Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

'Miehellä pitää olla lihaksia, muttei salilla hankittuja'

Vierailija
29.12.2024 |

Olen lukenut tuon väitteen täälläkin monta kertaa. Miehet siis ajattelee, että naiset haluaa tuollaisen. Oletko samaa mieltä? Omalla miehelläni on täydellinen vartalo ja ihan salilla hankitut lihakset. Ei kuitenkaan ole mikään tyyliin bull mentula, jollainen on minusta turn off

Kommentit (426)

Vierailija
121/426 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pulleat rintalihakset, karvainen rinta, leveät hartiat, hoikka, pitkät paksut vaaleat latvoista luonnonkiharat hiukset, litteähkö masu, lihaksikkaat käsivarret, lihakset näkyvät ihon alta. Naisten päät kääntyvät kun liikun kaupungilla kireässä paidassa. Joo ihan tyytyväinen ulkonäkööni olen.

Mutta työtä se on vaatinut ihan älyttömästi, kymmeniä tunteja liikuntaa viikossa. Enkä ole ulkonäön vuoksi liikkunut vaan terveyden, kaunis kroppa tulee sivutuotteena.

Kovimmat kestävyysurheilijat harjoittelevat vuositasolla 800-900 tuntia eli viikkotasolla 14-16 tuntia. Ulkonäköön tähtäävään salitreeniin ei kannata käyttää yli 8-10 tuntia viikossa tai rikkoo itsensä. Tuossa jää vielä aikaa juosta 8-10  tuntia, että pääsee ammattiurheilijan lukuihin.

Kymmeniä tunteja viikossa kuulostaa paljolta, mutta kukin tyylillään.

Vierailija
122/426 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

119. Taas tuli opittua uusi nettitermi. Ei ole tuollainen, ihan pukumies on töissään, muuten rokahtava. Ei partaa, viiksiä, lyhyt keesi ja päällä mustaa. Pääasiassa kasvissyöjä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/426 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen katsellut isovanhempieno vanhoja valokuvia 40-ja 50-luvuilta. Tuolloin miehet olivat jänteviä ja lihaksikkaita käymättä kuntosalilla. Elämäntapa teki sen. Ihmiset liikkuivat joka paikkaan kävellen, pyöräillen ja talvella hiihtäen. Suuri osa toki teki raskasta työtä, kuten metsurintyötä tai teollisuustyötä tai maanveljelystyötä, mutta kyllä.kaupunkilaisetkin miehet tuohon aikaan järkeviä ja lihaksikkaita käymättä kuntosalilla. Ihan normaali elämä teki sen, ja ruokavalio. 

Mulla on valokuva " Tilan X työläisiä vuonna 1937". Näyttävät laihanjänteviltä, lähinnä nykyajan maratoonareilta. Kuvassa olevat naiset lähinnä normaalivartaloisia, kasvot pyöreähköt, joten tuskin nälänhätää ollut. Tämä työllä hankituista lihaksista. Mutta vahvoja varmasti olivat. Tuon ajan alokas maaseudulta veti heittämällä yli 20 leukaa.

Vierailija
124/426 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fyysisistä töistä vielä se, että syksyllä oli uutisissa pätkä miten miesten sormuskoot ovat nykyisin samankokoisia kuin naisten sormet 20 vuotta sitten. Kun käsillä ei tee mitään, sormet ovat pehmeät ja ohuet. 

Itselläni on työtätehneen kädet myös, siis nainen olen, talikkoa olen todella paljon puutarhassa ja tallissa heilutellut ja sormuskoko on siksi kasvanut. Ja miehelläni on kovat, paksut ja isot kämmenet ja paksut sormet myös. Mielestäni tosi ihanat hänen kätensäkin. 

Vierailija
125/426 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mun miehellä on fyysisissä töissä hankitut lihakset ja lisäksi pyöräilee. Salia ei ole nähnytkään. Joo, on hyvin vahva.

Mikä on sinun mittarilla hyvin vahva?

Vierailija
126/426 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse esim pidän paljon Anatolystä, joka julkaisee videoita YouTubessa, hänellä ei ole lihaksia, mutta silti on ihana ja vahvempi kuin salin muskelikasat.

Tämä lienee sketsi.

https://www.thescottishsun.co.uk/wp-content/uploads/sites/2/2023/05/new…

"Ei ole lihaksia"

Olet ehkä kuullut kuvanmuokkauksesta, mutta Anatolyhan on aivan rimpula, ja voit vaikka verrrata kun on niiden salihärkien vieressä. Siinä se erottuu.

