IS: Helsingissä pääsee julkisella lääkärille huonoiten koko maassa
https://www.is.fi/politiikka/art-2000010906710.html?utm_medium=promobox…
Hienoa sote! Helsingistä vietiin muualla maahan tuhannen lääkärin vuosipalkan veroinen potti vuosittain. Nyt ei sitten itse päästä lääkäriin.
Kommentit (67)
Mikä voisikaan olla syynä, en osaa yhtään arvata!
Vierailija kirjoitti:
Meillä on maailman paras ilmainen twrveydenhuolto. Harmi vaan ettei se "paras" ole asiakkaan näkökulmasta kovinkaan kummoista.
On se vaan hassua kuinka saksankielisen Keski-Euroopan vakuutuspohjainen & oikeasti kilpailuttamiseen perustuva systeemi hakkaa meikäläisen arvauskeskusperseilyn mennen tullen.
Niin se on eri asia mitä se on paperilla, jos fakta on, että lääkäriin ei pääse.
Vierailija kirjoitti:
Kepun politiikka. Pääsee Pohjois-Karjalan mummot nyt nopiaan lääkäriin kun stadin lapset saa odottaa korvatulehduksissaan.
Mmmm -porukka ruuhkauttaa terveyskeskukset.
miksi sinne julkiselle edes pitäisi päästä lääkäriin? Eihän ne edes osaa siellä mitään.
Jos itselleen hoitoa haluaa, niin yksityinen on silloin osoite.
Helsingissä on eniten ihmisiä. Myös potilaita on siksi enemmän ja jonot sen mukaiset. Lääkäreiden ja hoitajien ym. määrä julkisella puolella on rankasti alimitoitettu pääkaupunkiseudulla.
Ja luvuissahan on mukana vain ne, jotka lääkärin ajan edes saavat. Taitaa iso(in?) osa tulla blokatuksi jo aiemmin, jos varauksien vastaanottaja on sitä mieltä ettei lääkäriä tarvita. Ja hänenkin puheilleen pääsyy saattaa mennä viikkoja. Eli surkealta näyttävä tilasto on oikeasti vieläkin surkeampi, kun iso osa ei aikaa edes saa ja heitä ei lasketa mukaan ollenkaan.
Mitä sotella on tämän kanssa tekemistä kun Helsinki isoon ääneen halusi olla siitä pois
Siksi käynkin Terveystalolla,hyvä lääkäri onkin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kepun politiikka. Pääsee Pohjois-Karjalan mummot nyt nopiaan lääkäriin kun stadin lapset saa odottaa korvatulehduksissaan.
Kepu on mitätön tekijä helsingissä, voisko olla kokoomus tämän taustalla?
Vierailija kirjoitti:
Helsingissä on eniten ihmisiä. Myös potilaita on siksi enemmän ja jonot sen mukaiset. Lääkäreiden ja hoitajien ym. määrä julkisella puolella on rankasti alimitoitettu pääkaupunkiseudulla.
Helsinki voisi satsata ITSE siihen enemmän rahaa, ei ole muusta kiinni
Vierailija kirjoitti:
Maalla psps-porukka ruuhakuttaa terveyskeskukset mutta silti aikoja on, missä siis Helsingissä on ongelma?
Aina olen päässyt samana päivänä kun menee päivystykseen ja vähän liioittelee oireita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maalla psps-porukka ruuhakuttaa terveyskeskukset mutta silti aikoja on, missä siis Helsingissä on ongelma?
Määrä, viimeksi kun kävin arvauskeskuksessa olin valkoihoisena selvässä vähemmistössä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä jäi ymmärtämättä? Soten vuoksi Helsingistä siirretään tulonsiirtona maakuntiin 1000:n lääkärin vuosipalkan verran rahaa vuosittain. Ne Pohjois-Karjalan mummot hoidetaan meidän helsinkiläistä veroeuroilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Määrä, viimeksi kun kävin arvauskeskuksessa olin valkoihoisena selvässä vähemmistössä.
Helsingin itse aiheutettu ongelma, vastahan HUS halusi vähentää työntekijöitä. Ihme juttu jos tarvetta on niin työntekijöitä pitää lisätä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä jäi ymmärtämättä? Soten vuoksi Helsingistä siirretään tulonsiirtona maakuntiin 1000:n lääkärin vuosipalkan verran rahaa vuosittain. Ne Pohjois-Karjalan mummot hoidetaan meidän helsinkiläistä veroeuroilla.
Helsinki elää muun maan siivellä
Kovasti demarit ja vasemmistoliitto vastustavat, että perähikiältä lopetetaan yöpäivystys 24/7 täyden tason sairaalasta keskellä peltoa. Muutama kännissä kaatunut asiakaskäynti yössä ja kirurgiarmeija valmiustilassa.
Sitten Helsingissä leijonanosa ei pääse terkkarilääkärille alle kuukaudessa.
Vierailija kirjoitti:
Kovasti demarit ja vasemmistoliitto vastustavat, että perähikiältä lopetetaan yöpäivystys 24/7 täyden tason sairaalasta keskellä peltoa. Muutama kännissä kaatunut asiakaskäynti yössä ja kirurgiarmeija valmiustilassa.
Sitten Helsingissä leijonanosa ei pääse terkkarilääkärille alle kuukaudessa.
unohdit kepun ja heidän maaseudun puolustamisen. Parasta tässä oli että peruista kuoriutui täydellinen kaupunkilähiöpuolue vaikka puheissa niin lujasti olivat maaseutua puolustamassa. Persujen harmiksi vaalit on muutaman kuukauden päästä ja tappio on valtava
Meillä on maailman paras ilmainen twrveydenhuolto. Harmi vaan ettei se "paras" ole asiakkaan näkökulmasta kovinkaan kummoista.
On se vaan hassua kuinka saksankielisen Keski-Euroopan vakuutuspohjainen & oikeasti kilpailuttamiseen perustuva systeemi hakkaa meikäläisen arvauskeskusperseilyn mennen tullen.