Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten miehenne ovat jättäneet teidät pitkästä avioliitosta?

Vierailija
29.12.2024 |

Te vaimot, jotka on jätetty pitkästä avioliitosta. Mitä mies sanoi ja teki?

Miten itse reagoit?

Kommentit (641)

Vierailija
361/641 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla sama tarina. Mies muuttui todella ilkeäksi ja oudoksi ja lopulta paljastui, että hänellä oli toinen nainen. Pistin samantien ovesta ulos. Omat tunteeni kuolivat melkein samalla hetkellä, kun tajusin, ettei mies ollut lainkaan sellainen kuin kuvittelin, vaan todella raukkamainen. 

Sille ei voi mitään, että tunteet kuolevat, mutta kaikki ovat ansainneet reilun eron. Kaoottinen ero on myös lasten kannalta pahin, joten ihmetyttää todella paljon, miksi miehet laittavat omat lapsensa kärsimään. Olisi myös fiksua huolehtia siitä, että ex-vaimo ei olisi aivan romuna, koska hän huolehtii lapsistasi.

Lopputulos näissä kuitenkin on yleensä se, mikä näkyy deittisovelluksissa. Siellä on hirveä määrä 50-70-vuotiaita yksinäisiä miehiä. Se toinenkin suhde on kariutunut, lapsiin ei ole oikein kontaktia ja yksinäisyys painaa. 

Ai niin, minunkin ex-ukkoni suhde kariutui ja asuu nykyään äitinsä asunnossa. 

Vierailija
362/641 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet ei vanhene? Miehet lihoo enemmän kuin naiset, vaikka biologiansa puolesta miesten ois todella helppo pitää paino kurissa (saavat lihakset helposti jne.), hiusraja pakenee ja hiukset harvenee rajustikin ellei ihan kaljuunnuta, kaikki läski kertyy mahaan, tulee miestissitkin. Perse ja kassit roikkuu, miehet haisee, piereskelee ja hygienia on jos sitä edes on. Testot vähenee ja seisokki harvenee. Yöh.

Noin varmaan jossain lähiölokeroiden luuseriporukoissa.

Muuten kyllä vanhetessa miehet komistuu ja naiset rupsahtaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/641 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli yli 20v yhteistä taivalta takana ja useampi lapsi. Emme koskaan liiemmälti riidelleet. Elämä oli tasaista ja rauhallista. Sitten vaan yhtäkkiä alkoi mennä joka tavalla metsään suhteessa. Oli huolia ja murheita vähän kaikenlaista. Sairastuin masennukseen yms. Taisi mieskin masentua. Emme löytäneet yhteistä säveltä siinä tilassa. Ja ehkä se oli hyväkin. Mies laittoi eräänä päivänä viestin puhelimeeni että alkaa etsimään itselleen omaa kotia. Niin teki ja lähti.

Vierailija
364/641 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla sama tarina. Mies muuttui todella ilkeäksi ja oudoksi ja lopulta paljastui, että hänellä oli toinen nainen. Pistin samantien ovesta ulos. Omat tunteeni kuolivat melkein samalla hetkellä, kun tajusin, ettei mies ollut lainkaan sellainen kuin kuvittelin, vaan todella raukkamainen. 

Sille ei voi mitään, että tunteet kuolevat, mutta kaikki ovat ansainneet reilun eron. Kaoottinen ero on myös lasten kannalta pahin, joten ihmetyttää todella paljon, miksi miehet laittavat omat lapsensa kärsimään. Olisi myös fiksua huolehtia siitä, että ex-vaimo ei olisi aivan romuna, koska hän huolehtii lapsistasi.

Lopputulos näissä kuitenkin on yleensä se, mikä näkyy deittisovelluksissa. Siellä on hirveä määrä 50-70-vuotiaita yksinäisiä miehiä. Se toinenkin suhde on kariutunut, lapsiin ei ole oikein kontaktia ja yksinäisyys painaa. 

