Mikä vaivaa ihmisiä joiden pitää aina mussuttaa omia eväitä?
Mikä vaivaa ihmisiä joiden pitää aina matkalla mussuttaa jotain eväitä? Junissa kalistellaan jugurttipurkkeja, haukkaillaan omenia, lentokoneissa kaivellaan voileipiä ja viinirypäleitä pussista jne. Toiset matkustajat joutuvat kuuntelemaan syömisenne ääniä. Edes tunnin-parin matkaa ei pystytä olemaan työntelemättä jotain kyselyaukosta sisään. Diabeteskään ei ole tekosyy ellei ole täysin poikkeuksellisessa epätasapainossa niin että hypoglykemiat ovat toistuvia ja kontrolloimattomia. Olen itse diabeetikko ja pärjään mainiosti tuntikausia syömättä mitään.
Mikä ihme teitä vaivaa vai onko vain typerä itse opeteltu tapa kyseessä? Otatteko kotonakin aina eväät mukaan sohvalle, sänkyyn ja paskalla käydessä? En käsitä.
Kommentit (92)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulee hiukan halvemmaksi syödä kaupasta ostettu banaani junamatkalla kuin mennä ravintolavaunuun.
Mene töihin, niin tämäkään ei ole ongelma.
Sinä sitten ihmettelet, kun 4000 euron kuukausiliksa ei riitä mihinkään. Tuo ravintoloissa ja ravintolavaunuissa syöminen on monella juuri se kuluerä, joka saa palkkatilin hupenemaan erittäin nopeasti.
Jos kympin lihapullat ravintolavaunussa kaatavat talouden työssä käyvältä ihmiseltä, niin kuinka usein niitä lihapullia pitää siellä junassa syödä? Asutko junassa? Oletko psykoosissa?
Vierailija kirjoitti:
Diabetekseen auttaa HARVOIN syöminen, suorastaan pätkäpaasto.
Tiheä syöminen on nimenomaan pahasta.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/tutkimus-talla-dieetilla-voi-saada-…
Tuo ei päde ollenkaan insuliinihoitoiselle diabeetikoille kuten esim. DM1. On suorastaan vaarallinen ohje.
Vierailija kirjoitti:
Mie oon huomenna lähössä klo 9 junalla Helsinkiin. Syön lounasta aina klo 11, mutta nyt oon junassa silloin, niin otan eväät. En tykkää siitä ravintolavaunun tomaatti-pestopastasta. Perillä olen vähän ennen klo 14, niin menisi lounaan kannalta liian myöhäiseksi mennä syömään vasta Helsingissä.
Minä en edes kiinnitä huomiota syökö ihmiset junassa. Mulla on kuulokkeet ja matkan ajan joko neulon/virkkaan/kirjon äänikirjaa kuunnellen tai katson puhelimelta jotain sarjaa. Suosittelen ap:lle samaa.
Ravintolavaunussa on tarjolla paljon muutakin kuin tomaatti-pestopastaa. Mene sinne syömään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mie oon huomenna lähössä klo 9 junalla Helsinkiin. Syön lounasta aina klo 11, mutta nyt oon junassa silloin, niin otan eväät. En tykkää siitä ravintolavaunun tomaatti-pestopastasta. Perillä olen vähän ennen klo 14, niin menisi lounaan kannalta liian myöhäiseksi mennä syömään vasta Helsingissä.
Minä en edes kiinnitä huomiota syökö ihmiset junassa. Mulla on kuulokkeet ja matkan ajan joko neulon/virkkaan/kirjon äänikirjaa kuunnellen tai katson puhelimelta jotain sarjaa. Suosittelen ap:lle samaa.
Ravintolavaunussa on tarjolla paljon muutakin kuin tomaatti-pestopastaa. Mene sinne syömään.
Ei oo, se on ainoa vegaaninen ruoka mitä siellä on.
Lisäksi mie en nykyään tykkää jättää kamojani vahtimatta kuin vessareissun ajaksi, kun kesällä kävin kahvilla ravintolavaunussa niin jo oli joku narkki raidaamassa miun tavaroita. Onneksi kanssamatkustaja tuli sinne ravintolavaunuun sanomaan, että nyt joku on penkomassa sun reppua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän aloittajan ärtymyksen.
En tiedä, miksi, mutta minua oikeastaan kaikki inhimilliset perustarpeet ärsyttävät suunnattomasti: en halua olla hormonien tai muiden kemikaalien hyppyytettävänä. Nälän tarkoitus on vain testata ihmisen lujuutta. Minulle ei tulisi mieleenkään syödä julkisella paikalla, mieluummin olen ilman ruokaa, vaikka siinä menisi muutama päivä. Joku ylpeys sentään. Mutta meitä on moneen junaan, ravintolavaunulla tai ilman.
Sinä olet ilmeisesti lähiympäristösi kauhu, aina rähjäämässä nälissään. Vielä pahempi, jos rähjäykset tulevat julkisilla paikoilla. Todennäköisesti julkisilla paikoilla sinun seuralaisesi saavat hävetä sinua pahasti.
