Jos olisit velaton niin ottaisitko velkaa enää?
Kommentit (21)
En, jos voisin välttää sitä. Mutta ei auta, mulla on asuntovelkaa sen verran, että maksettavaa riittää eläkkeellekin vielä.
Olen nauttinut velattomuudesta viitisen vuotta. Nyt on pakko ottaa autovelkaa. Vi*uttaa.
Olen velaton jo toista kymmentä vuotta. Oma loppuiän asunto on maksettu samoin vanha auto, jonka tilalle en uutta osta. Sitten vaan taksilla ja julkissilla, kun autoa ei enää ole.
Vierailija kirjoitti:
Olen velaton jo toista kymmentä vuotta. Oma loppuiän asunto on maksettu samoin vanha auto, jonka tilalle en uutta osta. Sitten vaan taksilla ja julkissilla, kun autoa ei enää ole.
Tarviiko asuntoa remontoida vai onko tarpeeksi säästöjä remonttiin?
Olen velaton ja toivon ettei tarvitse koskaan enää ottaa velkaa. Olen yrittänyt säästää, koska en tykkää velkojen koroista.
Jos nollakorot palaa tai korko on selvästi alhaisempi kuin sijoituksen tuotto.
Jos korot nousisivat yli sijoitusten tuoton, myisin pois.
Ikää lähes 70v.
En. Velkaa nyt noin 15000 ja siinä kova maksaminen työttömänä.
Asuntolainaa ehdottomasti ottaisin.
Olin monta vuotta velaton, mutta nyt halusin muuttaa isompaan ja otin vähän uutta asuntolainaa, arvioitu maksuaika 6 vuotta. Isompaa lainaa en enää ottaisi.
45v
Uskaltaisin ottaa jos olisi hyväpalkkainen työ mutta kun ei ole niin en taida.
En ota enää velkaa. Minusta tuli velaton v 2016 kun sain asunnon maksettua. En ole ottanut velkaa sen jälkeen. Ensi kesänä täytän 50 v ja haluan olla velaton loppuelämäni. Olen säästänyt nyt rahaa 5 vuoden ajan pahan päivän varalle.
Olen ollut velaton kolme vuotta. Kaksi asuntovelkaa ja kaksi autolainaa on maksettu. Ikä nyt 50 v.
Eihän sitä voi tietää pitääkö velkaa ottaa esim. Asuntoon, sijoitusasuntoon tai autoon jossain vaiheessa.
Olen velaton. Johonkin tuottavaan voisin ottaa. Tai jos esim perinnösaanti tai muu elämäntilanne sitä vaatisi.
Talo on maksettu 3kk päästä ja pian remontitkin. Kätevää saada 1000€ käyttövaraa lisää tilille joka kuukausi. Taidan ostaa lisää sijoitusasuntoja kahden edellisen lisäksi
Olen 53, lainat on maksettu. Mutta mulla on rakennusoikeudellinen tontti ison kaupungin kaupunkialueella järven rannassa. Todennäköisesti otan muutaman vuoden päästä lainan ja rakennan siihen talon. On sen verran tuloja ja vakuuksia, että oletan saavani lainan.
Enpä tiedä, säästäisin tarvittavat rahat ja ostaisin sitten ilman lainaa.
Olen velaton enkä ota enää velkaa. Olen 50-vuotias, ollut velaton viitisen vuotta.
Olen ottanut velkaa elämäni aikana kaksi kertaa. Ensimmäisen kerran otin velkaa 80-luvulla, kun ostin videonauhurin, joka maksoi 6000 markkaa. Toisen kerran 90-luvun lopulla 10000 markaa pikku remonttia varten. Enempää ei ole tarvinnut velkaa tehdä. Hyvällä tuurilla menee koko loppuelämä velattomana.
En ottaisi.