Evakuointikuljetukseen ei saa ottaa lemmikkieläimiä
Tiedoksi eläinten omistajille: Evakuointikuljetuksiin ei saa ottaa lemmikkieläimiä. Valmistautukaa siis kulkemaan omalla autolla tai järjestämään itsellenne ja lemmikillenne jokin muu kyyti.
Itse olen autoton lemmikkien omistaja, eli tämä pulma koskee minuakin.
Kommentit (258)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa 800 000 koiraa ja on aivan valtava määrä koiran omistajia, jotka ei koiraa hädän hetkellä jätä. Itsekin kuulun siihen porukkaan.
Kyllä muunkin lajiset eläimet kuin koirat ovat ihmisille tärkeitä. Itselläni on kilpikonnia, enkä minäkään jätä niitä.
Pidät tuosta sitten kiinni, ja oot mukana kantamassa mun akvaariota, kun pitää saada mun kultakalat ja muut sillit mukaan.
-eri
Laita kalat pienempään astiaan, jota pystyt kantamaan.
Olen eri, mutta mullakin on akvaario. Ongelmana on, että pienessä vesimäärässä ei riitä happi.
Käsittääkseni kalat pystyvät jonkin aikaa olemaan vedessä muovipussissa? Niinhän ne kuljetetaan akvaarioliikkeistäkin kotiin? Toki siellä majapaikassa olisi keksittävä parempi ja pysyvämpi ratkaisu, mutta ajattelisin, että ainakin matkan ajan olisivat pussissa/jossain astiassa?
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi muuten hyvä pitää passi voimassa kun kotimaasta lähtee. Ei koskaan tiedä mihin maahan päätyy. Ja takaisin tullessa voi olla niin että Suomeen pääsevät takaisin vain suomalaiset. Passi on todistus kansalaisuudestasi.
Tämänkin faktan taki erikoista, että meillä täällä on passi voimassa vain 5 vuotta ja sen uusiminen on kallista toisin kuin esimerkiksi Saksassa, jossa passi on voimassa 10 vuotta ja halvempaa ylläpitää.
no kohta tulee passit ja henkilötodistukset kännykkään.
Ja kun kännykästä loppuu virta eikä missään pysty sitä lataamaan, niin sinne meni passi ja henkilöllisyystodistus.
varavirtalähteitä kannattaa hankkia
Nro 204: "varavirtalähteitä kannattaa hankkia"
Tottakai, mutta välillä nekin pitää ladata.
Vierailija kirjoitti:
Kaupunki jossa asun niin ihmiset hankkii koko ajan lisää koiria ja etenkin rähisevia pikkukoira joilla erokammo heti, jos on minuutin pois omistaja. Että silleen! Eivät edes yritä totuttaa lemmikkejä yksin oloon 5 minuutin aikaa edes. Haukunta alkaa heti jos omistaja astuu minuutiksi ovesta ulos ja kaikuu naapureille asti. Varmana luulevat että saa viedä pommisuojaan ne.
Yhteiskunta on kieltämättä jo liian pitkään paaponut kansalaisia ja saanut kansalaiset kuvittelemaan, että meillä on vain ja ainoastaan oikeuksia. Ja että aina se kuuluisa Joku Muu huolehtii meistä eikä itse tarvitse laittaa rikkaa ristiin sen eteen, että pärjäisi edes muutaman päivän. Mutta näissäkin ketjuissa aina tulee porukkaa kirjoittamaan, että ei saa pelotella ei saa pelotella. Ei se ole mitään pelottelua, että ihmistä kehotetaan ottamaan vähän vastuuta itsekin itsestään. Ja niistä lemmikeist
Nuo "ei saa pelotella, ei saa pelotella"-valittajat ovat persuja. Persut tutkitustikin kokevat neutraalitkin asiat ja niistä uutisoinnin pelottaviksi. Ainoa asia, mistä persujen mielestä saisi uutisoida, on maaha nmuut tajien rikollisuus. Persujen mielestä kaikki muu uutisointi on pelottelua, hysteriaa, aivopesua yms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa 800 000 koiraa ja on aivan valtava määrä koiran omistajia, jotka ei koiraa hädän hetkellä jätä. Itsekin kuulun siihen porukkaan.
Kyllä muunkin lajiset eläimet kuin koirat ovat ihmisille tärkeitä. Itselläni on kilpikonnia, enkä minäkään jätä niitä.
Pidät tuosta sitten kiinni, ja oot mukana kantamassa mun akvaariota, kun pitää saada mun kultakalat ja muut sillit mukaan.
