Ummetus, nopeasti toimivia kotikonsteja
Mulla ollut nyt 4pv jo vatsa ihan kovalla. Ei tuu mitään muuta kuin pieruja ja kokoajan painon tunne vatsassa sekää vääntää vatsaa vähän väliä. Olen yrittänyt syödä kaikkea mikä saisi vatsan löysälle tai toimimaan mutta ei auta. Auttaako laksatiivit tällaiseen ongelmaan? En jaksaisi enään odotella päiviä että tulppa lähtee. Voiko tämä olla jo vaarallista?
Kommentit (103)
Vierailija kirjoitti:
Nyt viikonloppu niin hyvä vetää kännit. Krapulapaska avaa suolen 👍
Jep, jos aloittaja eilen veti kännit niin tänään on krapulassa istunut pöntöllä ja suoli tyhjä. Miten on aloittaja?
Vierailija kirjoitti:
Toinen niksi on laittaa tyhjällä lääkeruiskulla peräsuoleen sopivan (ei liian) kuumaa vettä, joka helpottaa ulosteen ulostuloa. Lisäksi paperin kanssa voi painaa välilihan päältä samalla kuin ponnistaa, jolloin uloste tulee helpommin ulos.
Muutama desi haaleaa vettä anneliin todellakin toimii. Apteekista saa peräruiske-setin, tai isolla ruiskulla voi ruikkia myös. Toimenpiteen jälkeen kannattaa pidätellä muutama minuutti ennenkuin laskee varpusparven pyttyyn. Jos on oikein paha tukos, silloin annostelun jälkeen voi maata lattialla ja nostaa jalat ylös, sekä vartaloakin ylös niin paljon kuin pystyy, niin vesi valuu pidemmälle suoleen. Kun alkaa kuulua kurahtelua ja paine hieman hellittää, se on hyvä merkki ja pian alkaa olla kiire pytylle.
Vierailija kirjoitti:
Joisin ensin reilusti vettä. Sekaan voi laittaa vähän suolaa tai elektrolyyttijauhetta. Luumut ja lakritsa saavat suoliston lihakset liikkumaan rivakammin, niitäkin voi kokeilla.
Jos jotenkin onnistut, niin tehokkainta olisi saada vettä suoraan peräsuoleen, koska se sekoittuu ulosteeseen ja siitä tulee pehmeämpää. Noin tehtiin sairaalassa, kun piti saada vatsa toimimaan. Siellä oli ihan sopiva esine sitä varten, en tiedä, miten tuo onnistuisi kotioloissa, ainakaan yksin.
Bideesuihkusta suihkupää irti ja letku persusta vasten.
Syö kolme askia tervapastilleja. 100 % varmasti lähtee ummetus.
Vierailija kirjoitti:
1. Osta pullo Levolacia ja käytä sitä jonkin aikaa jos sinulle on muodostunut krooninen ummetus. Käytä AAMUISIN ENNEN SYÖMISTÄ.
2. Laita aluksi vesilasiin kuivattuja luumuja turpoamaan muutama. Täräytä koko lasi huiviin veden kanssa AAMULLA ENNENKUIN OLET SYÖNYT MITÄÄN. Jos haluat, ota vielä Levolacia.
Voila. Toimii aina. Luumut on luonnon laksatiivi, hellävarainen mutta toimiva
ei ne luumut kaikilla auta. Mut ne pistää vaan entistä enemmän tukkoon.
Itsellä auttaa cokis, vesi ja kävely, muu liikkuminen.
Öljy jogurtin joukkoon auttanut. Vasta viikon jälkeen rajummat keinot. Pyöritä lantiota.
jos se kova köntti on jo peräsuolen tienoilla ei siihen minkään syöminen enää auta. pillupuhelimella työnnät kädenlämpöstä vettä perseeseen niin ajaa saman asian mitä peräruiskeet, eihän nekään ole muuta kuin vettä.
jatkossa sitten lakkaat syömästä kuin keskiverto suomijuntti, eli kuitua ainakin se 40g/päivä
Auttaako oikeasti lakritsi ? Itse olen aina kärsinyt ummetuksesta. Joskus tutkittiin ja suolisto kunnossa. Eli ärsyyntyneen suolen oireyhtymä. Paljon syötte aamuisin luumuja jotta vatsa lähtee toimimaan ? Maitotuotteet kiellettiin aikoinaan. Olen repsahtanut rahkoihin. Sama valkoista vehnää ei suositella ollenkaan.
Itse hain kaupasta kumihanskat ja kaivoin tukoksen auki. Koko päivä siinä meni, toki pidin välillä taukoa.
Mulla auttaa naposteluporkkanat, ilmeisesti se kuitu imeytyy mulla hyvin. Leipä antaa mulle ainakin kaasuja kun ummettaa. Ja enemmän vettä, ilman sokeria.
Syö runsaasti rasvaa niin iskee rasvaripuli.
Osta kaksi askia tervapastilleja ja syö ne. Sitten pepsiä perään.
Vierailija kirjoitti:
Auttaako oikeasti lakritsi ? Itse olen aina kärsinyt ummetuksesta. Joskus tutkittiin ja suolisto kunnossa. Eli ärsyyntyneen suolen oireyhtymä. Paljon syötte aamuisin luumuja jotta vatsa lähtee toimimaan ? Maitotuotteet kiellettiin aikoinaan. Olen repsahtanut rahkoihin. Sama valkoista vehnää ei suositella ollenkaan.
Jos on ärtynyt suoli niin syö pelkästään rasvaista lihaa, vettä ja suolaa. Sillä se paranee.
Vierailija kirjoitti:
Pitää syödä paljon. Lakritsissa on laksatiivisia vaikutuksia, mutta saa varmaan vetää koko pussin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitää syödä paljon. Lakritsissa on laksatiivisia vaikutuksia, mutta saa varmaan vetää koko pussin.
Pitää olla tuoretta lakritsia niin törähtää jo pienestä määrästä.
Vierailija kirjoitti:
Lämmintä vettä ja voita tai kookosöljyä kitusiin. Ei missään nimessä leseitä tai muutakaan kuitua.
Apteekista peräruiske, farmaseutti auttaa.
Farmaseutti auttaa tarpeen vaatiessa jopa asentamaan puikon sinne pakaroiden välissä olevaan aukkoon.
Kovan intensiteetin pävittäinen liikunta parantaa ummetuksen.
Pegorion auttoi kolmessa päivässä.