Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö fuengirolalaiset muka saisi eläkkeitään, jos vuokraisivat jostain perähikiältä satasella kuussa yksikön ja laittaisi kirjansa sinne?

Vierailija
29.12.2024 |

Oikeasti jatkaisivat asumista etelässä.

Kommentit (281)

Vierailija
121/281 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhemmat saa kansaneläkettä myel-eläkkeen lisäksi. Asuvat virallisesti maatilalla, pikkumökissä, mutta ovat kyllä suurimman osan vuodesta Ruotsissa, jossa heillä on loma-asunto.

äänestävät varmaan jatkossakin niitä persuja tai keskustaa tai kokoomusta yms jotka asettautui kansaneläkemaksukatkaisun puolelle ulkomaille ja muuttivat vanhempiesi eläke-etuuden EU-laissa vähimmäisetuudeksi.Kannattaa kattoa ettei kohta maatilaa huomioida oikeudessa kansaneläkkeeseen kun se alennettiin tuollaiseksi vähimmäistueksi ihan vähimmäispennosiksi

Vierailija
122/281 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Satanen kuussa Suomessa asuvalle kaverille muka alivuokralaishuoneesta ja kirjat sinne. Problem solved. 

Petos.

So what jos ei jää kiinni.

Vaan kun jää. Viranomaiset näkee hetkessä esim. sen, että henkilö käyttelee pankkitiliään Fuengirolassa.

Siihen on appi olemassa ja se on käytössä Kelalla, Verottajalla, Poliisilla, Sossulla.

Lisäksi eri rekisterit ajetaan säännöllisesti ristiin, jolloin esim. Etuus- ja asuinpaikkahuijarit jäävät kiinni.

Voihan se tyyppi käydä fugessa vaikka joka kuukausi, mutta asua silti Suomessa. Ei tuollainen ole koskaan aukotonta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/281 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa muuttaa vaikka Chileen, siellä saa asua, eikä kansaneläkettä katkaista, koska sopimus 

Vierailija
124/281 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei vuokraa ole mikään pakko periä! Ihminen voi olla kirjoilla ihan laillisesti toisen asunnossa ilman mitään vuokria. 

Selitä noin kun sua tutkitaan veronkierrosta. Taidat olla tyhmä persulapsi.

Itse olet. Ei se ole mitään veronkiertoa, jos ei ota toiselta vuokraa! 

Meidän aikuinen poikakin asuu ja on kirjoilla mummonsa asunnossa ihan laillisesti. Poika ei maksa vuokraa, joten mummon ei tarvitse maksella vuokratulosta veroa, koska vuokratuloahan ei ole.

Toki poika saa asua ilmaiseksi mummon luona. Mutta kerro mitä tukia poikasi saa? Jos ei saa mitään tukia, niin asia on silloin OK.

Vierailija
125/281 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vuokraa ole mikään pakko periä! Ihminen voi olla kirjoilla ihan laillisesti toisen asunnossa ilman mitään vuokria. 

Kerro toki, miten tuo toimii käytännössä? Ja kuka oikeasti ottaisi ilmaiseksi jonkun luuserin nurkkiinsa paikkoja sotkemaan ja vettä lotraamaan? Ottaisitko itse?

Ei se edes ole kovin harvinaista, että esim. aikuinen lapsi on kirjoilla vanhempiensa, isovanhempiensa tai vaikka jonkun muun sukulaisen luona. Ilman vuokraakin. 

Vierailija
126/281 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Nro 106: "Kerro toki, miten tuo toimii käytännössä? Ja kuka oikeasti ottaisi ilmaiseksi jonkun luuserin nurkkiinsa paikkoja sotkemaan ja vettä lotraamaan? Ottaisitko itse?"

