Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikset matkaile? Inhoan ihmisiä, jotka eivät matkaile, jotenkin niin yksioikoisia ja näköalattomia

Vierailija
28.12.2024 |

Eikä heitä kiinnosta minun matkajuttuni ollenkaan.

Kommentit (112)

Vierailija
61/112 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sun Kanarian ja Teneriffan reissut turistirysissä suomalaishotelleissa lentoaaeman vieressä ei ehkä niin edusta korkeakulttuurista matkustamista..

Man flyger inte från Finland och inte till "Suomi" orter, Då man väl är framme vill man bara koppla av, ha det varmt och skönt samt njuta av livet. I dessa fall är man helt ointresserad av det lokala livet och vill bara att allt fungerar. Då är t.o.m. Kanarieöarna, där man senast var som yngling, helt bra.

Vierailija
62/112 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan matkustamista! Ensi vuoden suunnitelmat jo pitkälti selvillä. Kolme pidempää reissua tiedossa. Töissä olen näistä hiljaa. En halua väsyttää ketään matkajutuilla. Mulle on myös ihan sama matkustaako joku toinen. Matkoja on monenlaisia ja kaikki eivät todellakaan avarra. Olen itsekin joskus ruuhkavuosina käynyt viikon makaamassa kirjan kanssa Teneriffalla all-inclusivessa samalla, kun lapset hyppi päivät pitkät uima-altaaseen. Ei avartanut mitenkään, mutta mulle se latasi akkuja pimeimpään aikaan. Toinen nauttii Lapin kaamoksesta ja kolmas puuhastelee mieluiten lomallakin kotikulmilla.

Minusta aloittajan näkökulma on suppea ja mustavalkoinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/112 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tääs tämän aloitushullun aloitus.

Nämä on niin helppo tunnistaa.

Vierailija
64/112 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana elämä! Living vi la loco!!!

Vierailija
65/112 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikään ei ole kiusallisempaa kuin joutua kuuntelemaan jonkun lomareissuselostuksia ja katsoa jotain rantakuvia. Pakko yrittää vaan hymistä niihin jotain muka myönteistä. Ei mua kiinnosta toisten lomamatkat pennin vertaa.

oletko yhtään kiinnostunut kanssaihmisistäsi? Jos olet, millaiset jutut herättävät mielenkiintosi? Ilkeät juorut, kauppalistan läpikäynti tms?

En ole lainaamasi ihminen. Mutta ei kyllä ketään kiinnosta muiden matkat. Ellei ole kyseessä valokuvaaja ollut matkustelemassa. Toki pitää esittää kiinnostunutta. 

Huono vertaus matkakuvat tai juorut ja kauppalistat. Mikään ei kiinnosta jos ei niihin itse liity millään tavalla.

Vierailija
66/112 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole varaa /loma-aikaa sekä mökkiin että ulkomaanmatkoihin. Valitsin sen mökin.

Me valitsimme "mökin" ulkomailta.

Etuina palveluiden läheisyys, tapahtumat, maisemat, lämpö, valo, kohtuullinen hintataso, ruuan laatu, ruokaravintolat, kahvilakulttuuri. Ihan vain muutaman positiivisen edun mainitakseni.

"Negatiivista" 8h matka ovelta ovelle mutta on tuo silti melkein puolta nopeampaa kuin kaverilla Lapin mökilleen. 

terkut möksältä!

Vierailija
67/112 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ne ajattelevat samoin sinusta. Jokainen tyylillään.

Vierailija
68/112 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uv säteily ja matka stressi vanhentaa

Päinvastoin.

No toki olen luopunut 11h lennoista mutta itsellä kipusairaus hellitti, liikkuvuus parani ja kevyt päivetys nuorentaa kummasti. Ryppyjäkään ei ole liiemmin vaikka ikää 60+v. Hymykin kaunistaa ja nuorentaa, pimeässä ja kylmässä ei jaksa edes hymyillä.

Vierailija
69/112 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja jos matkaillaan, istutaan suomibaarissa suomijunttiporukassa. Ei puhettakaan, että matkailtaisiin selvinpäin ja oikeasti tutustuttaisiin erilaisiin maailmankolkkiin.

Kävin alkutalvesta kolkka matikassa.  Kaksi luirua sain.

Vierailija
70/112 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkajuttujen jauhaminen on aivan turhaa jos vastapuolella ei ole aitoa kiinnostusta kuunnella. Tää korostuu etenkin kuukausien reissujen kohdalla: korkeintaan Tallinnassa tai viikon kesäkuussa etelässä reissaava ei pysty ymmärtämään millään niin monimutkaista asiaa ja tuloksena on lähinnä "No mitä sä siellä sitten oikein teet koko sen ajan?" tason ihmettelyä enempi tai vähempi passiivisaggressiiviseen sävyyn.

