IS: Helsingissä pääsee julkisella lääkärille huonoiten koko maassa
https://www.is.fi/politiikka/art-2000010906710.html?utm_medium=promobox…
Hienoa sote! Helsingistä vietiin muualla maahan tuhannen lääkärin vuosipalkan veroinen potti vuosittain. Nyt ei sitten itse päästä lääkäriin.
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helsingissä on eniten ihmisiä. Myös potilaita on siksi enemmän ja jonot sen mukaiset. Lääkäreiden ja hoitajien ym. määrä julkisella puolella on rankasti alimitoitettu pääkaupunkiseudulla.
Helsinki voisi satsata ITSE siihen enemmän rahaa, ei ole muusta kiinni
Mikä jäi ymmärtämättä? Soten vuoksi Helsingistä siirretään tulonsiirtona maakuntiin 1000:n lääkärin vuosipalkan verran rahaa vuosittain. Ne Pohjois-Karjalan mummot hoidetaan meidän helsinkiläistä veroeuroilla.
Helsinki elää muun maan siivellä
Sori, mutta kyllä se muu maa elää Helsingin siivellä. Ei ne homemökissä elävät aikamiespojat tuo paljoa veroeuroja kassaan.
Jaahas. Täällä maakunnissa ajellaan autolla pitkät matkat ja maksetaan siitä pitkä penni. Lääkärissäkin joutuu julkisella maksaa kaikesta muusta paitsi hoitsun kuumeen mittaamisesta. Joten kukahan se maksaa ja mitä.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on maailman paras ilmainen twrveydenhuolto. Harmi vaan ettei se "paras" ole asiakkaan näkökulmasta kovinkaan kummoista.
On se vaan hassua kuinka saksankielisen Keski-Euroopan vakuutuspohjainen & oikeasti kilpailuttamiseen perustuva systeemi hakkaa meikäläisen arvauskeskusperseilyn mennen tullen.
Kilpailutus ei toimi hyvin harvaan asutussa maassa. Aitoa kilpailuasetelmaa ei synny, vaan monopoleja ja duopoleja.
Helsingissä pääsee lääkärille parhaiten koko maassa, kun käy yksityisellä. Erikoislääkärillekin saa ajan seuraavalle päivälle. Ei onnistu missään Juupajoella.
Saan itse parempaa hoitoa kaakkoisaasiassa jopa vietnamissa versus suomessa
Minä pääsin alle 2 viikossa, vaikken edes pyytänyt aikaa! Atopiaani liittyen lähetin kysymyksen ja kas, vastauksena tulikin, että tulepas juttelemaan lääkärin kanssa. Maunulassa tämä.
Vierailija kirjoitti:
Helsinkihän pärjää loistavasti, koska hallitus muutti hoitoonpääsyn vaatimuksia kahdesta viikosta kolmeen kuukauteen. Ei ole mitään hätää, soittakaa 112!
Ei, ei enää saa soittaa 112. Pitää ensin soittaa 116 117, josta saa luvan soittaa 112.... :I
Kaikki mihin ei kuole menee kyllä ohi itsestään.