Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten miehenne ovat jättäneet teidät pitkästä avioliitosta?

Vierailija
29.12.2024 |

Te vaimot, jotka on jätetty pitkästä avioliitosta. Mitä mies sanoi ja teki?

Miten itse reagoit?

Kommentit (641)

Vierailija
201/641 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Rakkaus on on/off. Sen tilalle tulee viha ja välinpitämättömyys. Ei synny rakentavaa kiintymystä, joka antaisi armoa ja lujittaisi suhdetta. "

No eihän voi olla samaan aikaan vihaa ja välinpitämättömyyttä.

Miksi noille jättäjämiehille ei ole syntynyt kiintymystä, vaikka ovat olleet todella pitkään vaimonsa kanssa? Miten he pystyvät jättämään vaimonsa uuden naisen takia?

En tajua tätä velvollisuudesta jäämistä. Jos kohtaa parempaa seuraa, niin kiintyy siihen, ei avioliitto mikään elinkautinen ole. Ja nyt epäsuosittu kysymys: oliko puolisossa vielä niitä asioita, joihin rakastui?

Tietenkin tilanteen voi hoitaa tahdikkaasti, ei varttia ennen perhejuhlia, mutta ihan rehellisesti sanottuna, kuka ottaisi rauhassa vastaan viestiä, että on vaihtamassa parempaan. Näistäkin viesteistä näkee, että on mahdoton ajatus  että joku

Hmm. Itse olen jäänyt "velvollisuudesta", vaikka löysin "parempaa seuraa". Uusi tyyppi oli samanlaisempi ja kaikinpuolinen sopivampi, mutta vanhan kanssa oli niin pitkä historia ja rakkaus, että jotenkin halusin hänen vuokseen "uhrata" oman onneni ja jäädä. Eli olisin satuttanut itseäni liikaa satuttamalla toista. Ehkä kyseessä siis sittenkin oli syvä rakkaus, eikä mikään uhrautuminen minun osaltani.

Vierailija
202/641 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies sanoi ystävälleni löytäneensä toisen naisen. Ei silti tehnyt elettäkään muuttaakseen ja erotakseen, joten senkin ystävä joutui itse tekemään. Se miehen uusi suhde loppui lyhyeen eikä ystäväni enää halua itselleen miestä minkäänlaista. 

Kaikkea hyvää ystävällesi!

Olen kuullut tuota ennenkin että vaikka mies haluaakin toisen naisen, ei vaivaudu hakemaan eroa vaan vaimon täytyy se tehdä! Mikähän siinä on?

Ihan next level laiskuutta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/641 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avioerohakemus on näin helppo:

Täytät valmiiseen kaavakkeeseen nimesi, sotusi, osoitteesi. Sitten raksi oikeaan ruutuun, eli haetko avioeroa harkinta-ajalla vai haetko sitä 2 vuoden erillään asumisen päätteeksi.

Sitten päivämäärä ja nimi alle.

Siinä se on.

Ei ole vaikeaa.

Niin ja sitten se pitää lähettää käräjäoikeuteen (onnistuu nappia painamalla).

Voit myös printata avioerohakemuksen, täyttää sen kynällä ja lähettää tavallisena kirjeenä.

Vierailija
204/641 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuttvaani jätettiin niin, että perheen kuopuksen rippijuhlien aamuna isä ilmoitti, ettei palaa kirkosta enää perheen luokse vaan muuttaa uuden naisen luokse, jonka laskettu aika on viikon sisällä. 

Äiti veti päivän autopilotilla, ihmettelin hieman heidän takaan kirkonpenkissä, mutta vasta ruokailun jälkeen asia selvisi minulle. Lapset kuulivat seuraavana aamuna. Äidiltä.

Kamalaa! Eikö voinut mies heti erota kun uusi tyttöystävä tuli raskaaksi?

Jostain syystä on paljon näitä kertomuksia täällä että mies jättää juhlapäivänä tai juuri sitä ennen. Joulu kaikista yleisin.

Ehkä halutaan pilata se juhlapäivä toiselle? 

