Eikö fuengirolalaiset muka saisi eläkkeitään, jos vuokraisivat jostain perähikiältä satasella kuussa yksikön ja laittaisi kirjansa sinne?
Kommentit (281)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rikosnimike on petos. Rotan mielestä varmaan ihan ok, mutta kukaan selkärangalla varustettu ihminen ei alennu moiseen.
Ketä tässä petetään ja miten? Jos sinulla on osoite jossain sukulaisen peräkammarissa, niin ei kukaan sinne tule katsomaan että oletko siellä vai et. Ei ketään ole Suomessa velvoitettu oleskelemaan kotonaan mitään x määrää aikaa.
Mistäs tiedät? Sitäpaitsi se sukulainen saanee vuokratuloja peräkamarista, jotka täytyy ilmoittaa verottajalle. Ja kuka sukulainen muka vapaaehtoisesti sotkisi itseään suohon?
Ei vuokraa ole mikään pakko periä! Ihminen voi olla kirjoilla ihan laillisesti toisen asunnossa ilman mitään vuokria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei siihen mitään vuokraa tarvita. Kirjat voi siirtää vaikka sukulaisen tai kaverin luo.
Sukulainen tai kaveri, jonka etuisuuksiin tai perhetilanteeseen vaikuttaa ylimääräinen kirjoilla olija?
Ja jota potentiaalisesti odottaa myös syyte avunannosta petokseen. Kuka haluaisi riskeerata? Ja vielä ilmaiseksi?
Vierailija kirjoitti:
Mari Rantanen ja kelaetsivät-kausi 1: "vanhusten jahtaajat" 🙄🥱 Eu ja vapaa liikkuminen. Sinä voit olla kirjoilla Suomessa ja silti matkailla niin paljon kuin haluat eikä sitä kukaan täällä kyttää. Se että joku on kateellinen ei rajoita ihmisten vapaata liikkuvuutta.
Vanhusten ja sairaiden jahtaajat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei siihen mitään vuokraa tarvita. Kirjat voi siirtää vaikka sukulaisen tai kaverin luo.
Kuka antaa luvan toiselle siirtää kirjat luokseen? Kyllä siinä tietää, että jotain yritetään kikkailla. On aika iso palvelus ottaa toinen luokseen asumaan, edes paperilla.
Monikin kyllä suostuu, jos on läheinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rikosnimike on petos. Rotan mielestä varmaan ihan ok, mutta kukaan selkärangalla varustettu ihminen ei alennu moiseen.
Ketä tässä petetään ja miten? Jos sinulla on osoite jossain sukulaisen peräkammarissa, niin ei kukaan sinne tule katsomaan että oletko siellä vai et. Ei ketään ole Suomessa velvoitettu oleskelemaan kotonaan mitään x määrää aikaa.
Mistäs tiedät? Sitäpaitsi se sukulainen saanee vuokratuloja peräkamarista, jotka täytyy ilmoittaa verottajalle. Ja kuka sukulainen muka vapaaehtoisesti sotkisi itseään suohon?
Ei vuokraa ole mikään pakko periä! Ihminen voi olla kirjoilla ihan laillisesti toisen asunnossa ilman mitään vuokria.
Kerro toki, miten tuo toimii käytännössä? Ja kuka oikeasti ottaisi ilmaiseksi jonkun luuserin nurkkiinsa paikkoja sotkemaan ja vettä lotraamaan? Ottaisitko itse?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Satanen kuussa Suomessa asuvalle kaverille muka alivuokralaishuoneesta ja kirjat sinne. Problem solved.
Petos.
So what jos ei jää kiinni.
Vaan kun jää. Viranomaiset näkee hetkessä esim. sen, että henkilö käyttelee pankkitiliään Fuengirolassa.
Siihen on appi olemassa ja se on käytössä Kelalla, Verottajalla, Poliisilla, Sossulla.
