Mikä vaivaa ihmisiä joiden pitää aina mussuttaa omia eväitä?
Mikä vaivaa ihmisiä joiden pitää aina matkalla mussuttaa jotain eväitä? Junissa kalistellaan jugurttipurkkeja, haukkaillaan omenia, lentokoneissa kaivellaan voileipiä ja viinirypäleitä pussista jne. Toiset matkustajat joutuvat kuuntelemaan syömisenne ääniä. Edes tunnin-parin matkaa ei pystytä olemaan työntelemättä jotain kyselyaukosta sisään. Diabeteskään ei ole tekosyy ellei ole täysin poikkeuksellisessa epätasapainossa niin että hypoglykemiat ovat toistuvia ja kontrolloimattomia. Olen itse diabeetikko ja pärjään mainiosti tuntikausia syömättä mitään.
Mikä ihme teitä vaivaa vai onko vain typerä itse opeteltu tapa kyseessä? Otatteko kotonakin aina eväät mukaan sohvalle, sänkyyn ja paskalla käydessä? En käsitä.
Kommentit (92)
Vierailija kirjoitti:
Minusta on ihan ok, kun ihmiset vetää ne kolmioleivät ja jugurttijuomat kitusiinsa viidessä minuutissa. Se kuitenkin on ärsyttävää, kun jotkut rouskuttaa jotain sipsejä tuntikausia. Menee hermot siihen, kun aina muutamam minuutin välein kuuluu pussin rapinaa ja mässytystä.
Olisko kuulokkeet mitään, jos apinat ja mässytykset häiritsee?
Pitäääkö muiden elää sinun viivasuoraa elämä, ei kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Minusta on ihan ok, kun ihmiset vetää ne kolmioleivät ja jugurttijuomat kitusiinsa viidessä minuutissa. Se kuitenkin on ärsyttävää, kun jotkut rouskuttaa jotain sipsejä tuntikausia. Menee hermot siihen, kun aina muutamam minuutin välein kuuluu pussin rapinaa ja mässytystä.
Tuota sipsien syöntiä tapahtuu monella myös kotona, joten ei liikennevälineet ole mikään poikkeuksellinen paikka.
Mikä vaivaa ihmisiä, jotka tekee näitä samoja typeriä aloituksia aina uudelleen, kerta kerran perään?
Jollain on levy jumissa mussutuksesta.
Vierailija kirjoitti:
Asia on selitetty sinulle monta kertaa tällä palstalla, miksi kysyt taas? Kyseinen henkilö voi olla todella paljon pidemmällä matkalla josta sinä näet vaan yhden lyhyen osuuden. Jos on matkustanut pari vuorokautta putkeen niin jossain välissä on hyvä syödä edes vähän kun vaihdoilla ei välttämättä ehdi.
Ei siellä paikallisjunissa mitään pari vuorokautta matkustaneita ole, älä nyt viitsi 😂
Koska evväät on ihan parasta matkalla! 🥪😍
Työnnä esim. sormet korviin jos et jaksa kuunnella tai liiku vaikka polkupyörällä. 👍😊
Vierailija kirjoitti:
Tulee hiukan halvemmaksi syödä kaupasta ostettu banaani junamatkalla kuin mennä ravintolavaunuun.
Mene töihin, niin tämäkään ei ole ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisko kuulokkeet mitään, jos apinat ja mässytykset häiritsee?
Mölyapinoiden mielestä ratkaisu on aina se, että muut kärsivät tai väistyvät hiljaa. Ei tämä maailma niin toimi. Ole mässyttämättä niinkuin sivistyneen ihmisen kuuluu olla. Syöt kotona, ravintolassa tai ravintolavaunussa.
Tämä maailma ei pyöri sinun misofoniasi ympärillä. Aikuistu.
Vierailija kirjoitti:
Koska evväät on ihan parasta matkalla! 🥪😍
Työnnä esim. sormet korviin jos et jaksa kuunnella tai liiku vaikka polkupyörällä. 👍😊
Liiku sinä pyörällä ja työntele niitä banaaneja vaikka peräaukkoosi.
Vierailija kirjoitti:
Lähden 82-vuotiaan äitini kanssa tällä viikolla matkalle. Hyppäämme junaan aamuviideltä, ja perillä kohteessamme olemme noin 11 tunnin päästä.