En usko. Uskoisin, että tuleva tiivis yhdessäolo juhlineen ja "esittämisiin"

Mäkin epäilen että nämä juhlapäivää ennen jättävät ei kestä näytellä perheelle ja suvulle, karkaavat 5 sekuntia ennen alta ja plussana uuden rakkaan luo romanttista juhlaa viettämään. Ajatustakaan ei suoda puolisolle ja lapsille joille tulee elinikäinen trauma vaikka joulun viettoon. Kiitti iskä!!

Vierailija
205/641 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies herätti keskellä yötä ja tunnusti, että hänellä on toinen nainen. Omatunto painoi niin, ettei saanut enää nukuttua. Meillä oli seuraavana päivänä nuorimman lapsen rippijuhlat, että kiitos vaan sopivasta ajankohdasta

Aargh mikä kauhea mies. Kaatoi syyllisyytensä sun niskaan ja kannettavaksi.

Puoliso joutuu sydän verellä esittämään koko seuraavan päivän iloista äitiä. Olen pahoillani!!

Vierailija
206/641 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähipiirissä on sattunut useita näitä, että mies jättänyt yli 15 vuoden avioliitosta ja noin 20 vuoden yhdessäolon jälkeen.

Yhteistä:

miehillä ikää 40 - 50 vuotta

kaikilla hommattuna toinen nainen ennen jättämistä

jättäminen tapahtui todella rumasti ja äkkiarvaamatta

Kysymys: miksi miehet muuttuvat todella kylmiksi ja tarpeettoman ilkeiksi siinä kohtaa, kun haluavat jättää vaimonsa ja mennä yhteen uuden naisen kanssa? 

Ehkä mies tuossa vaiheessa löytänyt viimein sen aidon rakkauden ja käy siksi, kuin hirvi/peura/kauris taistelemaan sarvin vastaan kilpailijoita... Ne hormoonit jylläävät...

Vierailija
207/641 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin käyty jo pidempään pariterapeutilla muutaman keskeisen kipupisteen takia, ja käytiin aina terapian jälkeen kävelyllä. Yhdellä lenkillä mies sanoi, että hän ei kyllä näe miten me voitaisiin jatkaa eteenpäin, jos minä en suostu hänen vaatimuksiinsa. Totesin, että en ole suostumassa. Täyteltiin sen kävelyn jälkeen lomake. Tosi hyvä, että hoidettiin tuo kuitenkin hyvin sivistyneesti, vaikka oltiin kasvettu niin eri suuntiin, että haluttiin elämältä eri asioita.

Vierailija
208/641 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähipiirissä on sattunut useita näitä, että mies jättänyt yli 15 vuoden avioliitosta ja noin 20 vuoden yhdessäolon jälkeen.

Yhteistä:

miehillä ikää 40 - 50 vuotta

kaikilla hommattuna toinen nainen ennen jättämistä

jättäminen tapahtui todella rumasti ja äkkiarvaamatta

Kysymys: miksi miehet muuttuvat todella kylmiksi ja tarpeettoman ilkeiksi siinä kohtaa, kun haluavat jättää vaimonsa ja mennä yhteen uuden naisen kanssa? 

Ehkä mies tuossa vaiheessa löytänyt viimein sen aidon rakkauden ja käy siksi, kuin hirvi/peura/kauris taistelemaan sarvin vastaan kilpailijoita... Ne hormoonit jylläävät...

Joo ihan varmasti se aito rakkaus on näissä yllättäen aina joku nuori misu. Todennäköisemmin nuo miehet ei kykene mihinkään aitoon rakkauteen vaan naisessa tärkeintä on ulkonäkö. 

Vierailija
209/641 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oltiin käyty jo pidempään pariterapeutilla muutaman keskeisen kipupisteen takia, ja käytiin aina terapian jälkeen kävelyllä. Yhdellä lenkillä mies sanoi, että hän ei kyllä näe miten me voitaisiin jatkaa eteenpäin, jos minä en suostu hänen vaatimuksiinsa. Totesin, että en ole suostumassa. Täyteltiin sen kävelyn jälkeen lomake. Tosi hyvä, että hoidettiin tuo kuitenkin hyvin sivistyneesti, vaikka oltiin kasvettu niin eri suuntiin, että haluttiin elämältä eri asioita.