Lisäksi eri rekisterit ajetaan säännöllisesti ristiin, jolloin esim. Etuus- ja asuinpaikkahuijarit jäävät kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Hei peikko. Ne joilla on selkäranga eivät harrasta trollaaista keskustelupalstoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Selitä noin kun sua tutkitaan veronkierrosta. Taidat olla tyhmä persulapsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka antaa luvan toiselle siirtää kirjat luokseen? Kyllä siinä tietää, että jotain yritetään kikkailla. On aika iso palvelus ottaa toinen luokseen asumaan, edes paperilla.
Monikin kyllä suostuu, jos on läheinen.
Epäilen vahvasti. Ottaisitko itse n.70 v isotädin tai -sedän peräkamariisi ilmaiseksi asumaan ja vettä ja sähköä kuluttamaan, jotka sinä viime kädessä maksat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä suomalaiset ovat kekseliäitä kun yrittävät keplotella itselleen lisätukia, toki sitten muistetaan suureen ääneen paheksua kun joku suomensomali jää kiinni vastaavasta. Eri asia, niinku.
Niin nämä ovat suomensuomalaisia.
Miten pitkälle näiden suomensuomalaisten sukujuuret lasketaan? Olenko suomensuomalainen jos isovanhemmat ovat maahanmuuttajia naapurimaasta? Olenhan kuitenkin valkoinen joten et erota minua tietyistä muista maahanmuuttajataustaisista. Entä saanko huijata rahaa valtiolta jos sukuni on asunut tässä maassa 300 vuotta mutta olen romani?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo petos ei toimi, koska maahantulo- ja menotiedoista näkee missä ihminen milloinkin asuu. Se ratkaisee tässä eläkeasiassa. Eikä voi olla kirjoilla jossain missä ei asu. Sekin on petos, josta jää kiinni.
Mikä ihme on maahantulotieto? Ainakin Ruotsin rajan saa ylittää ihan vapaasti, ei jää tieto mihinkään. Ja kuka sitä eläkeläistä kävisi siellä Savukoskella kyttäämässä, että onko kotona 6kk vuodesta?
Sinne vaan Haaparantaan ostosreissuille. Jos oleskelee esim hellun luona kokoajan siellä Tornion rajasta vähän eteenpäin niin en usko että kovin helposti valtio nappaa tämän moraalittoman toiminnan jatkuvasti jatkuvana jos on kämppäkin siinä Tornion kupeessa. PIstäkää kansaneläkekin haisemaan siellä ja näyttäkää takalistoa Suomen protektionistiselle mummojen rahankäyttöä valvovalle politiikalle. Vapaa EU rules.
Jos joku ilmoittaa väärän asuinpaikan, on kyse rekisterimerkintärikoksesta.
Jos joku vuokraa toiselle "ilmaiseksi" huoneiston, hän syyllistyy veropetokseen.
Jos joku nostaa itselleen kuulumatonta etuutta, tulee automaattisesti petossyyte ja joka sentti peritään takaisin, sekä omat ja vastapuolen oikeudenkäyntikulut.
Valaisiko tämä yhtään persunpennun syntymärikollisen järkeilyn typeryyttä?
Selitä noin kun sua tutkitaan veronkierrosta. Taidat olla tyhmä persulapsi.
Itse olet. Ei se ole mitään veronkiertoa, jos ei ota toiselta vuokraa!
Meidän aikuinen poikakin asuu ja on kirjoilla mummonsa asunnossa ihan laillisesti. Poika ei maksa vuokraa, joten mummon ei tarvitse maksella vuokratulosta veroa, koska vuokratuloahan ei ole.
Vanhemmat saa kansaneläkettä myel-eläkkeen lisäksi. Asuvat virallisesti maatilalla, pikkumökissä, mutta ovat kyllä suurimman osan vuodesta Ruotsissa, jossa heillä on loma-asunto.
