Voisitteko alkaa liikkua ja syödä terveellisesti?
Olisi kiva, jos hmiset pitäisivät itsestään huolta.
Kommentit (85)
Vierailija kirjoitti:
Yritän kovasti - sukurasitteena sen verran monta eri sairautta, että kannattaa tehdä parhaansa asiassa. Saa ehkä pidemmän ja monipuolisemman elämän, ja säästää omia ja lasten hermoja sekä rahaa ja vaivaa.
Yhteiskunta olisi paremmassa vireessä, jos jokainen joka pystyy ihan vaikka söisi terveellisesti. Se ei paljoa vaadi.
No juuri näin. Oma isäni on hyvä esimerkki elintapojen vaikutuksesta sukurasitteeseen. Hänen kaikki (lasken tähän kymmenkunta henkeä) miespuoliset sukulaisensa ovat kuolleet alle 70-vuotiaina, mutta hiihtoa, kävelyä ja muuta ulkoilua ikänsä harrastanut isäni on vielä 85-vuotiaana erinomaisessa kunnossa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ei huvita. Harmittaako?
No minulle se maksaa vain verorahoja, sinulle elinvoimaa. Tulet kuolemaan nuorempana ja huonommassa kunnossa, kuin mitä liikunnan ja hyvien elintapojen ansiosta voisit. Terveisiä vaan sinne palvelutaloin sitten. Et tosin siellä ehkä enöö muista tätä keskustelua, kun muistisikin alkaa pätkiä.
Jos liikkuu niin siinä ei tule mitään näkyvää valmiiksi.
Minkä vuoksi aina muiden pitäisi tehdä jotain terveellistä ja hyveellistä?
Tämä aloitus poistuu kohta, koska ihmisiä ei saa syyllistää! Kaikkien pitää saada röhnöttää sohvalla karkkia kaljalla alas huuhtoen niin paljon kuin huvittaa.
Laitan harkintaan. Jos palkinnoksi saisi -llua, niin saattaisin innostua heti - vaan turha on työtänsä.
Se ei ole ap sinun päätettävissäsi, kuka liikkuu ja syö terveellisesti sen takia että sinulla olisi kiva mieli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei huvita. Harmittaako?
No minulle se maksaa vain verorahoja, sinulle elinvoimaa. Tulet kuolemaan nuorempana ja huonommassa kunnossa, kuin mitä liikunnan ja hyvien elintapojen ansiosta voisit. Terveisiä vaan sinne palvelutaloin sitten. Et tosin siellä ehkä enöö muista tätä keskustelua, kun muistisikin alkaa pätkiä.
Minä maksan enemmän veroja kuin sinä, joten voisit kiittää minua siitä, että rahoillani ja ennenaikaisella kuolemallani mahdollistan myls sinun hoitosi, kun makaat sitä pitkää ikääsi hitaasti pois.
Eri
Vierailija kirjoitti:
Se ei ole ap sinun päätettävissäsi, kuka liikkuu ja syö terveellisesti sen takia että sinulla olisi kiva mieli.
Niin, jos haluat kerryttää itsellesi liudan terveysongelmia, se on sinun päätettävissäsi. Kyllä kannattaa.
Vierailija kirjoitti:
Tämä aloitus poistuu kohta, koska ihmisiä ei saa syyllistää! Kaikkien pitää saada röhnöttää sohvalla karkkia kaljalla alas huuhtoen niin paljon kuin huvittaa.
Eipä tuota lakikaan kiellä. Tee toki kansalaisaloite, jos kovasti hiertää housuissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei huvita. Harmittaako?
Minä maksan enemmän veroja kuin sinä, joten voisit kiittää minua siitä, että rahoillani ja ennenaikaisella kuolemallani mahdollistan myls sinun hoitosi, kun makaat sitä pitkää ikääsi hitaasti pois.
Eri
Sinä sitä maksa, vaan sinun lapsesi.
Jeesus elämään niin loppuu se pakko-oireinen hyvesingalointi.
Ei oo aikaa, töissä ollaan päivät ja sit pitää lapsia vahtia... EI millään kerkeä
Elän terveellisesti. Salilla 2-4 x viikossa, ei alkoa ja tupakkaa, bmi 21 ja yritän nauttia elämästä ennen kuin on myöhäistä.
En minä näitä sairauksia saa syömällä pois, enkä liikkumallakaan. Eli ihan turhaa.
Vierailija kirjoitti:
En minä näitä sairauksia saa syömällä pois, enkä liikkumallakaan. Eli ihan turhaa.
En olisi niin varma. Joka tapauksessa hankit itsellesi lisää ongelmia huonoilla elintavoilla.
Yritän kovasti - sukurasitteena sen verran monta eri sairautta, että kannattaa tehdä parhaansa asiassa. Saa ehkä pidemmän ja monipuolisemman elämän, ja säästää omia ja lasten hermoja sekä rahaa ja vaivaa.
Yhteiskunta olisi paremmassa vireessä, jos jokainen joka pystyy ihan vaikka söisi terveellisesti. Se ei paljoa vaadi.