-eri
Olen eri, mutta mullakin on akvaario. Ongelmana on, että pienessä vesimäärässä ei riitä happi.
Käsittääkseni kalat pystyvät jonkin aikaa olemaan vedessä muovipussissa? Niinhän ne kuljetetaan akvaarioliikkeistäkin kotiin? Toki siellä majapaikassa olisi keksittävä parempi ja pysyvämpi ratkaisu, mutta ajattelisin, että ainakin matkan ajan olisivat pussissa/jossain astiassa?
Vaikka puhuinkin kaloista, ihan vaan esimerkkinä tuosta järjettömyydestä koittaa kaiken maailman elukoita sinne vetää mukanaan, niin vaikka moni nykyään onkin kovin fanaattinen noista lemmikeistä, niin tuskin kukaan alkaisi kuitenkaan mitään kaloja mukanaan raksimaan.
Ja ei kai tuo ehdotuksesikaan tarjoaisi kuin sen, että saa itse todistaa kun ne kalat kuolee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan on kuule oma auto.
Bensaa ja sähköä aletaan säännöstellä.
Ja kun sähköä ei tule niin etpä saa tankiltakaan mitään.
Tämä on kyllä nyt jo sellaista horinaa, että menisitte nukkumaan tai ottakaa ne lääkkeenne tai viimeiset kaljanne. Onneksi menee kohta kiinni, nii pakko teidänkin jäädä pois paniikistanne edes yöksi.
Tottakai, mutta välillä nekin pitää ladata.
Kun on useampia, niin helposti ehtii sitten lataamaan, kun sähköä saa jostain. Meilläkin on varmaan kymmenen varavirtalähdettä ja hätätilanteessa ne kaikki menisi aika varmasti juuri kännykän käyttöön, säännöstellen. Yksi varavirtalähde lataa kännykän täyteen (ja vähän jää ylikin) ja kännykän akku kestää muutaman päivän, jos ei sillä kummallisempia asioita tee kuin pitää auki ja ihan pakollisen, vaikka lyhyet puhelut, tai laskun maksut.
Ei mitään ongelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-eri
Olen eri, mutta mullakin on akvaario. Ongelmana on, että pienessä vesimäärässä ei
Vaikka puhuinkin kaloista, ihan vaan esimerkkinä tuosta järjettömyydestä koittaa kaiken maailman elukoita sinne vetää mukanaan, niin vaikka moni nykyään onkin kovin fanaattinen noista lemmikeistä, niin tuskin kukaan alkaisi kuitenkaan mitään kaloja mukanaan raksimaan.
Ja ei kai tuo ehdotuksesikaan tarjoaisi kuin sen, että saa itse todistaa kun ne kalat kuolee.
En näe mitään järjetöntä eläinten mukaan ottamisessa. Itse ainakin otan omat eläimeni mukaan. Ottavathan monet mukaan pikkukersojakin, se on vielä järjettömämpää kuin eläinten mukaan ottaminen.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on kyllä nyt jo sellaista horinaa, että menisitte nukkumaan tai ottakaa ne lääkkeenne tai viimeiset kaljanne. Onneksi menee kohta kiinni, nii pakko teidänkin jäädä pois paniikistanne edes yöksi.
Ehkä se oletkin sinä, joka on paniikissa? Itseäni kiinnostaa kaikenlainen vaaratilanneajattelu ja tällaistenkin ketjujen lukeminen, kun en ole mikään ahdistuva persoona eikä tämä nykytilannekaan minua ahdista. Miksi ahdistaisi. En minä voi mitään tilanteelle tehdä. Voin vain varmistua siitä, että itse osaan toimia. Ja että olen toimintakykyinen.
Vierailija kirjoitti:
Paniikistanne? En minä ainakaan ole yhtään paniikissa. Tuo paniikki on taas teidän persujen houreita.
Evakkoon pitää mennä jalan, löpön (bensiinin) hinta nousee taivaisiin, köyhillä ei oo varaa löpöön.
Kaasutoimitukset loppuvat Ukrainaan / Euroopaan, Bidee laskuttaa Eurooppaa, ostavat välikäsien kautta venäläistä öljyä ---> löpön hinta nousee
Vierailija kirjoitti:
Tottakai, mutta välillä nekin pitää ladata.Kun on useampia, niin helposti ehtii sitten lataamaan, kun sähköä saa jostain. Meilläkin on varmaan kymmenen varavirtalähdettä ja hätätilanteessa ne kaikki menisi aika varmasti juuri kännykän käyttöön, säännöstellen. Yksi varavirtalähde lataa kännykän täyteen (ja vähän jää ylikin) ja kännykän akku kestää muutaman päivän, jos ei sillä kummallisempia asioita tee kuin pitää auki ja ihan pakollisen, vaikka lyhyet puhelut, tai laskun maksut.