71/112 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mähän matkailen kesät huvipuistossa lähes päivittäin 🎢🎡🎠😎

Ulkomaanmatkat ei kiinnosta 

Vierailija
72/112 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä taas monesti ihmettelen, mitä matkailevat ihmiset pakenee. Onko se oma tyhjä elämä jotenkin helpompi sietää jossain suurkaupungin melussa tai aurinkorannalla.

Lähes kaikki väittävät välttävänsä turistirysiä, mutta lähes kaikki paikat minne mennään ovat turisteja täynnä. 

Jos aitoa paikallista elämää haluaisi nähdä, pitäisi matka suunnata jonkun kaupungin kerrostalolähiöön. Mutta siellä ei tietenkään olisi mitään hienoa eikä kaunista.   

Ihan paikallisten seassa lomaillaan parhaillaan, olemme varmaan ainoat turistit kymmenien km säteellä ja mekin asumme puoliksi täällä.

Kukko kiekuu naapurin pihalla ja kanat saapastelevat välillä meidänkin puolelle. 500m säteellä on 2 maatilaa lehmineen ja aaseineen. Aasi herättää aamuisin 7.54. Ruoka-aika taitaa olla kasilta:) 2 kissaa pyörii terassilla kun avaamme oven. 

Miksi suomalaisella saa olla mökki mutta matkustava on jotain pakeneva? Kaikki eivät halua sitoa itseään johonkin kuivan maan lautamökkiin vaan nauttivat muista asioista.

Meillä on fasiliteetit kunnossa Suomessakin eikä tarvetta paeta mitään. Silti reissaamme

Vierailija
73/112 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunne on molemminpuolinen minäkin inhoan AP:ta.

Vierailija
74/112 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset jotka eivät matkustele ovat jääneet lapsen tasolle eikä ymmärrä maailmaa. Siksi meillä on persuja.

Matkakohteissa paikallisten elämän tuhoaminen on järkyttävää ja on upea ylpeys olla sellainen persu, jota ei kiinnosta toisten riistäminen. 

Vierailija
75/112 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n aloitus ilmentää että kyllä matkailijoissa ainakin on yksioikoisen yksinkertaista ja näköalatonta väkeä  

Vierailija
76/112 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Miksi suomalaisella saa olla mökki mutta matkustava on jotain pakeneva?"

Hyvä kysymys.  Harrastan vaellusta ja kuulen paljon ihmettelyä siitä, miksi pakenen johonkin erämaahan erakoksi. Olen yrittänyt kertoa että autiotuvissa ja nuotiopaikoilla meininki on hyvinkin sosiaalista ja niissä tapaa päivittäin useita uusia ihmisiä, jopa asumalla heidän kanssaan kimppakämpässä, mutta ei se tunnu menevän jakeluun.  Nämä samat sosiaalisuuden puutteen ihmettelijät eivät matkusta kuin kaveriporukalla tai eristäytyvät mökeillensä, ettei kehenkään vieraaseen ihmiseen tulisi kontaktia.   

Vierailija
77/112 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sun Kanarian ja Teneriffan reissut turistirysissä suomalaishotelleissa lentoaaeman vieressä ei ehkä niin edusta korkeakulttuurista matkustamista..

Man flyger inte från Finland och inte till "Suomi" orter, Då man väl är framme vill man bara koppla av, ha det varmt och skönt samt njuta av livet. I dessa fall är man helt ointresserad av det lokala livet och vill bara att allt fungerar. Då är t.o.m. Kanarieöarna, där man senast var som yngling, helt bra.

Det här stämmer inte nuförtiden!

Vierailija
78/112 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ilmoittautuu yksioikoinen ja näköalaton ihminen. Oletko ajatellut paljonko turha matkustelusi vie varoja maapalloltamme sekä jälkikasvultamme sekä saastuttaa monin tavoin ?

Vierailija
79/112 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummallista väkeä nuo levottomat maailman kiertolaiset. Eipä näytä matkailu juuri avartavan eikä piristävän näitä, liekö kaikki edes kohdallaan, kun pitää ahdasmielisesti inhota ja leimata kotonaan viihtyviä.    

Vierailija
80/112 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhjyys vaivaa korvien väliä. Täytyy hakea matkailusta inspiraatiota elämään, aika säälittävää.

Mutta, mutta hyvin avartavaa, jos osaa oikein ottaa. Lakkaa pyörimästä elämä oman navan ympärillä, koska saa ymmärrystä, että muita, jopa erilaisia ihmisiä on... kuin itse. Tulee suvaitsevaisuutta ja ymmärrystä elämää kohtaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kuusi