'Miehellä pitää olla lihaksia, muttei salilla hankittuja'
Olen lukenut tuon väitteen täälläkin monta kertaa. Miehet siis ajattelee, että naiset haluaa tuollaisen. Oletko samaa mieltä? Omalla miehelläni on täydellinen vartalo ja ihan salilla hankitut lihakset. Ei kuitenkaan ole mikään tyyliin bull mentula, jollainen on minusta turn off
Kommentit (426)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AV mamma logiikkaa: Muurahainen on vahvempi kuin 100 kg bodari.
Koska muurahainen jaksaa nostaa viisi kertaa itsensä kokoisen havunnneulasen.
Pointti on vieläkin suhteuttaminen painoon. Vai miksei painonnosto ole painoluokaton laji, jos kerran 100kg on sama asia 50kg ja 100kg painavalle miehelle?
Sen takia että pienet ja heikotkin voivat harrastaa ja kilpailla.
Sama syy miksi naisilla on omat sarjansa.
Silti se järeimmän sarjan järein tulos on se absoluuttisesti paras, ja sen tekijä on kaikista voimakkain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieheltä pitää olla lihaksia, mutta kyllä se on minulle ihan yhdentekevää että onko ne lihakset hankittu kivitöissä vai punttisalilla.
Et sinä siitä lihaksesta päältä päin katsomalla voi tietää onko se hankittu kivilouhoksella vai kuntosalilla. Joten olisi aika yllättävää jos siinä voisi olla eroa.
Kyllä voi päätellä jos lihasmassaa on selvästi normaalia enemmän. Lihasmassaa saa rakennettua tietynlaisella harjoittelulla ja tietynlaisilla toistomäärillä ja optimoimalla palautumisen.
Ruumiillisessa työssä palautuminen tuskin on optimaalista lihaskasvua ajatellen, kuten ei myöskään itse kuormitus.
Eli jos haluaisi työmieskroppaa ihannoivia naisia miellyttää niin kannattaa treenata paskasti ja palautua huonosti?
Näin tekeekin 90% treenaajista, joten missä ero?
No ei tarvitse olla lihaksia. Ja "täydellinen vartalo" ja "lihaksikas vartalo" eivät ole synonyymejä. Kauneus on aina katsojan silmässä.
"Jos joku nainen haluaa isot lihakset ilman salitreeniä,"
Yksikö teitä on vain useampi, joille ei yhdeksän sivua pitkän keskustelunkaan jälkeen ole selvää, että naiset eivät ole milloinkaan täällä väittäneet haluavansa mieheltään isoja lihaksia ilman salitreeniä. Eivät ainakaan yhdessäkään keskustelussa jonka itse olen nähnyt (ja niitä on monta). Yksi tai muutama vain jankkaa tätä, kun eivät käsitä, että tarkoitetaan luonnostaan leveitä hartioita. Ei isoja lihaksia.
Ja leveitä hartioita ei edes saa lihaksilla, saa vain illuusion leveistä hartioista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Eli pointtisi oli että Ronnie on niin selvästi voimakkaampi ettei pienen ja heikomman ole mielekästä edes mitellä voimiaan hänen kanssaan?
Sittenhän me olemme samas mieltä."
Pointti oli vastuksen suhteuttaminen painoon, mutta toki se "yli paino on yli voimaam" -lihapäältä menee ohi.
Suhteuttele sinä vaan keskenäsi, minä olen mielummin ihan reilusti itseäni pienempiä miehiä voimakkaampi, tai isompia heikompi, enkä mene painoni taakse leikkimään itsetuntokuurupiiloa.
Terv. Saliminna
Pari kuukautta sitten oli hesarissa juttu siitä kuinka naisetkin treenaavat voimaa ja massaa. Tämä on selkeä muutos jos verrataan muutaman vuosikymmenen takaiseen. Tässä lähisalillakin on naisia jotka ovat hyvinkin lihaksikkaita ja treenaavat kovilla painoilla. Hyvä niin. Olisi kamalaa jos joutuisi himmailemaan treenissä vain sopiakseen johonkin ylhäältäannettuun kapeaan muottiin.
t. Setämies joka on käynyt salilla kauan ja jonka lihakset näyttävät juuri siltä että ne on hankittu haravoimalla ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Voimantuottoa mitataan kyllä ihan absoluuttisella suoritteella, eikä millään omaan elopainoon suhteutetulla helpotuskertoimella."
Mutta jos se lihapää ei jaksa edes vetää yhtä leukaa, kun se kevyempi vetää 10 helposti, täten jaksaen nostaa oman painonsa, miksei sillä ole merkitystä, mutta jollain penkkimaksimilla on?No juurihan sanoit että 100kg äijä nostaa myös itsensä eli hänellä yhdessä leuanvedossa nousee 40kg enemmän massaa kuin 60kg henkilöllä.