Ei mitään ongelmaa.
Sodassa vaan voi hyvin konkreettisesti käydä toteen se Tysonin lausahdus, "kaikilla on suunnitelma, kunnes joku lyö sua nyrkillä naamaan" tms.
Oikein kunnon ryske kun iskee niskaan, niin se ei ole ollenkaan mikään rauhallinen reippailu perheen kanssa, kuten täällä moni tuntuu sodan mieltävän.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-eri
Olen eri, mutta mullakin on akvaari
En näe mitään järjetöntä eläinten mukaan ottamisessa. Itse ainakin otan omat eläimeni mukaan. Ottavathan monet mukaan pikkukersojakin, se on vielä järjettömämpää kuin eläinten mukaan ottaminen.
Ei tietenkään ole järjetöntä. Sä voit hävittää jokaisen lemmikin tältä pallolta ja elämä jatkuu ennallaan. Samaa et voi sanoa lasten hävittämisestä.
Vierailija kirjoitti:
Olisi muuten hyvä pitää passi voimassa kun kotimaasta lähtee. Ei koskaan tiedä mihin maahan päätyy. Ja takaisin tullessa voi olla niin että Suomeen pääsevät takaisin vain suomalaiset. Passi on todistus kansalaisuudestasi.
Jos nämä tuliaiset on mitään opettaneet, niin se on juurikin se, että passi ja muut vastaavat asiakirjat tulee hävittää ensitilassa, niin saa parasta mahdollista palvelua.
https://www.hs.fi/alueet/art-2000010897708.html
Tämä jatkuva uutisointi sodasta pistää miettimään, onko se oikeasti toteutumassa. Ympäri Suomen tyhjentelevät lentökenttien läheisyydessä olevia asuntoja, Kuopion rissalaan rakennetaan uutta sotilaskenttää jne..
Nro 206: "Nuo "ei saa pelotella, ei saa pelotella"-valittajat ovat persuja. Persut tutkitustikin kokevat neutraalitkin asiat ja niistä uutisoinnin pelottaviksi. Ainoa asia, mistä persujen mielestä saisi uutisoida, on maaha nmuut tajien rikollisuus. Persujen mielestä kaikki muu uutisointi on pelottelua, hysteriaa, aivopesua yms."
Voi olla noinkin, mutta mä ajattelen pikemminkin niin, että ne ovat näitä "iigoreita". Eivät halua, että me suomalaiset varaudutaan yhtään mihinkään.
Täysin ymmärrettävää. Tosin monihan ei halua edes ilmoittaa lemmikkiään viranomaisrekisteriin, eli silläkin saataisiin mukavasti tilaa, kun otettaisiin kyytiin vain virallisesti alusta saakka rekisteröidyt yksilöt. Jos ei halua viranomaisten silmissä edes omistaa lemmikkiään, tuskin odottaa että siitä kukaan ottaisi mitään vastuutakaan.
Nro 206: "Nuo "ei saa pelotella, ei saa pelotella"-valittajat ovat persuja. Persut tutkitustikin kokevat neutraalitkin asiat ja niistä uutisoinnin pelottaviksi. Ainoa asia, mistä persujen mielestä saisi uutisoida, on maaha nmuut tajien rikollisuus. Persujen mielestä kaikki muu uutisointi on pelottelua, hysteriaa, aivopesua yms."
Voi olla noinkin, mutta mä ajattelen pikemminkin niin, että ne ovat näitä "iigoreita". Eivät halua, että me suomalaiset varaudutaan yhtään mihinkään.
Siitä "varautumisesta" mitä täällä toitotetaan on vaan kovin vähän rintamalla hyötyä, kun kaikki kuuluttaa joidenkin lemmikkien ja patterien perään.
Jos nyt oikeasti haluttaisiin varautua sotaan, niin täällä lietsottaisiin ihmisiä lenkille, eikä syvemmälle sohvan perukoille.
Ainoastaan idiootti luulee että Ruotsista voitaisiin tuoda sotatilanteessa takaisin vain jos on tehnyt jonkun rikoksen. Ruotsi on meidän vahva liittolaisemme sodan syttyessä ja voitte olla varmoja että teidät tuodaan sieltä niskaperseotteella takaisin Suomeen ruotsalaisten poliisien toimesta jos meidän sodanaikainen valtionjohtomme ja puolustusvoimat sitä Ruotsilta pyytävät.