Vierailija
127/426 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin. Tässä sekoittuu asiat ja ihan ymmärrettävästi sekoittuvatkin. Ihmisillä, jotka eivät itse aktiivisesti treenaa, on sellainen mielikuva että salilla käydessä saa sellaiset selkeästi näkyvät lihakset. Toki jotkut saa. Jos on parikymppinen ja hyvillä geeneillä varustettu, niin kyllä tuo teoriassa on mahdollista. Harvinaista se on silti. Vaikka käy 4-5krt viikossa salilla, tekee progressiivista treeniä, syö kreatiinia ja riittävästi proteiinia, niin ei siitä silti lihakset sillä tavalla kasva, mitä iso yleisö ajattelee. Käytännössä juuri kenestäkään ei tule yhtään minkään bodarin näköistä tuolla, vaan sillä saa atleettisen kropan. Lihaksia kyllä, olkapäitä ja käsivarsiin paksuutta, mutta ei mitään sellaista mitä yleisesti ajatellaan. Ja tätä uskon tarkoittaneen sillä, että "miehellä pitää olla lihaksia, muttei salilla hankittuja".

Sitten kun lihaksia oikeasti alkaa tulla, enkä tarkoita mitään miesten kisakuntoa, ni

Hyvä esimerkki on vaikkapa Aki Manninen. Ei ole mikään lihashirmu, vaan näyttäisi siltä että kaveri on vain treenannut aktiivisesti salilla. Ja ei. Kävi ilmi, että Manninenkin oli tilaillut netista steroideja. Eli se raja siinä mitä ihmiset ajattelevat mikä on luonnollisesti saavutettavissa on yksiselitteisen väärä. Jos naturaalina treenaa, niin sitä saa treenata ihan niin paljon kuin jaksaa. Siltikään ns. liikaa lihasta ja lihaserottuvuutta ei luonnollisesti pääse syntymään. Ihmisen elimistö ei vain toimi niin.

Minun silmään aki manninen on kyllä näyttänyt todella stereotyyppiseltä steroidien käyttäjältä.

En usko, että enemmistöä kiinnostaa ylisuuret hormonilihakset ja bodarilook, vaan juuri se atleettinen kroppa.

Ulkonäkö ei tosiaan kerro aineiden käytöstä. Suurin osa käyttäjistä näyttää ihan tavalliselta pullamössöltä. Pilaavat terveytensä eivätkä edes saa sitä hetken kestävää ulkonäköä mitä havittelevat.

Vierailija
128/426 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin moni nainen haluaa myös, että miehen vartalo on 6 x viikossa salilla treenattu aerobiset päälle, mutta siellä salilla ei saisi kuitenkaan olla jatkuvasti. Se on aika ristiriitaista.

Vierailija
129/426 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"En usko, että enemmistöä kiinnostaa ylisuuret hormonilihakset ja bodarilook, vaan juuri se atleettinen kroppa."

Aniharvalla naisella on atleettinen kroppa, mutta sitä osataan kyllä pituuden ja hiuksien lisäksi vaatia mieheltä.

Vierailija
130/426 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fyysisistä töistä vielä se, että syksyllä oli uutisissa pätkä miten miesten sormuskoot ovat nykyisin samankokoisia kuin naisten sormet 20 vuotta sitten. Kun käsillä ei tee mitään, sormet ovat pehmeät ja ohuet. 

Itselläni on työtätehneen kädet myös, siis nainen olen, talikkoa olen todella paljon puutarhassa ja tallissa heilutellut ja sormuskoko on siksi kasvanut. Ja miehelläni on kovat, paksut ja isot kämmenet ja paksut sormet myös. Mielestäni tosi ihanat hänen kätensäkin. 

Totta. Sormet ovat ohuet jos niissä ei ole kovettumia tai rasvaa/turvotusta. Sormissa on vain jänteitä, ei lihaksia. Sormia koukistavat lihakset sijaitsevat käsivarressa ja peukalon lihas kämmenessä.

Vierailija
131/426 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieheltä pitää olla lihaksia, mutta kyllä se on minulle ihan yhdentekevää että onko ne lihakset hankittu kivitöissä vai punttisalilla. 