100kg nostaminen vaatii selvästi voimakkaammat kädet ja selän.
Toistojen määrä mittaa enemmän kestävyyttä kuin voimaa.
leuanvetojankkaajan mukaan muurahainen on vahvempi kuin elefantti.
Vierailija kirjoitti:
No ei tarvitse olla lihaksia. Ja "täydellinen vartalo" ja "lihaksikas vartalo" eivät ole synonyymejä. Kauneus on aina katsojan silmässä.
Tässä varmaan yksi asia, joka olisi miesten syytä sisäistää eli ettei naisten mielestä se täydellinen vartalo muistuta lainkaan noita tänne kymmenittäin linkattuja bodarikuvia. Ne ovat teidän omia ihannevartaloitanne, eivät naisten. Jotain tietysti kertoo, että niitä on täällä niin paljon. Enemmän kuin naisten kuvia.
Naisella pitää olla rahaa, mutta ei työllä hankittua EIKÄ perinnöksi saatua.
Vierailija kirjoitti:
Ja leveitä hartioita ei edes saa lihaksilla, saa vain illuusion leveistä hartioista.
kiitos nauruista. Täällä saa lukea ihan käsittämättömiä juttuja :D
Vierailija kirjoitti:
Yksikö teitä on vain useampi, joille ei yhdeksän sivua pitkän keskustelunkaan jälkeen ole selvää, että naiset eivät ole milloinkaan täällä väittäneet haluavansa mieheltään isoja lihaksia ilman salitreeniä. Eivät ainakaan yhdessäkään keskustelussa jonka itse olen nähnyt (ja niitä on monta). Yksi tai muutama vain jankkaa tätä, kun eivät käsitä, että tarkoitetaan luonnostaan leveitä hartioita. Ei isoja lihaksia.
Kyllä tässäkin keskustelussa on joku nainen sanonut, että mieluummin treenattu kuin lihava ja huonoryhtinen plösö. Omalle genetiikalleenhan ei kukaan mitään mahda, mutta aika paljon voi silti tehdä niin terveytensä kuin ulkonäkönsäkin eteen, vaikka ei olisikaan sattunut syntymään kaksimetriseksi graniittileukaiseksi rotuvalioyksilöksi.
Ne naiset, jotka eivät "halua illuusioita" elämäänsä, saavat mun puolestani ihan rauhassa keskittyä niihin arjalaisiinsa.
Minua kutsutaan kuristajakäärmeeksi.
Judoka
Naisen pylly pitää olla treenaamaton.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kiitos nauruista. Täällä saa lukea ihan käsittämättömiä juttuja :D
Sanopa muuta ja ole hyvä. Minunkin on vaikea ymmärtää miksi on niin vaikea käsittää, että kyse on vartalomalleista, ei lihaksista. Geenikomeutta ei vain pysty rakentamaan lihaksia kasvattamalla.
Geenikomeita miehiä on kahdentyyppisiä. Minun suosikkini on pitkä, pitkäraajainen, leveäharteinen, kapealanteinen ja kapeanmallinen mies, jollaisia useimmat miesmallit ovat. Toinen suosittu malli taas on lyhyempi, hänen raajansa ovat lyhyempiä ja hän on leveä, myös niska on usein paksu.
Kumpikin miestyyppi voi tietysti myös kasvattaa lihaksia, mutta useimmiten eivät. Koska heidän ei tarvitse, he ovat geenikomeita. Suurin osa salimakemiehistä peittää harrastuksellaan jotain geenikomeuteen liittyvää puutettaan: lyhyyttä, pullohartioita, hintelyyttä, leveää lantiota verrattuna hartioihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En oikein ymmärrä mistä tuo ihanne tulee. Harva nykypäivänä tekee sellaista työtä/elää niin, että tasapainoiset lihakset tulisivat työstä tai elämäntavasta. Jotain lihaskuntoharjoittelua olisi kaikkien hyvä tehdä ja valtaosalle kuntosali on se kätevin.
Argumentti on about yhtä järjetön kuin jos sanoisi, että haluaa hyvän aerobisen kunnon, muttei halua harjoittaa sitä mitenkään. Että lenkkipolulla tai uima-altaassa hankittu kestävyyskunto on eri asia kuin ns. luonnostaan tullut kestävyyskunto.
Veikkaan, että kuvatunlaisia aivopieruja päästelevät lähinnä ihmiset, jotka eivät liiku ja kuvittelevat olevansa tarpeeksi hyvässä kunnossa arkiaskareiden avulla.