No mun luona on aikoinaan asunut serkkuni enkä mä häneltä mitään vuokraa perinyt. Ja olen ihan varma, että jos isäni vointi nyt huononisi eikä voisi asua enää yksin, niin mikäli muuttaisin hänen luokseen, ei hän multa vuokraa perisi. Eli kyllä tuo on ihan mahdollista ja voi toimiakin. Mutta jos joku haluaisi siirtää tukihuijauksen takia vain kirjansa mun luokseni, niin hälytyskellot kyllä mulla soisi, koska saattaisinhan mä joutua itsekin siitä vaikeuksiin. Mutta tosiaan voit majoittaa kotiisi ihmisiä vaikka kuinka pitkäksi aikaa ilman, että sun tarttee periä heiltä olemisestaan latin latia. Vielä, jos on asuntokohtaiset vesimittarit, niin kulutuksen mukaan maksetaan eikä nuppiluvun eli ei siitä ylimääräisestä asukkaasta joudu edes maksamaan mitään. 

No jos on varaa elättää muitakin ihmisiä kuin itseään, niin se on fine, varsinkin omaa vanhempaansa.

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän aikuinen poikakin asuu ja on kirjoilla mummonsa asunnossa ihan laillisesti. Poika ei maksa vuokraa, joten mummon ei tarvitse maksella vuokratulosta veroa, koska vuokratuloahan ei ole.

Toki poika saa asua ilmaiseksi mummon luona. Mutta kerro mitä tukia poikasi saa? Jos ei saa mitään tukia, niin asia on silloin OK.

Ohis...voihan se poika saada vaikka opintotukea, sairaspäivärahaa tai ansiosidonnaista. Ihan on laillista asua ilmaiseksi mummon asunnossa. Veropetos syntyisi, jos poika maksaisi mummolleen vuokraa, mutta mummo ei maksaisi siitä veroja. 

Vierailija
128/281 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa muuttaa vaikka Chileen, siellä saa asua, eikä kansaneläkettä katkaista, koska sopimus 

Taikka Kanadaan tai vaikka Australiaan tyttären luo ja kansaneläkettä maksetaan edelleen. 

Vierailija
129/281 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhemmat saa kansaneläkettä myel-eläkkeen lisäksi. Asuvat virallisesti maatilalla, pikkumökissä, mutta ovat kyllä suurimman osan vuodesta Ruotsissa, jossa heillä on loma-asunto.

No, eivät enää ensi vuonna toimi noin! Eli jos aikovat suurimman osan vuodesta olla Ruotsissa, niin kansaneläkettä eivät enää saa nostaa. Kannattaa miettiä, riittäisikö heille, jos alle puolet vuodesta olisi siellä Ruotsissa, koska silloin saisivat edelleen myelin päälle kansaneläkkeen!

Näytä aiemmat lainaukset

Nro 126: "No jos on varaa elättää muitakin ihmisiä kuin itseään, niin se on fine, varsinkin omaa vanhempaansa."

Eipä mulle serkusta mitään kuluja aiheutunut. Saman verran mä asumisestani maksoi silloinkin, kun serkkuni ei asunut mun luona. Ihan itse hän osti ruokansa, pesuaineensa, vaatteensa, bussilippunsa, kaljansa jne. Ainoa, mitä tarjosin, oli yöpymispaikka mun olohuoneen sohvallani. 

Vierailija
131/281 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo onkin sekä  huvittavaa että väärin, että kyllä Yhdysvalloissa voi asua vakituisesti ja saa edelleen kansaneläkettä,  mutta auta armias,  jos asut Euroopassa, niin ei makseta.

Vierailija
132/281 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saa työmarkkinatukea, vaikkei asia sulle kuulukaan. Saisi toki silloinkin, jos asuisi normaalissa vuokra-asunnossa ja maksaisi vuokraa, mutta silloin hän saisi myös asumistukea. Eli nyt hän SÄÄSTÄÄ yhteiskunnan rahoja, kun ei maksa vuokraa. Ja säästää myös omia rahojaan, koska asumistuki ei tietenkään kattaisi koko asumisen hintaa. 

