Evakuointikuljetukseen ei saa ottaa lemmikkieläimiä
Tiedoksi eläinten omistajille: Evakuointikuljetuksiin ei saa ottaa lemmikkieläimiä. Valmistautukaa siis kulkemaan omalla autolla tai järjestämään itsellenne ja lemmikillenne jokin muu kyyti.
Itse olen autoton lemmikkien omistaja, eli tämä pulma koskee minuakin.
Kommentit (258)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi muuten hyvä pitää passi voimassa kun kotimaasta lähtee. Ei koskaan tiedä mihin maahan päätyy. Ja takaisin tullessa voi olla niin että Suomeen pääsevät takaisin vain suomalaiset. Passi on todistus kansalaisuudestasi.
Tämänkin faktan taki erikoista, että meillä täällä on passi voimassa vain 5 vuotta ja sen uusiminen on kallista toisin kuin esimerkiksi Saksassa, jossa passi on voimassa 10 vuotta ja halvempaa ylläpitää.
no kohta tulee passit ja henkilötodistukset kännykkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa 800 000 koiraa ja on aivan valtava määrä koiran omistajia, jotka ei koiraa hädän hetkellä jätä. Itsekin kuulun siihen porukkaan.
Kyllä muunkin lajiset eläimet kuin koirat ovat ihmisille tärkeitä. Itselläni on kilpikonnia, enkä minäkään jätä niitä.
Pidät tuosta sitten kiinni, ja oot mukana kantamassa mun akvaariota, kun pitää saada mun kultakalat ja muut sillit mukaan.
-eri
Laita kalat pienempään astiaan, jota pystyt kantamaan.
Olen eri, mutta mullakin on akvaario. Ongelmana on, että pienessä vesimäärässä ei riitä happi.
Vierailija kirjoitti:
Minä ottaisin omat koirani mukaan aivan varmasti. Parhaani mukaan auttaisin myös muita lemmikkien omistajia ja heidän lemmikeitään. On ihanaa, kun näissä kriisitilanteissa löytyy aina paljon myös niitä ihania sydämellisiä ihmisiä, jotka keskittyvät eläintenkin pelastamiseen.
Ukrainassakin eläintenpelastuspartiot murtautuivat koteihin pelastamaan lemmikkejä. Samoin kävivät ruokkimassa eläintarhan eläimiä niin kauan kuin pystyivät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika helkutin pelottavaa tekstiä täällä. Sen pitäisi olla kriisitilanteessa sanomattakin selvää, ettei lemmikkejä voida hyysätä. Ruoka ei mitenkään tule riittämään kaikille! Kriisitilanne ja sota olisi joka tapauksessa lemmikille kova stressi, joten lopetus on armeliasta. Minullakin on kissa, mutta todella raskas teko on tehtävä kun on pakko.
Ei kaupunkilaisilla ole lopetusaseita.
Vasara on lopetusase.
Eläinsuojelulaki kieltää käyttämästä vasaraa.
Sotatilanteessa varmaan mietityttää tosi paljon joku laki.
Saisit sakkoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lemnikkejä ei saa tuoda väestönsuojaan, myöskään.
ainakin niissä ukrainavideoissakin sillon oli väestönsuojat täynnä lemmikkejä ja hyvä niin. Ihmiset on vähän erilaisia tosipaikan tullen.
EI SAA TA NA!
Yritä nyt ymmärtää, että Suomi ja Ukraina ovat kaksi täysin eri maata! Suomessa lemmikkejä ei oteta väestönsuojiin.
Ukrainassa väestösuoja tarkoittaa yleensä kellaritiloja tai metrotunnelia. Ja Suomessa helsinkiläiset menisivät metrotunneliin. Siellä on valmiudet pitempiaikaisellekin oleskelulle, mutta eihän mahdolliset hyökkäykset yleensä kauan kestä
Hahhah, Helsingin metrotunnelit on melkein pinnassa. Kiovassa ne on on todella syvällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa 800 000 koiraa ja on aivan valtava määrä koiran omistajia, jotka ei koiraa hädän hetkellä jätä. Itsekin kuulun siihen porukkaan.
Kyllä muunkin lajiset eläimet kuin koirat ovat ihmisille tärkeitä. Itselläni on kilpikonnia, enkä minäkään jätä niitä.
Pidät tuosta sitten kiinni, ja oot mukana kantamassa mun akvaariota, kun pitää saada mun kultakalat ja muut sillit mukaan.
-eri
Laita kalat pienempään astiaan, jota pystyt kantamaan.