Saliharrastus on joka toisen harrastus, mutta ihmiset ovat huonokuntoisempia kuin koskaan.
Juuri oli hesarin tiedesivuilla syksyllä tutkijan
Joo näitä vanhempia "jumppailijoita" näkee välillä salillakin. Omasta mielestä varmaan tekee jotain mutta hikipisaraakaan ei otsalle kerry, suurimman osan ajasta menee istuessa ja muille mummoille rupatellessa. Varmasti uskon että olet ihan huippukunnossa, ois mukava nähdä millasta se treeni oikeasti on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tässäkin keskustelussa on joku nainen sanonut, että mieluummin treenattu kuin lihava ja huonoryhtinen plösö. Omalle genetiikalleenhan ei kukaan mitään mahda, mutta aika paljon voi silti tehdä niin terveytensä kuin ulkonäkönsäkin eteen, vaikka ei olisikaan satt
Näissä keskusteluissa useimmiten unohdetaan, että on muutakin kuin ääripäät eli on muutakin kuin treenattu tai huonoryhtinen plösö. Suurin osa naisista haluaa sen tavallisen miehen, joka liikkuu ja tekee, mutta ei ole mikään treenaaja eikä sohvaperuna. Te asiasta jankkaajat vain aina rakennatte tuon vastakohdan aina näissä keskusteluissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AV mamma logiikkaa: Muurahainen on vahvempi kuin 100 kg bodari.
Koska muurahainen jaksaa nostaa viisi kertaa itsensä kokoisen havunnneulasen.
Pointti on vieläkin suhteuttaminen painoon. Vai miksei painonnosto ole painoluokaton laji, jos kerran 100kg on sama asia 50kg ja 100kg painavalle miehelle?
Sen takia että pienet ja heikotkin voivat harrastaa ja kilpailla.
Sama syy miksi naisilla on omat sarjansa.
Silti se järeimmän sarjan järein tulos on se absoluuttisesti paras, ja sen tekijä on kaikista voimakkain.
Niin mutta kun jankkaushan alkoi siitä, että jonkun luupään mielestä se että 120kg mörkö vetää yhden leuan on sama asia kuin se, että 60kg hiiri tekee leuan 60kg lisäpainoilla. Toinen tekee yhden leuan kehonpainollaan ja toinen tuplaa kehonpainonsa.
Vierailija kirjoitti:
Siis väitätkö että ne hartiat ei levene treenaamalla? Kumma kun minun paidan koko on vaihtunut M koosta XL:ään muutaman vuoden aikana ja kyllä nuo paidat eniten puristaa harteista. "Illuusio leveistä harteista" ootte kyllä uuvatteja 😆
Palomiehillä treenatut vartalot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis väitätkö että ne hartiat ei levene treenaamalla? Kumma kun minun paidan koko on vaihtunut M koosta XL:ään muutaman vuoden aikana ja kyllä nuo paidat eniten puristaa harteista. "Illuusio leveistä harteista" ootte kyllä uuvatteja 😆
Kyllä ne levenevät, juurihan kerroin, että illuusion leveistä hartioista saa treenaamalla. Mutta ne kuitenkin katoavat, kun treenaaminen loppuu toisin kuin miehellä, jolla on leveät hartiat luonnostaan. Tämä on ilmeisesti monelle hyvin vaikea asia ymmärtää.
Mutta en ole mitenkään dissaamassa harrastustanne, siitä voi olla etua ja varmaan etenkin sellaisille naisille, jotka itsekin käyvät salilla ja ovat samantyylisiä. Jokaisella on myös kehossaan tiettyjä asioita, jotka voivat häiritä eikä ole väärin pyrkiä parantamaan niitä vrt. naisten meikkaaminen.
Ja lihaskunnon parantaminen on tietysti myös hyvä asia.
Saliharrastus on joka toisen harrastus, mutta ihmiset ovat huonokuntoisempia kuin koskaan.
Juuri oli hesarin tiedesivuilla syksyllä tutkijan artikkeli, jossa sanottiin sama kuin olen aina sanonut. Eli arkiliikunta todella on ratkaiseva, eivät ne salitunnit. Puntteja kyllä kannattaa nostella jos nivelet kestävät, sen voi tehdä kotonakin kuten kaiken tarvittavan. Itsekin jumppaan 5-6 krt viikossa ja poljen myös kuntopyörää talvisin arkiliikunnan lisänä. Ikinä en ole salilla käynyt enkä mene. Veikkaan olevani paremmassa kunnossa kuin valtaosa nuoremmista, jotka "käyvät salilla" eli käyvät siellä tekemässä liikkeitä ja muun ajan makaavat sohvalla.