Osaan kyllä käyttäytyä julkisilla paikoilla, malttiani en menetä lähes koskaan. Itsehillintä on avain tässäkin asiassa.
Minulle kasvojen menettäminen nyt vain on vastenmielisempi ajatus kuin nälkä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulee hiukan halvemmaksi syödä kaupasta ostettu banaani junamatkalla kuin mennä ravintolavaunuun.
Mene töihin, niin tämäkään ei ole ongelma.
Sinä sitten ihmettelet, kun 4000 euron kuukausiliksa ei riitä mihinkään. Tuo ravintoloissa ja ravintolavaunuissa syöminen on monella juuri se kuluerä, joka saa palkkatilin hupenemaan erittäin nopeasti.
Jos kympin lihapullat ravintolavaunussa kaatavat talouden työssä käyvältä ihmiseltä, niin kuinka usein niitä lihapullia pitää siellä junassa syödä? Asutko junassa? Oletko psykoosissa?
Ai se sellainen annos, joka Jalostajan purkista lisäkemuuseineen maksaa kotona laitettuna alle pari euroa? No nyt alkaa selvitä, miksi maan taloudella menee ylen huonosti, kun nykyaikuiset eivät osaa enää suhteuttaa edes ravintolaruoan hintoja niiden laatuun, maksavat mukisematta pyydetyn hinnan vaikka lantakokkareesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, miksi, mutta minua oikeastaan kaikki inhimilliset perustarpeet ärsyttävät suunnattomasti: en halua olla hormonien tai muiden kemikaalien hyppyytettävänä. Nälän tarkoitus on vain testata ihmisen lujuutta. Minulle ei tulisi mieleenkään syödä julkisella paikalla, mieluummin olen ilman ruokaa, vaikka siinä menisi muutama päivä. Joku ylpeys sentään. Mutta meitä on moneen junaan, ravintolavaunulla tai ilman.
Sinä olet ilmeisesti lähiympäristösi kauhu, aina rähjäämässä nälissään. Vielä pahempi, jos rähjäykset tulevat julkisilla paikoilla. Todennäköisesti julkisilla paikoilla sinun seuralaisesi saavat hävetä sinua pahasti.
Osaan kyllä käyttäytyä julkisilla paikoilla, malttiani en menetä lähes koskaan. Itsehillintä on avain tässäkin asiassa
Niin, totuus on se, että ne hormonit vasta hyppyyttävätkin sinua. Löysää sitä pääsi vannetta, sitten on paljon helpompi elää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osaan kyllä käyttäytyä julkisilla paikoilla, malttiani en menetä lähe
Elämän ei tarvitse olla sen paremmin helppoa kuin mukavaakaan. Nautin elämästä ylivoimaisesti eniten silloin, kun en nauti siitä lainkaan.
Mutta tämä meni nyt ohi aiheen, pahoitteluni!
Vierailija kirjoitti:
Kuka sitä paskaa syö? Parempi ottaa omat eväät.
Aikuinen ihminen pystyy olemaan päivän syömättä helposti ilman kuolemanpelkoa. Ja yleinsä nämä evään mussuttajat on sitä kaliiperia että ei tekis pahaa olla vaikka välillä hetki syömättä.
Kalistellaan jugurttipurkkeja?
Olet outo.
Huolehdi omista asioistasi ja hanki lisää sisältöä elämääsi.
Ei junassa ole muutakaan tekemistä.
Mikäs mielensäpahoittaja sinä oot??
No mene voivottelemaan paikanpäällä asiasta! Ihme rassukka.
Mikä vaivaa ihmisiä joiden pitää aina mussuttaa omia eväitä?
Sinä!!!
Vierailija kirjoitti:
Et sairasta diabetesta! Diabetesta sairastava ei selviä syömättä tuntikausia!
Mikäli sairastat, ota neuvosta koppi. On terveellisempää syödä säännöllisesti kuin tituleerata insuliinilla. Syöminen ei vaurioita munuaisia.
Juuri toisinpäin! Hiilihydraatit nostavat verensokereita ja vaativat insuliiniä. Syöminen voi todellakin vaurioittaa munuaisia. Toisinaan sokerit kyllä alkavat nousta itsekseen, jos ei ole syönyt aikoihin. Stressi nostaa verensokereita
Juuri yksi syy miksi ei viitsi julkisilla matkustaa. Penkit niin paskasia ja kaikessa klähmässä. Kakarat annetaan hyppiä kurasilla kengillä penkeillä, on energiajuomat ja leivänmurut koko helkatin ruokalista liiskattu sinne penkkiin. Tosin kyllä ihmettelen miten jotkut pitää omaa autoakin roskiksena / kompostina.
Vierailija kirjoitti:
Paras oli, kun joku nainen joskus veteli kanankoipia metrossa.
Oliko hän raskaana?