Täällä jo aiemmin huudettiin joidenkin eläinsuojelakien perään, niin ei ne salli mun niitä missään pilttipurkissa kuskata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi muuten hyvä pitää passi voimassa kun kotimaasta lähtee. Ei koskaan tiedä mihin maahan päätyy. Ja takaisin tullessa voi olla niin että Suomeen pääsevät takaisin vain suomalaiset. Passi on todistus kansalaisuudestasi.
Tämänkin faktan taki erikoista, että meillä täällä on passi voimassa vain 5 vuotta ja sen uusiminen on kallista toisin kuin esimerkiksi Saksassa, jossa passi on voimassa 10 vuotta ja halvempaa ylläpitää.
Ja kun kännykästä loppuu virta eikä missään pysty sitä lataamaan, niin sinne meni passi ja henkilöllisyystodistus.
Kaupunki jossa asun niin ihmiset hankkii koko ajan lisää koiria ja etenkin rähisevia pikkukoira joilla erokammo heti, jos on minuutin pois omistaja. Että silleen! Eivät edes yritä totuttaa lemmikkejä yksin oloon 5 minuutin aikaa edes. Haukunta alkaa heti jos omistaja astuu minuutiksi ovesta ulos ja kaikuu naapureille asti. Varmana luulevat että saa viedä pommisuojaan ne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ottaisin omat koirani mukaan aivan varmasti. Parhaani mukaan auttaisin myös muita lemmikkien omistajia ja heidän lemmikeitään. On ihanaa, kun näissä kriisitilanteissa löytyy aina paljon myös niitä ihania sydämellisiä ihmisiä, jotka keskittyvät eläintenkin pelastamiseen.
Ukrainassakin eläintenpelastuspartiot murtautuivat koteihin pelastamaan lemmikkejä. Samoin kävivät ruokkimassa eläintarhan eläimiä niin kauan kuin pystyivät.
Mitä ne siellä leikkii sankareita, kun rintamalla olisi ihan oikeitakin hommia tarjolla?
-eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika helkutin pelottavaa tekstiä täällä. Sen pitäisi olla kriisitilanteessa sanomattakin selvää, ettei lemmikkejä voida hyysätä. Ruoka ei mitenkään tule riittämään kaikille! Kriisitilanne ja sota olisi joka tapauksessa lemmikille kova stressi, joten lopetus on armeliasta. Minullakin on kissa, mutta todella raskas teko on tehtävä kun on pakko.
Ei kaupunkilaisilla ole lopetusaseita.
Vasara on lopetusase.
Eläinsuojelulaki kieltää käyttämästä vasaraa.
Sotatilanteessa varmaan mietityttää tosi paljon joku laki.
Kyllä viime sodan aikaankin laki oli Suomessa
Toimii tai ei, mutta pointti olikin siinä, että paljonko joku laki ihmiselle itselleen pakkotilanteessa merkkaa. Jos on pakko, niin on pakko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lemmikkien omistajien kannattaa liittoutua ja miettiä vaihtoehtoinen kyyti sekä majoitus. Itse en onneksi asu sellaisessa paikassa, josta pitäisi lähteä mihinkään. Ja majoitusta jos tarvitaan, otan lemmikinomistajat ensin lemmikeineen.
Ei sitä saa itse päättää, ketä majoittaa. Viranomaiset päättävät.
No, meillä on eläimiä kämppä täynnä joten koeta sopeutua niiden läsnäoloon tai sitten nuku ulkona
Vierailija kirjoitti:
Sota-aikana tai vaikka jonkun pakolaisaallon aikana on majoitettava pakenevia myös ihmisten koteihin. Silloin olisi hyötyä, kun asuisi vähän pienemmin, eikä missään ökytiloissa. Jos ei siis ole kovin seurallinen ihminen.
Mun mummolassa asui 3 ihmistä neljää huonetta ja sinnekin tungettiin evakkoperheitä.
Kun ekat lähti, tuli uusi perhe. Siellä jopa synnyttivät lapsen.
Niiden mukana tuli jotain lutikoita tai tupajumeja. Koko talo oli pakko myrkyttää kunnolla ja muuttaa hetkeksi muualle.
Vierailija kirjoitti:
Kaupunki jossa asun niin ihmiset hankkii koko ajan lisää koiria ja etenkin rähisevia pikkukoira joilla erokammo heti, jos on minuutin pois omistaja. Että silleen! Eivät edes yritä totuttaa lemmikkejä yksin oloon 5 minuutin aikaa edes. Haukunta alkaa heti jos omistaja astuu minuutiksi ovesta ulos ja kaikuu naapureille asti. Varmana luulevat että saa viedä pommisuojaan ne.