Ai niin, minunkin ex-ukkoni suhde kariutui ja asuu nykyään äitinsä asunnossa. 

En tajua mitä tuollaisten miesten päässä liikkuu. Luulisi 40-50-vuotiaan miehen olevan henkisesti sen verran kypsä, että omien lasten hyvinvointi menisi oman kullin edelle.

Vierailija
365/641 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

autossa töihin ajaessamme kertoi, että tahtoo erota. Kun ehdotin pariterapiaa, hänen mielestään tilanne oli jo niin paha, ettei siitä olisi mitään hyötyä. Vähän tätä kummastelin, kun ei meillä varsinaisia riitoja ollut eikä (silloisen tietämykseni mukaan) myöskään ulkopuolisia suhteita, olimme vain ajautuneet arjessa kauas toisistamme. Tosin muutama viimeinen kuukausi oli ollut omituisen ristiriitaista aikaa, mihinkään yhteiseen ei ollut enää aikaa (exällä siis), ja tuntui, että  kaikki mitä sanoin ymmärrettiin jotenkin väärin jne. Olisi toki pitänyt ymmärtää, että miehellä oli jo toinen nainen, mutta luotin häneen eikä sellainen tullut edes mieleen. Pari vuotta eron jälkeen exä tunnust, että oli ollut toinen nainen, suhde tosin oli jäänyt lyhyeksi. 

Joka tapauksessa turha sitä oli vastaan pyristellä, shokki se oli, ja reagoin siihen ostamalla itselleni oman asunnon kuukauden sisään ja muutamalla pois. Ehkä hieman liian hätäisesti asia hoidettiin, nuorin (17 v.) lapsi asui vielä kotona ja hänkään ei ollut osannut mitään sellaista odottaa. Tuntui, että hän oli lähinnä minulle vihainen, minä kun olin se joka muutti pois emmekä toki hänelle tarkemmin selittäneet, kuka tahtoi erota ja miksi. Varsinkaan miksi, koska enhän sitä itsekään silloin vielä tajunnut. 

Ei se ero tosiaan mitenkään mallikelpoisesti mennyt kummankaan puolelta, mutta toisaalta vaikeahan sitä on pitkästä liitosta erota ja tulee tehtyä kaikenlaisia hätäisiä ja typeriäkin asioita. Meillä meni exän kanssa jopa välit täysin poikki yhdessä vaiheessa, mutta on kuitenkin myöhemmin ne selvitetty, pyydetty ja annettu anteeksi. Nykyään olemme  väleissä, jonkinasteisia  kavereita jopa, mutta lähinnä lasten asioissa olemme yhteydessä. Silloin tällöin käymme kahvilla tai syömässä yhdessä. 

Vierailija
366/641 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies kokee varmaan itse niin vaikeita tunteita tuollaisessa, että kippaa ne kaikki exän niskaan. Minun oma kokemukseni on, kun mies päätti suhteen, että heijasti kaikki suhteen ongelmat minusta johtuviksi, ei kyennyt yhtään katsomaan laajempaa kuvaa ja omaa osuuttaan. Itse olen aina ilmoittanut eropäätöksen mahdollisimman hellävaraisesti toisen tunteet huomioiden ja asiat yhdessä auki keskustellen.

Ei vain suhteen ongelmat, vaan mies heijastaa herkästi myös ne miehen omat henkilökohtaiset ongelmat ja kriisit vaimon syyksi. 40v-50v mies ikäkriisissä: Tätäkö elämä on, ongelmani johtuvat Virpi-vaimosta ja suhteestamme! Tunnen taas eläväni, kun olen Jennin kanssa, Jenni ymmärtää minua.