No mitä ne vaatimukset oli? Kuullostaa ikävältä. Vaikea kuvitella. Tehdään lapsi tai häivyn?

Vierailija
210/641 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

70% avioliitoista päättyy naisten aloitteesta, joten ehkäpä enemmän vastauksia saa kun kääntää kysymyksen toisinpäin.

Tuo käsittää vaan sen, kuka virallista eroa on alun perin hakenut. Ei sitä, mitä oikeasti on tapahtunut. Meilläkin mies jätti, mutta minun nimelläni haettiin eroa.

Vierailija
211/641 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko tähän lainkaan, sillä miksi lähipiiriini on osunut enemmän miehiä kuin naisia, jotka ovat halunneet päättää  ja päättäneetkin pitkän avioliiton ihan itse? Ei sovi tuohon 70 % narratiiviin, mitä media rummuttaa.

Narratiphfh. Löysmunatifphff. 🍆

Vierailija
212/641 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli rajut riidat jo oikeastaan vuoden päivät. Sitten yhden riidan tuoksinnassa mies vain alkoi karjumaan, että tämä oli tässä, tämä oli tässä. Kun kysyin että mikä, niin että avioliitto. Siitä se prosessi sitten lähti. Näin jälkeen voin sanoa että onneksi mies sen sitten sanoi. Itse en varmaan olisi saanut sanotuksi, mutta oikea ratkaisu se oli. Kun vuosi oltiin jo riidelty ja aika rajustikin, niin ei toista samanlaista olisi kestänyt. Mies muutti tuon illan jälkeen olisiko ollut kuukauden päästä vuokralle muualle ja sitten vain hoidettiin asiat kuntoon. Uskon että molemmat on nyt onnellisempia.

OLI HUONO 😁

Vierailija
213/641 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hellaripastori vaihtoi heti nuorempaan kun lapset lähti omiin asuntoihin. Samoin Vapaakirkon pastori häipyi heti kun lapset täytti 18-20 vuotta. Se elatusvelvollisuus ikä. Samoin käy monen kuin hellari pastori toinen että haki Thaimaasta uuden nuoremman kuin monet tekee hellareissa . Hellarinaiset hakee usein albaaneja. Markkolaisia. Melkoisen sekarotuisia. Kuin n kielet sekaisin että puolisot ei ymmärrä toistensa kieltä ja puhuvat sitten kiinaa hebreaa eikun thaita eikun no ranskaa espanjaa englantia. Sillä latinoita myös löytyy. Miehet ottaa noin 30 vuotta nuoremman. Arabiasta tuodaan huumeiden lisäksi oleskelu lupia kaipaavia yksinyrittäjiä. 

Vierailija
214/641 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä jo tässä neljä ja puoli vuotta sinkkuna oltuani ajattelin, että näin välipäivinä on aikaa tehdä profiili Tinderiin. Sattui tämä ketju silmiin ja enpä taida tehdäkään. Mukavahan tässä on elellä ilman murheita.

Vierailija
215/641 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies herätti keskellä yötä ja tunnusti, että hänellä on toinen nainen. Omatunto painoi niin, ettei saanut enää nukuttua. Meillä oli seuraavana päivänä nuorimman lapsen rippijuhlat, että kiitos vaan sopivasta ajankohdasta

Aargh mikä kauhea mies. Kaatoi syyllisyytensä sun niskaan ja kannettavaksi.

Puoliso joutuu sydän verellä esittämään koko seuraavan päivän iloista äitiä. Olen pahoillani!!

Plus sen juhlitun nuoren tuska. Tärkeä päivä pilataan, vaikka saisi tietää jälkikäteen. 

Vierailija
216/641 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kelpaako sulle vastaus, miten nainen on jättänyt miehen pitkähkön (lähes 10v) liiton päätteeksi? 

Kerron joka tapauksessa.