Mä jäisin dramaattisesti asumaan ulkosalle Espanjassa jos valtio katkaisisi kansaneläkkeeni. Kirjoittaisin paitaanikin että Suomi katkaisi kansaneläkkeen. Siellä teltassa nukkuisin ilman oikeuksia. Yrittäisin saada lehtikuvaajan ottamaan kuvia minusta lehtiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aikoinaan kela tais meinata tehdä tarkastuskäyntejä suomalsisten yksinhuoltajien etuuksia saavien luokse että ovatko oikeasti sellaisia mutta aie kaatui sittemmin ehkä ra sis mioletuksiin kun väestörakenne muuttui.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sukulainen tai kaveri, jonka etuisuuksiin tai perhetilanteeseen vaikuttaa ylimääräinen kirjoilla olija?
Ja jota potentiaalisesti odottaa myös syyte avunannosta petokseen. Kuka haluaisi riskeerata? Ja vielä ilmaiseksi?
Höpö höpö, vai syyte.
Kyllä nyt menee ihmisiltä pahasti puurot ja vellit sekaisin. Kysymys on KANSANELÄKKEEN maksamisesta esim. Espanjaan.
Kansaneläkettä maksetaan vain niille, joiden työeläke on jäänyt pieneksi tai sitä ei ole kertynyt lainkaan.
Kansaneläkettä maksetaan sen verran, että se ja työeläke ovat yhteensä n. 1200 €/kk netto.
Joten repikää siitä, miten sillä rahalla tulee toimeen ja miten esim. kahdessa paikassa on varaa asua.
Nro 106: "Kerro toki, miten tuo toimii käytännössä? Ja kuka oikeasti ottaisi ilmaiseksi jonkun luuserin nurkkiinsa paikkoja sotkemaan ja vettä lotraamaan? Ottaisitko itse?"
No mun luona on aikoinaan asunut serkkuni enkä mä häneltä mitään vuokraa perinyt. Ja olen ihan varma, että jos isäni vointi nyt huononisi eikä voisi asua enää yksin, niin mikäli muuttaisin hänen luokseen, ei hän multa vuokraa perisi. Eli kyllä tuo on ihan mahdollista ja voi toimiakin. Mutta jos joku haluaisi siirtää tukihuijauksen takia vain kirjansa mun luokseni, niin hälytyskellot kyllä mulla soisi, koska saattaisinhan mä joutua itsekin siitä vaikeuksiin. Mutta tosiaan voit majoittaa kotiisi ihmisiä vaikka kuinka pitkäksi aikaa ilman, että sun tarttee periä heiltä olemisestaan latin latia. Vielä, jos on asuntokohtaiset vesimittarit, niin kulutuksen mukaan maksetaan eikä nuppiluvun eli ei siitä ylimääräisestä asukkaasta joudu edes maksamaan mitään.
Ihanniinkuin ne isommat rotat tässä yhteiskunnassa ei kuppaisi yhteiskuntaa minkä ehtivät, esim sopeutusraharotat. Mutta mummeli tai sairas jolta valtio päätti muutaman kuukauden ajalla viedä kansaneläkkeen jota saa isompana Suomessa on suurin rikollinen. Sitten lähtee tänne vailla välttämättä mitään sosiaalisia ympyröitä tai sairauden kanssa jaksamista kun joku persu, keskustalainen ja kokkare päätti että nyt katkesi köyhien kansaneläkkeet ja asumispaikan valintaoikeus että saadaan kunnollinen symbolinen ero parempaan sakkiin. Jos itse olisin tilanteessa en ihmettele jos joku moiseen ratkaisuun päätyy tällaisten toimien jälkeen. Muistellaanpas että esim perhe-eläkkeen saannin leikkaus ikuisesta kymmeneen vuoteen toteutettiin ikäluokkien mukaan. Niin olisi voitu tehdä tämäkin mutta oikeisto rakastaa kun jollain on mahdollisimman kurjaa mahdollisimman nopeaa.