Yhteiskunta on kieltämättä jo liian pitkään paaponut kansalaisia ja saanut kansalaiset kuvittelemaan, että meillä on vain ja ainoastaan oikeuksia. Ja että aina se kuuluisa Joku Muu huolehtii meistä eikä itse tarvitse laittaa rikkaa ristiin sen eteen, että pärjäisi edes muutaman päivän. Mutta näissäkin ketjuissa aina tulee porukkaa kirjoittamaan, että ei saa pelotella ei saa pelotella. Ei se ole mitään pelottelua, että ihmistä kehotetaan ottamaan vähän vastuuta itsekin itsestään. Ja niistä lemmikeistä, joita hankkii.
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kun kännykästä loppuu virta eikä missään pysty sitä lataamaan, niin sinne meni passi ja henkilöllisyystodistus.
Samoin kun raat katosi kun pankkiin tai nettiin tuli toimintahäiriö. Kannattaa tosiaan luopua käteisestä
Vierailija kirjoitti:
Ihan on kuule oma auto.
Bensaa ja sähköä aletaan säännöstellä.
"Jännä, miten noin monella kaltaisellasi aivottomalla persvälillä on noita fantasioita siitä, että rajaa voi valvoa kovin tehokkaasti joka puolelta ja että palautetaan takaisin. Noinhan se ei mene vaan palautetaan vain ja ainoastaan, jos kyseinen asia on rikos Ruotsissa. Se että on joku velvollisuus Suomessa ei ole palautusperuste Ruotsissa eikä missään muuallakaan. Ihan yhtä vähän Suomi palauttaa ketään mihinkään sen toisen maan lakien perusteella vaan sen asian pitää olla myös rikos Suomessa. Suomesta lähteminen ei ole rikos Ruotsissa edes sotatilanteessa. Tosiasiassa yksikään länsimaa ei myöskään palauta ketään sotaa käyviin maihin. "
Luuletko olevasi kova jätkä tai kova gimma kun nimittelet ja solvaat muita keskustelijoita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just tänään oli uutisissa miten tämä maa saadaan päivässä pimeäksi. Siis mikään ei toimi enää silloin. Ei edes huoltoasemat. Joten miten ja millä meinaatte täältä lähteä? Laivojen kulku loppuu samantien, Ruotsiin ajomatka mahdoton ilman bensaa. Sähköt ei toimi, joten sähköautojen matkakin loppuu lyhyeen. Lennot ei toimi. Eipä tarvii miettiä miten lemmikit otetaan mukaan.
Autossa on koko ajan tankki täynnä, Ruotsiin matkaa noin 120 kilometriä. Enkä sinne ole menossa vaan johonkin Metsähallituksen eräkämppään koirani kanssa.
Mikä hemmetin taivas se Ruotsi on teille, muistelette jotain sata vuotta vanhoja pakenimisia Ruotsiiin. Ruotsi on Natossa ja kyllä sinne ohjukset ja droonit lentää, jos niin halutaan mereltäkin. Herätkää sieltä ruotsi-turva -unestanne.
Miten voi muka vaan mennä jonkun toisen mökkiin ilman lupaa asumaan? Omistaja ilmestyy yks kaks ja vaatii maksun siitä hylätystä mökistä. Se olisi talonvaltaus. Ja useista hylätyistä voi puuttua ikkuna, ovi, sähkö, vessa yms. Ja silti omistaja voi aina ilmestyä ovelle vaatimaan vuokramaksua virkavalta mukana. Itse tiedän ainakin yhden joka pitää hylätyn näköistä mökkiä. Ja jos olisi hätä niin sitten ainakin vaatii rahaa, koska omistajat haluaisi rahaa jotta voi itse häipyä. Varautumisopas oli myös ihan naurettava, lukee voi varata halutun majoituksen niin kun olisi lomalle menossa. Millä varaa jos ei ole rahaa ja wifi ja sähkö on täysin pois käytöstä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lemmikkien omistajien kannattaa liittoutua ja miettiä vaihtoehtoinen kyyti sekä majoitus. Itse en onneksi asu sellaisessa paikassa, josta pitäisi lähteä mihinkään. Ja majoitusta jos tarvitaan, otan lemmikinomistajat ensin lemmikeineen.
Ei sitä saa itse päättää, ketä majoittaa. Viranomaiset päättävät.
No, meillä on eläimiä kämppä täynnä joten koeta sopeutua niiden läsnäoloon tai sitten nuku ulkona
Tykkään eläimistä. Itsellänikin on eläimiä. Lapsia VIHAAN.
Sota-aikana tai vaikka jonkun pakolaisaallon aikana on majoitettava pakenevia myös ihmisten koteihin. Silloin olisi hyötyä, kun asuisi vähän pienemmin, eikä missään ökytiloissa. Jos ei siis ole kovin seurallinen ihminen.