Vierailija
133/281 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olen ymmärtänyt oikein, niin kattavampaa terveydenhoitoa saadakseen pitää olla kirjoilla Espanjassa. Eurooppalaisella sairaanhoitokortilla saa vain akuuttia ja välttämätöntä hoitoa.

Suomi maksaa 300 euroa kuukaudessa jokaisesta siellä asuvasta suomalaisesta sairaanhoitomaksua, tarvitsipa hän sitä  tai ei.

Vain se on syynä tuohon siellä asumisen arvosteluun, kun se kuitenkin on veronmaksajien maksettava ylimääräisenä eläkkeenä, kyllä täälläkin asuville eläkeläisille kelpaisi tuo korotus. Sillä moni saisi jo lääkkeensä ym maksettua.

Vierailija
134/281 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo onkin sekä  huvittavaa että väärin, että kyllä Yhdysvalloissa voi asua vakituisesti ja saa edelleen kansaneläkettä,  mutta auta armias,  jos asut Euroopassa, niin ei makseta.

Floridassa on paljon yrittäjiä, jotka saavat sekä pientä yrittäjä-eläkettä että päälle kansaneläkettä. Heiltä ei kansaneläkettä katkaista.

Vierailija
135/281 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, eivät enää ensi vuonna toimi noin! Eli jos aikovat suurimman osan vuodesta olla Ruotsissa, niin kansaneläkettä eivät enää saa nostaa. Kannattaa miettiä, riittäisikö heille, jos alle puolet vuodesta olisi siellä Ruotsissa, koska silloin saisivat edelleen myelin päälle kansaneläkkeen!

No ei kukaan tiedä, milloin kukakin on Suomessa tai Ruotsissa ja käykö välillä Ruotsista Suomessa ja oliko nyt viikon kauemmin vai ei. 

Vierailija
136/281 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossahan hieno business. Osoitepaikkoja satasta vastaan. Mutta alivuokralainenkin jotenkin saatta vaikuttaa joihinkin tukimuotona niin että tuo satanen ei ole extraa. Eli ei tukia saavalla tuo nusiness.

Vierailija
137/281 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vaikka eläkkeellä oleva vanhempasi haluaa laittaa osoitteen asuntoosi,  niin voi voi jos saat asumistukea tai muuta. Johan tulee kyselyjä. 

Vierailija
138/281 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten joku voi edes ihmetellä, voiko toisen luona asua ilman vuokraa!

Kunhan mun äidin vointi heikkenee, hän saa kernaasti tulla meille asumaan jos haluaa, eikä varmasti oteta siitä vuokraa. Osallistuu varmasti menoihin toki ja maksaa itse omat ostoksensa, tietysti. 

Vierailija
139/281 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Satanen kuussa Suomessa asuvalle kaverille muka alivuokralaishuoneesta ja kirjat sinne. Problem solved. 

Petos.

So what jos ei jää kiinni.

Vaan kun jää. Viranomaiset näkee hetkessä esim. sen, että henkilö käyttelee pankkitiliään Fuengirolassa.

Siihen on appi olemassa ja se on käytössä Kelalla, Verottajalla, Poliisilla, Sossulla.

Lisäksi eri rekisterit ajetaan säännöllisesti ristiin, jolloin esim. Etuus- ja asuinpaikkahuijarit jäävät kiinni.

Voihan se tyyppi käydä fugessa vaikka joka kuukausi, mutta asua silti Suomessa. Ei tuollainen ole koskaan aukotonta. 

Eihän matkustelu olekaan kielletty. Mutta että pieneläkeläinen ja kansaneläkkeen saaja, jonka eläkkeet yhteensä on nippanappa 1200 ekeä kuussa? Älä nyt naurata.

Vierailija
140/281 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossahan hieno business. Osoitepaikkoja satasta vastaan. Mutta alivuokralainenkin jotenkin saatta vaikuttaa joihinkin tukimuotona niin että tuo satanen ei ole extraa. Eli ei tukia saavalla tuo nusiness.

Ensin sun pitäisi selvittää, mitä tarkoittaa sana alivuokralainen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kahdeksan