Siinä jää kuitenkin se itsereflektio jotenkin välistä. Omat ongelmat ja toisaalta myös ratkaisut ongelmiin on jonkun naisen käsi

Munkin eroseminaarin ainoa mies oli siellä, kun oli tullut avioero numero 2. Mielenkiintoista oli, että lähes koko erotyöskentely koski kuitenkin eroa numero 1, josta oli lähtenyt vaimon numero 2 takia. Siinä välissä ei ollut kuulemma käsitellyt ensimmäistä eroa, vaikka lapsetkin oli jääneet ekalle vaimolle. Oli tosi valaisevaa jotenkin. Ero kohdataan vasta, kun ollaan yksinyksin. Jos jättää uuden ihmisen takia, eroa ei ehkä käsitellä oikeasti lainkaan. 

Vierailija
367/641 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yks lähti stidejä ostamaan.    Ei oo sen jälkeen näkyny.

Vierailija
368/641 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet ei vanhene? Miehet lihoo enemmän kuin naiset, vaikka biologiansa puolesta miesten ois todella helppo pitää paino kurissa (saavat lihakset helposti jne.), hiusraja pakenee ja hiukset harvenee rajustikin ellei ihan kaljuunnuta, kaikki läski kertyy mahaan, tulee miestissitkin. Perse ja kassit roikkuu, miehet haisee, piereskelee ja hygienia on jos sitä edes on. Testot vähenee ja seisokki harvenee. Yöh.

Noin varmaan jossain lähiölokeroiden luuseriporukoissa.

Muuten kyllä vanhetessa miehet komistuu ja naiset rupsahtaa.

Olen eri, mutta jostainhan se deittipalstojen yliedustettu miespopulaatio tulee. Suurin osa on eronneita miehiä, joiden suhteet eivät ole kestäneet eron jälkeen. Tällaisia tiedän muutaman minäkin, edesmenneitä tosin jo. 

En silti kehota ketään jäämään liittoon, jos ei rakasta. Parempi on olla yksin kuin epäluotettavan tai sellaisen kanssa, joka ei rakasta. Lähes kaikki naiset allekirjoittavat tämän, miehet taas eivät. 

Vierailija
369/641 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommentointi ei toimi, mutta olen lukenut tuon asiantuntijankin mielipiteenä, että mies hakeutuu käsittelemään eroa vasta toisen suhteen kariuduttua (kaikki eivät silloinkaan). Ja se salamarakkaus ja salasuhde harvoin kestää, omassakin tuttavapiirissä oli tällaista. Työpaikan salasuhde kesti vain vuoden, senkin nikottelevana on-off -suhteena. Ja sitten kun olet siellä satojen muiden eronneiden keski-ikäisten miesten joukossa, ei naista välttämättä löydykään. Sillä tavalla ne deittiäppien sadat vanhemmat miehet sinne päätyvät.

Vierailija
370/641 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas törmäsin oman eroni jälkeen (jossa mies jättäjänä) Tinderissä moniin "sohvalla nukkujiin" eli miehiin, jotka kertoivat nukkuvansa sohvalla ja että ero on tulossa. Mitä enemmän heidän kanssaan viestitteli, sitä epäselvämmäksi jäi, että tiesivätkö naiset että liitto oli tullut päätökseen ja että oltiinko siellä oikeasti edes erottu. Joku ihme välitila, jossa varmistellaan ennen lähtöä, että saako siihen vierelleen jonkun, ennen ei lähdetä.

Kun sitten kyselin, että onko eroa käsitelty, niin vakiovastaus aina oli, että on käsitelty jo vuosia, täysin kuollut liitto. Eli mitään erotyöskentelyä ei oltu tehty, katseltiin vaan uutta. Olin silloin kolmekymppinen, ja nämä tällaiset miehet järjestäen 40-50v. 

Vierailija
371/641 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen eri, mutta jostainhan se deittipalstojen yliedustettu miespopulaatio tulee.

