Voisitteko alkaa liikkua ja syödä terveellisesti?
Olisi kiva, jos hmiset pitäisivät itsestään huolta.
Kommentit (85)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minä näitä sairauksia saa syömällä pois, enkä liikkumallakaan. Eli ihan turhaa.
En olisi niin varma. Joka tapauksessa hankit itsellesi lisää ongelmia huonoilla elintavoilla.
No kun kerran tunnut tietävän niin kerrotko sitten vaikka millä ravinnolla ja treeniohjelmalla vaikea astma paranee?
Vähän ihmetyttää, kun ylipainoiset kaverit napsii jos jonkinmoista pillereitä vaivoihinsa, jotka saisi elintapoja muuttamalla kokonaan pois.
Jo on monella herne nenässä täällä. Terveellistä elämää voi toteuttaa ihan pienillä jutuilla, pienillä jokapäiväisillä valinnoilla. Ne ei välttämättä maksa edes mitään. Kävelenkö portaat vai seisonko liukuportaissa? Juonko aterialla vettä vai kokista? Menenkö nukkumaan illalla kymmeneltä vai yöllä yhdeltä? Syönkö aamulla hedelmän tmv. vai juonko vain kupin kahvia? Otanko lounasbuffetista lisää pelkkiä makkaroita vai siihen kylkeen myös vihanneksia? Oma valinta! Pieni sellainen.
Voi luoja,koko ajan .Klo 6 lumitöille.Parasta liikuntaa ikinä ..edes taa.nosta,työnnä.koukista jalkoja.Tykkään mut oma rauha oltava.Pyöräilyä,kävelyä muu aika.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minä näitä sairauksia saa syömällä pois, enkä liikkumallakaan. Eli ihan turhaa.
En olisi niin varma. Joka tapauksessa hankit itsellesi lisää ongelmia huonoilla elintavoilla.
No kun kerran tunnut tietävän niin kerrotko sitten vaikka millä ravinnolla ja treeniohjelmalla vaikea astma paranee?
En ole lääkäri enkä sano, että ravinto ja treeni parantavat kaikki vaivat. Sen verran yleissivistystä luulisi kuitenkin itse kullakin olevan, että ymmärtäisi että terveet elintavat ovat perusterveyden vankin tukipilari. Jos itselläni olisi vaikea astma, pyrkisin elämään mahdollisimman terveellisesti juuri siksi, ettei tulisi ainakaan enää muita vaivoja lisäksi.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Jo on monella herne nenässä täällä. Terveellistä elämää voi toteuttaa ihan pienillä jutuilla, pienillä jokapäiväisillä valinnoilla. Ne ei välttämättä maksa edes mitään. Kävelenkö portaat vai seisonko liukuportaissa? Juonko aterialla vettä vai kokista? Menenkö nukkumaan illalla kymmeneltä vai yöllä yhdeltä? Syönkö aamulla hedelmän tmv. vai juonko vain kupin kahvia? Otanko lounasbuffetista lisää pelkkiä makkaroita vai siihen kylkeen myös vihanneksia? Oma valinta! Pieni sellainen.
Tämä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Astma ei välttämättä parane, mutta lääkityksen määrää voi vähentää ja hoitotasapainoa parantaa esimerkiksi kävelylenkeillä ja muulla kevyellä liikunnalla. Rintarangan liikkuvuutta ja keuhkojen kapasiteettia voi lisätä vaikka keppijumpalla tai joogalla. Magnesium ravinnossa on hyväksi. Ylimääräinen sokeri ravinnossa lisää matala-asteista tulehdusta, ja astmakin on kehon tulehdustila. Eli paljon voi tehdä - itse astmaatikkona kuulin nämä sairaalan keuhko-osaston hoitajalta ja lääkäriltä. Olen noudattanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palstalääkäri tekee diagnoosin yhden lauseen perusteella, mahtavaa. Ja hei, niitä hyviä elintapoja voi sitten aina parantaa ja parantaa, ja saada joskus sen kirkkaimman kruunun! Laihduttakaa, kuntoilkaa heti aamuviideltä ja viimeisenä illalla! Te huonot ihmiset.
Vierailija kirjoitti:
Voi luoja,koko ajan .Klo 6 lumitöille.Parasta liikuntaa ikinä ..edes taa.nosta,työnnä.koukista jalkoja.Tykkään mut oma rauha oltava.Pyöräilyä,kävelyä muu aika.
Voisitko sinä opetella oikeinkirjoitusta ja välimerkkien käyttöä. Me muut arvostaisimme sitä kovasti.
