Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten miehenne ovat jättäneet teidät pitkästä avioliitosta?

Vierailija
29.12.2024 |

Te vaimot, jotka on jätetty pitkästä avioliitosta. Mitä mies sanoi ja teki?

Miten itse reagoit?

Kommentit (641)

Vierailija
301/641 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli niin paha mieli kaikkien jätettyjen puolesta. Olin kerran mielisairaalassa ja siellä oli eräs keski-ikäinen nainen, joka oli niin poissa tolaltaan, kun mies oli jättänyt hänet jonkun nuoremman takia, että oli joutunut sinne sairaalaan. Hän oli ihan rikki. Teki mieli ottaa hänet syliin ja sanoa, että voi sua ihana ihminen, että olet kiltti ja herkkä ja miehesi on idiootti, kun ei sinusta välitä, että hän kyllä varmasti kärsii tyhmyydestään vielä monta kertaa.

Vierailija
302/641 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulin myös sen, ettei enää rakasta. Tai luulee niin. Ettei tunne yhteyttä. Mitään ei kuulemma ollut enää tehtävissä. Olimme kasvaneet erillemme, hän vapauttaisi minut.

Kun kysyin, että jos koet näin, niin mitä teit asian eteen? Mitä teit saavuttaaksesi yhteyden? Kerroitko minulle? 

Ei osannut vastata mitään. Ei osannut nimetä yhtäkään tekoa, jolla olisi tietoisesti yrittänyt palauttaa yhteyttä tai tilannetta, jossa olisi yrittänyt kertoa minulle. Kun viimein kertoi, se oli samalla eroilmoitus. Oli kuitenkin yrittänyt ihan hemmetisti viimeiset 10 vuotta, olisi pitänyt erota jo aiemmin. 

Meillä oli yhteisiä lapsia. 

Onhan teillä ne lapset varmaan vieläkin, eikö? Olen kokenut saman, että eron syynä on se, ettei rakasta. Ja tapahtui samalla tavalla, että kun vihdoin sai suunsa auki, se oli samalla se eroilmoitus. Miehelläni olikin sitten toinen nainen. Veikkaan, että sunkin tapauksessa miehelläs oli toinen nainen. Oliko näin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/641 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulin myös sen, ettei enää rakasta. Tai luulee niin. Ettei tunne yhteyttä. Mitään ei kuulemma ollut enää tehtävissä. Olimme kasvaneet erillemme, hän vapauttaisi minut.

Kun kysyin, että jos koet näin, niin mitä teit asian eteen? Mitä teit saavuttaaksesi yhteyden? Kerroitko minulle? 

Ei osannut vastata mitään. Ei osannut nimetä yhtäkään tekoa, jolla olisi tietoisesti yrittänyt palauttaa yhteyttä tai tilannetta, jossa olisi yrittänyt kertoa minulle. Kun viimein kertoi, se oli samalla eroilmoitus. Oli kuitenkin yrittänyt ihan hemmetisti viimeiset 10 vuotta, olisi pitänyt erota jo aiemmin. 

Onhan teillä ne lapset varmaan vieläkin, eikö? Olen kokenut saman, että eron syynä on se, ettei rakasta. Ja tapahtui samalla tavalla, että kun vihdoin sai suunsa auki, se oli samalla se eroilmoitus. Miehelläni olikin

On aina kieltänyt toisen naisen, mutta varmasti oli. Oli nopeasti uudessa vakavassa suhteessa. Ovat edelleen yhdessä.

Toki lapset on edelleen.

Vierailija
304/641 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"On aina kieltänyt toisen naisen, mutta varmasti oli. Oli nopeasti uudessa vakavassa suhteessa. Ovat edelleen yhdessä."

Eli nainen oli jo olemassa, ennenkuin miehesi jätti sut. Sehän jätti sut selkeästi tuon naisen takia.

Vierailija
305/641 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä nyt on vähän aiheen ohi sillä en ole vielä miehestäni eronnut, mutta taitaa se olla edessä. Olemme siis olleet yhdessä 15 vuotta ja tästä 10v naimisissa. Kolme pientä lasta. Mies on alkanut käyttäytymään oudosti. On kyllä aina ollut itsekäs, mutta tympeästi jättää minun vastuulle lapsista huolehtimisen, laskujen maksun yms. asiat. Aina kun tulee kinaa häipyy tiehensä ja jättää minut yksin lapsia hoitamaan. Ei nää tässä mitään vikaa kun häntä nyt ottaa päähän niin hän voi vaan lähteä ilman mitään vastuunkantoa. Itse sitten joudun vitutuksesta huolimatta pitämään kulissia yllä, jottei lapsille tulisi paha mieli tms. tilanteesta. Nyt tätä menoa jatkunut jonkin aikaa.. tälläkin hetkellä siis ukko ties missä. Jos pettää niin tietää, että jätän saman tien. Tiedän, että kun luottamus menee ei ole mitään järkeä jatkaa...