Todellakin syömme matkan aikana. Parikin kertaa. Lähtiessä aamupala jää nimittäin väkisinkin aika kevyeksi, jottei tarvitse herätä ennen kolmea.
Totta kai voitte syödä, sitä varten junassa on RAVINTOLAVAUNU.
Ymmärrän mitä tarkoitat. Se ei ole se köyhäily vaan se, että on koko aika pakko mussuttaa jotakin. Muakin on ärsyttänyt pitkään sama. Kuinka ei voi kahden tunnin junamatka pärjätä ilman ruokaa. Naurettavaa. Ymmärrän pikkulapset, että syödä pitää, mutta että aikuiset ei pärjää paria tuntia syömättä.
Ymmärrän aloittajan ärtymyksen.
En tiedä, miksi, mutta minua oikeastaan kaikki inhimilliset perustarpeet ärsyttävät suunnattomasti: en halua olla hormonien tai muiden kemikaalien hyppyytettävänä. Nälän tarkoitus on vain testata ihmisen lujuutta. Minulle ei tulisi mieleenkään syödä julkisella paikalla, mieluummin olen ilman ruokaa, vaikka siinä menisi muutama päivä. Joku ylpeys sentään. Mutta meitä on moneen junaan, ravintolavaunulla tai ilman.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulee hiukan halvemmaksi syödä kaupasta ostettu banaani junamatkalla kuin mennä ravintolavaunuun.
Mene töihin, niin tämäkään ei ole ongelma.
Sinä sitten ihmettelet, kun 4000 euron kuukausiliksa ei riitä mihinkään. Tuo ravintoloissa ja ravintolavaunuissa syöminen on monella juuri se kuluerä, joka saa palkkatilin hupenemaan erittäin nopeasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähden 82-vuotiaan äitini kanssa tällä viikolla matkalle. Hyppäämme junaan aamuviideltä, ja perillä kohteessamme olemme noin 11 tunnin päästä.
Todellakin syömme matkan aikana. Parikin kertaa. Lähtiessä aamupala jää nimittäin väkisinkin aika kevyeksi, jottei tarvitse herätä ennen kolmea.
Totta kai voitte syödä, sitä varten junassa on RAVINTOLAVAUNU.
Entäs jos se sattuu puuttumaan esim. vaunun rikkoutumisen myötä? Mitä sinä tekisit, riittääkö sinulle kynsien jårsiminen?
Diabetekseen auttaa HARVOIN syöminen, suorastaan pätkäpaasto.
Tiheä syöminen on nimenomaan pahasta.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/tutkimus-talla-dieetilla-voi-saada-…
Vierailija kirjoitti:
Kenenkä eväitä sitä sitten pitäisi syödä? Syön mieluiten omiani.
Samoin, niin minäkin. En ole koskaan uskaltanut edes yrittää syödä muitten eväitä, vaikka joskus ne on näyttäneet runsaammilta ja houkuttelevammilta mitä omani. Epäilen, että näin on ollut parempi, inhoan kaikenlaisia häiriöitä matkani varrella.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän aloittajan ärtymyksen.
En tiedä, miksi, mutta minua oikeastaan kaikki inhimilliset perustarpeet ärsyttävät suunnattomasti: en halua olla hormonien tai muiden kemikaalien hyppyytettävänä. Nälän tarkoitus on vain testata ihmisen lujuutta. Minulle ei tulisi mieleenkään syödä julkisella paikalla, mieluummin olen ilman ruokaa, vaikka siinä menisi muutama päivä. Joku ylpeys sentään. Mutta meitä on moneen junaan, ravintolavaunulla tai ilman.
Sinä olet ilmeisesti lähiympäristösi kauhu, aina rähjäämässä nälissään. Vielä pahempi, jos rähjäykset tulevat julkisilla paikoilla. Todennäköisesti julkisilla paikoilla sinun seuralaisesi saavat hävetä sinua pahasti.
Tapahtuu vaikka mitä niin paljon, että ei kannata tänne kirjoitella. Etsi itse tieto www.diabetes.fi. Yksinkertaistettuna jatkuvat korkeat sokerit rapauttavat sisuskalut ja jatkuvat matalat sokerit rapauttavat pään.