Se tulee myös siitä, että moni nainen lopulta jättäytyy ihan mielellään pois deittiskenestä, ainakin virtuaalisellaisesta. Elämästä löytää niin paljon muutakin mielenkiintoista. Esim. erilaiset harraste- ja live-sinkkutapaamiset on aina täynnä naisia, mutta niitä miehiä ei juuri näy. Sinne niiden eronneiden miesten kannattaisi mennä.

Sitten on tietty miesporukka, eli ne keski-ikäiset miehet, jotka on koulutettuja ja varakkaita, ehkä komeitakin, niin ne ei kyllä kauan sinkkuina pysy. Uusi nainen löytyy aina. En tiedä missä iässä heilläkin tulee seinä vastaan.

Vierailija
372/641 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

70% avioliitoista päättyy naisten aloitteesta, joten ehkäpä enemmän vastauksia saa kun kääntää kysymyksen toisinpäin.

Paitsi jos nyt halutaan puhua nimenomaan siitä 30%

Vierailija
373/641 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me emme olleet naimisissa, mutta mies ilmoitti haluavansa erota, koska ei enää rakastanut. Ja kun yritin selvittää syytä, törkimys haukkui minut alimpaan maanrakoon.

Lopulta paljastui, että uusi nainenhan sillä oli jo katsottuna. Tietysti voi olla, että rakkaus minua, "elämänsä rakkautta" kohtaan loppuikin tuon uuden tapaamiseen.

Tuo on ihan älyttömän vaikea kysymys miksei enää rakasta. Miten sinä sen perustelet arvostelematta sitä entistä rakkauden kohdetta? Ööö..noo, koska olen vammautunut henkisesti lähihistoriassa ja kyvytön rakastamaan? Mikä tuohon olisi sitten oikea vastaus?

Vierailija
374/641 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko yksikään mies halunnut erota ilman, että hänellä on toinen nainen odottamassa? Itse en tällaista tilannetta tiedä, kaikilla tutuilla ollut miehellä toinen nainen.

On mutta ei ole saanut sitä eroaan puristettua valmiiksi ennen kuin on riittävän kova motivaatio, siis se uusi ihastus.

Miten tuntemani miehet on tilanteessa toimineet: käydä kotona kylmäksi, vihjailla erosta tai ehdotella jotain taukoja eli juuri tuota "omaa tilaa". Olla pahantuulisia ja haluttomia mihinkään yhteiseen. Jos ero on lähtenyt puheeksi ja puolisko ei olekaan heti tuumannut, että eipä siinä erotaan sitten, niin se eron tekeminen on joka kerran vesittynyt. Varsinkin jos naisosapuolella tulee itku ja alkaa vaatimaan selitystä tai keskustelua, niin miehen reaktio on lykätä koko vaikeaa tilannetta tuonnemmaksi. Sitten vasta kun kuvaan astuu kolmas, jolla on myös tilanteessa oma sanansa, alkaa tapahtua. Tilanne on turhauttava kun uusi painaa päälle, eikä vanha "ole suostunut eroamaan". Turhautuminen puretaan sitten kiukkuna tai kylmyytenä siihen kenen kanssa ei ole enää mitään menetettävää: "mitä tuokin tuossa volisee, itse nalkutti ja pihtasi"

Vierailija
375/641 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen eri, mutta jostainhan se deittipalstojen yliedustettu miespopulaatio tulee.

Se tulee myös siitä, että moni nainen lopulta jättäytyy ihan mielellään pois deittiskenestä, ainakin virtuaalisellaisesta. Elämästä löytää niin paljon muutakin mielenkiintoista. Esim. erilaiset harraste- ja live-sinkkutapaamiset on aina täynnä naisia, mutta niitä miehiä ei juuri näy. Sinne niiden eronneiden miesten kannattaisi mennä.

Sitten on tietty miesporukka, eli ne keski-ikäiset miehet, jotka on koulutettuja ja varakkaita, ehkä komeitakin, niin ne ei kyllä kauan sinkkuina pysy. Uusi nainen löytyy aina. En tiedä missä iässä heilläkin tulee seinä vastaan.