Töissä olen havainnut että ne jotka liikkuvat enemmän ovat myös sairaslomalla useimmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yritän kovasti - sukurasitteena sen verran monta eri sairautta, että kannattaa tehdä parhaansa asiassa. Saa ehkä pidemmän ja monipuolisemman elämän, ja säästää omia ja lasten hermoja sekä rahaa ja vaivaa.
Yhteiskunta olisi paremmassa vireessä, jos jokainen joka pystyy ihan vaikka söisi terveellisesti. Se ei paljoa vaadi.
No juuri näin. Oma isäni on hyvä esimerkki elintapojen vaikutuksesta sukurasitteeseen. Hänen kaikki (lasken tähän kymmenkunta henkeä) miespuoliset sukulaisensa ovat kuolleet alle 70-vuotiaina, mutta hiihtoa, kävelyä ja muuta ulkoilua ikänsä harrastanut isäni on vielä 85-vuotiaana erinomaisessa kunnossa.
Ap
Minun isä on sairastanut terveellisestä elämästä huolimatta kaksi eri syöpää ja sairastaa nyt muistisairautta. Ikää 80 vuotta. Pian on laitoskunnossa. Mielummin lyhyt elämä kuin viimeiset 10-15 vuotta laitoksessa muisti menetettynä. Sitä se on kun kroppa kestää, mutta pää pettää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palstalääkäri tekee diagnoosin yhden lauseen perusteella, mahtavaa. Ja hei, niitä hyviä elintapoja voi sitten aina parantaa ja parantaa, ja saada joskus sen kirkkaimman kruunun! Laihduttakaa, kuntoilkaa heti aamuviideltä ja viimeisenä illalla! Te huonot ihmiset.
On kysymys ihan yleissivistyksestä. Jopa elämänkoululainenkin tajuaa oman olon kautta, että tuntuu paremmalta, kun elää terveellisemmin. On kyse pienistä asioista, ei tarvita mitään kello viiden treeniä tai kymmenien kilojen laihdutusta viikossa. Ala kävellä enemmän, jää vaikka aikaisemmalla bussipysäkillä pois ja kävele ne liukuportaiden vieressä olevat normaalit rappuset ylös. Olo oikeasti kohenee noiden pienten valintojen myötä pikkuhiljaa.
Vierailija kirjoitti:
Melko korneja vaihtoehtoja, harmi kyllä, harva meistä lukijattarista taitaa koskaan juoda kokista, mennä säännöllisesti myöhään nukkumaan, juoda aamulla pelkkää kahvia tai ylipäänsä ikinä syödä makkaraa. Ja silti, monella on pikkuisen ylipainoa, stressiä, erilaisia sairauksia ja ongelmia. Pelastaisiko meidät onnettomat sitten se portaiden kävely?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Astma ei välttämättä parane, mutta lääkityksen määrää voi vähentää ja hoitotasapainoa parantaa esimerkiksi kävelylenkeillä ja muulla kevyellä liikunnalla. Rintarangan liikkuvuutta ja keuhkojen kapasiteettia voi lisätä vaikka keppijumpalla tai joogalla. Magnesium ravinnossa on hyväksi. Ylimääräinen sokeri ravinnossa lisää matala-asteista tulehdusta, ja astmakin on kehon tulehdustila. Eli paljon voi tehdä - itse astmaatikkona kuulin
Niinpä, ei parane.
Suurin osa sairauksista olisi torjuttavissa oikeilla elintavoilla. Lääketeollisuus ei kiitä, kun tätä viestiä toitotetaan, mutta totta se on. Osa sairauksista kehittyy todella hitaasti, 20-30 vuotta.
Ruoka olkoot lääkkeesi ja liikunnan vaikutukset ovat huimia.
Seuraa ainakin kolesteroli- verenpaine- ja sokeriarvojasi säännöllisesti. About 35-40 vuotiaasta ja pidä ja elintavoilla viitearvoissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi tulla syöpä.
Vierailija kirjoitti:
Vähän ihmetyttää, kun ylipainoiset kaverit napsii jos jonkinmoista pillereitä vaivoihinsa, jotka saisi elintapoja muuttamalla kokonaan pois.
Ja toiset ei napsi pillereitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi tulla syöpä.
Voi tulla terveellisillä elintavoillakin.
En. Haluan nauttia ja mässäillä sekä kuolla toivottavasti kymmenen vuoden sisään aortan räjähdykseen.