Tämä kuulostaa lähinnä siltä, että mies on saanut tarpeekseen keuhkoamisestasi. Kokeile riehua / nalkuttaa vähän vähemmän välillä.

Vierailija
306/641 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies sanoi, että tarvitsee aikaa miettiä. Oltiin oltu yhdessä 10 v, luulin, että onnellisesti. Juu ja ei ole toista henkilöä.  No kas, eihän siinä mennyt kuin hetki, ehkä viikko pari, niin toinen nainen työpaikalta oli muuttanut samaan asuntoon johon hänkin. Menin aika rikki.

Sitä en ymmärrä, ettei ole mitään vastuunkantoa ja rohkeutta kertoa totuuksia, olisi sanonut suoraan että on rakastunut toiseen. Minulle tuli täysin yllätyksenä. Ainoa positiivinen asia tässä oli, että ei ollut lapsia. 

6 vuotta myöhemmin tapasimme jälleen, minä en ollut halunnut olla missään tekemisissä kun lähti. Koitimme lämmitellä uudelleen, muutaman kerran treffailimme, mutta tajusin, että en voi ikinä luottaa se on ollutta ja mennyttä. 

Vierailija
307/641 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siskoni mies jätti hänet 22 vuoden yhdessä olon jälkeen. Ilmoitti, ettei kestä siskoani enää päivääkään ja lähtee liitosta. Niin teki ja muutti toiselle puolelle Suomea. Lähdön syynä ei ollut toinen nainen, vaan miehen mitta vain täyttyi. Siskoni osaa olla kyllä jääräpäinen ja rasittava välillä, sen myönnän. 

Ei siis syntynyt "vahvaa kiintymystä" naisen nalkuttamiseen ja pomottamiseen? 

Vierailija
308/641 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan teillä ne lapset varmaan vieläkin, eikö? Olen kokenut saman, että eron syynä on se, ettei rakasta. Ja tapahtui samalla tavalla, että kun vihdoin sai suunsa auki, se oli samalla se eroilmoitus. Miehelläni olikin

Mitä sillä on väliä? Oleellinen osahan tuossa on "ei rakasta". Ei rakastaisi oli toista tai ei.

Vierailija
309/641 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"On aina kieltänyt toisen naisen, mutta varmasti oli. Oli nopeasti uudessa vakavassa suhteessa. Ovat edelleen yhdessä."

Eli nainen oli jo olemassa, ennenkuin miehesi jätti sut. Sehän jätti sut selkeästi tuon naisen takia.

Joo, olen tästä itsekin hyvin varma. Ex ja tämä nainen ovat kuitenkin asian aina kieltäneet. Erosta on jo monta vuotta, eli tuskin saan enää varmistusta tähän saati tunnustusta. Se kokemuksessa ehkä onkin pahinta; luottamuksen absoluuttinen puute. Yhteisvanhemmuus kuitenkin jatkuu vielä vuosia.

En ole uskaltautunut uuteen suhteeseen, ei vaan ole enää luottoa.

Vierailija
310/641 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan teillä ne lapset varmaan vieläkin, eikö? Olen kokenut saman, että eron syynä on se, ettei rakasta. Ja tapahtui samalla tavalla, että kun vihdoin sai suunsa auki

On sillä oma merkityksensä. Vaikka ero tuli ja se tapahtui, elämä jatkui, niin sitä elää aina vähän sellaisessa epätietoisuudessa: kuvittelinko kaiken vai valehtelevatko nämä ihmiset edelleen minulle? He kuitenkin kasvattavat kanssani lapsia.

Minä en myöskään edelleen ymmärrä miksi ero tuli. Miksi "rakkaus loppui". Enkä tule koskaan ymmärtämään, mutta sekin on vain hyväksyttävä.