Totta tuokin. Mutta kommenttini oli vastaus tiettyyn kommenttiin, jossa väitettiin tai annettiin ymmärtää, että miehellä flaksi käy aina. Samaa mieltä tuosta viimeisestä kappaleestakin. Valtaosa miehistä ei kuitenkaan ole koulutettuja eikä varakkaita, saati komeita. 

Ja oma kysymyksensä on sitten sekin millaisia ne naiset ovat, joihin miehellä on mahdollisuuksia. Jos kuka tahansa kelpaa, ei koulutetulla, varakkaalla ja komealla tule seinä milloinkaan vastaan. Onnenonkijoitakin on sen verran. 

Naiset ovat loppuun asti vaativampia kuin miehet. Jos ei ole koulutusta, älyä eikä varallisuutta, pitää olla ainakin komeutta. Tällä pelillä eräs tuntemani mies nyt jatkaa eronsa jälkeistä rallia, kun se elämän rakkaus, jonka takia ero tuli, jättikin alle vuodessa, kun realiteetit valkenivat. 

On todella olemassa myös ns. rattopoikia. Heillä pitää olla ulkonäköä, sitten aina joku elättää. Tunnen kaksi tämäntyyppistä tapausta, tosin numero yksi, jo edesmennyt, oli alkujaan hyvin äveriäs. Joi koko omaisuutensa ja perintönsä, sen jälkeen naiset elättivät. Jopa räntsähtäneenä oli komea hän.

Vierailija
376/641 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä taas törmäsin oman eroni jälkeen (jossa mies jättäjänä) Tinderissä moniin "sohvalla nukkujiin" eli miehiin, jotka kertoivat nukkuvansa sohvalla ja että ero on tulossa. Mitä enemmän heidän kanssaan viestitteli, sitä epäselvämmäksi jäi, että tiesivätkö naiset että liitto oli tullut päätökseen ja että oltiinko siellä oikeasti edes erottu. Joku ihme välitila, jossa varmistellaan ennen lähtöä, että saako siihen vierelleen jonkun, ennen ei lähdetä.

Kun sitten kyselin, että onko eroa käsitelty, niin vakiovastaus aina oli, että on käsitelty jo vuosia, täysin kuollut liitto. Eli mitään erotyöskentelyä ei oltu tehty, katseltiin vaan uutta. Olin silloin kolmekymppinen, ja nämä tällaiset miehet järjestäen 40-50v. 

Mikä se naisen osuus on siinä välitilassa? Nukutaan sohvalla ja se on sitten ihan ok liitto eikä ero uhkaa?

Vai eikö vaan kiinnosta jos totta puhutaan. Kunhan arki pyörii niin kaikki hyvä. sitten shokki kun toinen arjen ja talouden jakaja uhkaa lähteö

Vierailija
377/641 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noinhan ne 40-50-vuotiaat miehet nimenomaan tekevät.

Munkin mies teki noin. Alkoi salaa etsimään uutta naista ja kun se uusi nainen oli löydetty ja varmistettu, ero minusta oli vain yllättävä ilmoitus kesken arkipäivän. Avioliittoa kesti 17 vuotta ja olimme vähän päälle nelikymppisiä silloin.

Vierailija
378/641 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies pysyttelee huonossakin liitossa niin pitkään, kunnes on uusi nainen tiedossa. En tiedä yhtään tapausta jossa mies vapaaehtoisesti jäisi ns. tyhjän päälle. Nainen puolestaan pystyy lähtemään liitosta, vaikka ei uutta miestä olisi kiikarissa eikä nainen välttämättä koskaan halua vakituista parisuhdetta.

Vierailija
379/641 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ne miehet niin lieroja, että uutta naista aletaan etsimään, kun ollaan vielä tukevasti avioliitossa eikä vaimo edes tiedä erouhan leijuvan ilmassa.

Vierailija
380/641 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kahdeksan