Teettekö kotikokin (kotikokki sivusto) reseptien mukaan ruokia?
Kommentit (33)
Kyllä! Sieltä löytyy resepti kuin resepti. Tänään oon tekemässä omenapiirakan.
Olen tehnyt ja hyviä ohjeita. Joskus kommenteissa vielä kehitysehdotuksia.
En todellakaan. Siellä todellakin on "kotikokkien" ohjeita. Joskus kävin niitä katselemassa, mutta nopeasti totesin huomattavasti parempia ohjeita löytyvän muualta.
En koskaan tee tietoisesti jonkun tietyn sivuston ohjeella. Jos teen ruokaa, johon tarvitsen ohjetta, googlaan useamman ja sovellan itse niiden pohjalta, kun tiedän meidän maun esimerkiksi mausteiden suhteen. Varmasti kyllä olen noillakin sivuilla vieraillut.
Ohjeissa vilahtelee ketsuppi, aromisuola, soija muutamia mainitakseni. Sanomattakin on selvää, etten tuollaisella sivulla aikaani vietä.
Yleensä parempi resepti löytyy muilta sivustoilta
Suosin luotettavia lähteitä, kuten New York Timesin ruokasivut tai tunnetut kokit, kuten Gordon Ramsay ja Jamie Oliver. Tällöin voi olla varma, että ohjeet ovat testattuja ja toimivia, sen sijaan, että lähtisin arvuuttelemaan kotikokkien epävarmoja reseptejä.
Kurkkasin sivuston, mutta ei siellä erityisen houkuttelevan näköisiä reseptejä ollut. Kyllä sieltä varmaan joku hyvä löytyy, mutta aika lailla hakuammuntaa, koska sinne taitaa kuka tahansa voida laittaa melkein mitä tahansa vaikka olisi kuinka surkea kokki.
No ehkä olen sitten huumorintajuton, mutta ei ole kyllä ihan mua varten nämä leipomukset...
https://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/377680/TissiKakku%20;%29%20Huu…
Monesti, koska helppoja ja nopeita ohjeita löytyy paljon ja sellaisista tarvikkeista mitä yleensä löytyy valmiiksi kotoa...
Vierailija kirjoitti:
En vaan ammattikokkien ohjeilla.
Samaa mieltä, että fiksumpaa ottaa ohjeita niiltä, jotka varmasti osaavat nämä hommat.
Vierailija kirjoitti:
Monesti, koska helppoja ja nopeita ohjeita löytyy paljon ja sellaisista tarvikkeista mitä yleensä löytyy valmiiksi kotoa...
Etkö pääse kauppaan, kun olet aikeissa kokata?
Kaikkien kehuma omenapiirakka on uunissa. Tällä ohjeella tehty ennenkin! Ap, mitä hyviä reseptejä olet sieltä löytänyt?
Teen, siellä on joitain tosi hyviä reseptejä, teen sellaisilla ohjeilla missä on paljon tykkäyksiä.
Paljon huonoja ohjeita, mutta varmasti myös joitain helmiä joukossa. Parempiakin reseptikokoelmia on olemassa. Sellaisia mihin voi luottaa.
On siellä hyviäkin ohjeita, mutta hämmentävän paljon siellä näkee luokattoman huonoja raaka-aineita. Ihme oikomisia tai suorastaan ruoan tahallista pilaamista. Jos ohjeessa on esim. aromisuola, margariini, ketsuppi, (hunaja)marinoitu broilerinsuikale tms. niin siirryn saman tien seuraavaan.
Siellä näkee myös ohjeita, joissa esim. jotain pitkän kypsentämisen vaativia lihoja kypsennetään uunissa tyyliin tunti 200 asteessa. Ja sitten väki vielä kehuu ohjetta. Osalla porukasta ei selvästikään ole mitään tajua siitä, mitä on hyvä ruoka ja miten sitä tehdään. Ja sitten tämä porukka kehuu toistensa "reseptejä". Ei hyvää päivää.
en