Vierailija
311/641 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies sanoi, että tarvitsee aikaa miettiä. Oltiin oltu yhdessä 10 v, luulin, että onnellisesti. Juu ja ei ole toista henkilöä.  No kas, eihän siinä mennyt kuin hetki, ehkä viikko pari, niin toinen nainen työpaikalta oli muuttanut samaan asuntoon johon hänkin. Menin aika rikki.

Tämähän on aivan selkeä. Heillä on ollut kuukausien, ellei vuosien salasuhde ennen tuota sinun jättämistäsi. Sinut jätettiin tämän työpaikan naisen takia.

Vierailija
312/641 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä "En ole koskaan rakastanutkaan sinua" on vastuuvapauslauseke. Jos koko juttu oli alunperinkin virhe, niin no can do. Ei oo jättäjän vika.Turha yrittää, turha huoltaa suhdetta, turha mennä pariterapiaan, turha ottaa aikalisää, koska ei tunnu oikealta. Eli ei tarvitse kantaa vastuuta omasta osuudestaan.

Kyllä siinäkin pestään kädet kaikesta, kun sanotaan eron syyksi, ettei rakasta enää. Siinä on turha mitään yrittää toisen, turha ottaa aikalisää, mennä pariterapiaan tai muuta. Koska eihän noin perustavanlaatuista "vikaa" pysty siis korjaamaan.

Vierailija
313/641 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä en ymmärrä, ettei ole mitään vastuunkantoa ja rohkeutta kertoa totuuksia, olisi sanonut suoraan että on rakastunut toiseen. Minulle tuli täysin yllätyksenä. Ainoa positiivinen asia tässä oli, että ei ollut lapsia. 

6 vuotta myöhemmin tapasimme jälleen, minä en ollut halunnut olla missään tekemisissä kun lähti. Koitimme lämmitellä uudelleen, muutaman kerran treffailimme, mutta tajusin, että en voi ikinä luottaa se on ollutta ja mennyttä. 

Miksi ihmeessä edes yritit lämmitellä mitään uudestaan tuollaisen k-pään kanssa???

Vierailija
314/641 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On sillä oma merkityksensä. Vaikka ero tuli ja se tapahtui, elämä jatkui, niin sitä elää aina vähän sellaisessa epätietoisuudessa: kuvittelinko kaiken vai valehtelevatko nämä ihmiset edelleen minulle? He kuitenkin kasvattavat kanssani lapsia.

Minä en myöskään edelleen ymmärrä miksi ero tuli. Miksi "rakkaus loppui". Enkä tule koskaan ymmärtämään, mutta sekin on vain hyväksyttävä.

Et kuvitellut, miehesi jätti sinut tuon naisen takia. Suhde oli heillä jo ennen sinun jättämistäsi. Ero tuli toisen naisen takia ja rakkaus loppui toisen naisen takia. Ei tämä sentään mitään rakettitiedettä ole.

Totuutta he eivät ikinä tule kertomaan, mutta sä voit päätellä järjellä, mikä on se totuus. Jos miehesi yhtäkkiä jätti sut pitkästä liitosta ilman mitään sen vakavampaa syytä ja ihan muutamissa viikoissa on yhdessä vakavasti uuden naisen kanssa ja heidän juttunsa yhtä kestää vain, on päivän selvää, että sinut jätettiin tuon naisen takia ja heillä oli jo suhde, ennenkuin miehesi sinut jätti.

Vierailija
315/641 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä kuulostaa lähinnä siltä, että mies on saanut tarpeekseen keuhkoamisestasi. Kokeile riehua / nalkuttaa vähän vähemmän välillä. 

Ja tämä kuulostaa miehen kommentilta.

Vierailija
316/641 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähti toisen naisen mukaan ja sanoi, ettei olisikaan halunnut lapsia. Lapsia siis kolme. Ja sanoi haluavansa olla onnellinen. 

Vierailija
317/641 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On miehiä ja poikia. Pojat on noita raukkamaisuuden multihuipennuksia. 

Vierailija
318/641 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähti toisen naisen mukaan ja sanoi, ettei olisikaan halunnut lapsia. Lapsia siis kolme. Ja sanoi haluavansa olla onnellinen. 

Tämä myös on ns. vakiolause. Se on kuin isku vyön alta, koska siihen vedetään mukaan myös lapset.

Vierailija
319/641 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä myös on ns. vakiolause. Se on kuin isku vyön alle, koska siihen vedetään mukaan myös lapset.

Vierailija
320/641 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yksi