Itse olen käynyt vuosia salilla ja teen kivihommia. Naiset varmaan kuvittelevat että ne lihakset kasvaneet niistä kivihommista, joo ei ole. No naiset on ainakin tykännyt näistä "työnteolla kasvaneista lihaksista" 🤭 

Vierailija
132/426 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pulleat rintalihakset, karvainen rinta, leveät hartiat, hoikka, pitkät paksut vaaleat latvoista luonnonkiharat hiukset, litteähkö masu, lihaksikkaat käsivarret, lihakset näkyvät ihon alta. Naisten päät kääntyvät kun liikun kaupungilla kireässä paidassa. Joo ihan tyytyväinen ulkonäkööni olen.

Mutta työtä se on vaatinut ihan älyttömästi, kymmeniä tunteja liikuntaa viikossa. Enkä ole ulkonäön vuoksi liikkunut vaan terveyden, kaunis kroppa tulee sivutuotteena.

Ymmärrän kyllä että karvainen rinta ja pitkät hiukset vaativat kymmeniä tunteja viikossa.

Vierailija
133/426 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän kyllä että karvainen rinta ja pitkät hiukset vaativat kymmeniä tunteja viikossa.

Jos et vielä tiedä niin tämä on copypaste minkä olen lukenut kymmeniä kertoja ja huvittaa kun porukka vieläkin lankeaa tähän 😄

Vierailija
134/426 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos et vielä tiedä niin tämä on copypaste minkä olen lukenut kymmeniä kertoja ja huvittaa kun porukka vieläkin lankeaa tähän 😄

Minäkin olen tuon huomannut, tuo mies kuulostaa ihan kasarilta. Mike Monroe-henkiset tiukat trikoot vain puuttuu :)  (Ei ole mun makuun alkuunkaan.)

Vierailija
135/426 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta. Sormet ovat ohuet jos niissä ei ole kovettumia tai rasvaa/turvotusta. Sormissa on vain jänteitä, ei lihaksia. Sormia koukistavat lihakset sijaitsevat käsivarressa ja peukalon lihas kämmenessä.

Myös fyysinen rasitus paksuntaa sormia eli kyllä se sormusten myyjä ihan oikeassa oli. Tässä tekoälyn vastaus:

Sormet voivat paksuuntua monista eri syistä, joista yleisimpiä ovat:

Turvotus: Tämä voi johtua monista syistä, kuten nesteen kertyminen, vammat, infektiot tai tulehdukset.

Nivelrikko: Tämä krooninen niveltauti voi aiheuttaa sormien nivelten paksuuntumista ja epämuodostumia.

Kovettumat ja rasitus: Toistuva käyttö ja rasitus, kuten raskaat fyysiset työt tai tietyt urheilulajit, voivat johtaa sormien paksuuntumiseen.

Perintötekijät: Joillakin ihmisillä on luonnostaan paksummat sormet, mikä voi olla geneettisesti periytyvää.

Vierailija
136/426 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai mikä tahansa vastaus ilmiselvään läppään on lankeamista?

Vierailija
137/426 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin moni nainen haluaa myös, että miehen vartalo on 6 x viikossa salilla treenattu aerobiset päälle, mutta siellä salilla ei saisi kuitenkaan olla jatkuvasti. Se on aika ristiriitaista.

Jep edellinen tapailukumppani (nainen) valitti miten kävin jatkuvasti salilla, vaikka treeni ei koskaan mennyt tapaamisten päälle. Nainen oli itse silloin töissä tai muuten estynyt.

Vierailija
138/426 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas vaihteeksi näitä vaatimuksia millainen miehen pitää olla / millainen mies ei saa olla.

Jos miehet keskustelisivat samaan sävyyn naisista vaatimuksia ladellen, se olisi tosi junttia ja tuomittavaa.

Vierailija
139/426 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun silmään aki manninen on kyllä näyttänyt todella stereotyyppiseltä steroidien käyttäjältä.

En usko, että enemmistöä kiinnostaa ylisuuret hormonilihakset ja bodarilook, vaan juuri se atleettinen kroppa.

Ulkonäkö ei tosiaan kerro aineiden käytöstä. Suurin osa käyttäjistä näyttää ihan tavalliselta pullamössöltä. Pilaavat terveytensä eivätkä edes saa sitä hetken kestävää ulkonäköä mitä havittelevat.

Tutkimuksissa on osoitettu että miehet kuvittelevat naisten pitävän isoista lihaksista kun taas naiset oikeasti pitävät lähinnä atleettisesta ulkomuodosta. Eli käytännössä normaali sporttisuus ja salitouhu riittää ilman mitään mömmöjä.

Vierailija
140/426 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai mikä tahansa

No ainakin tuo yksi ylempänä oleva kommentti on ihan vakavissaan kirjoitettu 😄