Mies ehdotteli eräänä aamuna aamuseksiä, johon nainen vastasi ettei enää halua seksiä sellaisen kanssa jota ei rakasta. Mies ei ensin yhtään tajunnut mitä nainen puhuu, kaikki tuli hänelle aivan puskista. Mutta sitten kun nainen ilmoitti lähtevänsä oikeastaan saman tien, kun uusi asuntokin oli jo hommattuna ja valmiiksi laitettuna, mies vihdoin ymmärsi tulleensa jätetyksi. Ja että olisi ehkä voinut huomata jonkin olevan pielessä, mikäli suhde olisi edes jossain vaiheessa ollut kunnossa. 

Mies vonkasi naista takaisin noin vuoden, uhkaili välillä itsemurhalla ja välillä naisen tappamisella, kunnes viimein luovutti. Hän lihoi 150 kiloa ja hänestä tuli sairaseläkkeellä oleva juoppo. Nainen puolestaan perusti uuden perheen ja hänestä tuli ensimmäistä kertaa elämässään on

ja sen pituinen se

Vierailija
217/641 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseä ei ole jätetty, mutta muutama ystävä on.

Yhdelle sanoi vain että on löytänyt toisen ja muuttaa hänen luokseen. Ystäväni ei osannut sanoa mitään, tuli ihan puskista tuo tieto.

Niinpä niin. Mies on monta kertaa yrittänyt tuoda suhteen aikana esille epäkohtia, mutta naista ei ole kiinnostanut. Sitten muka tuleekin ero yllätyksenä. Tyypillistä.

Vierailija
218/641 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai jotkut eroaa siksi kun lapset on saatu ulos kodista ja siksi kun ruvetaan homoksi käydään raiskaamassa poikia ja vaimo suuttuu. Tai vaimo ei enää maksa laskuja pitää etsiä parempi. Useimmat varastaa töistä ruokaa ja tavaraa lapsilleen. Jehovan todistajat eroaa samoin perustein ojasta allikkoon että taas ollaan kusessa seuraavan kanssa elättämässä 20 vuotta uusia lapsia kun entiset aikuisia. Sitten kun perunkirjoitukseen tulee aviottomia sieltä täältä niiden entisten ja uusien lisäksi paljastuu lisää ihmeitä ja rakkaus lapsia . Joskus näitä sivuhyppyjä paljastuu kun tutkii tiliotteita eli meneekö rahaa ulkomaille tai elatusmaksuja Suomessa . Ulkomaan puolisot ei kerro totta mistään koskaan et voi tietää kenen lasta elätät. No näitä huijauksia paljastuu sitten ja oleskelulupa huijauksia suurin pettymyksin. Ikävää tulla huijatuksi. Aika moni mies makaa naisen asunnossa ilmaiseksi. Ja monenkin samaan aikaan joskus päin vastoin. Erot tulee lopulta kun mies nainen jää kiinni. Varastetut huonekalut astiat ei yhtään auta pelastumisessa. Omatunto ei kaikilla kolkuttele vaikka keittelee kahvia varastetulla koneella tai syö varastettua. Miehet syytteiden mielellään naisia ja muita naiset muita. Aatamin ja Evan syyttelypeli hyvä esimerkki. En mä mut ku sä. 

Vierailija
219/641 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies sanoi vaan eräänä päivänä että haluaa erota, koska ei enää rakasta minua.

Minä vaan en suostunut tuota uskomaan koska miehellä oli muutenkin kriisi päällä. Emme eronneet.

Vierailija
220/641 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies kokee varmaan itse niin vaikeita tunteita tuollaisessa, että kippaa ne kaikki exän niskaan. Minun oma kokemukseni on, kun mies päätti suhteen, että heijasti kaikki suhteen ongelmat minusta johtuviksi, ei kyennyt yhtään katsomaan laajempaa kuvaa ja omaa osuuttaan. Itse olen aina ilmoittanut eropäätöksen mahdollisimman hellävaraisesti toisen tunteet huomioiden ja asiat yhdessä auki keskustellen.

Yrität esittää jotain hyvää ja empaattista ihmistä, mutta tekstistäsi jo näkee, että olet loppujaan tuuliviirimäinen sarjajättäjä. Sitten kun kerrankin kävi niin päin, että mies jättikin sinut, niin hän jättikin "väärin".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kahdeksan