ette tehneet tarjousta itse? Kiusallaanko odotitte ?
Vierailija kirjoitti:
"Ei. Koska se todistaa sen, että älyni ohjaa toimintaani, kun ymmärrän, ettei tuollainen julkinen itkeminen ole sopivaa. On asioita, jotka kannattaa pitää ihan vaan omana tietona. Tuollainen julkisuus voi hyvinkin joskus aiheuttaa isojakin ongelmia."
Minä taas luulen, että sinut on kasvatettu häpeällä ja nolostuttamalla :)
Kaikki eivät ole yhtä tyhmiä kuin toiset.
Vierailija kirjoitti:
Reaalimaailmassa toimitaan lunastuspykälän ollessa yhtiöjärjestyksessä siten, että kysytään kaikilta osakkailta etukäteen vakuutus siitä etteivät käytä lunastusoikeuttaan. Toimii muutaman osakkaan yhtiössä, jos tavoitetaan kaikki osakkaat helposti. Käytännössä helpompi tapa on vaan odottaa muutama viikko kaupanteosta ennen kuin muuttaa.
Se on vaikeaa käytännössä. Asunnon myyjä ei voi tietää missä eri asuntojen omistajat asuvat.
Todennäköisesti hyvin rasittava persoona tämä toimittaja. Kuten toimittajat usein ovat, suuna päänä huomiota kerjäämässä.
Kertoo myös paljon se huvittava väite, että 1-vuotias muistaisi kunnolla tämän joulun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan tehnyt tuollaista mokaa enkä tekisi! 😁 Minä asunnonostajana ja lainanottajana ymmärsin mihin nimeni parin. Nää on katsos ihan perusjuttuja.
Asuntosijoittajana itselleni asia toki on perusjuttuja mutta ihmetyttää tuollainen kusipäisyyttä lähentelevä ylimielisyys toisten virheitä kohtaan.
Viisas pääsee vähemmällä. 😄
Vierailija kirjoitti:
Kokemusta on välittäjä ei puhunut mitään etuosto oikeudesta vasta kun nimet paperissa.ostaja vielä jätti viimeiseen päivään oston oikea mulkvisti naureskeli vain hihaansa tehny saman monelle
Lunastajallako monta kämppää siis hommattu tuolla tavoin ?
Ei kannata ostaa,jos on tuollainen lauseke. Parempi kiertää kaukaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei. Koska se todistaa sen, että älyni ohjaa toimintaani, kun ymmärrän, ettei tuollainen julkinen itkeminen ole sopivaa. On asioita, jotka kannattaa pitää ihan vaan omana tietona. Tuollainen julkisuus voi hyvinkin joskus aiheuttaa isojakin ongelmia.
Kuulostat siltä että elät todella menneessä maailmassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs pankki tykkää tällaisesta tilanteesta.
Lunastuslausekkeen olemassaolosta kysytään jo ihan lainahakemuksessa.
No, laina jäänyt sitten nostamatta. Varmasti jotain kuluja on voinut silti tulla.
On kyllä erikoinen pykälä. Mutta mikäpä siinä jos asia on hoidossa mahdollisimman pian ja uudet toiveikkaana olevat asukkaat pidetään tilanteen tasalla myös.
Se olisi inhimillistä.
Varmasti kyseinen perhe löytää uuden asunnon ja ehkä enemmän tilaakin. Ja paremman äänieristyksen. Taitaa olla arvotalot vanhusten hallinnassa ja joustavuus elämän muutoksia kohtaan on mennyttä.
Varakkaathan niitä käyttävät ja heidän jälkikasvullaan on varaa monenlaisiin aineisiin. Siitä vain ei puhuta yhtä paheksuvasti kuin vähäväkisten päihteidenkäytöstä.