Mikset matkaile? Inhoan ihmisiä, jotka eivät matkaile, jotenkin niin yksioikoisia ja näköalattomia
Eikä heitä kiinnosta minun matkajuttuni ollenkaan.
Kommentit (112)
Ennen ei ollut rahaa
Nyt on rahaa mutta ei aikaa..
En tiedä minne menisin. Inhoan löhöilyä, inhoan ihmismassoja. En halua pilata paikkoja joita turistit eivät oke pilanneet. En halua mennä yksin mutta puoliso sai mennä tarpeeksi työmatkojen takia eikä enää ole kiinnostunut. Joku tapahtuma olis minun juttu mutta pitäisi keksiä mikä.
Vierailija kirjoitti:
Kun ei ole rahaa edes selvitä jokapäiväisestä elämästä arjessa niin jää matkailu ja muut haihattelut vähemmälle. Minä matkustin ennen paljonkin, enkä voinut edes kuvitella tällaista elämää. Jouduin onnettomuuteen ja vammauduin jo aika nuorena ja jäi oman ammatin harjoittaminen tosi lyhyeksi. Eli siis ihan yksinkertainen syy: ei ole rahaa edes ajatella matkustamista.
Me käytetään rahat nykyään kotimaanmatkailuun. On paljon suomalaisia, jotkaxeivöt ole koskaan käyneet Lapissa tai toisella puolella Suomea.
Mitä se sulle kuuluu mitå toiset tekee tai ei tee. Piä vaan lärvis ummessa jos ei kysytä mitään niin pärjäät paremmin.
Matkustelin ja asuin ulkomailla vuosikymmeniä ennen kuin olit edes pilke isäsi silmäkulmassa. Sinulla on paljon vielä opittavaa elämästä. Siihen ei välttämättä viikonloppureissu Lontoossa riitä😉
Vierailija kirjoitti:
Massaturismi tuhoaa paikallisten elinolot. Ajattelen omaa napaani pidemmälle ja siksi en turhia matkustele.
Aivoilla varustettu osaa matkustaa paikkoihin, joissa ei ole massaturismia. Turismi on oikein kestävä ja hyvä asia, kunhan ihmismäärät pysyvät hillittyinä. Ääliöturismi onkin tuhoisaa, kun mennään Kanarialle juomaan Lapin kultaa välittämättä paikallisesta kulttuurista pätkääkään.
Olen vaeltanut papua Uudessakaupungissa ja saanut valaistuksen jota ei Suomesta saa.
Harrastan Aasiassa matkustelua. Japani, Etelä-Korea, Singapore, Vietnam, Thaimaa. M24
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun ei ole rahaa edes selvitä jokapäiväisestä elämästä arjessa niin jää matkailu ja muut haihattelut vähemmälle. Minä matkustin ennen paljonkin, enkä voinut edes kuvitella tällaista elämää. Jouduin onnettomuuteen ja vammauduin jo aika nuorena ja jäi oman ammatin harjoittaminen tosi lyhyeksi. Eli siis ihan yksinkertainen syy: ei ole rahaa edes ajatella matkustamista.
Me käytetään rahat nykyään kotimaanmatkailuun. On paljon suomalaisia, jotkaxeivöt ole koskaan käyneet Lapissa tai toisella puolella Suomea.
Miksi kävisin Lapissa? En ole koskaan ymmärtänyt tuota Lapin hehkutusta. Mielummin menen Ruotsin ylängöille tai vaikkapa Norjaan.
Taitaa vika olla enemmänkin aloittajan matkajutuissa...
Vierailija kirjoitti:
Harrastan Aasiassa matkustelua. Japani, Etelä-Korea, Singapore, Vietnam, Thaimaa. M24
Tokio on nuorten miesten suosituin matkailukohde.
Matkustaminen on yksi henkilökohtaisista jutusta. Mun vanhemmat matkusteli, serkkuni matkustelee sisarusten lapset matkustelevat ja mun nuoreni kanssa.
Mutta minä en. En pidä hotelleista, en lentokoneista sun muista härpäkkeistä.
Kenenkään matkajutut ei kiinnosta pennin vertaa. Ei toiselle voi välittää omia kokemuksiaan, ne on niin itse koettuja.
Mieluummin teen omaa taidetta, piirrän, maalaan, luen, ennemmin kuin ravaan maailmalla.
olen käynyt ulkomailla mutta ei ollut mun juttu.
En ole näköalaton, et voi yleistää!
Ei ole varaa /loma-aikaa sekä mökkiin että ulkomaanmatkoihin. Valitsin sen mökin.
Vierailija kirjoitti:
Tämäpä tämä. Pattayalla ei paljon feministi naista näe. Sama kun fuengirolan baarissa. Viisaat pakenee suomea ja yhdessä nauraa tälle sekoilulle.
Varefter ni flyger tillbaka hem till Finland från era "Suomi baarin" och är bättre än era grannar i Finland. Pilina måste man visserligen föra till lasarettet för piller eller stympning, lite beroende på vart man skuffade de på Pattaya eller i Fuengirola. När fruarna kommer från Gambia är ungefär samma kur framför.
Vierailija kirjoitti:
Ei saa saastuttaa ilmakehää.
Lopeta sitten piereskely.
Matkustelen itse ulkomailla yleensä 2-3 kertaa vuodessa (kotimaankohteita useammin) ja mielellään en kahta kertaa samassa paikassa, mutta en voi sietää ihmisiä (tunnen myös tällaisia) joiden kanssa keskustelu on sitä että toiset kuuntelevat missä he ovat olleet ja mitä kaikkea he tietävät minkäkin maan ruuista. Pinnallista ja noloa eikä kiinnosta ketään.
Uv säteily ja matka stressi vanhentaa
Matkailu on väsyttävää ja vaatii 100% suunnittelua joten jotkut haluu ottaa rennommin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kävisin Lapissa? En ole koskaan ymmärtänyt tuota Lapin hehkutusta. Mielummin menen Ruotsin ylängöille tai vaikkapa Norjaan.
Man har varit i Lappland, minst 16 gånger, men nu är det slut. Tråkig terräng, skitdyra hissbiljetter, dåliga krogar med astronomiska priser samt kallt och mörkt. Varför rikta sina resor norrut då det finns så mycket bättre i alla andra riktningar?
Ehkä ne on jo matkustelleet paljon. Silloin, kun itse istuit vielä maitotynnyrissä. Kotimaan matkailu on sekin oikein virkistävää ja kiinnostavaa.
Joillakin terveyssyyt estävät matkustelun.